|
ישראל, מצד אחד טוב לקרוא מאמר כמו שלך | |||
|
|||
הוא כתוב טוב ונותן שיעור טוב על האויב שלנו. זה גם חוסך עבורי את הצורך לחפש חומר שאתה עורך ומסדר עבורנו בנאמנות. מצד שני, כמו אצל ספירו לגבי הערבים, המאמר נותן תחושה שאנחנו טלית שכולה תכלת. אנחנו יודעים שזה לא נכון. אצלנו מערכת החינוך אכן יותר מאוזנת אבל גם אצלנו מלמדים פחות להכיר את האויב ומעדיפים להתעלם מחלקים שלמים של ההיסטוריה של העם הפלשתיני. אנחנו מוצפים בסיפורים הודעות וחדשות על כמה רע היריב אבל מנסים להסתיר את מעשינו הרעים. גם אצלנו מתקיימת הסתה ברחובות, במגרשי הכדורגל (מוות לערבים ועוד). גם אצלנו קיימת שטיפת מוח בהרבה נושאים במיוחד לגבי הרלוונטיות של ערפאת. יחד עם זאת חייבים להגיד בפה מלא שאצלנו זה לא שיטתי ולא תמיד מכוון מלמעלה. אצלנו קיימים גם מקרי עושק של חקלאים פלשתינאים מזיתיהם. מסעות לטיפוח השנאה גם אם הם לא מכוונים מזיקים מאד ליכולת לחיות בארץ הזאת. לכן חובה עלינו למנוע אותם בכל דרך. | |||
_new_ |
דויד, עם כל הכבוד, לדבריך אין כל בסיס | |||
|
|||
ראשית, כמו שנאמר במיקרא ''נוח איש צדיק היה בדורותיו'' (אני מקווה שאתה מכיר את הפרוש שרש''י נותן לפסוק הזה), מול הערבים אנחנו באמת טלית שכולה תכלת. שנית, עם כל הדוגמאות שתחפור מתחת לאדמה על הסתה מסוג הקריאה ''מוות לערבים'' אחרי כל פיגוע, אני עדיין צריך לראות צעיר יהודי שעוטף את עצמו בחגורת חומרי נפץ והולך לדיסקוטק באיזה יישוב ערבי כדי לרצוח כמה עשרות בני נוער. זה אולי מה שמי שזוכר מסוגל לעשות (לפחות זה מה שניתן להבין מתגובתו למאמר שלי), אבל לא תמצא אף אחד כזה גם בין אלה המכונים ''ימין קיצוני''. | |||
_new_ |
עם כל הכבוד, ישראל, לדברי יש בסיס | |||
|
|||
צריך לזכור שגם אמרתי שיש הבדלים מהותיים בין ישראל לערבים בטיפוח השינאה. מה שחשוב, כך אני חושב, זה לא להדגיש את הידוע אלא למצוא מוצא ודרך שזה לא ימשך. מלחמה, כמו שאני מבין, רק תוסיף לדרך השינאה תחמושת. | |||
_new_ |
אני מכיר צעיר יהודי שלקח מטוס עם פצצה של טונה | |||
|
|||
והשליך אותה על בית מגורים. למען האמת זה נראה לי מעשה פחדני למדי מול האומץ של המתאבדים הפלשתינאים. אני מכיר אי אלו טנקיסטים יהודים , חמודים של אמא שלהם, שירו וחיסלו נשים, זקנים וילדים (למשל פגז פלשט שחיסל בשבוע שעבר ילדים פלשתינאים ששיחקו כדורגל ליד הבית בעזה). גם היא לא גיבור גדול בעיני, זה לא חוכמה לירות פגז על ילדים ובסוף השבוע לחזור הביתה, לתת לאמא את הכביסה, לקחת את האוטו של אבא וללכת לבלות באיזה פב ) אני לא רואה הבדל גדול בין המקרים פרט לכך שהצעיר הפלשתינאי הוא יותר אמיץ ונחוש. | |||
_new_ |
אני ביחד איתך גידי בעניין הזה. אני מתכוון שהחייל | |||
|
|||
הפלסטיני הלוחם על שחרור ארצו ועמו מהכיבוש הישראלי צריך הרבה יותר אומץ ומוסר כדי לכוון את הנשק לראשה של ילדה או להתפוצץ בסמוך לסבתא הדוחפת את עגלת נכדה בקניון הסמוך. למעשה תעוזה מוסרי כזה צריך הרבה כוחות במעיים, שמא התרועה תצא קודם זמנה ותקעקע את מעשיו של הדוד הערבי החדש המגן על פלשת. | |||
_new_ |
דוד סיוון! | |||
|
|||
אנא ספר לי על ה''היסטוריה'' של ה''עם הפלשתינאי''. אני פשוט לא עומד במתח. | |||
_new_ |
אריה, היסטוריה היא לא תחום שאני מכיר טוב | |||
|
|||
בשביל לשפר את השכלתם של אחרים. במיוחד לא ידענים כמוך וכמו ישראל. אבל זו לא הנקודה של התגובה שלי. מה שחשוב בה היתה הטענה שאנחנו נוהגים להתעלם מחלק מהמציאות ושגם אנחנו לא צדיקים. לצערי התחושה שלי לגבי עתיד המדינה היא לא טובה דוקא בגלל ההתייחסות שלנו למציאות. בעצם מה שאמרתי הוא כי אולי אם לא נחפש רק מתחת לפנס נמצא אלטרנטיבות לדרכנו המדינית/פוליטית. | |||
_new_ |
אנחנו לא צדיקים? | |||
|
|||
נכון. אבל זה רק בגלל שאיננו מלאכים. אבל בכל מקרה זה לא מוביל אותנו לשום מקום. יש אשם אחד ויש זכאי אחד, יש קרבן ויש תוקפן, וגם אם התוקפן רשע ''רק'' ב-95%, והקרבן צדיק ''רק'' ב-5%, עדיין הים הוא אותו הים והערבים הם אותם ערבים. | |||
_new_ |
הים הוא לא אותו ים יותר הוא מלא בחרא וביוב | |||
|
|||
_new_ |
אריה, אם כבר עוסקים בצדיקים | |||
|
|||
אז כפי שכתבתי בתגובתי לדויד סיוון, על המישקל של ''נוח איש צדיק היה בדורותיו'', במצב הנוכחי אנחנו צדיקים שבצדיקים. | |||
_new_ |
לסיוון: נראה לי שלא קראת את המאמר ע''פ תגובתך... | |||
|
|||
_new_ |
רפי, אתה באמת מאמין במה שאתה אומר? | |||
|
|||
עוד איך קראתי את המאמר שכתוב טוב ומרכז עבורנו הרבה אינפורמציה חשובה. אבל זה לא אומר שהוא כיסה את כל מה שלדעתי צריך לקחת בחשבון. הבקורת שלי היתה על זה שאנחנו מעדיפים להסתכל על צד אחד של המטבע. לדעתי גישה זו מקשה על מציאת פתרונות לדילמות שבפנינו. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |