| בודאי שיש אנשים שיכולים להחליט אם אתה יהודי או לא והם כנראה החליטו שאתה יהודי, כך יש אנשים שיכולים להחליט אם יש או אין עם פלסטיני, לשיטתם.
אין זה אומר שההחלטות האלה מחייבות מישהו אחר, אלא זוהי רק הבעת דיעה לגיטימית. למשל אני טוען שלא היה עם פלסטיני עד שנות ה-50-60 של המאה ה-20 ודוד סיון שולל זאת במילים קשות ובוטות על קללות וטוען שהעם הפלסטיני ערבי נוצר כבר במאה ה-19 (והיו מקומות שהוא הצביע על קיומו מזה כמה מאות שנים). אין זה כלל נוגע לאקטואליה בה אנחנו כבר מתמודדים עם עם פלסטיני, אלא זהו ויכוח היסטורי שיש לו משמעויות לגבי החלטות פוליטיות אקטואליות. לכן סיוון ואחרים לצידו ואני ואחרים לצידי מתמודדים באותו עניין כבר כמה חודשים. בעוד אני ואחרים הבאנו ציטוטים ממקורות שונים ומגוונים, בעיקר ערביים, שאין ולא היה עם ערבי פלסטיני לפני שנות ה-50, הרי דוד סיוון כשל וכושל להביא עדויות מקבילות שטוענות שהיה עם ערבי פלסטיני.
גם עדויותיו לכאורה, מלבד ציטוט כוללני ולבתי מחייב של ז'בוטינסקי, שכאילו תומכות בטענה שהיה עם פלסטיני כבר מסוף המאה ה-19 הן עדויות משמיעה של סיוון, בלי שהוא מביא לנו ציטוטים רלוונטיים מפורת ומשמש שהוא כה נשען עליהם.
אז גם הוא לא מביא ציטוטי ערבים וזרים, אבל גם מצטט בלי מלל מדוייק כמה היסטוריונים ישראלים שלכאורה ואולי מדברים על עם פלסטיני מסוף המאה ה-19.
אני נוטה לפרש את זה שדוד סיון לא מבחין בין התעוררות העם הערבי בסוף המאה ה-19 ומפרש את זה כאילו מדובר בלידת העם הפלסטיני.
לכן דעתי היא שרק שוטה מתחמק מויכוח, ולא כפי טענתך. |