פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בעניין זה כבר אמר ישוע על דרך הביקורת:
מיכאל שרון (יום שני, 09/08/2010 שעה 6:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מה שניכנס אל הפה הוא שמטמא את האדם, אלא מה שיוצא מן הפה הוא שמטמא את האדם. בעצמי התנסיתי בכך מפורשות שניתן לאכול בשר כשר, ועדיין להטמא, להרגיש עכור, למשל כשאכלתי פעם עוף רווי שמן וגס במסעדה פרסית בתחנה המרכזית בת''א, או כשאכלתי קובה מבחיל באיזה מזנון.

קראתי לאחרונה מאמר של כותב בשם שורק על התארגנות בעלי מקצוע מיומנים בתקופת בית שני למעין גילדות http://www.hagada.org.il/hagada/html/modules.php?nam... .

תוצריהם היו אמיתיים ולא מזוייפים - רשתות, כלי חרס, בשמים, מוצרי נגרות, רפואה. מה היבטיח שלא ינצלו את התאגדותם על מנת לזייף מוצרים, לייצר מוצרים פגומים, כשלקונה אין ברירה, כי אינו יכול לעקוף את הגילדה? התשובה: הם היפגינו יראת שמים, שערבה ליושר, לכל גילדה היה מקום מיוחד בבית הכנסת. מאידך בימי הביניים מהימנות הגילדות היתה מבוססת נורמות של מיומנות גבוהה, בראשות מייסטרים, בבחינת, מי שעושה דברים היטב, אינו צריך לרמות ולזייף.

בישראל כיום קיימת אנומליה יחידה בעולם במנופקטורה ובשירותים - כולם מבוססים על זיוף, הונאה, רכיבים גרועים, שקר באופן מכוון, גם כשהחיסכון בעלות אינו רב, כאילו זו דרך חיים. אין דרך לעקוף זאת, בגלל הסכמים קרטליסטיים. אף בארצות הנחשלות ביותר יתנו לך חומוס ופלפל מיוצרות מחומוס, יוגורט 100% חלב, מוצרי נגרות אמיתיים. בישראל ההפך: הפלאפל מבוסס פיתות טחונות וקמח, מעדני חלב מכילים 80% חלב והשאר עמילן, כך גם הנקניק, הפסטרמות (עמילן), הבשר והדגים עם 40% מים, הלחם מכיל 40% מספוא בהמות, הגלידה גרועה עם שומן צימחי, האוכל הנימכר במסעדות ומזנונים טפל וקלוקל, הריהוט יקר ובנוי רע. בכל מקום בעולם יש חן ארכיטקטוני, כאן הבניינים מכוערים, מדרכות הערים מסריחות ומלוכלכות, אין כל חן, כל אסטטיקה, רק נוכלות.

כשאיש בוחר בטומאה ונוכלות כדרך חיים, הוא גם מטמא אחרים. לכן נאמר קודם ''שמור'', אולי במובן הפשוט של ''ונישמרתם מאד לנפשותיכם'', שמור לא להטמא, שמור על נפשך. השמר גם מן התאוות היתירות כגון תאוות אכילת בשר. לנצרות יש דרכים להטהר לנפשך, כמו בשעת הסקרמנט של אכילת לחם הקודש, עליו אמר השליח פאולוס (שאול התרסי, תלמידו המחונן של רבן גמליאל), כי אין להנות ממנו מבחינת אוכל גרידה, שכן אז חיללת את ההיטהרות הזאת. או דרך הוידוי.

אנו מצווים להשמר קודם כל, ורק אז לשמוע דברים נוספים, כשאנו במצב של טוהר. טמא בנפשו ששומע דברי מרצה באוניברסיטה או דברי תורה, יחלל את האמת הזאת, יחשוב על ניצולה למניפולציות שונות. לכן נאמר על ידי השליח פאולוס, שהאמת והחסד באו דרך ישוע (החסד מטהר אותנו) בעוד חוקי התורה באו דרך משה. ונאמר גם ''אני יודע אותך (אלוהים) דרך המעשה.

עלינו להיות טהורים, בהשמרנו, ורק אז נוכל לשמוע הלאה, כמו שמיעת דברי ישוע שנישלח אחר משה. לכן נאמר - רבים שומעים ומוזמנים, אך רק מעטים הם הניבחרים.

וכי לא היגיע הזמן שיהודים ונוצרים ישקדו ביחד על פילוס דרכים לאלוהות, בעקבות קבלת רוח הקודש?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי