פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה למיכאל מ. שרון, 11/05/03 22:50)
גם האמצעים המרובים לשמירת הסקטורים המקורבנים
מיכאל מ. שרון (יום שני, 12/05/2003 שעה 0:04)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במצב של עבדות למעשה נגבים בהונאה ואלימות ושיטות השאה מהסקטורים המקורבנים.

הדבר החשוב שיש לשים לב אליו זה שלא רק מהם - הקירבון כיסוד ראשוני אינו מתוחם או ממודר כלפי סקטורים חיצוניים - אלה מבוצע למטרת גביית (גוויית) משאבים להמשכיות הקירבון האלים גם מ''אנשי שלומנו''.

דבר זה מצריך גם הונאה רחבת מימדים וסוגסטייה(השאה) כלפי אנשי שלומינו, שכן הגורם המקורבן כבר למד מניסיונו וממצבו, ורואה המצב באופן רציונאלי ומפוקח.

לכן ההשאה מופעלת בעיקר כלפי אנשי שלומינו בשלבים מאוחרים יותר, שכן אלה עדיין מתאפיינים בחוסר חשדנות בקיומה כלפיהם ואמונה בנציגיהם.

לכן נעשים מאמצי תועמלנות רבים כלפי אנשי שלומינו. אמצעי אפקטיבי במיוחד של קירבון אנשי שלומינו הוא הצגת הקיטוב ''אנחנו- והם'', שחור מול לבן, וליבוי שנאה.
הדבר יוצר יתר אמונה של אנשי שלומינו בכך שהם אינם מקורבנים, שכן ''האוייב הפוטנציאלי'' דהיינו הפקטור המקורבן זה ''הם'' - ה''שחורים או ה''אחרים'''' (ולכן בוודאי שלא ''אנחנו'').

חברה כזאת ניזקקת גם למטרות קירבון מאז'וריות - אנשים מסויימים שמופנה זרקור כלפיהם - על מנת להסיח את הדעת מאופייה המקרבן הכולל ומעיקרון הקירבון הכללי, ולזרוק כלפי אוכלוסייתה קורבנות ''שנואים'' תוך תועמלנות המשניאה את הקורבן.

אבל קירבון הוא קירבון הוא קירבון - עיקרון הקירבון מהרגע שהוא מתופעל, גולש לכל פינה ופינה בחברה כזאת.

המצג התועמלני של קירבון יחידים (דהיינו המצג שמדובר לכאורה בקירבון ''ממודר'' ומתוחם כלפי אנשים בודדים ןלא קירבון כעיקרון כולל) - רק זה, רק הוא, ולא רובינו, ולא קירבון סקטורים נירחבים (כפי שהדבר בפועל) מתבטא בתופעות הבאות:

בוועדות חקירה מרובות המחפשות לזרוק דם של אדם או שניים להמון;

הצגת דמויות ''שנאה'' תוך ''שפיכת דם'' של אנשים ''ניבחרים'' באמצעות השמצות (יש לשים לב שמטעם זה קראו חז''ל להשמצה ''שפיכת דם'', וזאת מתוך ערנותם לאופי מולך הדמים הכללי אותו משרת דפוס השמצתם של אנשים בודדים).

הצגת מטרות כלליות יותר לשנאה שהינו דפוס רווח בחברה מקרבנת כשהקירבון גולש הלאה והלאה, אף אם ראשיתו בקבוצות קטנות שחבריהם רכשו השפעה, או בקרב אנשים והלך רוח בקרב תנועה מסויימת:

על דרך האנלוגיה, מטרות שנאה כלליות כאלו עשויים להיות הקיבוצניקים, החרדים, המתנחלים, המזרחים, האשכנזים, העולים מרוסיה, המיליונרים, וכיוצא בזה.

כללית, צומחת חברה מבוססת שנאה.

לכן, עקב הזעם, השנאה והקירבון תפרוץ במוקדם או במאוחר בחברה כזאת אלימות פנימית רבה, והיא תהפוך לחברה מדממת:

- מלחמות אחים;

- העצמת והתגברות הקירבון מול ריאקציית-נגד של קנאות פונדמנטליסטית רבת-דמים;

-שנאת חינם קשה

- שוד עירוני על ידי כנופיות שודדים וכיוצא בזה.

כל זה קורה כאשר יסוד העבודה הזרה מתגבר בחברה מסויימת. הדבר יתכן גם בחסות המונותאיזם (''נבלים ברשות התורה''), כאשר חלקים מקרב המונותאיסטים יסגלו בנוסף יסודות של עבודה זרה.
_new_ הוספת תגובה



הקישור הבא מציג מספר השלכות -
מיכאל מ. שרון (יום שני, 12/05/2003 שעה 7:50)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שורו וראו:

קישורים:
מולך דמים מעודן: http://www.literatura.co.il/show_creations.asp?id=57...
_new_ הוספת תגובה



הסגנון האסטמטי-פסיכופטי: על אלה ה''מבליגים בכל
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 13/05/2003 שעה 18:11)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כוחם'' ומתאפקים (בנוסח המקורות ''ויתאפק המן'').

אלה פגיעתם רעה במיוחד.

בעייתם - כפי שמראים מחקרים רבים אודות הפרעת האישיות הסוציופאטית: תת-פעילות של ההמיספרה הימנית. אין הם יכולים לשלב ריבוי אלמנטים במבנה מרחבי. אין הם מסוגלים לראות דברים בפרספקטיבה ובאוביקטיביות - ולכן האלמנט האפיסטמולוגי - הנאמנות למציאות האוביקטיבית כפי שהיא - לא קיים אצלם. מכאן גם היעדר מוחלט של אתיקה. הדברים נראים להם נזילים - ומכאן חוסר אחריות קיצוני, וגם השקר הפתולוגי.

מכיוון שהמציאות הממשית חסרת בסיס ומוקד גרויטציה משלה - הם נוטים לראותה כנזילה, ברת עיצוב ככל שיעלה על הדעת. חוסר יראת הכבוד שלהם בפני המציאות וכובדה מביאם לשייך לעצמם כוח - ''הכל כוח'' - רק כוח זה כל מה שיש, והוא שקובע המציאות עד הסוף. דהיינו אין מציאות - והגורם הסיבתי המעצב הוא ה''אני'' בלבד.

כלפי אני זה, ועקב המגבלה לראות מציאות אוביקטיבית לא תלוייה, הם יבצעו את ההיפוך של הסטת מרכז עיצוב המציאות כלפיו. ויראו בו את גורם ה''כוח'' היחיד הפועל בסביבה.

האם הם אם כן בעלי אישיות רבת כובד? נהפוך הוא - הם מפיצים על סביבותם מעין קלילות קולחת, משחררים בנוכחותם גם אחרים מתחושת כובדה של המציאות. לכן הם ניתפסים על ידי רבים כ''מקסימים'' - הקסם הכמו-נרקוטי של ההתנערות מאחריות והתחושה שאין שום מוקד כובד חוץ מעצמם - העצמי שאינו קיים, אלא נוטף בקפידה אף הוא.

הפסיכופט אינו מסוגל לשטף דיבור המבטא רצף מושגים מורכבים בזמן אמיתי (בדומה לאילתורי ג'ז). במידה שדיבורו קולח, בדומה מהותית לזה של נרקומן, הרי שהוא יכלול פרזות ''מוכנות'' בשביל לא להחשף כהתבטאות מניפולטיבית חסרת בסיס אפיסטמולוגי תקף. לכן ישמור על דיבור מדוד, או יטפטף משפטים קצרים למדי, כאשר תכופות איזה גורם השאה או ידע נילמד בעל אימפקט כלשהו יפעל להסיח את דעת השומע מהרדידות.

עם זאת, פסיכופטים יוכלו בנקל לאמץ לעצמם ''סיגנון'' על דרך החקיינות, ולכן הם עשויים להתפס כמרשימים.

לעיתים הם ניראים ''ממלכתיים'', ''אחראים''. סממן היכר שלהם הוא הסגנון האסטמטי בדומה לחולה אסטמה.

דומה שראותיהם מתאפיינות לכאורה באי ספיקה בדומה למצב אסטמטי , דבר היוצר גם מעין סגנון של ''אני מתאפק מול החוצפה'' כלפי זה הניתפס על ידם כסכנה למעמדם, זה שגילה מי הם ומה הם - אותו יציגו כדרך השרדות אישית כפוגע בעניין כללי ''חשוב'' כלשהו (גלובליזציה).

סגנונם האסטמטי הינו מעין נשימה עצורה של ''הבלגה'' - ברוח ''אני מתאפק בכל כוחי'', דבר היוצר מעין אוירה של לינץ כנגד אויבם הטיבעי.

מקור הסגנון האסטמטי של הסוציופאט הינו נקודת תורפה אמיתית שלו, למעשה, הנחשפת כאן לראשונה (שכן רבים סבורים שאנשים אלה הינם ללא נקודות תורפה, ומחושבים בכל מניפולציה עד הפרט הקטן ביותר).

עקב תת-פעילות ההמיספרה הימנית, הרי שהתארגנות מערכות והיערכויות פיזיולוגיות (וגם קוגניטיביות) נוטה להיות במבנים לינאריים, בפרט במצבי מאמץ.

אירגון לינארי כזה מתבטא גם בכך שהגיבוש חל מסביב למוקדים או נקודות העדפה, בדומה לגרעיני התגבשות של אדי מים לגשם, או הברות מודגשות במילה או במשפט (צורות אירגון לינארי נחקרו בעבודה שלי מ- 1991, בית הספרים הלאומי, האוניברסיטה העברית, ומדובר שם בניתוח של כמה אופני אירגון העשויים לפעול במשולב, ולא בהתיחסות להפרעה הסוציופאטית דווקא).

ככל שמושטים יותר מצעי אירגון מרחביים מצד ההמיספירה הימנית- שתפוקתם עומדת ביחס ישר לאקטיבציה (רמת הפעילות) שלה - כך גיבוש כזה פחות ניכפה גירוי data-driven ויותר גמיש.

אצל הפסיכופט גיבוש כזה יעשה באופן כמעט לא נישלט בשעה שגירוי בעל בולטות יתפוס את קישבו: ריח עז לא צפוי, תנועת כף יד לא צפוייה וכד'. על מנת לקזז חשיפות זאת, הרי:

1) שרמת העוררות האוטונומית של הפסיכופט נמוכה מזו של האדם הממוצע, כך שהוא ''נע'' ברמות מאמץ נמוכות (הפרשה נמוכה של קטקולמינים), וניתפס לכן כדג קר, איש קר רוח.

2) בנוסף, לפסיכופט יש מערכי הטרמה (ניבוי) רבים בפני מערכים לא צפויים, בדומה לאוצר מילים לשוני נרחב מאד. דבר זה שומר אותו בסבירות גבוהה מ''הפתעות'' ונותן לקורבנו את התחושה חסרת הישע שכל תגובותיו ידועות וצפויות לפסיכופט (מצבים אלה שכיחים בין בני זוג שאחד מהם פסיכופט ופועל לבודד את בן הזוג מגורמי תמיכה אפשריים, תוך מתן תחושה שכל מה שיעשה הלה ''גלוי'' לפניו ואין מוצא).

3) דרך אחרת של הפסיכופט לצמצם את טווח ההפתעות היא באמצעות צימצום טווח הפעולה האפשרי של הזולת והגבלתו. הדבר נעשה באמצעות יצירת לחץ.

אך הדרך הפסיכופטית המוכרת ביותר לשם כך היא זו של בידוד קורבנו. לעיתים מאומץ סגנון זה גם כסגנון חבורתי (באירגון כלשהו, על ידי חבורת רחוב, על ידי כנופייה עבריינית או ממסדית, במרחב הפוליטי וכיוצא בזה). אזי ניתן לדבר על נישה פסיכופטית.

לכן, עקב אכילס של הפסיכופט הקובע תכופות גם את סגנונו היא החשיפות לאלרגיה. ריח חזק, פרוות חייה, אבקנים באוויר, כל גירוי שמוענק לו בולטות עקב שוני וקונטרסט לא צפוי ביחס לסביבת הרקע.
_new_ הוספת תגובה



הסגנון האסטמתי-פסיכופטי - היבט למקור מרכזי של הרשע
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 14/05/2003 שעה 10:04)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האינדיוידואלי (והקבוצתי-חברתי).

מסע מודרך למקורות הפסיכולוגיה האינדיוידואלית (והחברתית) של הרשע:

קישורים:
למקורות הפסיכולוגיה האינדיוידואלית (והחברתית) של הרשע.: http://www.literatura.co.il/show_creations.asp?id=57...
_new_ הוספת תגובה



כמובן שהאסטמה שמשה כאן רק כאנלוגיה ודימוי
מיכאל שרון (יום שלישי, 17/08/2004 שעה 2:31)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדובר על סגנון קוגניטיבי-התנהגותי. ברור שהדברים לא התייחסו חלילה לחולי אסטמה או פגיעים לאלרגיה בכללותם..
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי