|
המשיח יבא 'עני ורוכב על חמור' (זכריה ט, ט). | |||
|
|||
אבל אין קשר בין הסיפור המסעיר של פרשת השבוע לבין הפסוק המצוטט בכותרת. פה מדובר בסתם חמור. בקיצור נמרץ: החמור מסמל את החומריות. אברהם חבש את חמורו אבל לא כתוב ששם עליו משהו. כלומר שליטה חלקית בחומר. משה כבר מרכיב את אשתו ובניו על החמור כלומר שליטה יותר טובה אבל לא מוחלטת. המשיח רוכב על חמור כלומר שולט, בעוצמתו הרוחנית, שליטה מוחלטת בחומר. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
נסים, אני עדיין לא מבין | |||
|
|||
מה פירוש: ''רמיה שפירושה תחכום''? זאת רמיה לגיטימית? | |||
_new_ |
בין רמיה למרמה; | |||
|
|||
בני יעקב ענו במרמה לבעלי שכם; לא ברמיה. רמיה פירושה שקר; ראה למשל תהלים קכ' ב' אותו פרק שקרא שר הביטחון ביום שנפרד מממשלת נתניהו: ''ה', הצילה נפשי משפת שקר / מלשון רמיה. ועוד תקבולות דומות במקרא. מרמה פירושה תחכום; טוב או רע תלוי בנסיבות. בלשון הקודש ככלל, לכל תכונה אנושית יש שתי פנים לפחות; או ליתר דיוק פנים ואחור, פנים זה שימוש חיובי ומועיל ואחור זה ההפך. כמו למשל: חכמים המה להרע / ולהטיב לא ידעו (ירמיהו ד, כב). בברכה, נסים. | |||
_new_ |
בין רמיה למרמה; | |||
|
|||
אני כותבת עבודה בנושא אונס דינה השאלת מחקר שלי האם צדקו שמעון ולוי בתגובתם הברוטלית. רציתי לברר מה פרוש המילה מרמה כאן לבין הפירוש כאשר יעקב מרמה את אביו יצחק ע''מ לקבל ברכה. | |||
_new_ |
שם ופועל | |||
|
|||
בס''ד. לכאורה, יעקב מְרַמֶה את אביו ובכך הוא נוקט בדרך של מִרְמָה. מִרְמָה זה שם תואר (ככה קוראים לזה?) נייטראלי. צורת השימוש בו קובעת את מיקומו הערכי. רמיה זה שם תואר שערכיותו השלילית נתונה. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |