פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לspinner013@gmail.com, 10/06/10 14:33)
הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו
ק. אדם (שבת, 12/06/2010 שעה 6:26)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בימי דוד לא היו תפילות קבע, לא בתי כנסת, לא כיפות, לא בגדים שחורים מצחיקים ומגוחכים, לא תפילין (הפסוק שהפרושים מאוחר יותר פירשו כתפילין היה, אך הפרשנות עדיין לא באה לעולם, לראייה מעולם לא מסופר בתנ''ך על מישהו שמניח תפילין או שטורח לנדוד על הג'בלאות עם החפץ הזה; התפילין הקדומות ביותר שנמצאו הן מסוף ימי בית שני, סדר פרשיותיהן שונה הן זה מזה והן מכל נוסח מקובל כיום), מזוזות (כנ''ל - שוב פרשנות שמקורה בדמיון המפותח של הפרושים), ציצית לבנה (זה לא כמו להניח תפילין ריקות?), כיסוי ראש לאישה, הפרדה חולנית בין גברים לנשים, כשרות בנוסח בד''צ, אמונה בבלית/מצרית בעולם הבא, אמונה בגלגול נשמות-סיאנסים-קברי ''צדיקים'', הזוהר ה''קדוש'', ישיבות, תורתו אומנותו, חרם דרבי גרשום, נידוי האישה ליותר משבוע ימים בתקופת הווסת בגלל חומרה חסרת בסיס, אברכים שמתיימרים להחליף את שבט לוי, השתמטות מלצאת למלחמה בתירוצים שונים, שליחת נשים לעבודה בעוד הבעל מתבטל בפלפולי גמרא (לא הייתה אז גמרא - גם לא בע''פ), איסור על אכילת קטניות בפסח, החלפת אלוהים ביצור מוזר המכונה אלוקים או אדושם צבקות.
איזה יהדות המצאתם? לא פלא שעם כל כך הרבה ניירת, פנקסנות פתולוגית וביורוקרטיה להתעסק בהן, במשך אלפיים שנה לא מצאו הגולים וצאצאיהם פנאי אמיתי כדי להתעסק בשיבה לארצם. השבח לאל שלפני מאה שנה קמו לנו יהודים בריאים בנפשם שהתנערו מהרפורמה הפרושית-רבנית ונלחמו על שיבה לחיים יהודים שפויים בארצם.
_new_ הוספת תגובה



ק.אדם - הרשה לי לקרוא לך ידידי ,
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 12/06/2010 שעה 8:06)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יוצא מההנחה שרצונך להיות יהודי , אולי אפילו יהודי טוב יותר , שאם לא כך חבל על המילים .
בקראי את תוכן דבריך אני מבחין שמחמת כעס - לא אקרא לזה שינאה - על דברים רבים שדבקו ביהדות מאז ומקדם וגם ענינים חדשים אתה זורק את ליבת היהדות .
בוא נבחן את העובדות - מסכים ?
יש חילוקי דיעות לגבי תרי''ג המצוות . למה רק אלה ולמה כל אלה . לכן נלך אל המקור - OK ?
נתחיל בעשרת הדיברות הנה קיצורם
1 - אָנֹכִי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ
2 - לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי
3 - לֹא תִשָּׂא אֶת שֵׁם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא
עד כאן שלוש מצוות העוסקות בדמות שמכונה אלהים . משהו מטאפיזי שיש עליו חילוקי דיעות עמוקים . אך בהיותו מטאפיזי לא נדון בו כעת .

4 - זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ. האם כיהודי אתה מקיים מצוה זו ככתוב בה במלואה ? לא תעשה כל מלאכה . . . אתה עושה ?

5 - כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ . אני מקווה שכן .
6 - לֹא תִרְצַח. אני מקווה שלא רצחת .
7 - לֹא תִנְאָף. מה המצב כאן ?
8 - לֹא תִגְנֹב. מה המצב כאן ?
9 - לֹא תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁקֶר. ענין זה הרבה יותר חמקמק . מה מצבך כאן ?
10 - לֹא תַחְמֹד בֵּית רֵעֶךָ. לֹא תַחְמֹד אֵשֶׁת רֵעֶךָ, וְעַבְדּוֹ וַאֲמָתוֹ וְשׁוֹרוֹ וַחֲמֹרוֹ וְכֹל אֲשֶׁר לְרֵעֶךָ.
אם תגיב ותאמר שאינך חומד אאמין לך . אך מהיכרות עם הרבה יהודים , אני יודע שרובנו חומדים ! ! !

הנה עוד כמה שאתה הזכרת
''וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל-יָדְךָ, וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ'' (שמות י''ג, ט'). כלומר איזה שהם מוצרים יש להניח על היד ובין העיניים .
גם
''''וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך'' (דברים ו' ט'; דברים י''א כ'). כלומר על מזוזות הבית והשערים יש לכתוב דבר מסויים .
וגם
''דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם: וְעָשׂוּ לָהֶם צִיצִת עַל כַּנְפֵי בִגְדֵיהֶם לְדֹרֹתָם, וְנָתְנוּ עַל צִיצִת הַכָּנָף פְּתִיל תְּכֵלֶת'' . כלומר יש ללבוש ציצית עם פתיל תכלת .

אלה 3 מצוות שבלי שום פרשנות מובנות לכל יודעי העברית .
אין כאן '' . . . כל כך הרבה ניירת, פנקסנות פתולוגית וביורוקרטיה . . . '' זה פשוט וברור .

אסיים בשלב זה במצווה
ספר ויקרא (יט, טז) ''לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ''.
מצווה זו אינך מקיים . הודעתך שלמעלה היא רכיל בעמיך .

כעת ידידי , אשמח לתגובתך .
_new_ הוספת תגובה



על נורמות
(שבת, 12/06/2010 שעה 19:46)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



על נורמות
ק. אדם (שבת, 12/06/2010 שעה 20:33)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקישור שנתת עוסק בניאוף. גם הדתיים נואפים, כידוע לך. אני מציע שתבקר בבתי המרחץ והעיסוי למיניהם, ותמצא שם רבים מחבריך. כובעים שחורים, מעילים שחורים, ולב שחור.
_new_ הוספת תגובה



על נורמות ועל נימוס .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 13/06/2010 שעה 7:39)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נמנעתי מגידוף כלפיך . למרות שזו לך הודעה שניה ובה גידוף . אפילו ביקשתי רשות לכנותך ידידי .
קל לגדף , אני מומחה בזה .
אני משתדל ולא תמיד בהצלחה לענות באותה רוח בה כותב זולתי . המגדף יגודף , המנומס ייענה בנימוס .
השאלה היא האם רצונך בדו-שיח גדפני או בדיון ?
_new_ הוספת תגובה



על נורמות
(יום ראשון, 13/06/2010 שעה 11:45)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה בדיוק הענין, אבל לא הצלחת לעמוד עליו
הניאוף ביהדות הוא איסור.
אל תבלבל בין יהודים ליהדות
אבל אצל ה''חילונים'' - זו נורמה של חיים
האם עכשיו מובן?
_new_ הוספת תגובה



על נורמות
דוד סיון (יום ראשון, 13/06/2010 שעה 12:23)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ידיעה בעיתון אינה אסמכתא שמדובר בנורמה. אם ההצהרה שלך
מבוססת על אותה הידיעה הרי היא רק הצהרה. לכן הנסיון לטעון
שכאילו אצל החילונים זו נורמה, ואצל הדתיים-חרדים לא, הוא
מופרך.
_new_ הוספת תגובה



כמו שנאמר כבר אין סייג לעריות
יענקלה (יום ראשון, 13/06/2010 שעה 12:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ו
_new_ הוספת תגובה



על נורמות
(יום שני, 14/06/2010 שעה 10:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם עתונאים אומרים שזה נהפך לנורמה
לדבר מקובל - מה יש פה להפריך?
עדין לא בא רב והודיע שגילוי עריות זה נורמה ומשנים בהתאם את חוקי התורה
_new_ הוספת תגובה



על נורמות
דוד סיון (יום שני, 14/06/2010 שעה 11:39)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנתיים הצגת מאמר אחד ולכן הוא רק חלק מהסיפור.
להתבסס על המאמר האחד הזה זה מעשה מופרך.

נורמות נקבעות על ידי בני האדם ולאו דוקא על ידי רבנים או מנהיגים. העובדה ''שחוקי התורה'' שוללים נורמה כלשהי אינה אסמכתא שהיא לא השתנתה.
לעיתים קרובות נורמות משתנות למרות שהכללים לא ורק לאחר זמן רב משכתבים את ספר הכללים.
_new_ הוספת תגובה



על נורמות
(יום שני, 14/06/2010 שעה 12:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שאתה לא מבין מהם חיי קהילה יהודית
למרות שקראתי אותך מדבר כמה פעמים
על קיבוצים
_new_ הוספת תגובה



על נורמות
דוד סיון (יום שני, 14/06/2010 שעה 12:56)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שאינך מבין מהי תרבות דיון ומהם חיי קהילה
יהודית, למרות שקראתי דברים שכתבת...
_new_ הוספת תגובה



הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו
אריה פרלמן (שבת, 12/06/2010 שעה 20:57)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֲנִי מַסְכִּים עִם רֹב הַבִּקֹּרֶת שֶׁלְּךָ, עִם שְׁתֵּי הִסְתַּיְּגֻיּוֹת:

1) זֶה לֹא הוֹגֵן לָקַחַת תְּקוּפַת הִתְהַוּוּת וְלִתְבֹּעַ שֶׁכָּךְ יִהְיֶה תָּמִיד. סֵדֶר כָּלְשֶׁהוּ חַיָּב הָיָה לְהִתְגַּבֵּשׁ. פַּעַם לֹא הָיוּ מְזוּזוֹת וּתְפִלִּין, אַךְ כְּבָר אַלְפַּיִם שָׁנָה יֵשׁ. אָז מַה הַמַּסְקָנָה? בִּגְלַל שֶׁפַּעַם לֹא הָיָה - אַף פַּעַם אָסוּר שֶׁיִּהְיֶה?

בִּשְׁנַת 1947 הָיוּ לְמַעְלָה מ-‏22,500 כְּלֵי רֶכֶב מְמֻנָּעִים בָּאָרֶץ; בִּשְׁנַת 1946 נֶהֶרְגוּ בִּתְאוּנוֹת דְּרָכִים לְמַעְלָה מ-‏300 אִישׁ וְנִפְצְעוּ לְמַעְלָה מ-‏3,000. אֲבָל רַמְזוֹרִים לֹא הָיוּ. הָרַמְזוֹר הָרִאשׁוֹן בָּאָרֶץ הֻצַּב בְּחֵיפָה (אֲפִלּוּ לֹא בְּתֵל-אָבִיב!) רַק ב-‏1949. אָז אִם פַּעַם לֹא הָיוּ רַמְזוֹרִים - הַמַּסְקָנָה הִיא שֶׁאַף פַּעַם אָסוּר שֶׁיִּהְיוּ?

2) חֵרֶם דְּרַבֵּנוּ גֵּרְשֹׁם אוֹסֵר עַל גֶּבֶר יְהוּדִי לִהְיוֹת נָשׂוּי לְיוֹתֵר מֵאִשָּׁה אַחַת בְּכָל פַּעַם. מַה רַע, פְּרִימִיטִיבִי, קַטְנוּנִי אוֹ מְיֻתָּר בְּכָךְ?
_new_ הוספת תגובה



הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו
ק. אדם (שבת, 12/06/2010 שעה 22:16)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. דין מזוזות ותפילין אינו כדין רמזורים. הראשון הוא תוצר אמונות טפלות וניתן לחיות יפה (ועדיין קרוב לה') בלעדיו, בעוד שהשני הוא עזר לתחבורה ומונע תאונות ונפגעים.

2. חרם דרבנו גרשם הוטל כתוצאה מלחץ שלטונות הכנסיה על הקהילה היהודית ואין לו שום קשר למסורתנו. אם אתה שבע רצון מכך, תפדאל. דרך אגב, הכנסיה מתירה גם אכילת חזיר.
_new_ הוספת תגובה



הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו
אריה פרלמן (שבת, 12/06/2010 שעה 22:53)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) הַאִם אַתָּה שׁוֹלֵל כָּל דָּבָר שֶׁאֵינוֹ מוֹפִיעַ בַּמִּקְרָא, כְּלוֹמַר הַאִם גִּישָׁתְךָ הִיא 'קָרָאִית' טַהֲרָנִית, אוֹ שֶׁהַפַּרְשָׁנוּת לַהוֹרָאוֹת שֶׁבַּמִּקְרָא מֻגְזֶמֶת אוֹ שְׁגוּיָה בְּעֵינֶיךָ?

2) לִפְעָמִים עוֹשִׂים אֶת הַדָּבָר הַנָּכוֹן מֵהַסִּבּוֹת הַלֹּא נְכוֹנוֹת. אֲנִי מְאוֹד שְׁבַע רָצוֹן מֵחֵרֶם דְּרַבֵּנוּ גֵּרְשֹׁם. הַשְּׁאֵלָה הִיא הַאִם חֵרֶם דְּרַבֵּנוּ גֵּרְשֹׁם שָׁוֶה בְּעֵינֶיךָ לִשְׁאָר פִּלְפּוּלֵי הַסְּרָק וְהָאֱמוּנוֹת הַתְּפֵלוֹת שֶׁצִּיַּנְתָּ.
_new_ הוספת תגובה



הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו
ק. אדם (יום ראשון, 13/06/2010 שעה 0:12)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. איני שולל או מקבל. התורה מלאה תפקיד מסויים בזמן מסויים, אך אנו חיים במאה ה-‏21 לספירה, ולא במאה ה-‏21 לפה''ס.

2. מונוגמיה אינה מעידה בפני עצמה על התעלות רוחנית או חברתית. מצדי, אדם שיכול לפרנס שתי נשים ומוכן לחיות איתן - מי אני שאעמוד בדרכו?
_new_ הוספת תגובה



הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו
אריה פרלמן (יום ראשון, 13/06/2010 שעה 1:18)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) הַהִתְקַדְּמוּת הָאֱנוֹשִׁית אֵינֶנָּה לִינֵאָרִית דַּוְקָא. לֹא כָּל מַה שֶׁנִּכְתַּב לִפְנֵי 3,000 דַּקּוֹת עָדִיף עַל מַה שֶׁנִּכְתַּב לִפְנֵי 3,000 שָׁנָה. כָּל דָּבָר צָרִיךְ לְהִבָּחֵן לְגוּפוֹ.

2) בִּתְקוּפָתוֹ שֶׁל רַבֵּנוּ גֵּרְשֹׁם הַחֵרֶם שֶׁלּוֹ הָיָה הִתְקַדְּמוּת גְּדוֹלָה מְאוֹד. גַּם בְּיָמֵינוּ, אִי אֶפְשָׁר לְנַתֵּק אֶת הַפּוֹלִיגַמְיָה מֵהַהֶקְשֵׁר: בְּכָל מָקוֹם שֶׁבּוֹ יֵשׁ פּוֹלִיגַמְיָה יֵשׁ גַּם אַפְלָיָה חֲמוּרָה נֶגֶד נָשִׁים, וּבְכָל הַחֲבָרוֹת הַנְּאוֹרוֹת בַּמַּעֲרָב הַדֶּמוֹקְרָטִי שַׁלֶּטֶת הַמּוֹנוֹגַמְיָה.
_new_ הוספת תגובה



הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו
ק. אדם (יום ראשון, 13/06/2010 שעה 7:34)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל החברות הנאורות במערב הדמוקרטי נפתחים עתה לנישואים חד-מיניים. יש לך עוד דוגמאות נאורות?
_new_ הוספת תגובה



הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו
אריה פרלמן (יום ראשון, 13/06/2010 שעה 9:34)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נִשּׂוּאִין חַד-מִינִיִּים אֵינָם הַנּוֹרְמָה בַּמַּעֲרָב, אֶלָּא צַעַד בְּכִוּוּן שֶׁל פְּתִיחוּת נוֹסֶפֶת. עִם זֹאת, יֶשְׁנָן גַּם מְגַמּוֹת הֲפוּכוֹת: בְּדֶצֶמְבֶּר 2008 נִכְנַס לְתָקְפּוֹ חֹק בְּהוֹלַנְד הַמְּצַמְצֵם אֶת הַפְּתִיחוּת הַהוֹלַנְדִּית הַמְּפֻרְסֶמֶת כְּלַפֵּי שִׁמּוּשׁ בְּסַמִּים:

בְּכָל אֹפֶן, מַה שֶׁלֹּא בָּרוּר לִי הוּא מַדּוּעַ אַתָּה מַכְנִיס אֶת הַמּוֹנוֹגַמְיָה לְאוֹתָהּ קָטֵגוֹרְיָה עִם סִיאַנְסִים וּנְדִידָה עַל גַּ'בְּלַאוֹת עִם חֵפֶץ.
_new_ הוספת תגובה



הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו
(יום שני, 14/06/2010 שעה 10:53)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לחם העצבים הוא מושג שנקבע לפני 3000 שנה
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 13/06/2010 שעה 7:35)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נמעת מהתייחסות לתגובתי הקודמת .
מזוזות ותפילין כתובים בתורה עם ציטוטים .
אפשר לחיות יפה בלעדיהם וגם בלי רמזורים .
חרם דרבינו גרשום כולל גם איסור על פתיחת מכתבים שלא נועדו לזר . האם אתה מסכים שזולתך יקרא את המכתבים המיועדים לך ?
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
ק. אדם (יום ראשון, 13/06/2010 שעה 18:44)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע שבמקרה שלי איני פותח מכתבים שלא נועדו לי היות וחוק המדינה אוסר על כך.
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 14/06/2010 שעה 6:31)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה שאינך פותח מכתבי זרים . אך זו הערת אגב לנושא חרם גרשום .

עיקר טיעוני הוא כלפי זילזולך בגווילים העתיקים .
מצוות הנחת תפילין אינה ''אמונה טפלה'' אלא צווי .
כך גם התקנת מזוזות .
זה עושה את המשפט שלך ''מעולם לא מסופר בתנ''ך על מישהו שמניח תפילין או שטורח לנדוד על הג'בלאות עם החפץ הזה'' למשפט שגוי , אפילו לגלגני . . .
גם משפט זה שגוי
''מזוזות (כנ''ל - שוב פרשנות שמקורה בדמיון המפותח של הפרושים), ציצית לבנה (זה לא כמו להניח תפילין ריקות?)''
לכל אלה הצגתי כיתוב ישיר מהחומש . ללא פרשנות . ציווי נטו !

רק כאן אתה צודק
''השבח לאל שלפני מאה שנה קמו לנו יהודים בריאים בנפשם שהתנערו מהרפורמה הפרושית-רבנית ונלחמו על שיבה לחיים יהודים שפויים בארצם''

אבל
אבל
אבל
מדוע דווקא לארץ ישראל ?
הבע דעתך
וגם המשפט הזה שגוי
'' נידוי האישה ליותר משבוע ימים בתקופת הווסת בגלל חומרה חסרת בסיס''
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
ק. אדם (יום שני, 14/06/2010 שעה 17:56)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצוות הנחת תפילין היא צווי של חז''ל ולא צו אלוהי. הדת השתנתה מאז.
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 15/06/2010 שעה 6:42)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה .
המצווה כתובה בתורה .
בספר שמות פרק יג ''וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל-יָדְךָ, וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ, לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת ה', בְּפִיךָ''
בספר דברים פרק ו' וכן פרק י''א ''וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת, עַל-יָדֶךָ; וְהָיוּ לְטֹטָפֹת, בֵּין עֵינֶיךָ''

שום חזל ושום בטיח . המקור הוא באופן חד-משמעי מחמשת חומשי התורה . כך גם המזוזה והציציות .
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
ק. אדם (יום שלישי, 15/06/2010 שעה 6:54)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיצד אתה מפרש את הפסוק בספר שמות ומוציא ממנו שמדובר בתפילין? בזמן בית שני בהחלט לא פרשו כך את הפסוק. וגם השומרונים והקראים מפרשים אותו בצורה שונה.
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 15/06/2010 שעה 7:00)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום צורך בפרשנות .
כתוב שצריך לקשור את דברי האלוהים על היד זה כתוב בעברית ברורה .
יש שאלה מה זה טוטפות שצריך להניח בין העיניים .

גם כתוב שצריך לכתוב את דברי אלוהים על מזוזות הדלתות והשערים . זה בעברית צלולה וברורה .
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
ק. אדם (יום שלישי, 15/06/2010 שעה 7:03)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שבענייני דת אתה מתיישר בתלם והולך פוליטיקלי קורקט, בלי יכולת מחשבה עצמאית.
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
ק. אדם (יום שני, 14/06/2010 שעה 18:02)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע דווקא ארץ ישראל? כי הציונות החילונית החייתה את הארץ ללא שום עזרה מהדתיים למיניהם.

לגבי הווסת, החלף חומרה (שרוקה) בתובנה, וזה יעזור לך בהבנת הנושא.
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 15/06/2010 שעה 6:51)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תתבלבל .
לגבי תוכנן ולשונן של המצוות אתה טועה בהבנת מקורן .

לגבי הבחירה בקיום המצוות או בהמנעות זה נושא אחר . אתה כנראה לא מקיים את המצוות .

שני סעיפים אלה אינם בהכרח קשורים .
לגבי הוסת יש מצווה . לתובנה אין קשר לזה . גם בנושא איסור אכילת חזיר יש מצווה ואין לה קשר אל תובנות .

זה דומה מאד לציות לרמזורים , דוגמא שאתה כתבת לא מזמן .
החוק אוסר חציית צומת כשהרמזור אדום .
אסור וזהו !
ליד זה יש תובנה , מדוע .
האיסור חל על המבינים וגם על חסרי ההבנה .

כך גם מצוות מהתורה ובמיוחד אלה שהם ''לא'' .
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
ק. אדם (יום שלישי, 15/06/2010 שעה 7:00)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מוזמן למלא את כל תרי''ג מצוות, ולקטלג עצמך כיהודי. אבל אין לך לא את הזכות ולא את הרשות להחליט עבור אחרים מה הם חייבים לעשות כדי להיחשב כיהודים. אם הרפורמים מחליטים שהנכד החצי יפני של דודתו של יענקלה הוא יהודי, מי אתה שתחליט שהוא אינו יהודי? מאיפה החוצפה הזו?
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 15/06/2010 שעה 7:09)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מקיים מצוות . אני רק משתדל לנהל דיון על הנושא .

אם נראה לך שכתיבה אישית נגדי היא דרך לדיון הרי שאתה טועה !

------------------------------
------------------------------
-----------------------------

אין שום חוצפה .
אני מסביר לך בפעם השלישית כי הקביעה שיהודי הוא בן לאשה יהודיה ולא בן לגבר יהודי היא קביעה שייצר עזרא הסופר .
יש לך אפשרות לקרוא את ספר עזרא כדי לדעת יותר . אבל כמובן לקרוא לי חוצפן מצריך פחות מאמץ מצדך .

----------------------------
----------------------------
---------------------------

יהודים רפורמיים או נטורי קרטא או יהודים עירקיים יכולים לקבוע חוק חדש .
למשל שיהודי הוא מי שהאבא שלו הוא האפיפיור .
או
שיהודי הוא מי שיש לו רגל אחת ארוכה מהשניה .
או
שיהודי הוא מי שאמא שלו נולדה בחודש אפריל .

בינתיים יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה .
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
(יום שני, 14/06/2010 שעה 10:55)
בתשובה לק. אדם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלומר שאתה איש חסר מוסר
רק מפחד מהמשטרה ומבית סוהר
_new_ הוספת תגובה



שום אמונות טפלות .
ק. אדם (יום שני, 14/06/2010 שעה 17:58)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפחד הוא פחד. גם אתה מפחד ממישהו, וזה לא הופך את מוסרך לנעלה יותר.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי