|
אלוהי הסטטיסטיקה הקטנה. | |||
|
|||
אריה ,אתה ,לפי עדותך,ב1% ,בלתי כופר. גם החרדים, וגם האיש החכם המלומד-חוזר בתשובה, שהזכרת, ואפילו היאיר-לוים, כולם נמצאים אתך על אותה סקאלה. הם באחוז מסוים- מאמינים, ובאחוז אחד ,או יותר, כופרים או אגנוסטיקנים. יתירה מזו: הם נעים כמוך בין לבין, במצב דינמי ומשתנה, אפילו מרגע לרגע. באותם רגעים בהם הם כופרים או אגנוסטיקנים, הם עושים חטאים. ברגעים האחרים, הם מתחרטים עליהם, ואולי גם עושים משהו טוב. הסטטיסטיקה שלי אומרת, שאם אתה מאמין יותר-אתה אדם טוב יותר. מעצם ההגדרה, הרי אם אתה מקיים את ''ואהבת את ה' אלוהיך''*ברגע מסוים*, אינך חוטא בו, בו זמנית. [זה שונה מההגדרה של:''אם אתה דתי אתה לא חוטא'']. השאלה בדבר קיומו של אלהים היא הרבה יותר רצינית. אלהים הרי בודאי לא משועבד להגדרות חברתיות פוליטיות של ''דתי'' ו''חילוני'',גם לפי טענתם של המאמינים עצמם: ''הוי מחשב מצוה קלה כנגד הפסדה-שאי אתה יודע מתן שכרן של מצוות''. ההבדל העקרוני, בין המאמין לכופר, לפי ההלכה, הוא אכן מעשי. ההלכה היא בעלת עמדה מעשית: השאלה היא האם אמונתך [שלך, ושל כל אחד מאיתנו] המבולבלת, עומדת במבחן הפיתוי של החטא של הרגע *הזה*? האם אותה אמונה אמביוולנטית עומדת במבחן עשיית הטוב והצדק, המוסרי והישר- *היום*? כל זה ביחס לאמונה בכלל. אתה קושר את האמונה עם קיום מצוות *התורה*. הקשר היחיד הוא: מסורת. לקיים את המצוות, זה להיות נאמן למסורת היהודית שלך, שקובעת את ערכי הטוב והרע שלה. באופן עקרוני, היהדות אינה שוללת מסורות אחרות. | |||
_new_ |
אני לא מקבל את הסטטיסטיקה שלך | |||
|
|||
ככל שאדם מאמין יותר כך הוא טוב יותר? הלוואי שזה היה נכון. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |