|
התלמוד הפלשתינאי | |||
|
|||
לק''י המאמר האוילי הזה מזכיר לי שמוטקה צביאילי מהפורום כתב שהוא ראה תלמוד ירושלמי שבשער האנגלי שלו הוא מוגדר בתור -''the talmude of palashtine'' עד הכיבוש הערבי היה רוב יהודי בחלקים גדולים מהארץ וביניהם הגולן והגליל וצפון הנגב. למרות הדיכוי הערבי עדיין היה רוב יהודי במשך מאות שנים באזור טבריה. בתחילת התקופה הערבית ובמשך כשלוש מאות שנה (עד סוף המאה העשירית למנין הנוצרים) פעלו בארץ מסרני ארץ ישראל ובמיוחד מסרני טבריה וביניהם ר' אהרון בן משה בן אשר גדול המסרנים אשר הוא קבע סופית את נוסח התנ''ך אשר לפיו אנו כותבים היום. מסורת טבריה גברה באופן גורף על מסורת בבל. והדבר מענין כי באותן שנים ממש ערך התלמוד הבבלי את מסע הניצחון שלו ברחבי תפוצות ישראל כשהוא הודף מלפניו את הירושלמי. אף על פי כן גברו מסרני טבריה לא רק על מסורת בבל אלא אפילו על התלמוד הבבלי עצמו - אחד המקרים האלו נמצא בתפלין שאנו מניחים כל יום - לפי התלמוד הבבלי צריך לכתוב בפרשת והיה אם שמוע לטוטפות ולפי מסורת טבריה לטוטפת. ואנו כותבים כמסורת טבריה - כלומר כל יהודי באשר הוא שם בהניחו תפלין מכריז על נצחונה של מסורת ארץ ישראל על פיסגת היצירה הבבלית - התלמוד הבבלי בכבודו ובעצמו. צריך גם לציין שבשנים האחרונות יש צמחיה גדולה בלימוד הירושלמי - תלמודה של ארץ ישראל. כך שיתכן שלא לאורך זמן ישאר המאזן שבתורה שבעל פה הבבלי הוא הקובע ואילו בתורה שבכתב מסורת טבריה היא הקובעת. מאזן הכוחות הולך ונטה לטובת ארץ ישראל. אגב בביקורי בארה''ב העדפתי ללמוד את הירושלמי ולא הבבלי. הירושלמי נמצא גם בבתי הכנסת בארה''ב. אליצור | |||
_new_ |
לאליצור: החבר'ה האלו מתעניינים בכל חוץ מבתנ''ך... | |||
|
|||
_new_ |
כדאי לציין ולהדגיש את מאמציהם של המוסלמים לגרש | |||
|
|||
ולדכא את היהודים בארץ ישראל. יש הסטוריה ענפה של פרעות, מיסים כולל מיסי קבורה, איסורים על מגורים ואיסורים על מגוון עיסוקים שהוטלו על יהודי ארץ ישראל לאורך השלטון המוסלמי. לאחר שהם הצליחו במעשיהם - מגיע להם פרס וחזקה על ארץ ישראל וזאת על פי העקרון של השמאל ''הרצחת וגם ירשת'' המוסלמים - רצחו וגרשו יהודים ובהצלחה רבה - ולכן מגיע להם פרס הירושה.זכות התגמול והנקם - הינה זכות ללא יהודים בלבד. לנו הזכות להרכין ראש - ולשחק את תפקיד הקרבן - זהו השמאל במיטבו! | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |