|
מי אמר לך שיש טובות הנאה? | |||
|
|||
לק''י ראובן, מה פתאום אתה קובע שיש טובות הנאה? ההנחה שלנו במס הינה נמוכה בהרבה מההנחות במקומות אחרים שבהם הסיכון הרבה יותר נמוך. מחירי הדיור הזולים הינם תוצאה של ריחוק מהפריפריה ומגורים במקום מסוכן. גם בקרית שמונה מחירי הקרקעות נמוכים יותר מאשר בראשון לציון, וכן גם בחדרה. האם מחירי הדירות הנמוכים יותר בחיפה הינם תוצאה של טובות הנאה שמקבלים תושבי חיפה ביחס לתושבי תל אביב או פשוט ענין של שוק חופשי? בשוק חופשי ממילא נוצרים הבדלים במחירים בין מקומות שונים. האם העובדה שברחוב הקבלן שבו גר הרב עובדיה יוסף מחירי הדירות גבוהים יותר הינה תוצאה של טובות הנאה שמקבלים תושבי הרחוב מהמדינה או ענין שנוצר משום שיש אוכלוסיה גדולה רוצה לגור ליד הרב עובדיה יוסף? הארנונה היותר נמוכה הינה משום שביש''ע יש פחות שחיתות במנהל הציבורי. יש אצלינו פחות גנבים ושדדים מהקופה הציבורית ולכן האזרחים משלמים פחות כשבתוך הקו הירוק תהיה פחות שחיתות בעיריות אפשר יהיה להוריד את הארנונה. הנקודה היחידה הלוא ברורה לי היא מדוע מחירי גן טרום חובה נמוכים כאן. אבל כפי שכתבתי עובדה שבתפוח הם כמעט כפליים מ6שר בעפרה כך שמדובר בענין מקומי שמזכירות עפרה הצליחה לסדר ולא באיזה הטבה על חשבון מישהו אחר. עובדה שגם המעון שבתפוח יקר הרבה יותר. בדוק ברחובות, האם יש שם שכונות זולות יותר או יקרות יותר או שהמחיר אחיד בכל רחוב? וגם בכל העיר? אותו מצב קיים גם כאן. אין לכך שום קשר לטובות הנאה כל שהן. כבר כתבתי שבשכונה שמקים קיבוץ גשור מחירי הבתים נמוכים יותר מאשר בעפרה. האם הדבר נובע מטובות הנאה שמקבלים תושבי הקיבוץ? האם העובדה שאם עובדת מקבלת הנחה דרסטית במעון אינה טובת הנאה שלמען השיויון עליה לותר על טובת הנאה זו? מדוע אב עובד לא מקבל הנחה? למה שהפינמסטיות לא יותרו מרצונן למען השיויון על טובת הנאה זו? אליצור | |||
_new_ |
סגל - קבלתי את תשובתך,יש בדבריך טעם.. | |||
|
|||
_new_ |
אליצור - אלו משחקי מילים | |||
|
|||
הרי ברור לך, כמו שברור לנו, שמרבית המתנחלים לא הגיעו לישובי השטחים מסיבות חלוציות, אלא כיוון שהמדינה איפשרה להם אופציה של בית צמוד קרקע ואיכות חיים בתנאים שרובם לא יכלו להרשות לעצמם במקום אחר במדינה. ההשוואה לקרית שמונה או לעירות פיתוח היא מוטעית ומטעה. איכות חיים אינה נמדדת רק במחיר הבית והארנונה, אלא גם במתנ''סים מפתים, חוגי העשרה ומידת ההשקעה של המדינה ברשות המקומיות, באפשרויות תעסוקה ועוד. מרבית תושבי השטחים נמצאים היום במילכוד. הם בני ערובה של הממשלה - אין להם אפשרות למכור את רכושם ולצאת, וגם ההבטחות על איכות החיים לא התממשו. מעניין לדעת כמה מתושבי השטחים היו עוזבים היום לו רק היו יכולים למכור את רכושם. | |||
_new_ |
אפשר למכור את הרכוש כאן | |||
|
|||
לק''י שקד, את מנסה ליצור לעצמך עולם דמיוני - אפשר למכור את הרכוש כאן בבמחירים די גבוהים ויש מי שעושים זאת. הנתון העובדתי הוא שהאוכלוסיה ביש''ע מכפילה את עצמה כל עשר שנים ופחות מזה. גם בשנתיים האחרונות הקשות אנו ממשיכים לדהור קדימה במהירות עצומה. איכות חיים היא בעיקר גיבוש חברתי המשכיות הסטורית וקשר לאדמה. זה מה שהישובים מוכרים וזה מה שמביא אנשים למרות המצב הבטחוני. אין פה שום הטבה שאי אפשר לקבל כמותה ויותר ממנה במקום אחר בארץ - ההטבות לא משחקות תפקיד. מה שמשחק תפקיד הוא היחס למצטרפים - למשל בבית שמש יש מלחמות בין החרדים לאנשי שינוי - במקום להלחם הרי עדיף שעשרים אלף החרדים שם יארזו את הפקלאות ויעברו לביתר או לעמנואל - עדיף לחשוש ממחבלים מאשר להלחם עם אנשי שינוי. זה העקרון וזו הסיבה שהאוכלוסיה החרדית גדלה במהירות מטאורית - להטבות כמעט ואין תפקיד - היחס הוא שקובע. אליצור | |||
_new_ |
חלוציות במיטבה, או היהודי הנודד | |||
|
|||
במקום להתמודד עם המציאות בארץ, נארוז פקלאות וננדוד לשטחים... ציונות! אני מתקשה לעכל משפטים כמו - ''עדיף לחשוש ממחבלים מלהתמודד עם אנשי שינוי''. חשבת על המשמעות של דבריך או שהכל מקדש את ההתנחלויות? משמעות דבריך היא: אני מעדיף לסכן את חיי, חיי משפחתי וילדי, ובלבד שלא אפגוש בבנין בו אני גר בבני אדם החושבים אחרת ממני. ממחשבות שונות לא מתים. במלחמות כן. מצטערת אליצור. אם מי שמוכן להקריב את ילדיו, אין לי דיבור. | |||
_new_ |
אם אתה לא רוצה להתמודד עם אנשי שינוי | |||
|
|||
מה בכלל אתה מחפש בארץ? | |||
_new_ |
אז זהו, שהוא לא בארץ | |||
|
|||
הוא בשטחים. מעדיף איום על החיים על פני דיאלוג. אלו האנשים שהכניסו אותנו למילכוד, וזו מחשבתם. כמה עצוב. | |||
_new_ |
אני אישית מסתדר איתם מצויין. | |||
|
|||
לק''י אני אישית דוקא מסתדר איתם מצויין לפעמים יותר טוב מאשר עם החרדים - הבעיה שיש מי שאינם מסתדרים איתם וגם הם צריכים לגור באיזה שהוא מקום - ההצעה הפשוטה לעבור לביתר שם לא יצטרכו להתמודד עם אנשי שינוי ואנשי שינוי לא יצטרכו להתמודד איתם וכל הצדדים יוכלו לחיות בשקט - זה היה הרעיון המקורי של אריאל שרון והוא עובד לא רע. אליצור | |||
_new_ |
די כבר אליצור | |||
|
|||
הרעיונות האלו הם על גבול הגזענות. הפרדה בין חילונים, דתיים, ימנים, שמאלנים. ומה השלב הבא? מזרחיים ואשכנזים? החיים לא יותר חשובים מקישקושים פוליטיים? דעות שונות - זה כל הסיפור. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |