|
לא התייחסת עניינית | |||
|
|||
לא עסקת במהות הקביעה של נסים ובודאי שלא ענית על השאלות שהעליתי בראש הדיון (תגובה 177039): - את העובדה ההיסטורית שהארץ לא סבלה את עם ישראל במשך 2000 שנה ויותר? - שגם עם ישראל לא קיבל קביעות? לכן לא הצלחת. אתן לך רמז: הקביעה של נסים והשאלות שלי לא עוסקות ביהודים כפרטים... כפי שכתבת בסעיפים א' ו-ב'. יתכן שיש בידך תשובה לשאלות האלה ואשמח אם תציג כזאת. | |||
_new_ |
לא התייחסת עניינית | |||
|
|||
כנראה שהתקשת לקרוא את כל המלל שלי ופסחת על תשובתי. אז אצמצם: - עם ישראל לא עזב את הארץ ב-3800 השנים האחרונות, להוציא פרק זמן של כשנתיים עם הכיבוש הצלבני ב-1099. אבל באותה מידה עזבו גם הפולשים הערבים ואפילו הקהילות הנוצריות אורתודוכסיות שקדמו לפלישת הערבים. אין זה חשוב אם לא היתה ישות לאומית יהודית בארץ, שכן אפשר לראות את המצב שהם נמצאו תחת כיבוש של הכוחות הפולשים החזקים מהם. זה לא מבטל את הזכות הלאומית לקיום בארץ, שהערבים שוללים אותה. - כפי שאמרתי עם ישראל לא נזקק להוכחת הקביעות בארץ כדי שהארץ תתקבע כארצו של העם היהודי גם בעיני הנוצרים וגם בעיני המוסלמים, שהרי הם רואים זאת כך בשל המציאות ובשל הצורך להצדיק את בסיס קיומם שלהם (חלק גדול מבין המוסלמים שינו, בעיקר ב-45 השנים האחרונות, את האסטרטגיה של לחימתם נגד ישראל ופיתחו נרטיבים חלופיים להיסטוריה הרשומה, כדי לבנות את עמם המדומיין על חשבון העם היהודי). | |||
_new_ |
כעת התייחסת עניינית | |||
|
|||
א. מה שכתבת כעת לא כתוב בהודעה המקורית שלך (תגובה 177085). לכן טענתי שהיא לא היתה עניינית נשארת נכונה. ב. אין במה שבתבת כעת תשובה לשאלותי. יותר מזה טענתך כי ''אין זה חשוב אם היתה ישות לאומית יהודית בארץ,...'' רומזת שגם לדעתך לא היתה כאן ישות לאומית יהודית. בקיצור אין בהודעה המקורית ולא בזו שכתבת כעת תשובה לשאלתי. | |||
_new_ |
כעת התייחסת עניינית | |||
|
|||
לא טענתי שארץ ישראל תחת שלטון זרים אגרה בתוכה ישות יהודית לאומית. שהרי ישות לאומית משמעה בין היתר מוסדות ציבוריים, מנגנוני שלטון, עצמאות מלאה או חלקית וכו'. זה עדיין לא סותר ולא מבטל את הזיקה והשייכות של היהודים לארץ ישראל ושל ארץ ישראל ליהודים, זיקה שנמשכת כבר 2000 שנים, זיקה שאינה אופנתית לרגע. שייכות זו מקובלת על כל מי שראשו מעל כתפיו גם היום. כל זה נאמר גם במקור. | |||
_new_ |
הטענה שלך לא עניינית | |||
|
|||
אין בדבריך מאמוה לגבי עניין הקביעות שהעלה נסים. לכן ההודעות שלך בתת הפתיל הזה היו לא ענייניות ונשראו כאלה. | |||
_new_ |
הטענה שלך לא עניינית | |||
|
|||
תגיד לי, אני הפרשן של נסים? | |||
_new_ |
אתה טענת שאתה מפרש את דבריו של נסים!! | |||
|
|||
הכותר שכתבת היתה: ''אנסה לפרשן את נסים'' (תגובה 177085). | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |