![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אריה היקר כיצד אתה מגדיר בדיוק ידע? האם יכולת של דקלום מידע שנשמר בזכרון לטווח בינוני הוא ידע? או שמא יצירת הקשרים ובניית זויות ראייה והשקפת עולם בתחום מסויים? בחינות הבגרות והדרך בה מגיעים אליהן אינן יצירת ידע. ידע יש להבנות, והקונסטרקטיביסטים (פויירשטיין, ויגוצקי) מתוים את הדרך ונקודות הציון להבנייה כזו: למידה אותנתית תוך אינטראקציות חברתיות, רלבנטיות וחקר.(סליחה על התמצות המאד לא ממצה). | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הזה קיים? מה הביטוי של הידע הזה? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בין הקניית ידע ובין מדידתו יש הבדל מסויים... כעיקרון מדידה כזו צריכה לכלול יכולת של יישום, השלכה, הכללה, המשגה, וכבר במאה ה19 הוגדרה ע''י בלום במה שקרוי ''הטקסונומיה של בלום''. יש להיזהר בפירוש המושג ידע כפי שהשתמש בו בלום, ולקחת את הטקסונומיה במובנה הרחב במונחי האנליזה והסינטזה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מחוץ לתחום אחריותו של הפרט, לבין ידיעה? יתכן והידיעה קיימת, הידע אגור, אך היכולות למימושו שונות בין אדם לאדם. היכן אתה מכניס את הידיעה של עובדות, פרטים ושיטות בתוך כל המסכת של הידע. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |