פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
התאילנדים, יהודי אתיופיה ופלשתינים פוטנציאליים
דב אנשלוביץ (שבת, 02/11/2002 שעה 16:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני איני רואה בסיפור על התאילנדים סיפור שלילי, אלא להפך.
תאילנדים גרים חובשי כיפות שעברו את ''המסננת'' הרבנית, יוכלו כנראה להשתלב בעתיד השתלבות מלאה בחברה הישראלית כיהודים ולחזקה, וכפי שהיום ריבוי ''נישואי תערובת'' יפתור תוך זמן קצר יחסית את בעית ה''אשכנזים מזרחיים'', כך יש להניח שתוך כמה דורות זה מה שיקרה גם לתאילנדים.

כשאנו מתבוננים בסיפור יהודי אתיופיה, ברור שלא מדובר ב''אחד מעשרת השבטים'', אלא באיזה ציבור אתיופי שלקח על עצמו את הדת היהודית, לפני כמה מאות שנים.
נהוג לבקר את הקשיים שעושה הממסד הרבני לציבור הזה (פעם הייתה ביקורת רבה על ''גיור לחומרה'', שמשמעותו איזה טקס סמלי שהופך אותם לכשרים למהדרין, וכמובן לא לגיור מלא), אבל צריך לזכור שעצם ההכרה בהם כיהודים והבאתם לכאן, באה דווקא בגלל פסיקתו של איזה רב בעבר שפסק שהם יהודים.
שמעתי מזמן מזמן את שולמית אלוני אומרת שעלינו להכיר כיהודי בכל אחד שמצהיר שהוא מזדהה עמנו ולהסתפק בכך (שזו לדעתי שטות מוחלטת). האירוניה היא שדווקא חבר מפלגתה, צבן, שאחר כך טיפל בהבאתם, זכור כזה שערם את הקשיים הכי רבים בהבאתם. לולא הפסיקה של אותו רב שהזכרתי, שולמית אלוני וחבריה היו משאירים אותם באפריקה בניגוד להצהרותיהם הבלתי אפשריות.

לסיכום, כמי שאינו חובש כיפה, וכותב דברים אלה במחשבו בשבת קודש, אני חושב שהסידור הזה של הגיור או ההכרה הרבנית, הוא סידור טוב שהוכיח עצמו במשך דורות, ואני מקבל אותו.
אני גם חושב שאם ימצאו פלשתינים שמזדהים עמנו ומוכנים לעבור את ''המטחנה הרבנית'', כדי להתקבל אצלנו, יהיה זה דבר חיובי.
אבל אני גם יודע שהדבר הזה לא אפשרי, ברגע שיימצא מישהו מהם שיצהיר על כוונה זו, מיד יירה ברגליו ע''י חבריו ויגרר ע''י רכב בכפרו, כמו במחזות שניתן לצפות בהם היום לא מעט.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי