| אז למה להישמע קשוח עכשיו לפני כל השינויים שייכנסו? עדיף להיכנס לויכוח על התקציב מעמדה שמודה שאפשר לצמצם ובפועל לצמצם מעט, להשאיר את התקציב באותה רמה ואולי אפילו להגדילו קצת. השינויים הממשיים יהיו רק לאחר הצגת המלצות של טרכטנברג לפני הממשלה. לכל תיקון במדיניות החברתית תהיה עלות מסויימת שחלקה הגדול יבוא מתקציב המדינה, והממשלה תצטרך להחליט מה היא מבטלת או מצמצמת בתקציב הקיים ומפנה את המשאבים לתיקונים החברתיים.
צריך לציין שחלק מהתיקונים הנדרשים / מומלצים אינם באים ישירות על חשבון תקציב המדינה אלא רק משפיעים עליו, כמו למשל הפחתת מיסים עקיפים על מוצרי מזון או כמו חוק מעון לידלים בני חצי שנה / 3 חודשים ואילך. כפי שהוכח באין סוף אירועים בעבר ככל שמוזילים את המוצרים אנשים נוטים לקנות יותר, עד גבול מסויים. ולכן אפשר להניח שהורדת מיסים לאו דווקא שתגרום לירידה דומה בהכנסות המדינה, בשל הגדלת היקפי הצריכה. כך גם חוק מעון גם לתינוקות יאפשר את חזרת האמהות לעבודה או כניסתן מלכתחילה לעבודה דבר שיגדיל את מס ההכנסה שהן משלמות.
כמו שציינתי באשכולות אחרים המדינה צריכה להוריד אפילו מיסי רכב ולהגדיר בחוק את חופש המסחר ושיווק הרכבים בארץ, כדי ליצור תחרות אמיתית ולא מונופולים של משווקי חברות רכב. על ידי כך יקטנו גם דמי התיווך הגבוהים מאוד, ומחירי הרכבים יפחתו בשליש ועד ולחצי ממחירם כיום. |