פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לחוק שימור האלרגיה, 20/07/10 22:43)
הבה ונבהיר
יענקלה (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 4:27)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמובן לא באמצע הדרך המהירה נבנה את הכיכר.- לא לזה בוונתי.
הכיכר בנויה בנתיב היציאה מהדרך המהירה לאחר מסלול שנקרא מסלול השקטה.
הכיכר מנתבת את התנועה לדרכים\דרך המהירה הבאה וממלאת בדיוק אותה פונקציה של מחלף ענק וזולל שטח.

מחלף כמו קסם .
כביש מהיר 1- כביש 6
כביש מהיר 2 - כביש 5
כביש בינעירוני 444-

את המפלצת שגזלה אלפי דונמים , אפשר היה לבנות כך שיציאה מכביש 6 היתה מנותבת על ידי זרוע ''מחלפון '' שבסופו אי תנועה שמנתב את התנועה לכביש מס 5, 444, באופן שגוזל כמות אפסית של שטח.
דוגמה למחלפון יעיל ניתן לראות במחלף אור עקיבא החדש. שנבנה על מינימום שטח, לעומת מחלפים דומים בכביש 2 שהינם מגלומנים וזללני שטח.(וגם מחלף זה עדיין גדול ועצום ביחס למחלפים חדישים שנבנים בעולם .
את המחלפים האלה בוניה מעצ המסתמכת על מתכננים פרטיים שפרנסתם מבוססת על אחוז מגודל ויוקר המחלף ולא על יעילותו.
כאמור, בכל ארצות אירופה עברו לניתוב התנועה ביציאה מהאוטוסטראדה, על ידי מסלולי השקטה קצרים, ובסופם כיכר שמנתבת את התנועה לאוטוסטראדות הבאות או ליציאות לערים.
_new_ הוספת תגובה



הבה ונבהיר
חוק שימור האלרגיה (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 8:06)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה פשוט סותר את עצמך. יציאה מדרך מהירה אינה דורשת שום כיכר משום שנתיבי הנסיעה מתפצלים ונפגשים עם הדרכים הראשיות האחרות. אז למה למנוע זרימה ישירה ורצופה נניח מכביש מספר 6 לכביש לכביש ירושלים תל אביב?

היום נניח אם אתה נוסע בכביש מספר 6 דרומה אתה יכול לרדת ממנו לכיוון תל אביב פשוט בלקיחת הנתיב הימני ונסיעה רצופה במהירות גבוהה שמשתלבת בכביש ירושלים - תל אביב לכיוון מערב וכך בדיוק כשאתר רוצה להמשיך עוד קצת דרומה ולרדת לאותו כביש אבל לכיוון ירושלים.
רק למעטים יותר שרוצים לרדת לכביש המוביל למודיעין מצד אחד או למושבים מצד שני יורדים ומגיעים לצומת מרומזר שפועל גם בשעות העומס בצורה אפקטיבית (כלומר, מתחשב בלחץ התנועה לכל כיוון בזמן אמיתי).

לדעתי זה הפתרון הנכון להמשך בניית כבישים בינעירוניים בארץ, בין אם במסגרת פרוייקט ''כביש מספר 6'' או כל פרוייקט ממשלתי אחר.

גם באירופה ירידה מאוטוסטראדה ומעבר לאחרת או לסתם כביש מהיר הוא לא באמצעות כיכרות אלא מחלפים פשוטים ונוחים שלא פוגעים במהירות הנסיעה (כלומר: אין כיכר, אין צומת, אין לחץ תנועה במרבית שעות היממה).
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי