|
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
לדעתי דברי אמסלם מצביעים על מגמת שינוי ביחס בדבר חשיבות החידוש של ''תורתו אומנותו'' בחיי העדה החרדית. יש בדבריו הבהרה שהעוני שחלקו נובע מהפרקטיקה של ''תורתו אומנותו'' אינו גזירה משמים. מסתבר שהרמב''ם (הלכות תלמוד תורה, פ''ג הלכות י-יב) כתב כי ''כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה...'' (http://www.daat.ac.il/daat/dapey/dapim/erets1.doc). אם כך הרי שיש בסיס לדברים שטוען הרב אמסלם. יש בסיס לטענה שהפרקטיקה של ''תורתו אומנותו'', לימוד תורה לשם פרנסה מבזה את התורה. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
גם מתוך הדברים שלך ניתן להצביע על מגמת שינוי מבורכת. לא כן בדברים של עמיש; הוא מתעקש לשמר איזשהו מצב שהתרגל לחיות איתו... ופיתאום מגיח מישהו בצלם אמסלם ואומר לו אין לך כבר על מי להיות יפה נפש! זהו שינוי רדיקלי בשביל אחד כמו עמיש שלא יודע מאיפה נפל עליו ואיך לאכול אותו; מה כבר לא יכול להטיף? אפילו לא יכול לתרגל את מונחי הצדק שלו... מבחינה נפשית - שינוי מגמתי רדיקלי כזה - מסכן את המעמד של עמיש וישנם בארץ הרבה כמו עמיש; זרם של ממש. אבל על עמיש והזרם שלו לדעת שעם ככל ההבנה וההזדהות עם מצוקתם - הרכבת דוהרת והם נותרים מאחורה- וסליחה על הבוטות. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
מי שמציג כאן מגמת שינוי זה אתה כאשר אתה עובר לשחצנות, ולסגנון בוטה. לכן הביטוי סליחה בסוף דבריך אין בו מעט אמינות. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
דוד אני מעריך את אחוות הרעים שלך. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
חבל מאד שאתה נכנס לפינות שבדרך כלל קשה לצאת מהן. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
חבל מאד שלא עוסקים כאן בהפצת רשימת חיילים עם פרטיהם האישיים שהם כביכול פושעי מלחמה . רשימה שלפי תוכנה נעשתה בידי ישראלי . חבל גם שלא עוסקים בשביתת החקלאים והאמרת מחיר המזון הצמחי . גם חבל שאין עוסקים בפער בין מחירי הדירות והצפיפות במרכז ישראל לבין יכולתם של צעירים לרכוש אותן או לגור מחוץ למרכז המוזכר . עוד חבל שאין עוסקים בנטיית חילוניים לעבוד במלאכות שאין בהן ערך מוסף והתרחקותם ממלאכות שכולנו זקוקים להם , כמו ייצור מזון , מלבוש , מגורים , חפצים לשימוש אישי וציבורי . חבל שעוסקים במשבר ''סאבפריים'' הרבה ובמוזכרים מעט עד כלום . חבל שמבקרים הרבה את החרדים ואין רואים ומבקרים את הגיבנת שלנו . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
האתר לרשותך-דבר, כתוב. | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
אשאיר אותך ללא תשובה כי אסור לי לכתוב על מערכת האתר . | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
אז מה? לא צריך להתלהב מזה יותר מדי, יש עשרות אלפים שלא שמעו על המושג עבודה. תרגיע, אלברט, המשיח עוד לא עלה על החמור. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
שמעת על המונח ''מגמה''? אני לא יודע כמה חרדים הולכים לעבוד אבל אני מזהה התחלתה של מגמה ולא רק בדברי אמסלם... לא מזמן קראתי על עלייה בשיעור החרדים שפונים לשוק העבודה, לכן יש לבחון את המגמה הזו ולעקוב אחריה - לעודד אותה למחוא לה כפיים -לא לקבור אותה בעודה באיבה. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
זאת ועוד; לציין שהמגמה הזו לא התחילה עכשיו... עיין אם תרצה בדו''ח בנידון מדצמבר אשתקד. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
המגמה קיימת עוד לפני שאמסלם היה חבר כנסת. איני מבין למה צריך למחות לה כפיים? האין זה ברור שאדם צריך לעבוד לפרנסתו? מנגד ,מגמה, זה דבר חיובי ,אך בשביל לראות חרדים עובדים הדרך עוד רחוקה. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
כחילוני אל חילוני אני אומר לך שמספרם של העובדים בעבודות שהן אבטלה סמויה או חסרות ערך מוסף והם חילוניים גדול מחלקם של כל החרדים יחדיו כולל נשיהם וטפם . עלוקות וטפילים יש מסוגים שונים . | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
חוץ מסיסמאות ריקות, אתה יכול לפרט מהן העבודות שהן אבטלה סמויה, או חסרות ערך. ובמה עובדים החרדים יחד עם נשיהם וטפם? מסיסמאות שבענו. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
כל אחד בפינה שלו . אתמול הופיע איזה פרופסור שלונדון כינה אותו ''ורוד או קצת יותר מהשמאל'' . הוא כתב ספר על כביש שש . הוא גם הודה שהוא פעיל באירגונים למען הסביבה .לדבריו התבררו בדיאבד כמה דברים - 1 - שהפגיעה במרקם הטבע והנוף הייתה מועטה ביותר ולמעשה הרבה פחות ממה ששוחרי הסביבה וטענו . 2 - שאילו הפרוייקט היה ממשלתי למשל של משרד התחבורה , הרי שהיינו עדין בלי הכביש . כלומר מנקודת המבט של חיפוש פרזיטים חילוניים הנה לך שלוש קבוצות . א - הוא ושוחרי איכות הסביבה שהתנגדו לפרוייקט . ב - אנשי משרד התחבורה . ג - הוא ומתנגדי ההפרטה לנושא זה . אתמול הופיע גם ידידי אבו וילן חבר הכנסת בעבר . הוא טען שאנשי השלטון ובעיקר ''נערי האוצר'' אינם מקיימים שני הסכמים עם החקלאים . והרי לך עוד קצת פרזיטים . אלה שעסקו בהסכם שאסור לקיימו או אלה שמונעים הסכם שצריך לקיימו . הוא גם הזכיר את המחסור במים . הסביר כמה מים חסרים וטען שמשרד האוצר מונע התפלה בכמויות גדולות יותר . גם אנשים אלה הם פרזיטים . גם סטודנטים שלומדים מקצועות סרק הם פרזיטים . מצד שני נחוצים לנו מזונות שהם תוצרת חקלאית . את זה עושים תאילנדים . נחוצים לנו נעליים אבל את מפעל המגפר בחיפה סגרו . נחוצים לנו מכסים לבורות ביוב ומכסים לבורות של מערכת הטלפון , גם את אלה מייצרים תאילנדים . גם עובדי העריות הגדולות הם כאלה . תחילה הם עוסקים בגיבוש החלטות היכן למנוע חניה בעיר כאילו מקומות אלה מפריעים לתנועה . אחר כך הם שולחים פקחים לכתוב דוחות לעבריינים שחונים שם עובדתית . המערכת כולה פרזיטית , כי אם החניה מפריעה יש למנוע אותה ולא לחלוב מזה כסף . אם החניה אינה מפריעה אז למה להציב שילוט החניה אסורה ? פרזיטים , כבר כתבתי . יש עוד - כל אחד בפינה שלו . | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
תמיד טענתי שאין צבועים יותר מאלה המכנים את עצמם ''ירוקים''. הסיבה שכביש 6 וכבישים אחרים ,לאחרונה, ניבנו על ידי יזמים פרטיים היא בגלל שרק בארצות קומוניסטיות המימשל בונה ולא יזמים פרטים. גם הגרמנים הצרפתים ועוד אחרים באירופה אינם קוטפים עגבניות. בשביל זה יש תורקים וצפון אפריקאים. אצלנו זה תאילנדים. זה פועל יוצא מהכלכלה החופשית העולמי.זו לא פרזיטיות. עוולות ביורוקרטיות זה סיפור אחר. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
זה שאצלנו החקלאים הם תאילנדים זה צד אחד של הנושא . הצד השני הוא שאצלנו פוחתים החקלאים בכלל וזה חודר לאט גם לענפים אחרים . שאלת על אבטלה סמויה ועל זה עניתי . | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
במדינות מתוקנות המדינה סוללת דרכים לרווחת תושביה ולמען הפיתוח הכלכלי ואינה גובה כסף עבור התנועה בדרך. רק בתרבויות מושחתות מאפשרת מדינה לאנשים פרטיים לסלול דרכים על אדמות הציבור וללסטם את המשתמשים בדרך. | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
אז אירופה וארה''ב הן מדינות מושחתות? | |||
_new_ |
אני לא יודע מי שם סולל את הכבישים | |||
|
|||
אבל במדינות רבות אתה נוסע על כבישים נפלאים בלי לשלם פרוטה. | |||
_new_ |
אירופה וצפון אמריקה משורגות בכבישים מהירים | |||
|
|||
ואוטוסטרדות שמשלמים עליהן טבין ותקילין. יש מקומות שמשאיות משלמות לפי משקלן !!!! | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
כבישי אגרה בארצות מתוקנות זה ענין של עשרות שנים. | |||
_new_ |
נפריד לשלשה חלקים | |||
|
|||
1. מהן מדינות מתוקנות - ארה''ב אינה מדינה מתוקנת. 2. מי סולל - המדינה או יזמים פרטיים, זהו תפקידה של מדינה ולא רק ''במדינות קומוניסטיות'' כדברי השטות של צופיה 3. האם משלמים או לא משלמים, (ולמי משלמים), במדינת מתוקנת לא משלמים, ואם משלמים משלמים לממשלה והכסף מגיע חזרה לשירות האזרח. | |||
_new_ |
נפריד לשלשה חלקים | |||
|
|||
האחרונים שחשבו כך נקברו תחת חומת ברלין בשנת 1989. | |||
_new_ |
נפריד לשלשה חלקים | |||
|
|||
יובל המבולבל הכבישים נסללים על ידי יזם פרטי . זה גובה אגרה ואחרי שהוחזרה ההשקעה עם רווח נאה לייזם , נעשה הכביש לציבורי וחינם . כך גם כביש שש ומנהרות הכרמל . בלי זה היית ממשיך לקרטע על כבישים מנדטוריים צרים ומלאים בחורים ותיקונים . | |||
_new_ |
בנפרד מהשטויות של עין על גרמניה | |||
|
|||
ומהתועבות שלך על הנאצים אחזור ואומר: 1. במדינה מתוקנת המדינה סוללת דרכים ומעמידה אותם לרשות האזרחים 2. במדינת ישראל, כל עוד היה בה שמץ של הגינות ותקינות, סללה המדינה את הדרכים, בנתה בתי חולים, הקימה בתי ספר ואוניברסיטאות, הקימה משטרה, בנתה איצטדיונים, בנתה ערים ושיכונים, בנתה מפעלי מים ועוד כיוצא באלו שטויות. היום, אם אינך חרדי או פושע התנחלויות לא תזכה לשום שירות. במשטר הנוכחי נתונים הדברים הללו בידי גופים חוץ ממשלתיים או שאינם קיימים כלל. ואכן זהו אסון. | |||
_new_ |
נפריד לשלשה חלקים | |||
|
|||
המדינה קובעת איזה כביש יסלל והיכן וחברות פרטיות מקבלות את הפרוייט לביצוע. כך זה נעשה בכל מדינה בעולם. | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
בגרמניה הנאצית שלך המדינה סללה את הכבישים . זה היה אחד המנופים הכלכליים של היטלר . גם ברוסיה הבולשביקית סללה המדינה את הכבישים . גם בספרד של פראנקו . אבל בארה''ב הכבישים ומסילות הרכבת נסללו על ידי יזמים פרטיים . | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
מסילות הברזל כן, כבישים לא. | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
מה אתה אומר? האם יש למדינות בארה''ב חברות מיוחדות לסלילת כבישים? | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
תלוי איפה. גם למדינת קליפורניה ולעיר לוס אנג'לס יש מחלקות מע''ץ הסוללות כבישים. אך ברוב המקרים עורכת המדינה מכרזים עבור קבלנים פרטיים המבצעים את העבודה עצמה. | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
אם אתה רגיל , אז מה ההתנגדות לסלילת כביש שש על ידי קבלן לפי מכרז ? | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
לא זכור לי שהתנגדתי לכך. | |||
_new_ |
אז יש חרדי אחד שמוכן בתיאוריה לעבוד. | |||
|
|||
סליחה, אבל אין כביש אחד בארה''ב שנבנה בידי יזמים פרטיים. כבישים נבנים בידי הממשלה הפדרלית, או המדינה, או המחוז. נכון שיש כבישים שהועברו לידי יזמים (כמו כביש 73 באורנג' קאונטי) לתקופת חוזה, בה אחראי היזם לשפוץ הכביש ובתמורה הוא רשאי לגבות אגרות מנהגים המשתמשים בכביש. | |||
_new_ |
מה בכלל אתה מתערב אלברט? | |||
|
|||
זה עניין ישראלי פנימי, אתה בתור יורד עלוב לא רשאי כלל להתערב בדברים מהסוג הזה. | |||
_new_ |
מה בכלל אתה מתערב אלברט? | |||
|
|||
זה הכדור האחרון במחסנית שלך עמיש? כשכלו כל הקיצין הולכים אל היורד העלוב... אם אני יורד עלוב אתה טפיל על הדיון באשר הוא דיון. | |||
_new_ |
[•] מה בכלל אתה מתערב אלברט? | |||
|
|||
[•]... לך הוא מצמיד כינוי זה כי אינך בדעתו . ליורד אחר שנמצא בדעתו הוא לא קושר תואר כזה . | |||
_new_ |
אל תתערב בעניינים שלנו | |||
|
|||
תתמקד במסחר סמרטוטים בפנמה. בזה אתה מתמצא | |||
_new_ |
אתה כנראה הרבעובדיה | |||
|
|||
כי בעלבונות אתה מומחה . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
אם9 צריך להחליט היכן להיות במשכנות העוני של תלמידי חכמים או מגדלי השן המנוכרים של תל-אביב הרי שמדינה עניה במקרה הזה היא הברכה | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
הרמבם רואה בעבודה שמפרנסת את בעליה מעשה ראוי . לעומת זאת לימוד תורה כמקור פרנסה הוא חילול השם לדעת הרמבם . כך גם קמיעות והשתתחוות על קברי צדיקים . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
מה קשור מה שכתבתי בעבודה או לא עבודה? רבים החרדים שמתפרנסים מעבודתם אבל בעצם הבחירה שעשו בחייהם להקדיש כל רגע מזמנם הפנוי מעבודה לתורה, וגם לצמצם את זמן הפרנסה הראו מה חשוב ומה לא חשוב בחייהם. מזכיר סיפור על צדיק אחד בימי התלמוד שהיה צריך לעבור יום אחד בשוק. כשחזר לביתו ואל ספריו שאלה אותו אשתו מה ראה בשוק אמר, כל כך הרבה דברים יפים ומופלאים, ברוך השם שאיני זקוק לאף אחד מהם... | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
הסברת יפה את הצד של החרדים . מה שלא הסברת זה כיצד הרמבם אשר רק לפני ימים אחדים היה מקור הטיעון שלך , אותו רמבם אמר על מי שתורתו=פרנסתו שהוא מחלל שם השם . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
מתי ביקשת שאסביר לך? | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
אתמול בחמש אחר הצהריים כשהגן שלנו סגור זה לא כל כך נעים לראות גן סגור . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
בוא נפתח את הגן לרגע: עבודה בספרי הקודש אינה מה שנראה לחילוניים שהולכים בבוקר להיי-טק עבודה - הינה עבודת-השם ובאופן ספציפי, תפילה. הכוונה שלא להתפרנס מהתורה מצביעה לדעתי אל הרבנים שלא יעשו את התורה קרדום לחפור בו. זה כאילו היו דורשים מכל הפרופסורים באוניברסיטה ללמד בחינם לכן גם נאמר בפרקי אבות, שעליך לשנוא את הרבנות, במובן של שררה וכבוד ותואר. אין לרדוף אחריהם, (תורה לשמה) בנוסף לכך אנשים צריכים להתפרנס למחייתם. למרות שהקב''ה מבטיח שלא יתמו דלים מהארץ ויהיו מספיק ובשפע מהם כדי שנוכל לתמוך בם ( מופיע אפילו בהפטרה) בוא נסגור את הגן לפני שאשימו אותנו בפלישהלחיי ילדים | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
השם צריך שתעבוד אותו ? בהקרבת קורבנות בעלי חיים ? איזה ''שם'' זה ? בשביל הוא צריך את זה ? | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
נחמד מאד , אני לא בטוח שאתה יודע מה זה ''תער אוקהאם'' . תוכל לבדוק בויקיפדיה . אדם שעסוק שעות רבות בלימוד תורה בכתב ובעל-פה , תפילה , שולחם ערוך , רמבם ועוד שכולם עניינם ''עבודת השם'' ולא נשאר לו זמן לעסוק במלאכה המפרנסת את העוסק בה , מקבל כסף למחייתו בגלל סיבה זו הרי שעיסוקו בלימוד אלה היא מקצועו . זה בדיוק ''תורתו קרדומו'' . זה בדיוק אסור על פי הרמבם . | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
יש עוד ביטוי די ידוע עשה עתים לתורה | |||
_new_ |
דברי אמסלם חשובים וחשוב שיהיה להם הד חזק | |||
|
|||
ומה משמעו של אותו משפט בשפה עכשיוית ? הקדש מזמנך לתורה . אין משמעו - הקדש את כל זמנך לתורה . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |