פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לtelavivsanur@gmail.com, 18/02/10 21:58)
לא כך היא.
יענקלה (יום שישי, 19/02/2010 שעה 4:26)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסל, יוסלה, או יותר נכון- אבו- נָקְבּה.أبو محرقة.
נותר , חסר מענה כשנדרש לשאלות פשוטות, וטריויאליות.
הראשונה היא- מה דעתו על שיטת פיזור ההפגנות הפלסטינאיות, שנוקט בהן השלטון הירדני.
השניה היא מה דעתו על הדברתו של הרוצח אבו מבחוח בדובאי.

======================
אבו- נָקְבּה, מתחמק בחינניות של עגל מגושם.
מגדף כותב בשם אריה עירן,
מלעלע , בוקי סריקי לגבי עברו הבטחוני של מר עירן.
ולעיתים פולט הזיות המתרוצצות במוחו הקודח ,
שיענקלה ומר אריה עירן חד-הם.
===============================================

גבלס , כתב את דברי הבלע בשפה הגרמנית,
אבו נקבה מחלל השפה העברית,
''לשון הקודש''
משתמש באותיות הקדושות האלה,
ככלי ביטוי לטומאה
של ישותו .

ונסיים בשפת האויב.
الموت للخونة!
ترحيل الفلسطينيين من إسرائيل!!!
_new_ הוספת תגובה



לא כך היא.
גלעד היפתחי (יום שישי, 19/02/2010 שעה 11:20)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כבר ''אבו נכּבּה'' .....
_new_ הוספת תגובה



צניעותו של השר חיים לנדאו - תגובה
יוסף אליעז (שבת, 20/02/2010 שעה 14:32)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

‏‏ו' אדר תש''ע, ‏‏20 פברואר 2010 מוצ''ש
צניעותו של השר חיים לנדאו ז''ל

רבותי המגיבים, אני עומד תָּמֵהַּ וְנִדְהָם מהתפתחויות הדיאלוגים בתגובות לכתבות בבלוג זה.
למשל: יושב אדם וכותב על צניעותם אז של שר ישראלי, וגם בקצרה של ראש-ממשלה ישראלי, בהשוואה לנהנתנות ולראוותנות הנהוגות כיום.

אפשר והכתבה נכונה וטובה, אפשר ואינה שווה פרוטה ואינה ראויה להתיחסות. אבל אם מגיבים לה- מדוע לא להתיחס לנושא הנדון בה?

ד''ר דוד סיון מצא לראוי לא להשוות את צריפו של בן-גוריון בקיבוץ שדה-בוקר למשכנם של נשיאי ישראל ומבצר-השרד של ראשי הממשלה כיום , אלא דווקא לצריפיהם הדלים עוד יותר של חברי הקיבוץ באותה תקופה. בכל הכבוד זו כבר סטיה מהנושא, אבל זה לפחות פיתוח של הנושא ומין טענה נגדית.

אבל, ריבונו של עולם, מה לזה ולערבים? האם כל נושא שמועלה חייב להפוך מיד למריבה ומחלוקת בין ישראל לערב? בין המפלגה הקטנה לת''א-סאנור?
חסרות לנו בעיות ''פרטיות'' שלנו, בינינו לבין עצמנו?

כבר יש בסיס להטחת עלבונות במגיבים?
מישהו אפילו רָתָּם לויכוח את 72 הבתולות האומללות הממתינות לשאהיד, וזה מגיע אליהן ללא גופו, אותו הותיר מפורק לרסיסים בעולמנו הדווי...יש לקוות שכולם/כולן נהנים שם מחיי-הרוח...

לעצם הסטיה בדיון לנושא הערבי- אני סבור [כן, אני מצטרף לסטיה, אבל כבר מילאתם את האינטרנט בויכוח סרק זה, סליחה על הביטוי] שזה מצחיק להאשים את היהודים או את ישראל בהבאת הקפיטליזם ורדיפת-הבצע לאומה הערבית. הכליפים, בין אלו שישבו בדמשק ובין אלו שישבו בבגדד, חיו בעושר שקשה לתארו. הואזירים, האמירים ומקורביהם לא טמנו ידם בצלחת.גם לא האפנדים והסוחרים, שסחרו הן עם אירופה והן עם המזרח הרחוק. זוכרים את ''דרך המשי'' המפורסמת?

רדיפת הבצע היא מחלה אנושית שכמעט כל החברות האנושיות סבלו וסובלות ממנה. בכל המדינות קיימים מיליונרים שמחזיקים ברכוש-עתק שלעולם לא יספיקו ליהנות ממנו, אך הם עושים כל שביכולתם לצבור עוד ועוד הון ונכסים. קיימים רק אלו שבטים ספורים שבהם כל הרכוש אכן משותף, ולמעט שבט בודד- אין שיתוף בנשים, וזה כבר פוגע בעקרון השוויון ב''רכוש''...

היה נסיון לממש את הקומוניזם בקנאות ובטרור. אך מיד נוצרה העלית המפלגתית בעלת זכויות היתר. הרעיון, המנוגד לטבע האנושי המחייב לצבור משהו שיבטיח את העתיד גם בתקופות הרזות, נחל כשלון חרוץ לאחר שעלה בחייהם של עשרות מיליונים ובסבלם של עשרות מליונים אחרים. [השמדת הקולאקים, חיסול האצולה והבורגנות, הקולקטיביזציה, שנות הרעב באוקראינה שהיתה קודם אסם תבואה, משפטי הראווה וה''טיהורים'' בצבא ובמפלגה, המלשינות שמובילה למאסר חפים מפשע, הגולאגים והמחנות בסיביר].

עם זה נכון הוא שלוחמי האיסלאם הראשונים, הַוֲואהָבִּים מאזורי מֶכָּה וּמֶדִינָה, היו ספרטאנים קיצונים שיצאו להפיץ את דתם החדשה בנוסח ''דין מוחמד בסיף''.

בסעודיה המושחתת כיום,שבה עני הגונב משהו לקיומו צפוי לכריתת יד בגרזן, ונערה שאינה מצייתת לצו הוריה להתחתן עם שנוא-נפשה מוצאת להורג בסקילה, שנסיכיה עתירי ממון ומדושני עונג, עדיין בוערת הקנאות הוואהבית, אך היא משמשת עתה בעיקר ליצוא ל''מדראסות'' האסלאמיות הקיצוניות שסעודיה מממנת ברחבי-תבל.מאותה סעודיה גם יצא המיליונר המרצח אוסאמה בין-לאדן.

היהודים בא''י חַיוּ מֵהַיָד לַפֶּה, ונזקקו לכספי 'החלוקה' שהגיעו מתרומות באירופה. החלוצים הראשונים שהגיעו ארצה היו חסרי-כל וחיפשו כל עבודה, בחקלאות, בחומר ובלבֵנים . הם מצאו עוני נורא בין האריסים חסרי-הישע, מוכי-החולי, שסבלו מקדחת, בילהרציה וגרענת, מול אפנדים עשירים שחלקם ישבו בדמשק ובבגדד ואחרים ביפו ובירושלים וניצלו את אחיהם הדלים.
שום ערבי לא נזקק לשיעורים ברדיפת בצע מהיהודים...

כמובן שגם בין הערבים היו אנשים צנועים, שהסתפקו במועט, כמו בכל קהילה אנושית. וכמו בכל קהילה הם היו מיעוט שבמיעוט.

רבותי, בואו ונראה מה קורה פה כיצד פוליטיקאים שהגיעו מהקיבוץ עם תרמיל על כתפם, או מדירת שני חדרים בבנימינה, הפכו תוך שירותם הציבורי, או מיד לאחריו, לעשירים מופלגים.
בחנו נא גם כיצד משפחות בודדות השתלטו על מעט מקורות העושר המעטים של ישראל.
ים המלח הוא אוצר של מדינת ישראל. היום כולו כמעט בשליטת משפחה יחידה.
מדוע הוארך הזיכיון האדיר שהעניקו הבריטים לפני עשרות שנים? הידוע לציבור שכמעט כל אגן ים המלח מוקנה לבעל זיכיון, וישובים שלמים קיימים על אדמה שהיא בשליטת בעלי מניות ספורים? גם מרבית בתי המלון לשפת ים-המלח, אם לא כולם, בנויים בתחומי הזיכיון.

התעשיה כימית, המנצלת את משאבי ים המלח, את מכרות האשלג ועוד ומזהמת את מדינת ישראל וגורמת להריסת נחלים ולתמותה מוגברת מאויר מזוהם שייכת גם היא למשפחות ספורות.

היה זיכיון למשפחה מסוימת להפיק מלח-מאכל ממי-הים. במסגרת הזיכיון ניתנו זכויות במקרקעין ששימשו לאידוי המים. בתום הזיכיון, במקום להחזיר הקרקעות במלואן כדת למדינה הוענקו למחזיקים זעויות בניה בחלק מאותם מקרקעין.

הידע הצבאי, התעשייתי-בטחוני, משמש את יוצאי מערכת הבטחון הישראלית לצבירת הון, ממש כמו חידושי מכון וולקני ושיטות ישראליות להפרחת המדבר ולגידול התפוקה החקלאית, הנמכרים ע''י ישראלים ברחבי העולם ומביאים לתחרות אדירה בחקלאי ישראל.

בכירי האוצר, האמורים להשגיח על שוקי-ההון והכלכלה, ולפקח על הבנקים והקונצרנים הגדולים מוצאים עצמם בתפקידים בכירים ועתירי הון באותם גופים עליהם פקחו, מיד אחר פרישתם מהשרות הממשלתי, ממש כמו הגנרלים שפרשו מהצבא לעסקים בטחוניים.

עתודי ההון בישראל עשו ברובם את הונם מניצול אוצרות-טבע ואוצרות-ידע של הציבור.

הפוליטיקאים שאיפשרו זאת ניצבים מנגד, עיניהם כלות ובטנם מגרגרת. גם הם רוצים מן השפע הזה, וחלק גדול מהם משיג זאת. הם יושבים ליד הצלחת, רואים את מגוון ההזדמנויות ו''אינם טומנים ידם בצלחת'', הם שואבים ממנה.

רגע, גם אני סטיתי מהנושא? אולי, ואולי לא.

אני מתגעגע לדמויות כמו א.ד. גורדון, כמו השר חיים לנדאו, כמו דוד בן-גוריון, כמו מישה ארנס, כמו לובה אליאב, כמו יצחק שמיר, כמו יצחק טבנקין, וכמו יגאל אלון, וזה בלי קשר לדעותיהם הפוליטיות.

מישהו בתוכנו עודו זוכר את סיסמת ביה''ס הריאלי בחיפה: ''והצנע לכת''?!
_new_ הוספת תגובה



אתה צריך להבין אליעז ש''הם התחילו''
חוק שימור האלרגיה (שבת, 20/02/2010 שעה 15:08)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זהו מנהגם של שמאלנים למרוח ולהסיט את הויכוח מעניין שקשה להם בו לעבר מחוזות אשלייתם הנוחה להם יותר.
אבל חלילה אם אתה כאיש מרכז או ימין תנסה, רק תנסה, להרחיב את הויכוח תוך שמירת העניין המרכזי בו ותכניס דוגמאות שמבטאות את אמירותיך, ואז הם יתנפלו עליך וידרשו ממך ל'חזור לעניין' שלשמו מתווכחים על למשל ''למה הפרוסה נפלה לרבין על הגבינה''. ואל תביא ''תירוצים שהיתה רוח ורק לא אמרו לרבין, או שידו רעדה. כי אותם זה לא מעניין. הם מתייחסים תמיד רק ''לפרוסה שנפלה לרבין על הגבינה''.

ולגבי הקפיטליזם הערבי אתה צודק שהוא עתיק יומין עוד מתחילת קיום הערבים במדבריותיהם. כל הממלכות הערביות מבית עבאס, אומאייה והפאטימים הפגינו קפיטליזם חזירי ממש.
_new_ הוספת תגובה



צר לי, יוסף, אבל לא הבנת!
דוד סיון (שבת, 20/02/2010 שעה 15:44)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הזכרת את הצריף בו גר בן-גוריון בזמן שישב בשדה בוקר כדוגמה לצניעות. לכן מאד לגיטימי וראוי להשוות את הדבר לתנאי המגורים של שאר האנשים שאירחו את האיש באותו הישוב.

ה''צריף'' בו גר בן גוריון היה בעל מספר חדרים בעוד שחברי הקבוץ גרו בדירת חדר אחד. זה הבדל גדול.

השוואת תנאי המגורים של בן גוריון ב''צריף'' לתנאי המגורים של ראשי ממשלות ונשיאים בימינו אנו מחוץ להקשר (רמת הדיור של שאר אזרחי ישראל) כפי שעשית היא טעות.
_new_ הוספת תגובה



הצניעות וה ''צניעות'' .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 20/02/2010 שעה 18:41)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בית הספר הריאלי בחיפה הוא בית ספר פרטי . שכר הלימוד בו גבוה מאד . רק עשירי חיפה שולחים את ילדיהם ללמוד שם . הסיסמא ''והצנע לכת'' לא רק שאינה משקפת את הנעשה בתחומי בית הספר היא גם שיקרית .

וככלל הצניעות יפה למסתכל מבחוץ , אך היא הבל ושקר לא פחות מפאר מוגזם ובזבזנות ראותנית .
אדם גדול במימדיו ככל שיהיה אינו עובר מידות מסוימות ומשקל מסויים . מנהיגים בכל התחומים , הן במאפיה , הן בעולם הפשע בישראל והן בפוליטיקה הישראלית והעולמית זקוקים לסממנים חיצוניים שיראו את חשיבותם במידרג החברתי .
ביקרתי פעם את קברו של נפוליאון . האיש הקטן קבור תחת מצבה גדולה ובתוך בנין גדול , זאת כדי לפאר את גדולתו . הבט בפירמידות המצריות . גודלן נועד להראות את גדולתו של פרעה הקבור שם (או במקום אחר) .

איש עשיר צריך שידעו שהוא עשיר ולכן הוא נוהג באקסטראואגנטיות בלבושו , במגוריו , במכוניתו וכדומה . עשיר ''ותיק'' עושרו כבר ידוע והצורך שלו בתצוגה קטן יותר .
מלכים בימים קדומים , נזקקו לכובע עשוי זהב , לכסא יקר וגבוה ולמלבושים העולים במחירם על אלה של השאר . משהו מזה נשאר בהתנהגות האנושית .
לכן
בימינו כאשר מנהיגים פוליטיים מגיעים לשלטון , בין אם בכנסת או בממשלה יש להם צורך מובנה להבליט את חשיבותם .אנחנו קמצנים בזה וחלק מהקמצנות הזו הוא ''תפארת הצניעות'' .
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי