|
מי שזכרונו לקוי עדיף שלא ידבר | |||
|
|||
לק''י בפשט הפסוקים אין שום בעיה. אברהם ושרה היו אח ואחות מאב ולא מאם. כמאמר הכתוב ''אחותי בת אבי אך לא בת אימי ותהי לי לאישה''. כלומר, לתרח אבי אברהם היו תשי נשים - או בזו אחר זו או באותו הזמן - ל אמשנה לענינו. אברהם ושרה יו אחים מאותו אב - כלומר בני תרח אך לא מאותה אם. לפיכך נשא אברהם את שרה. אגב, שם אימו של אברהם היה אמתלאי בת כרנבו. איננו יודעים מה היה שם אימה של שרה. לענין זה ישנה משמעות מעשית בהחלט. רבים הם הגויים המעונינים לקיים את שבע מצות בני נוח. לגוי כזה מותר לשאת את אחותו מאביו אבל לא מאימו. עכד כאן דברי חז''ל ולשון הפסוקים. עם זאת, פרשנים רבים למשל רס''ג סברו שאחותי פרושו קרובתי - ומי שדובר עברית מודרנית לא יתקשה להבין זאת- כאשר מישהו שואל: מה שלומך אחותי? כונתו מוכרת לי ידידי חברתי. ואם כן יהיה פרוש הפסוק - קרובתי מצד אבי אך לא מצד אימי.לטעמי פרוש זה הוא פשט הפסוקים. אבל אין לו השפעה על ההלכה עצמה שהיא במקרה זה נאמנת מילולית ללשון הפסוק אליצור | |||
_new_ |
מי שזכרונו לקוי עדיף שלא ידבר | |||
|
|||
לק''י לחדד את הענין - אברהם היה בן נוח ולבני נוח מותר לשאת את אחותו מאביו. אבל לאחר מתן תורה נאסר על בני ישראל בלבד לשאת את אחותם מאביהם. כאמור ועדיין ניתן לטעון שפשט הפסוקים הוא ששרה היתה קרובתו של אברהם ולא אחותו. אליצור | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |