|
לדוכן.....אין ''זכויות'' על יהודי | |||
|
|||
הזכות להיות יהודי +++++++++++++++++ לאיש אין ''כתב זכויות'' על יהדות, או שאיפת יחיד להיות יהודי,להרגיש יהודי וכיו''ב. כמי שאינו מקבל סמכות רבנית,הכופה מעמדה ''כקשר'' מחייב ביני לבין הבורא - אינני מצפה שתבין משמעות נוספת ואפשרית ''לנפש יהודי הומיה'' שהיא בעיני (ואזני) יותר מיסטית ממשמעות קשורה להסרת ערלה... אני יודע שויכוח אתך בשאלה זו,או שאלות אחרות העוסקות ביהדות -נועד לכשלון חרוץ, מפני שבסה''כ זה יבוא בחזקת מונולוגים מנותקים. ---------------------------------------- אך מכוון שאתה מביא רעיונות, ומגן עליהם באופן כזה או אחר (וגם מצליח להרגיז) אני מבקש לשמוע דעה בשאלת ''מוסד הרבנות'' מקורו,ייעודו וזכויותיו ''להנהיג '' ענייני העם והפרט. ---------------------------------------- אציין עוד. שלדעתי מוסד הרבנות אינו אלא המצאה מינהלית,שנולדה אחרי חרבן בית-המקדש,המצאה שקבלה תאוצה ואפילו היבטים אינטלקטואלים ולמעשה גדלה יותר....מהקב''ה בכבודו ובעצמו- מפני שנטלה על עצמה זכות לדבר בשמו,לחוקק חוקים ולהתקין תקנות ובמדה רבה להשתלט לצרכים אנוכיים, על מי שהזדהה וממשיך להזדהות ''כיהודי'' גם כשאינו חובש כפה, או ממלא מצוות שרובן המכריע הומצא,או פורש ונכפה בידי בני תמותה.....(ובוודאי שעל יהודים תושבי מדינת ישראל) ----------------------------------------- הציונות,לדעתי,נולדה כמהפכה שזעזעה עולם יהודי ישן,שבאותם ימים של שלהי המאה ה 19 נע ,בחרדה רבה,בין ''משמעת רבנית'' לליברליזציה והשכלה....מי שאינו מקבל מהפכה כאפשרות בעולם דתי בכלל...לא יבין ציונות, בדיוק כפי שלא יבין סוציאליזם ועוד. ------------------------------------------- עכשיו,אחרי שהצהרתי מה שהצהרתי, דע שאני מזהה עצמי כיהודי(בגיל שבעה ימים,בעודי חסר יכולת להתגונן-מלו אותי כך שאני ''שייך'' גם בזכות צלקת באבר המין) ואינני מזהה עצמי כציוני,מכוון שעקרונות הציונות הבסיסית והפוליטית אינם נראים בעיני,מה עוד שאינני תושב ציון ואיך אפשר להיות ציוני לא בציון? --------------------------------------- בוודאי תשאל ''אז מה אתה?'' או שתנסה לערער על זכותי להיות יהודי מרצוני החפשי ולפי דרכי. אם אמנם תעלה שאלות כאלה ובהמשך יתפתח ויכוח תרבותי,פחות או יותר -אשמח להשיב ולהסביר כשתקוותי שאחרים מדיירי הפורום יצטרפו לרב שיח בנושא שאינו מתיישן.... | |||
_new_ |
כל אדם.... | |||
|
|||
...שאימו יהודיה הרי שהוא יהודי.יש יהודים שומרי מצוות ויש שלא, ההבדל ביניהם הוא בשכר ועונש הן בעולם הזה ובעיקר בעולם הבא (למי שלא מאמין הרי שה''בעיה'' לא קיימת) ואת החשבון של כל אחד רק בורא עולם יודע.לא כל מי שחובש כיפה ולובש ציצית הוא שומר מצוות משום שאלה רק סממנים חיצוניים ואילו האדם עצמו יכול להיות נוכל ורמאי,הוא יכול לשטות בבני אדם אולם לא בקב'ה. פסילת התורה בטענה ש- ''יש דתיים רמאים לכן...'' אינה רלוונטית מהסיבה שביהדות הקשר של היהודי לבוראו הוא קשר ''ישיר'' בלי מתווכים כך שגם אם כל ה''דתיים'' יהיו נוכלים אין זה ''נוגע'' לאדם הדתי כפרט.הסיבה שהדתיים רוצים/מנסים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה היא משום ש-''כל ישראל ערבים זה לזה'' ומעשיו של כל יהודי ויהודי מקרבים או מרחיקים את הגאולה (שתבוא בכל מקרה והשאלה היא רק אם תבוא בשמחה או חלילה בכאב וצער).לא צריך להיות דתי כדי לראות ולהבין שאנו נמצאים בתקופה מכרעת לעם ישראל - והמשכיל יבחר את דרכו בתבונה. יום טוב. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |