|
זה מראה עוד-יותר שהמטרה היתה בית-לאומי | |||
|
|||
זאב ז'בוטינסקי, במסמך שמסר לבית-הלורדים ב-11 בפברואר 1937, הציע שבריטניה תפתח את שערי הארץ ליהודי אירופה (הוא חזה במסמך זה את השואה) ושפלסטינה, עם רוב יהודי, תהפוך למדינת ''כל אזרחיה''. ראה Israel-Arab Reader, בעריכת זאב לקר ובארי רובין.עמודים 58-63. 1984. | |||
_new_ |
ז'בוטינסקי ומדינת כל אזרחיה | |||
|
|||
במאמר ''על קיר הברזל'' כותב ז'בוטינסקי על זכויות נרחבות של הלא יהודים בארץ, במדינה. אין הוא מתכוון למדינת כל אזרחיה במובן שבו משתמשים כיום. הוא הרי במקביל האמין באמירה ''שתי גדות לירדן זו שלנו וזו גם כן''. אבל אינך צריך ללכת רחוק לעבר. מספיק לקרוא את מגילת העצמאות שמדברת על מדינה יהודית עם זכויות אדם מלאות לכל תושביה-אזרחיה. | |||
_new_ |
ז'בוטינסקי ומדינת כל אזרחיה | |||
|
|||
מדינה יהודית עם זכויות אדם מלאות לכל תושביה ואזרחיה אינה מדינת כל אזרחיה אלא מדינה יהודית!! | |||
_new_ |
מהי הבעיה שלך? | |||
|
|||
האם הקטע ''מדינה יהודית עם זכויות אדם מלאות לכל תושביה-אזרחיה'', לא ברור מספיק? | |||
_new_ |
מהי הבעיה שלך? | |||
|
|||
מאחר ו''מסתובבות'' שני השקפות עולם בנושא. השקפת עולם אחת דוגלת ב''מדינה יהודית'' בארץ ישראל. השקפה שניה גורסת כי מדינת ישראל צריכה להיות ''מדינת כל אזרחיה''. אלו שני דברים שונים לחלוטין ואני רואה צורך להדגיש זאת למי שהמושגים אינם ברורים לו. הקטע שציטטת מדבר על מדינה יהודית ולא על מדינת כל אזרחיה. לי זה ברור מספיק. | |||
_new_ |
מהי הבעיה שלך? | |||
|
|||
לא, לא ברור מספיק ולכן ישנן פרשנויות תמימות או מגמתיות שונות. אבל יש גם בעיה אמיתית. מה יקרה אם בעוד 50 שנה או 70 שנה יהיו 51% מאזרחי ישראל ממוצא ערבי? האם אלה לא יוכלו לתפוס את השלטון באופן חוקי ולעשות פוטש חוקתי ולהפוך את ישראל לפלסטין? | |||
_new_ |
זה מראה עוד-יותר שהמטרה היתה בית-לאומי | |||
|
|||
זו נאיביות להאשים אותו במטרה כזו... אם היה מבקש יותר מזה, ודאי וודאי שלא היה מקבל. | |||
_new_ |
זה מראה עוד-יותר שהמטרה היתה בית-לאומי | |||
|
|||
הציונים תמיד דגלו בהקמת מדינת לאום לעם היהודי שתיתן חופש אזרחי שווה לכל אזרחיה, גם לגויים. אין בזה כל חדש. רק הערבים מתנגדים לאזרחים יהודים שיגורו ב''מדינת פלסטין''. זוהי עמדה גזענית של הערבים הדוגלים בטיהור אתני, גירוש יהודים, השתלטות על נכסים היסטוריים של היהודים ובניית מסכה איסלאמית עליהם. | |||
_new_ |
זה מראה עוד-יותר שהמטרה היתה בית-לאומי | |||
|
|||
כנראה שפורסטר מתרגם את ''בית לאומי'' ממסמכו של בלפור כאיזשהו מחנה נופש ליהודים בארץ ישראל בלי מדינה, ממשלה או בית נבחרים. זו פרשנותו של פורסטר, אם כי למיטב זיכרוני בלפור לא היה חבר בתנועה הציונית ומכאן שלא ייצג אותה, וגם הוא התכוון ב''בית לאומי'' לאיזשהו מועדון אקסלוסיבי של יהודים, הרי שפרשנותו לא צריכה לחייב את הציונים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |