| בני אנוש בנויים לתת מענה לסביבה מורכבת. דהיינו אנו מתמודדים עם המציאות שאינה נדלית. התמודדות זאת מפלסת דרכים חדשות.
במסגרת התנועה הזאת, היוצרת את התרבות והטכנולוגיה, צומחת מעין תנועה נגדית, ההופכית למגמה האנושית הבסיסית, והגודמת את החיים הספונטניים ולבלובם.
מדובר למעשה בסוג של פרזיטיות, המוצאת את מחייתה ושגשוגה מפרי המאמץ היוצר, המתעלקת בפרט על יוצרים, וגודמת אותם, כשהיא ניזונה מהם.
מדובר בפרוש ברמיסה תוך תאוות כוח עזה אך עקרה, העויינת את החיים היוצרים.
יתרון ההליכה כנגד הטבע: כוח ואפשרויות צבירת כוח תוך רמיסה.
מחיר ההליכה כנגד הטבע: מידה של אובדן און ליבידינאלי, שגירותה של אימפוטנציה מינית, והיכולת להגיע לעוררות מינית רק נוכח מין סוטה.
מבחינת מה הטבע מהתל בתאב הכוח, המגיע אמנם למטרתו - האפשרות לכוח, כסף ומין ככל שיחפוץ, אך תוך ויתור על כוחות החיים העצמיים ושגירות אימפוטנציה. בבחינת: הישיג כוח אך איבד את האהבה או את הנשמה - תמה (נושא) מרכזית המלמדת אותנו משהו בסיסי על הקיום האנושי והמצוייה בפרט בתרבות המערבית, ביהדות ובנצרות, כניגוד לתרבויות עריצות.
אובדן נוסף ומקביל: היכולת למורכבות קוגניטיבית וחלוקת קשב.
תמונת העולם של תאב הכוח הינה המציאות כמשחק שחמט או משחק אחר המאופיין בלוגיקת סך- 0 .
עיקרה של זו: הצבת ''כללי משחק'' שהינם הרמטיים למציאות, במסגרתם ניתן לשפר מצב על חשבון החרפת מצב הזולת.
רבים אמרו כי האלטרנטיבה לחוסר כללים היא אנרכיה, והחופש הינו למעשה בלגן.
אך מעטים הבחינו כי גם בטבע יש כללים, אך אנו מגלים אותם כל פעם מחדש - ואין הם כללים מקדמיים הנתונים מראש כמו במשחק.
המשחק האנושי מסוג זה, בניגוד למשחק האימון של יונקים ובפרט טורפים עיליים, הינו בעל מסגרת כללים קבועה ומוגדרת מיקדמית. כללים אלה אינם בעלי תקפות אקולוגית (מונח של הפסיכולוג הדגול J.J GIBSON ), אינם מתפתחים, אינם יוצרים מציאות מורכבת יותר, אלא הינם הרמטיים למציאות, ויוצרים מציאות דלה, דו מימדית ומבודדת מהמציאות המורכבת.
זאת, בדומה לאישיות הפסיכופטית (או הסוציופאט) שאינו בעל יכולת התמודדות עם סביבה מורכבת עטירת שינוי, ולכן הוא מבצע את תכנוניו המקיאווליסטים בשאפו ליצור סביבה דלת שינוי ומוכרת היטב.
הסוציופאט נימשך למשל באופן טבעי למוסדות דלי שינויים המציגים מציאות סטטית, כגון בתי אבות, מוסדות פסיכיאטרים, מוסדות למפגרים ודומיהם.
במסגרת שאפו ליצור סביבה דלת שינוי הוא חותר לבודד את קורבנו, לחנקו, כך שהוא מצמצם את יכולת קורבנו לפעול באופן מורכב, ויוצר כך את הסביבה האנושית המדוללת בה חש הפסיכופט כדג במים. בדומה למקרה גבול קיצוני זה, הרי שמודל החיים של תאב הכוח העקר הינו החיים כמשחק ולא החיים כמציאות מורכבת.
כבר בתנועות הנוער בעלות הגוון הסוציאליסטי מוצגות בלא משים סימולציות דלות מציאות כאלה של החיים בבחינת משחק הרמטי: דוגמא הינה השאלה: האם היית מוכן לשפר מצבך אילו ידעת שהדבר יגרום למות מנדרין עשיר וזקן בסין? דוגמא אחרת שהצבתי במאמר קודם, הינה ''עסקת בומביי''. אלה מצבים המנטרלים גורמים רבים ויוצרים סיטואציות מלאכותיות, פשוטות ודלות שינוי כסימולציה למציאות. |