|
מיכאל- מספר הערות + הסבר פילוסופי על תורה מתמטית. | |||
|
|||
1. ought from it = נגזרת, תולדה שלו. 2. אנטישמיות הינה נגזרת של מאבק על סטטוס, על הבכורה. הרי הצדקה של הנצרות להיותה היורשת של היהדותׁ(הברית החדשה) הינה, על פי גישתם, הסבל של היהודים אשר סרבו להכיר בישו כבנו של האלוהים.כל עוד היהודי סובל וארץישראל אינה מתקימת - לנצרות יש ''קייס'', טיעון חזק. האיסלאם - מתיחס אלינו בשנאה - מאותה סיבה, כי הרי מוחמד הינו הנביא האחרון לאחר נביאי ישראל וישו. פריחת העם היהודי שוללת את הצדקת האיסלאם . היות ונבואת נביאי ישראל אשר טענו לחורבן ולגאולה,נראת כיום כמתממשת, לחרדתם הרבה של שונאי ישראל, דבר זהשמגביר את השנאה והרצון לראות במפלתנו. 3. הניתוח שלך לגבי היותנו חיית להקה והזכרת רובינזון - מחטיאה את העיקר. אין כל צל של ספק שפרט זה או אחר יכול להתבודד, לחיות חיי נזירות. אבל - אנו מצליחים, רק הודות להיותנו חייה חברתית, חיית להקה הגענו להישגים הטכנולוגים שאליו הגענו. ראה דבר בסיסי שיש לכל אחד מאיתנו: חשמל בבית ומים בברזים (שלא לדבר על המחשב והאינטרנט), הרי ברור לכל שמאחורי כל זאת חייב לעמוד ארגון גדול, מורכב, טכנולוגיה רבת עוצמה, מהלכים כלכלים מורכבים וכל זאת רק היות ואנו פועלים כלהקה, כקבוצה השומרים על מידה רבה של הגינות, חוקים, אלטרואיזם קבוצתי ועוד. כך שהויכוח הוכרע מזמן, כן אנו פריטים בלהקה וגם אלה שלכאורה שומרים על דרגות חופש מסוימות, זה בשולים, כי גם זקוקים לרופא, למזון שקונים אותו במערכת ארגונית , לכלי תחבורה וכדומה. 4. בנוגע לחופש הפרט. יש פרק במתמטיקה שלא כל כך ידוע והוא נקרא fregmentation קיטוע . פרק זה דן בתופעות אקרעיות בטבע. מההיבט הפילוסופי נשאלה השאלה - האם ארוע חד פעמי או ארוע נדיר, מקרי כמו למשל נפילת מתאוריטים על כוכב, הירח למשל, או תנועת גלי הים, או פיתולי זרימת הנהרות (ידועה האימרה של פילוסופ יווני שאמר שלא ניתן להיכנס לאותו נהר פעמים), החורים של גבינה שויצרית, מבנה פתיתי השלג, תנועת גרגריהחול / האבק הנעים במשב רוח וכדומה. האם ארועים אלה שונים זה מזה? האם ניתן או לא ניתן לחזות את מיקום נפילת המתאוריט הבא? האם מבנה פתית שלג האחד שונה ממשנהו? האם תנועת גרגרי החול הינה מקרית או ניתנת לחיזוי? (לשאלות אלה יש להן השלכה על המשפט היהודי הידוע ''הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים!'') ובכן לקצר את הדיון בנושא: כל המקרים והדוגמאות שציינתי - המקריות שלהן ניתנת לחיזוי וניתן לבנות נוסחה מתמטית אשר תתאר את הארוע או את מבנה פתית השלג או את אופן תנועת גרגרי החול, וכן ניתןלתת חיזוי מתמטי לתנועת הנהרות , גלי הים ונפילת המטאוריטים. זאת אומרת - אין מקריות במובן הפילוסופי. אלוהים כן משחק בקוביה אך ניתן לנבא את אופן נפילת הקוביה בהסתברות גבוהה. ולבטח תהיה נכונה על פי חוק המספרים הגדולים. לכן תשכח מחופש הבחירה במובן הפילוסופי- האנרכיסטי הטוטלי. ואני נוטה להאמין שהקמת מדינת ישראל והשיבה לציון אינה מקרית, אינה אנרכיסטית במובן של תוצר מקרי של כאוס. יש סדר והגיון בבלגן. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |