| ''תניא: אמר ר' שמעון, דבר זה דרש ר' עקיבא כשבא מזפירין: מנין לגזל כנעני שהוא אסור? תלמוד לומר: (ויקרא כ''ה) 'אחרי נמכר גאולה תהיה לו' - שלא ימשכנו ויצא. יכול יגלום עליו? ת''ל: (ויקרא כ''ה) 'וחשב עם קונהו' - ידקדק עם קונהו''.
ז''א עבד עברי שבאים לגאלו ממעבידו הכנעני קונים אותו בשוויו ולא פחות ולא יותר זה אחד המקומות שלמדו (ר''ע) שאיסור גזלה הן מגוי והן מישראל שויים הם
ואומר על זה הרמב''ם כל הגונב ממון משוה פרוטה ומעלה, עובר על לא תעשה, שנ' (ויקרא י''ט י''א) 'לא תגנבו'... ואחד הגונב ממון ישראל, או הגונב ממון גוי עובד עבודה זרה, ואחד הגונב את הגדול או את הקטן
לכתוב שטויות ולשסות מותר אתה לא מבדיל בין חופש השיסוי לחופש הביטוי(כמובן בקצה מסוים של האגנדה) |