פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאריה פרלמן, 19/11/02 23:55)

http://www.faz.co.il/thread?rep=17998
בין רמיה למרמה;
נסים ישעיהו (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 19:39)
בתשובה לאריה פרלמן

בני יעקב ענו במרמה לבעלי שכם; לא ברמיה.

רמיה פירושה שקר; ראה למשל תהלים קכ' ב' אותו פרק שקרא שר הביטחון ביום שנפרד מממשלת נתניהו: ''ה', הצילה נפשי משפת שקר / מלשון רמיה. ועוד תקבולות דומות במקרא.

מרמה פירושה תחכום; טוב או רע תלוי בנסיבות.

בלשון הקודש ככלל, לכל תכונה אנושית יש שתי פנים לפחות; או ליתר דיוק פנים ואחור, פנים זה שימוש חיובי ומועיל ואחור זה ההפך. כמו למשל: חכמים המה להרע / ולהטיב לא ידעו (ירמיהו ד, כב).

בברכה,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=50698
בין רמיה למרמה;
מעיין (יום רביעי, 14/07/2004 שעה 19:23)
בתשובה לנסים ישעיהו

אני כותבת עבודה בנושא אונס דינה השאלת מחקר שלי האם צדקו שמעון ולוי בתגובתם הברוטלית.
רציתי לברר מה פרוש המילה מרמה כאן לבין הפירוש כאשר יעקב מרמה את אביו יצחק ע''מ לקבל ברכה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=50701
שם ופועל
נסים ישעיהו (יום רביעי, 14/07/2004 שעה 21:10)
בתשובה למעיין

בס''ד.
לכאורה, יעקב מְרַמֶה את אביו ובכך הוא נוקט בדרך של מִרְמָה.
מִרְמָה זה שם תואר (ככה קוראים לזה?) נייטראלי. צורת השימוש בו קובעת את מיקומו הערכי.

רמיה זה שם תואר שערכיותו השלילית נתונה.

בברכה,
נסים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.