|
הפזיז המומחה לסירחון......חא'ג אמין חוסייני ועוד | |||
|
|||
חרף החשק להגיב לך כלשונך ולהזכירך מספר מוקדי סירחון אפשריים אשתדל לדבוק בהכרתי שיש לשמור על פורום נקי ללא קללות, נאצות ושאר פיזפוזי מילים. באשר לחא'ג אמין אל חוסייני, דומני שאינך מודע לעצמת השפעתו של המופתי לא רק על ערביי ישראל אלא על העולם הערבי והמוסלמי בכלל. באשר למרד-הערבי של 1936-39 מוטב שתתעמק ולו מעט בסיבות לראשיתו וסופו של המרד לפני שאתה בא להטיף לגירוש רצח ופתרונות בסגנון ''עבדאיתי''. ושוב לחא'ג אמין אל חוסייני (אגב למד כשנה בבית ספר יהודי,אליאנס,בירושלים) האיש לא גורש ולא הורחק על ידי האנגלים....בהתלהמותך אתה מחליף אל-חוסייני באל חוסייני... המגורש הוא עבדאללה אל-חוסייני, שיצא לגרמניה הנאצית ואחרי המלחמה העולמית השניה נעצר על ידי הבריטים שהחזיקו אותו ברודזיה.האיש חזר לארץ-ישראל, השתתף בתכנון רצח המלך עבדאללה נשפט והוצא להורג. המופתי,חאג' אמין אל-חוסייני,החשוב מבני הענף,השאיר על הערבים (והיהודים ראה:התייחסותך...) רושם בל ימחה. הוא היה קצין זוטר בצבא התורכי ואחר כך קצין גיוס שסייע לבריטים בעת המרד הערבי ,הקים בירושלים את ''נאדי אל עארבי'' הלאומני,הסית למהומות אפריל 1920 שאותן הנהיג,נשפט שלא בפניו ובית-דין צבאי גזר עליו עשר שנות כלא. אמין ברח ובאוגוסט זכה לחנינה מטעם הנציב העליון הראשון ובמאי 1921 היה למופתי של ירושלים וממקימי ''המועצה הערבית העליונה'' שהיה ליו''ר שלה והמנהיג המדיני המרכזי של ערביי ארץ-ישראל. בשנת 1936 הקים את ''הועד הערבי העליון'' (הראשון) אירגן מהומות ואחר כך מרד וכשארגונו הוצא מחוץ לחוק - עבר לעירק שם סייע לקצונה הפרו -נאצית להשתלט על המדינה וכשהמרד דוכא עבר עם לאומנים אחרים לאיטליה הפאשיסטית ואחר כך לגרמניה, שם עזר בתעמולה ובשכנוע שבויים מוסלמים,בוסנים ואחר כך גם רוסים, להצטרף לאס אס בתום המלחמה עצרו אותו הצרפתים (לא האנגלים) אך הוא שוחרר ועבר למצרים. במצריים קיבל מנוי יו''ר הוועד הערבי העליון,החדש, שהוקם על ידי הליגה הערבית זאת לצד ג'מאל אל-חוסייני שהיה היו''ר הפרקטי בעוד שחא'ג אמין היה לנשיאו....וכן הלאה וכן הלאה איפוא מצאת שהאנגלים גרשו אותו? לאלוהי ההתלהמות הלא מלומדת - פתרונים. אני מקווה שלהבא תימנע משימוש בדימויים שאתה לוקח מעולם הריחות או הרמשים ולא לצורך חיבור או בדיחה או סיפור אלא כדי להלעיז (כפי שעושה מתלהם פורום אחר..) אם אין לך מה לאמר, פזיזי ,ללא קללות וחרפות -שתוק ותיטיב עם עצמך. | |||
_new_ |
יורם: פוליטיקאים בעלי עצירות מוחין - זו בעייתנו | |||
|
|||
כח ועוד כוח, או התקפלות טוטלית וחסל... הרי אלו אילוצים לא הכרחיים הנגזרים מעצירות מוחין של בינוניות מבישה. מה הדטרמיניזם הזה? אנו תקועים בתוך כללי משחק כלל לא הכרחיים שהיגדרנו לעצמנו, משחק שרירותי שבתוכו קיימים פתרונות מקוטבים חסרי סבירות וייתכנות, על ציר דו קוטבי. יש להתאים את כללי המשחק למציאות ואז -- יש נתיבים נוספים להחלץ מהבקבוק... קישורים: נתיבים חדשים לפיתרון טוב, ללא התחכמות... חלק א': תגובה 22286 המעבר מסכסוך עצים רטוריקה לנתיב אופרטיבי פתיר: תגובה 22287 | |||
_new_ |
בה לחי מיכאל, אכן חשיבה דטרמניסטית שלטת בנו | |||
|
|||
למרבה הצער, איש אינו מפעיל את התאים האפורים בניסיון לפתור בעיה פתרון יסודי; חושבים בתוך מסגרות מקובעות ושם הצעות ''הפתרון'' מעוררות רחמים. אלה מתלהמים ''לכסח את הערבים'' ומנגד מתלהמים ''להוריד התנחלויות''. נו שוין, שיהיה. לא הייתי טורח להגיב אלמלא מצא חן בעיני הביטוי שלך ''עצירות המוחין. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
אהבתי את התגובה | |||
|
|||
ואני גם מסכים עם ההודעה הראשונה שלך. ישראל עברה לצורה של, תגובה אוטומאטית על כל פיגוע, זה מיותר ולא משיג הרבה מעבר לעוד פגיעה בתדמית שלנו. אפילו אם נניח שיש הצדקות לחיסולים הממוקדים, הרי שהפעולות אחרי פיגועים הן בד''כ רחוקות מלהיות ממוקדות ובעיקר בנויות על עשית פעולות נרחבות, רועשות ורוויות דם. כל קשר בינן ובין לוחמה בטרור הוא מקרי בהחלט, זו נקמה פרופר. | |||
_new_ |
לישעיהו וניר היקרים: בושה וחרפה איזו גישת חשיבה | |||
|
|||
שרירותית, מבישה בבינוניותה ו--כן - חדורה עצירות מוחין אך עיקשת וסוררת ככל שהכשל והאבסורד גדולים יותר - קובעת את חיינו וגורלנו. | |||
_new_ |
הלואי וזו הייתה נקמה, זהו שיחרור קיטור חסר תועלת. | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |