פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לחנה בית הלחמי, 28/12/02 18:57)
שלום לך חנה.הדברים שכתבת בשם ''היהדות'' אינם נכונים
יעקב יזרעאלי (שבת, 28/12/2002 שעה 23:35)
בתשובה לחנה בית הלחמי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מכמה בחינות:

1.מהי ''היהדות''? הם יש איזשהו קודקס של ערכים שמכנה

את עצמו בשם הזה? [התשובה היא לא]

2.אם כוונתך היא להלכה,הרי שבהלכה אין המונח ''קדושת

חיי אדם'' קיים כלל.

3.על סמך מה קבעת שהגבר שומר המצוות חייו קדושים

יותר? אינני מבין בכלל.

4.זהו בודאי אינו ענין של קשר לקונסנזוס ,מפני

שבהלכה המעמד האישי אינו פונקציה של קונסנזוס.

5.מה שכתבת ביחס לחיילי ישיבות ההסדר הוא משולל כל

יסוד. צ.ה.ל מעדיף להציל חייל מישיבת הסדר על פני

חייל אחר? זוהי הכפשה ועלילה נוראה.

6.ההערה האחרונה כשלעצמה היא אנטישמית. פר אקסלנס.
_new_ הוספת תגובה



אחרי שהפכתי ללא לגיטימית, אישום באנטישמיות קטן עלי
חנה בית הלחמי (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 7:12)
בתשובה ליעקב יזרעאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועדיין - לו היה זה חייל יהודי או אף יהודי דתי, הוא היה יוצא משם חי. זה המצב במדינתנו, לדאבוני, גם אם כבודו לא מסכים עם זה.
_new_ הוספת תגובה



כשקוראים לחנה ''אנטישמית'' הם אומרים, בעצם
דינה ביכל-שונרא (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 8:05)
בתשובה לחנה בית הלחמי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...שהיא מאמינה בשוויון בין אנשים באשר הם, ללא זכויות יתר ליהודים. וזה מרגיז אותם, משום מה.

יצא לקלל, נמצא מברך. הכינוי ''אנטישמי'' הוא דבר שאפשר להתגאות בו, כאשר משליכים אותו אנשים שמטרתם להשליט זן גזעני ואפל של יהדות על ישראל (ואולי על העולם כולו, מי יודע...)

שימו לב: הכינוי ''אנטישמי'' אינו מתאר אנשים אלימים שרוצים להרוג יהודים משום שהם יהודים אלא אנשים חושבים שרוצים למנוע הרג וביזה של אנשים שאינם יהודים משום שאינם יהודים. המונח השגור בקרב המקללים למיניהם עבור אנשים שהם חושבים שרוצים להרוג יהודים בשל יהדותם היא: ''מחבלים''. וגם זה לא מדוייק, משום שהאנשים שהם מכנים ''מחבלים'' רוצים להרוג את אותם האנשים ללא הבדל דת, גזע ומין, רק משום שגזלו אדמותיהם בתהליך שהחל עם תחילת הציונות.

שימו לב: איני מצדיקה אלימות מכל סוג שהוא, לא על ידי יהודים ולא נגדם (וגם לא בכל סכסוך אחר). אבל השימוש בכינוי ''אנטישמי'' לצורך השתקה - פג תוקפו. כמה פעמים תקראו ''זאב זאב''?
_new_ הוספת תגובה



יש לך הגדרה חדשה לאנטישמיות שמיטב האנטישמים
אברהמי (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 17:59)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הי מתברכים בה.
_new_ הוספת תגובה



הנה, קשרת גם עלי את הכתר ההוא
דינה ביכל-שונרא (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 18:56)
בתשובה לאברהמי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמרתי שאנטישמיות נוסח 2002 (ובקרוב, ככל הנראה, 2003) היא כל אמירה שמהרהרת חלילה ביתרון המוסרי של יהודים, באשר הם, לא חשוב מה הם עושים.

*כל* דבר שיהודי אומר נתון לביקורת, בדיוק כמו כל אדם אחר. אין הנחות. יהודי אומר שטויות, אומר לו: ''שטויות'' (מבלי לרצות לרצוח אותו או להניח ששטויותיו הן גזענות הנובעת מדתו). יהודי אומר דברים גזעניים, אומר לו: ''דבריך גזעניים''.

המלים המשמשות לתיאור מי שרוצה להרוג יהודים מסיבות גזעניות הן, כיום, ''מחבל'', ''טרוריסט'' וכדומה.
_new_ הוספת תגובה



דינה: בנסיון הגדרת המושג ''אנטישמיות'' לשיטת
אלכסנדר מאן (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 20:57)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הימין הדתי בישראל צדקת במלוא מאת האחוזים, ואני מקבל הגדרה זו בדיוק כפי שהיא.

יחד עם זאת דווקא בהבאת הדוגמא למושג ''מחבלים'' נראה כי הסתבכת מעט, וחבל: עצם העמדת המשוואה ברמת ''...'מחבלים' המעוניינים להרוג את אותם האנשים ללא הבדל דת גזע ומין משום שגזלו אדמותיהם וגו'...'' מבטאת במידה מסויימת רמת מוסר אותה את מבקשת לשלול. בעייה.

הדבר האולי מעניין לשיטתי בבחינת הטרמינוס ''מחבלים'' הוא השינוי והסחף שחלו בו לאורך שנות הכיבוש, על פי רוב באופן מנותק-מציאות ואידיאלוגי - הן בימין והן בשמאל הישראלי.
_new_ הוספת תגובה



הרחב את היריעה
דינה ביכל-שונרא (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 22:05)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההגדרה המעניינת היא: מיהו מחבל בהגדרה ישראלית, בהגדרה אמריקאית, בהגדרה אירופאית, בהגדרה רוסית, בהגדרה פיליפינית.

זוהי אחת המלים המעניינות ביותר שיש, והתפתחות הגדרותיה מהווה עניין מרתק לגמרי עבור אנשי השפה והלשון, ובפרט למתרגמים, הנאלצים לתרגם ''מחבל'' ל''מחבל'', מתרבות לתרבות.
_new_ הוספת תגובה



מצטרף לבקשה.נשמע מאוד מענין.
יעקב יזרעאלי (יום שני, 30/12/2002 שעה 9:56)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נדמה לי שאמרת שצ.ה.ל שומר יותר על חיילים דתיים?
יעקב יזרעאלי (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 22:40)
בתשובה לחנה בית הלחמי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או שאני טועה?

ודינה ביכל אומרת שזו לא אנטישמיות.זה ליברליזם.
_new_ הוספת תגובה



דינה דווקא אמרה במפורש שהיא נגד אלימות
דינה ביכל-שונרא (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 23:44)
בתשובה ליעקב יזרעאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי קשה לקרוא את התוכן, אבל איך תתעלם מהכותרת?
_new_ הוספת תגובה



זה לא מספיק שאת נג ד אלימות ,מדוע אינך מתקוממת
יעקב יזרעאלי (יום שני, 30/12/2002 שעה 9:49)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על אמירתה של חנה שאילו היה מדחת יוסף חייל מישיבת

הסדר זה היה מציל אותו?

א.דברים מן הסוג הזה הרי לא ניתן להוכיח.

ב.הם מלבים שנאה נגד חיילים מישיבות הסדר,סתם ככה.

ג.זהו סגנון של עלילת דם.

ד.לכן קראתי לדברים ''אנטישמיות''.
_new_ הוספת תגובה



משום שאני עסוקה בהתקוממות נגד קריאתך לגביה
דינה ביכל-שונרא (יום שני, 30/12/2002 שעה 17:34)
בתשובה ליעקב יזרעאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קריאת ''אנטישמית'' נועדה כדי ללבות שנאה, היא מקשה על תקשורת בתוך פורום שנועד להידברות ומהווה ניסיון לטפול עלילת דם על משתתפת היקרה ללבי.

אתה, התקומם על מה שאתה רוצה להתקומם לגביו. אני אבחר את מה שמעצבן אותי בלי עזרתך, תודה רבה.
_new_ הוספת תגובה



בתור חברה שלה את יכולה להסביר לי את ההשתלחות?
יעקב יזרעאלי (יום שני, 30/12/2002 שעה 20:16)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שאת אוהבת אותה זה מובן.

למה למה למה

צריך להכניס לדיון בפרשת מדחת יוסף אמירה שאילו היה חייל בישיבת הסדר [!] צ.ה.ל היה בודאי מציל אותו.

מה ענין שמיטה להר סיני?[אם לא סתם שנאה?]
_new_ הוספת תגובה



אני משערת שכוונתה היתה לומר בדיוק את אשר אמרה
דינה ביכל-שונרא (יום שלישי, 31/12/2002 שעה 9:09)
בתשובה ליעקב יזרעאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושכוונתך - להשתיק אותה. ניסיון משעשע, בהתחשב בתוצאה, שהאריכה והעמיקה את הפתיל.
_new_ הוספת תגובה



יעקב - אין כל כך טעם.
אליצור סגל (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 21:28)
בתשובה ליעקב יזרעאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
יעקב, אין כל טעם להתוכח עם בורים שהם גם לא רוצים ללמוד. פעם היה לי דחף להסביר כאשר קראתי עיוות כל שהוא וגם היום הדחף הזה עדיין עובר בי לפעמים אבל כשאני נזכר עם מי אני דן הרצון הזה עובר.
מה שכן, ניתן להוכיח סטטיסטית שצה''ל מעדיף להפקיר למות שומרי מצות אזרחים וחיילים בנסיבות שבהן חילוניים היו מחולצים,וכן ניתן להוכיח סטטיסטית שמקומות שחשובים לדתיים צה''ל מעדיף להפקיר בנסיבות שמקומות שחשובים לחלוניים דבר מעין זה לא היה קורה. קבלתי לא מזמן בדוא''ל מאמר בענין אבל עדיף להשתיק נושא זה ולא להעלות אותו לדיון. מה גם שהוא משמש בידי החרדים נימוק לאי גיוסם לצה''ל בטענה שדמם יהיה הפקר בעיני הפיקוד.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אני שולל את כל האמירות האלה.
יעקב יזרעאלי (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 22:35)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



וגם לא מסכים עם המילה ''בורים''.היא לא נכונה!
יעקב יזרעאלי (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 23:06)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גוש עציון לעומת הדגניות במלחמת העצמאות
אורי מילשטיין (יום שלישי, 31/12/2002 שעה 9:29)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במלחמת העצמאות, מכל מקום, הפלו מפקדי ההגנה וצה''ל לרעה ישובים דתיים לעומת חילוניים: גוש עציון לעומת הדגניות לדוגמא.
_new_ הוספת תגובה



יש עוד דוגמה?
מי שזוכר (יום שלישי, 31/12/2002 שעה 10:52)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הרובע היהודי בעיר העתיקה!
אורי מילשטיין (יום שלישי, 31/12/2002 שעה 17:18)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תושבי הרובע הוקרבו למעשה ברשלנות פושעת.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי