![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
תלוי מי מגדיר מה זאת מציאות | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מציאות אינה תלויה במי שמגדיר אותה. העובדה שלצורך קביעותיך-שאלותיך הגדרת ''מציאות'' אין פירושה ש''המציאות'' תלויה במי שמגדיר אותה', ואין פירושה שהגדרתך נכונה. הבעיה העיקרית של דבריך בראש הפתיל היא שאין הוא מראה שקביעותיך נכונות. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה רואה אדם אוכל. זו כל המציאות? או אדם אוכל כדי לחיות ואדם חי כדי לאכול אלה דברים שאתה לא רואה אבל הם המציאות | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אדם אוכל- זו מציאות. מדוע הוא אוכל? זו פרשנות. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אז הפרשנות מכתיבה את המציאות? כלומר, היא המציאות והאכילה פעולתה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הפרשנות אינה מכתיבה את המציאות, היא מתארת אותה לפי עיני, או דעות, או מחשבות המתבונן. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
את המציאות אתה ''רואה'' בתוך המוח שלך ולא בשום מקום אחר איך בכלל אתה יכול לומר שאתה רואה מציאות כאשר אתה מתבונן באוניה גדולה כמו הר וקולט אותה בתוך גולגולת שהיא בגודל תפוז? איך אתה יודע מה אתה רואה שם בפנים, בקופסה האטומה? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
איני יודע אם אתה כל הזמן סוטה מהעניין כי אין לך תשובה או שאינך מבין. מה הקשר בין האניה הגדולה לגודל קופסת המוח? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
המוח הוא המקום שבו אתה רואה את המציאות אז איך אוניה כ''כ גדולה נכנסת לשם? כאשר כואבת לך הרגל איפה היא כואבת לך? ברגל או במוח? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
איפוא היא כואבת, ברגל או במוח? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה מתחיל בבעיה וממשיך במשלים במקום לפתור את הבעיה. הבעיה: אינך מציג כלל דבר שתומך בקביעותיך על המציאות, שמראה שהן נכונות. הפתרון: לנסות להציג הבהרות שתומכות בקביעותיך. המשל או משלים שלך הם לא ענייניים ולא מהווים פתרון לבעייתך. השאלה בכותרת מצביעה על הדרך לפתרון. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אם המציאות אינה אמת - אזי היא בלוף למשל, עכשיו יורד גשם. זה דבר מאוד יחסי, כי בעוד שעה לא ירד גשם זו אינה אמת, אבל נראית כמציאות | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כשאתה משוחח עם מישהו ברחוב והוא אומר לך, כולי אוזן המציאות היא שקר הפרשנות שלה אמת | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אין ספק מהי המציאות, השאלה איך מבינים אותה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אם אנשים מבינים אותה באופן שונה אז איך זה אין ספק מהי? מי הוא זה השופט שאין ספק מהי? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בכל תיאור מצב יש דברים שלא ניתנים לסתירה. כפי הדוגמא שהבאת. הילד אוכל.מדוע? למה? מה? מי? זו כבר פרשנות. לעיתים העובדות במחלוקת ואז יש בעיה בהבנת המציאות כל אחד מבין אותה לפי הבנתו האישית. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |