|
רפי, גם אתה מ''השומר הצעיר''? | |||
|
|||
יש לנו עם כך רקע משותף. באיזו תקופה מדובר? האם קראת את סיפרו של אמנון לורד ''איבדנו כל אשר יקר היה''? סיפרו של הרכבי מוכר לי. אצלי ההיתפכחות החלה בעיקבות ''האל שהכזיב''. זה היה לפני יותר מ 50 שנה וגם אז האינטלקטואלים של השמאל לא יכלו להיתמודד עם האמת. | |||
_new_ |
ישראל, הדעות הפסקניות שלך שהם | |||
|
|||
לא ידעו להתמודד עם האמת לא רציניות. אתה יודע להתמודד עם האמת? האם אמת חלקית היא האמת? | |||
_new_ |
דוד סיון היקר: | |||
|
|||
בחיים לא הכל אפור - יש (לא רק, אבל) גם שחור ולבן. לפעמים שחור הוא שחור, גם אם יש פה ושם נקודות בצבע כחול כהה. אפילו בהלכה היהודית יש מונח בשם ''בטל בשישים'', ויתקנו אותי קוראיי הדתיים אם אני טועה: בטל בשישים פירושו כי גם אם נכנס בטעות חלק 1/60 (או פחות) של חלב אל ארוחה בשרית, או בשר אל ארוחה חלבית - עדיין מדובר בארוחה כשרה, לא מעורבת, בשרית או חלבית לחלוטין. בכל הנוגע למלחמת אוסלו הנוכחית, הצדיקות אצלם והרשעות אצלנו בטלות בשישים. ואם בהלכה מדאורייתא ומדרבנן כך, קל וחומר יכול להיות בהלכה מבית דוד (סיון) כך: אנחנו צודקים והם רשעים. גם אם ישנם יוצאים מן הכלל המעידים על הכלל. | |||
_new_ |
אריה, הלואי והייתי בטוח כמוך | |||
|
|||
שעוונותי/עוונותינו בטלים בשישים. תודה על השעור במסורת. | |||
_new_ |
לבר-ניר: אני ממודל 1945, יחד עם סיוון...כמובן שמשפ | |||
|
|||
הרופאים, סלאנסקי, ''סנה'' כתופעה והנאום הסודי של חרושצ'וב מ 1956, היו על שולחן ביתנו ועל לוח כיתתנו. לצערי לא כולם התפכחו מאז, ושרשי המחלה עדיין נמצאים בחלק המשכיל והרועש {לצערי} ששולט באקדמיה בארץ. הסימפטומים של אמונה ללא ביקורת, בוקר וערב, היא כנראה תכונה יהודית מאד. תכונה של עם שהשתית את ריבונותו על האמונה בטרם חזר לארצו. אמונה טיבעה שמוליכה לישור שורות ולקיטום המבקרים אם רצונה להשמר ולהישרד ואכן ככה אנו היהודים. - יש בסיס לאופטימיות... | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |