|
לאלצור: ''המהפך '' אצל הרכבי חל סביב 1970...בשבילי- | |||
|
|||
--הרכבי ז''ל , זכור מתקופתו הטובה , מהתקופה שלפני המהפך שלו, לפני שכתב את ספרו על בר-כוכבא... | |||
_new_ |
עוד משהו על פטי הרכבי - לרפי אשכנזי | |||
|
|||
לק''י בעיני ובעיניך באמת הרכבי עבר מהפך. אבל בתודעה העצמית שלו הוא לא עבר שום מהפך. הוא תפס את עצמו כהמשך ישיר. הוא טען שעד מלחמת ששת הימים לא היה לישראל מה להציע לערבים וממילא לא היתה אפשרות להשגת הסדר. לאחר מלחמת ששת הימים היה לנו מה להציע אבל הערבים לא רצו לקנות. הסכם השלום עם מצרים שכנע אותו שאפר להגיע לעסקה עם הערבים. כלומר לנו יש מה להציע והם רוצים לקנות. נוסף לכל מלחמת שלום הגליל הוכיחה לו לדעתו שאנו מנהלים את מלחמותינו בצורה רשלנית ולכן כדאי להגיע לעסקה כל זמן שאפשר. בעיניו זה לא היה חוסר עקביות אלא המשך ישיר של הנסיבות. חוץ מזה יש הבדל גדול בין מצב שבו משיהו מגייס את כל משאביו כדי להרוג אותך לבין מצב שמישהו מחרף ומגדף אותך בכל כוחו. כדאי למדינת ישראל לשלם מחיר גדול עבור המעבר משלב א לשלב ב למרות שאין המדובר על שום סוג של שלום כמובן אלא על הפסקת שפיכות הדמים. הנקודה החלשה ביותר לדעתי היא מדוע מותר למכור את חברון אבל לא את חניתה? בסופו של דבר חברון חשובה פי כמה וכמה מחניתה. מה פרוש יש לנו מה להציע? מדוע אי אפשר היה להציע לערבים את יפו ועכו? חוץ מזה לבסוף הוכח שכל המחשבה שיש עם מי לעשות עסקים בטעות יסודה. גם המחשבה שאנו הולכים ונחלשים אינה נכונה - ההפך הוא הנכון. בכל מקרה קריאת הספר חזון ולא פנטזיה ותגובות שהיו עליו משל ישראל אלדד ועוד היו מענינות בזמנו. אליצור | |||
_new_ |
לאליצור סגל, עופרה: תודה על ההרחבה אודות הרכבי! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |