|
ל''מי שזוכר'', תוספת: איך תסביר שאדם בינוני כמוני | |||
|
|||
ניבא בדיוק איך יפתחו האמריקאים את מלחמתם בעירק שעה שכל האנשים המבריקים המעסיקים את הציבור, לא בבמות זניחות כמו ''ארץ הצבי'', אלא ב''ידיעות אחרונות'', ב''פוליטיקה'', ב''משעל חם'' ב''טור השבועי'', ב''יומן'' בעמוד המאמרים של ''הארץ'' ועוד, טעו בגדול? | |||
_new_ |
אורי, אל תיקח את גדעון ברצינות יתרה | |||
|
|||
_new_ |
ניסיונות לבלבל מצד בעלי ''שטיקים בדוקים''. הא.. | |||
|
|||
_new_ |
לבעלי שטיקים יש אמביציה תאוותנית: לא לשלם, אי | |||
|
|||
תגמול (''איך אנחנו''?). השאר תרוצים ורטוריקה (שגם הם בחזקת שטיקים). ולעיתים גם פריעה קשה תוך שיכרון כוח והיתממות בחבורה (וגם שירים מרטיטים?). פשוט, מחפשים תחליפים אקזוטיים לדבר הפשוט. להכניס היד לכיס, להוציא הארנק ולשלם, לתת גמול. (פשוט אבל לא בשבילנו). אבל לישבנם ולרווחתם האישית - דואגים גם דואגים (הרטוריקה ''מחליקה'' זאת בנקל). | |||
_new_ |
שלום לך מר נרייה או אולי גב' גילית נבו | |||
|
|||
_new_ |
ידידי, יש הבדל בין הודעה קצרה מתורבתת בכינ וי | |||
|
|||
ניק, שהינו רווח מאד, ובין התחזות לאדם אחר, מוכר, במסגרת מסע נירחב להכפשתו והשמצתו. הראשון נעשה אולי גם למטרת תעוד תגובת השרשרת המהירה של הפעולה הפלילית הפוגענית, זו המוכוונת להלבנת פנים והכפשה, ויתכן שלדברים נוספים ששכרם עימם... והשני, עניין לפעמים לטיפול גורמי החוק. | |||
_new_ |
אתה ממש משורר גדול, מר שרון | |||
|
|||
_new_ |
לאלמוני: הסבר למה נקבת בשם ''גדעון''. | |||
|
|||
_new_ |
זה פשוט. הוא חושב שאותה ישות מתפקדת | |||
|
|||
כאן בניקים גדעון ספירו ומי שזוכר. | |||
_new_ |
לכחולה לבנה, לבעל הנקודה, ולכל המעוניין/ת | |||
|
|||
מידע אישי אני יכול להגיד לך כי מי שזוכר אינו גדעון ספירו, וגדעון ספירו אינו מי שזוכר. קצת מוזר ומגוחך בעיני, כי מי שמסתתר מאחורי נקודה ככינוי , מעלה ספקולציות לגבי זהותם של אנשים חיים וקיימים. בברכה רפי | |||
_new_ |
רפי שלום | |||
|
|||
מאחר שבעיני אתה איש שמאל הגון, פתוח ומגיע ממקום מאוד נקי (לא נתקלתי ברבים כאלה), הייתי מעוניינת להמליץ לך לקרוא את אמנון לורד בשבועון מקור ראשון של היום. יתכן שזה יתפרסם בעוד כמה ימים באתר שלהם (יש להם איחור מכוון בהעלאה לאינטרנט). הוא כתב מאמר בנושא ''שלום עכשיו'', שפעם היה חלק ממנו. אשמח לשמוע את דעתך. ובאשר לספקולציות הוירטואליות - אני מחייכת. שבת שלום! | |||
_new_ |
המאמר של אמנון לורד הפעם | |||
|
|||
(על ''שלום עכשיו'') הוא די שיטחי. שווה רק לקרוא את הקטע על מאמרו של עמוס עוז. | |||
_new_ |
הנושא מעניין | |||
|
|||
הוא מפרט את השיטות... לדעתי שיא המאמר הוא בגילוי של יולי תמיר לגבי חשיבות הדמוקרטיה לעומת ה''שלום''. | |||
_new_ |
חלש מאוד הגילוי הזה | |||
|
|||
יולי תמיר אמרה ''היו פגמים דמוקרטיים קשים בתהליך הזה... לא היתה שקיפות ושיקרו לציבור''. את זה הוא לא ציטט הפעם. אמנון לורד עצמו ציטט אותה בטורו זה בעבר, וחבל מאוד שבהזדמנות זו ריכך את דבריה ועטף אותם בשלוש שכבות של צמר-גפן. | |||
_new_ |
קראנו את אותו מאמר? | |||
|
|||
על פניו נראה שלא... יולי תמיר מופיעה שם כמי שאמרה לארי שביט בהארץ: למען השלום אפשר לשקול להשעות את הדמוקרטיה לשנה. אחרי הכל, אמרה, תהליך ההגעה להסכמי אוסלו גם הוא לא נעשה לפי כל כללי הכשרות הדמוקרטיים. | |||
_new_ |
הוא שאמרתי: | |||
|
|||
'לא בדיוק לפי כללי הדמוקרטיה הכשרים' וגו' - זהו מיתון וריכוך של דבריה כפי שהופיעו הן בראיון ל''הארץ'' והן בציטוט החוזר ב''מקור ראשון''. גם המינוח ''השעיית הדמוקרטיה לשנה'', ששם בפיה, הוא עקיף ומעודן - כיוון שהיא אמרה ''דיקטטורה לשנה''. דיק-ט-טורה. | |||
_new_ |
גם לבינוניים ''מתפלק'' לפעמים... | |||
|
|||
_new_ |
תגדירי בבקשה בינוניות. | |||
|
|||
ותגדירי היכן את נמצאת בסקאלה של האליטות השיכליות כדי שנדע מהיכן המומחיות. | |||
_new_ |
שמילשטיין יגדיר | |||
|
|||
זו היתה הגדרתו שלו את עצמו | |||
_new_ |
הוא חזר על מונח בו השתמש מי שזוכר, על מנת | |||
|
|||
לקבל הבהרה. לעומת זאת, את קבעת עובדה, תוך שימוש במונח זה מבלי להגדירו. | |||
_new_ |
טעות... | |||
|
|||
המונח ''בינוני'' בא להסביר, עפ''י מי שזוכר, את השארותו של מילשטיין בשולי האקדמיה - וזאת בניגוד לטענתו החוזרת ונשנית של מילשטיין, שהוא מוחרם עקב מהפכנותו. לעניות דעתי, יש להוסיף על כך גם יהירות - ו''מאמר'' זה מלמד על כך יותר מכל. המלחמה רק החלה, המצב, התנאים, ההצלחות האמריקאיות עדיין לא ברורות, אך מילשטיין ממהר להכריז על ''ניצחונו'' ברבים. האם זהו ניתוח של היסטוריון אחראי וחכם? מסופקתני. | |||
_new_ |
ובינתיים הפגנות בעזה: ''תן גז , יא-סאדם''. | |||
|
|||
_new_ |
למילשטיין: על אף הביקורת,דבק באמת שלך זה החשוב! | |||
|
|||
--לכל אורך ההיסטוריה היה מצב של ''אין נביא בעירו''. זכור את הנביאים, זכור את ראשוני האינטלקטואלים ברנסאנס, מקופרניקוס דרך ברונו, גאלילי ועוד ועוד. כולם היו מחוץ למחנה והיו נלעגים ע''י המימסדים הפוליטיים והדתיים. זכור זאת ודבק בדרכך. אל תתרשם מהחכמים בגרוש. אם הצדק איתך- ההסטוריה אינה מרמה, היא בסוף יודעת ואיתה כולנו. המשך בדרכך בנאמנות. הפלוראליזם האינטלקטואלי הוא כסות דקה ובלויה לזרם המרכזי המחליט מה לחשוב ומה להגיד עם טולראנס קטן ימינה ושמאלה. אמור את מילתך בגאון כולנו שומעים וכולנו נזכור מי אמר מה ומתי. | |||
_new_ |
איזכור קטן: מילשטיין באמצע יושב יפה בתוך ''המעגל'' | |||
|
|||
המעגל היום הוא ימני ומילשטיין ''אחד מהחבר'ה''. לא יודעת אם הוא נביא אבל בתוך עירו הוא יושב, זה בטוח.. כל ההשוואות שרצות פה לקופרניקוס גלילאו ועוד גאונים כבירים מצחיקים אותי פחדדדדד... שבת שלום | |||
_new_ |
ומה רע במכללת צפת..? | |||
|
|||
_new_ |
מי אמר שרע במכללת צפת? | |||
|
|||
לא הזכרתי בכלל את מכללת צפת דיברתי באופן כללי. לא הבנתי את הקשר. למכללת צפת. | |||
_new_ |
אף אחד לא אומר במדינה הזאתי- | |||
|
|||
[איך שאומר פנחס גרשון]- מה לחשוב !!!. ויש פה כמה שמושפעים יותר מדי מג'ורג' אורוול. מה שנכון שלפרסם, ולהתפרסם וגם להיות מוכר- זה כבר דבר אחר. אבל לכל דבר יש סיבה. איך שאומר וכתב עמוס...שכני שמעבר לואדי. | |||
_new_ |
אולי מישו כבר יסביר לי | |||
|
|||
מילשטיין הוא נביא או היסטוריון? או שאולי זה מדע חדש ? ''היסטוריה נבואית''? (ואפשר גם בהיפוך - ''נבואה היסטורית'') | |||
_new_ |
''הפלורליזם האיטלקטואלי וגו' '' | |||
|
|||
יפה דיברת. אך מדוע תייחד זאת אך לאינטלקטואליזם, והרי נתיב זה של ''זרם מרכזי'' כאילו פלורליסטי, נכון לכל תחומי חיינו בכל מקום ובכל זמן. | |||
_new_ |
דוגמא לאני ואני.. | |||
|
|||
בכלל לא נכון שאחרים לא חזו את פתיחת המלחמה כפי שהיתה. ראשית היה כל כך הרבה מלל שבכלל לא ניתן לבודד את הערכה העצמית שלך. לעצם הענין- הנשיא בוש דרש מסאדם להסתלק. ועל הנקודה המבצעית..מה בדיוק אנחנו[ואתה] יודעים על 'מה היה באמת'.[שם] | |||
_new_ |
היכן פה הדוגמא?! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |