|
לא בהכרח! | |||
|
|||
א. מי שכמוך לא מפסיק להדביק ציונים והשמצות שלא יטיף מוסר. אם יטיף אין לזה כל תוקף. ב. השאלות שלך לא התייחסו לתוכן דברי ולכן כתבתי: ''אתה כרגיל ממהר לשאול שאלות לפני שלקחת בחשבון את הכתוב''. ג. טענתי שהאקסיומה שניסחת, ''יהדות היא לאום של דת ודת של לאום'', לא התקיימה לאורך כל ההיסטוריה. געגועים ותפילות ללא מעשה לאומי משמעותי הם עדות לתודעה לאומית נמוכה. העניין הלאומי לא עמד במבחן התוצאה, עד תחילת התקופה הציונית ואולי כמה עשרות שנים קודם כאשר עלו לארץ יהודים בגלל העניין והתודעה הלאומית. ד. גם אחר כך אלה שכבר החליטו להגר לא בחרו לבוא לכאן למרות הגעגועים והתפילות. גם זה אומר שהתודעה הלאומית היתה נמוכה. | |||
_new_ |
לא בהכרח! | |||
|
|||
א. אני צח לשון ואל תפיץ עלי פשקאווילים. ב. טענתי העיקרית התייחסה לתוכן דבריך. זה שאתה לא שואל את עצמך כמה שאלות מתייחס לדרך בה אתה בונה את את טיעוניך. ג. תמיד היהדות היתה לאום ודת. אני מודע לדרכים השונות בה היסטוריונים ואנשי מודע המדינה מגדירים מהוא עם ומהו לאום, ולפיכך אפשר בהחלט להגדיר את העם היהודי כעם לאורך כל ההיסטוריה. הציונות היתה רק תנועה לאומית בתוך העם היהודי. אין הכרח שכל מרכיבי העם יגדירו עצמם בצורה אקטיבית כציונים, רק כדי שאתה תבין שכלל היהודים הם עם. עם יכול לבוא לידי ביטוי גם בדרכים אחרות, ועם אין משמעותו הבלעדית שיש לו תנועה לאומית אחת. בהחלט נכון להניח שגם אצל החרדים עם ישראל הוא עם, אך הם רואים את ביטויו של אותו עם שלא דרך הציונות, אלא דרך הקרבת החופש האישי והלאומי לטובת הבורא. זה בהחלט לגיטימי. ד. בגדול אתה מודה שהעם היהודי הוא עם, אך אתה מניח שהתודעה הלאומית היתה נמוכה. גם טיעון זה לגיטימי. אבל אנחנו מדברים על שלב ההתעוררות הלאומית של העם היהודי, והתעוררות טיבעה שקמים מתרדמה לעירות מלאה, מצפרירי הבוקר לצהרי היום מעם ללאום. היום אנחנו נמצאים בצהרי היום, כאשר רוב היהודים בעולם הם ציונים או תומכי ציונות. | |||
_new_ |
לא בהכרח! | |||
|
|||
א. אינך צח לשון ואל תשמיץ אחרים. ב. טענתך העיקרית לא התייחסה לדברי בהקשרם הנכון. ג. העניין אינו הגדרה. מכאן שגם אם הגדרתך נכונה היא לא רלוונטית. ד. בגדול כהרגלך אתה מודה בשמי ומפספס את העניין בגלל הנחות מופרכות. ----- קריאה נכונה של המציאות מעלה מסקנות אחרות משלך. בראשן הטענה שלא בטוח בכלל שהתודעה הלאומית של רוב היהודים הרבה יותר גבוהה משהייתה לפני הקמת המדינה. אני בהחלט חושב שאין חפיפה מוחלטת בין הדת היהודית והלאום היהודי, למרות חוסר הפופולריות של העמדה הזאת בפורום. העמדה הזאת נובעת ממה שאני מכיר על ההיסטוריה היהודית מאז הקמת התנועה הציונית ובתקופה שלפני כן. הצהרות שטוענות אחרת בלי מידע שישכנע או יוכיח שהעובדות ההיסטוריות הן אחרות לא ישכנעו אותי. מצד שני, ברור שיהיה זה לא קל למצוא מידע כזה. | |||
_new_ |
לא בהכרח! | |||
|
|||
א. עד ד. שלך זה רק גלגול עיניים או גלגול לשון, ואין בהם טיעונים של ממש. לגבי דעתך שאין חפיה מוחלטת בין הדת היהודית לעם היהודי, זכותך בהחלט לטעות. אני מניח שאינך מכיר את היהדות לעומקה, ולכן אתה רשאי לטעות.מה עוד שבמקום שאינך מביא עובדות, אל תדרוש מאחרים להביא. | |||
_new_ |
עוד הצהרה חסרת שחר של הצרחן! | |||
|
|||
_new_ |
לא בהכרח! | |||
|
|||
השאלה היא איך אתה מגדיר ''ציונות''. אם המשמעות היא שישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי, אז כן, ניתן להגיד שרוב יהודי העולם הם ציונים. אך אם המשמעות היא שיהודי העולם חייבים לעלות לארץ, ניתן להגיד בבטחה שרוב היהודים בתפוצות אינם ציונים ושמעשיהם מעידים על כך יותר מכל מליצותיך. | |||
_new_ |
לא בהכרח! | |||
|
|||
הניסיונות שלך לשחק בפרשנות די מיותרים כי הם לא מלמדים דבר על המחלוקת עצמה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |