|
אליצור לא הבנתי כלום, האם תואיל לפזר את מסך העשן | |||
|
|||
ולהגיד ברור וחד משמעי, 1. האם נטעתם זיתים שאותם מתיר הרב שלכם למסוק? 2. האם מצויים בשטח שלכם זיתים שאינם שייכים לאף אחד ועל כן כל הקודם מוסק? אנא אל תטריח אותי בהלכות מסובכות, רק תענה בפשטות. | |||
_new_ |
מה לא מובן פה ? הוא אוהב זיתים דפוקים. | |||
|
|||
_new_ |
אני באמת אוהב זיתים דפוקים. | |||
|
|||
_new_ |
חג' אליצור, רק זיתים דפוקים אתה אוהב, או... | |||
|
|||
שגם את הערבים אתה אוהב דפוקים ? | |||
_new_ |
זיתים דפוקים הם משל לעם ישראל | |||
|
|||
לק''י חז''ל המשילו את עם ישראל לזית - מה הזית אינו מוציא את שמנו אלא לאחר שעובר יסורים כך גם עם ישראל. מה הזית מגיע לשיא יכולתו לאחר שעובר יסורים כך גם עם ישראל. היסורים מוציאים מעם ישראל את המיטב. בזכותם אנו גדלים מתרבים נעשים טובים יותר ומשתרשים יותר ויותר בארצינו למלוא כל רוחב גבולותיה ועמק אדמותיה. לכן לכבוד משל זה אני אוהב זיתים דפוקים המזכירים לנו את עמינו וההסטוריה שלנו. אליצור | |||
_new_ |
אגב, אינני יכול להיות חג'. | |||
|
|||
לק''י אגב, אחמד - כידוע לך מן הסתם אינני יכול להיות חג' כי היהודי האחרון שהיה על הר הבית הוא אריאל שרון. מן הראוי שאתה תלך למכה ומדינה הקדושות לך ותעזוב לנו את ירושלים הקדושה לנו. אליצור | |||
_new_ |
חג' אליצור: אבל הנביא מוחמד עלה לשמים | |||
|
|||
ב''ליל אל בוראק'' מחראם אל שריף. אם אתה פותח את המגירה בתוך החראם אתה תמצא שם שתי שערות של הנביא. מה אתה אומר על זה ? | |||
_new_ |
מוחמד | |||
|
|||
לק''י במשך אלף שנה לפני שהיה מוחמד בעולם המקום הזה היה המקודש ביותר לנו וכך יהיה אלף שנה אחרי שהאסלאם יעבור מן העולם. וכל זה בהנחה שדבריך אמת כי שמעתי שיש אומרים אצלכם שמסע זה היה בחלום או ממסגד אחד בעיר מדינה. קחו את מקומותיכם הקדושים - לא נפריע לכם בהם, ועזבו את המקומות הקדושים שלנו לנפשנו. אליצור | |||
_new_ |
חג' אליצור: אני באמת לא מבין אותך. אתה לא | |||
|
|||
מאמין שחראם אל שריף זה קדוש? אלוהים שלך ואלוהים שלי זה לא אותו דבר? מה זה חשוב אלף שנה או מיליון שנה? אנחנו חיים היום נכון? | |||
_new_ |
לאבו מחמוד מאבו יוסוף | |||
|
|||
לק''י לאבו מחמוד - היות ולימדתני שהפניה העדיפה עליך היא כאל אבו מחמוד כך אני עושה. ומעדיף שתפנה אלי כאבו יוסוף על שם בני ולא כחג' אליצור. ועכשיו לדבריך - אתה מודה שהר הבית קדוש לי? יפה. ובכן אתם אלה שמנעתם מאיתנו לעלות לשם ולא להפך. אתם אלה שמחריבים את שרידי בית קדשינו ופארתינו ולא להפך.קודם כל תאפשרו לנו לעלות ולהתפלל בלא איומים והפרעות ותפסיקו את הרס שרידי עברינו שם ואז נוכל לדבר על מי היה מקודם. אבו יוסוף | |||
_new_ |
תשובה למי שזוכר | |||
|
|||
לק''י 1. יש זיתים וגם עצים אחרים שניטעו על ידי יהודים בהזדמנויות שונות. 2. יש זיתים וגם עצי פרי אחרים הנטועים על אדמות מדינה. הרב מתנגד לקטיפת פרות מכל עץ הנטוע בשטח של בעלות פרטית. כמו שאסור למישהו להכנס לחצר חברו לקטוף בלי רשותו - השאלה אם אותו שכן הינו ערבי או יהודי והאם הוא נמצא במקום והאם הוא בשטח סטרילי או לא אינה רלונטית לדעתו, רכוש פרטי הוא רכוש פרטי הוא רכוש פרטי נקודה וסוף פסוק. בשטחים הצבוריים שבתוך עפרה מותר לקטוף זיתים או פרות אחרים כי מזכירות הישוב בשם התושבים קיבלה החלטה המתירה זאת. באדמות המדינה שסביב עפרה מותר לקטוף רק לאחר קבלת אישור מהרבש''ץ מסיבה בטחונית וכדי למנוע גזל, כי יש חלקות בבעלות פרטית שאינן מסומנות ובעליהן קבלו אישור בטחוני לטפל בהן. טיפול זה יעשה לאחר תאום עם הרבש''ץ. אני מקוה שעכשיו הכל ברור. אליצור | |||
_new_ |
מדוע מותר לתושבי עפרה לקטוף מאדמות מדינה? | |||
|
|||
אם הזיתים נמצאים על אדמות מדינה אז למה זה אומר שהם שייכים לתושבי עופרה? | |||
_new_ |
אם המטעים של קיבוץ שפיים נמצאים על אדמות מדינה - | |||
|
|||
איך זה שמותר להם לממש את הנדל''ן ש''נטעו'' במקומם במיליוני דולר? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |