|
ספר תורני? | |||
|
|||
ההוכחות שלך פשוט מדהימות. מדוע לא ניתן לקיים פשוט חמשה או ששה בתי ספר תיכון גדולים בארץ? בית מדרש הוא מקום פתוח, זמין לכל אחד, נח לגישה, וקיים בכל יישוב יהודי. חלק מבתי המדרש הללו משמשים בעלי-בתים כמוני, ללימוד יומי קצר, וחלק מהם מחזיקים תקציבים לאחזקת תלמידים שישבו וילמדו ויחקרו את המוסר היהודי לעמק, ולאחזקת מורים שישקיעו את כל זמנם בעבודה עם תלמידים אלה. כמובן, מאותן סבות בדיוק קיימות גם עשרות מכללות ומכוני מחקר ברחבי הארץ. אלא שהאוניברסיטאות בארץ שומרות בקנאות מצחיקה על שם מכובד שאבד עליו הכלח, מתוך אגו מנופח לשמים, ובעיקר מתוך דאגה לתקציב ממשלתי שיממן פקולטות מיותרות בהן. כמובן, הישיבה היא גם מוסד חנוכי, בדיוק כמו הפקולטות למדעי המדינה. וגם בפקולטות האחרות, כפי שציינתי, ישנם גדרים מסוימים כדי שמחקר יחשב רציני וכדי שחוקר יהיה ראוי לדון בנושא מסוים. אבל ממי שמדבר על נושא שאינו טורח כלל ללמוד אותו (''למה אני צריך לפתוח ספר'') - אינני מצפה, לא לאינטלקטואליות ולא לרוח אקדמית. מבחינתך, כל מקום שאינו מחנך לאמונות העקומות שלך - הוא מוסד בולשביקי לאינדוקטרינציה. דיאלקטיקה מרקסיסטית במיטבה. | |||
_new_ |
ספר תורני? | |||
|
|||
אני מוכן להסכים איתך שהאוניברסיטה היא מוסד ''גם'' חינוכי רק על דרך השלילה. כלומר, שהיא כביכול מחנכת איך לא להתחנך הישיבה הינה מוסד חינוכי. נקודה. היהדות היא מוסד חינוכי אבל לא כולם חוסים בו אני לא יודע אם יש בארץ עוד מוסדות חינוכיים כל השאר נראים יותר כמכונים לקליטת ופליטת ידע ומידע | |||
_new_ |
אל תשתטה אבנר | |||
|
|||
ישיבות הסדר אינן בית ספר תיכון ואינן בית מדרש שכונתי שאליו אתה יכול להכנס בערב בשביל ללמוד קצת בחברותא. 60 או 70 המוסדות הללו הם ארגונים כלכליים קטנים הנהנים מתקציבי עתק המפרנסים מאות מורים, רבנים, אבות בית, רבשצי''מ, טבחים ומנהלים. תלמידיהם לרוב מתגוררים במקום ללא תשלום, מקבלים שכר או דמי קיום, אינם משלמים שכר לימוד, בקושי משרתים בצבא ובמקרים רבים מדי הם אינם אלא גרופיס של ראש ישיבה או איזה רב הזוי המטיף להרג גויים. (ואגב, אחד מפירות ההלולים של מערכת ישיבות ההסדר הוא כמובן חברכם יגעל עמיר) | |||
_new_ |
עמיש, חבל על הבזיון | |||
|
|||
לא הבנתי מה הקשר. קדם צעקת שרבוי הישיבות מורה על חסר סבלנות (כאילו תלמידי ישיבה אחת אינם מצרפים למנין תלמידי ישיבה אחרת). עכשו אתה בוכה כי ישיבה היא ארגון? ארגון מסודר, ומוסד אקדמי בכלל, חייב להחזיק עובדים, ואנשים אינם עובדים בחינם. גם חינוך עולה כסף. אבל אם כבר הסטת, כמנהגך, את הנושא, וגלשת לדמגוגיה זולה של ''מי שמרויח כסף למחיתו הוא איש רע'', אז נעשה אתנחתא קצרה וניגש לענין החדש: סטודנט ממוצע באוניברסיטה בארץ מתוקצב בערך פי 4 מבחור ישיבה _שאינו_ עושה צבא. אם מוסיפים לזה את הבזבוז שהצבא הוציא על הסטודנט הזה, אנו מגיעים בערך לפי 8. התירוץ האולטימטיבי של חברינו המלומדים הוא, שהחייל-סטודנט הזה ''תורם למדינה'' יותר אחר כך. נו. אתה ואני, שלא נולדנו אתמול, יודעים שמערכת הבטחון והאוניברסיטה - שניהם ארגונים כלכליים, המפרנסים עובדים במספר רב כמה מונים יותר משמפרנסות ישיבות ההסדר כולן. רוב תקציב הישיבות מגיע מתרומות ולא ממיסיך, ואכן הוצאותיהם של ראשי הישיבות בישיבות הללו נמוכות בהרבה מ''הצרכים המיוחדים'' של חברי סגל בכירים, שלא לדבר על ראשי מערכת הבטחון. זה נסבל, כי לפחות מקבלים משהו בתמורה, בנגוד למה שקורה בהזרמת כספים לעיירות פתוח ולמפעלי טקסטיל כושלים. כהערת צד, באפן אישי, אני בעד שוק חפשי. אין סבה שכספי מסים יממנו את האוניברסיטאות, את בתי הספר, וודאי וודאי שלא את הישיבות. יש להניח שכשהמדינה תפריט גם את זה (ותגבה ממני פחות מסים בתמורה), אתרום גם לאלה וגם לאלה. לנבחרות ספורט ולתאטרונים לא אתרום, ככל הנראה. ישיבות ומכללות מתקיימות יפה מאד גם במדינות שאינן מממנות אותן, וגם בארץ רוב תלמידי החכמים אינם עובדי מדינה בדרך כלשהי. ודבריך החוזרים ונשנים על ''חומר הלימוד'' בישיבות מראים, שאינך אלא גרופי של איזה תועמלן הזוי שהטיף להשמדת הוירוס היהודי. | |||
_new_ |
עמיש, חבל על הבזיון | |||
|
|||
לדעתי, ביום בו יוכל אברך ישיבה להעלות לדיון את מעלותיו או חסרונותיו של בייקון קנדי עם חביתת ביצים, אז נוכל לדבר על חופש אקדמי בישיבות. עד אז הן בסך הכל מדראסות פקיסטניות בלי הנביא מוחמד. | |||
_new_ |
אריק, טיעונך ממש מגוחך | |||
|
|||
בחורי הישיבות טוענים נגד החזיר מכאן ועד להודעה חדשה. אתה הוא שנ'רתע מלדבר איתם' כי אתה חושב שהחופש מסתובב כמו הילה רק סביב עצמך. אבל בין אנשי הישיבות לבין אנשי האמונות האזרחיות למינהם שום הבדל עקרוני, אפילו לא בעוצמת נאמנותם לתורתם. יש אמונות אזרחיות אם פוליטיות או גסטרונומיות ואם התנהגותיות או אופנתיות שלא מאפשרות חופש חשיבה או החלטה למאמיניהם ה'חילוניים'. | |||
_new_ |
ומה עם שלך, מר היפתחי? | |||
|
|||
לא רק שאיני נרתע, אני מתווכח עמם ממש כאן, באתר זה. ומה למדתי מכך? למדתי שאם תיקח תלמיד מדראסה מקראצ'י ותושיב אותו ליד תלמיד מדראסה מהר-ברכה, לא תוכל למצא את ההבדלים. | |||
_new_ |
ברור שהסיבות מעורבות זו בזו | |||
|
|||
גם אינטרסים כספיים להקמת מוסדות זעירים (ואגב, יש מאות מוסדות קטנים יותר שבהם יושב לו איזה מלמד משס עם עשרה ''אברכים'' וצוחקים על כל העולם ואשתו) וגם אינטרסים שבאגו אצל הרבנים. כל אחד הוא אסכולה בפני עצמו וכל אחד מחטט באף עם אצבע אחרת ולכן הוא זקוק לתלמידים משלו. אני לא רואה סיבה שהמדינה לא תשתתף במימון מוסדות דת ובוודאי שלדעתי המדינה חייבת למממן מוסדות להשכלה גבוהה. הבעיה היא שאלו אינם מוסדות דת ובודאי שאינם מוסדות להשכלה גבוהה. | |||
_new_ |
ברור שהסיבות מעורבות זו בזו | |||
|
|||
ואני כן רואה סיבה שהמדינה לא תשתתף במימון מוסדות דת. כבר מרקס אמר שהדת היא אופיום להמונים, ואני מוסיף שהדת - כל דת - היא מקרה מתקדם של מחלת רוח ואין שום סיבה שהמדינה תממן זאת. התורה הפכה מזמן קרדום לחפור בה, חינגה פרועה בה משתתפים רמאים, גנבים ונוכלים/מתנכלים למיניהם. אני לא מאמין שיש ל''ו צדיקים בסדום הדתית של ימינו. חוץ מזה הכל בסדר. | |||
_new_ |
אנשים זקוקים לשירותי דת | |||
|
|||
ואין שום סיבה שלא לתת להם את זה. מבחינתי כמובן שיש לתקצב באורח זהה את כל הדתות בישראל, בפרופורציה למספר המאמינים. | |||
_new_ |
ברור שהסיבות מעורבות זו בזו | |||
|
|||
קרל מרקס אמר הרבה וכתב הרבה . הסקירה ההיסטורית שלו שווה משהו . הפיתרונות שלו שווים אפס ! לצטט את גרושו מארקס כדאי יותר . | |||
_new_ |
[•] אין ספק שרוב הדתות הן מחלות רוח | |||
|
|||
ובפרט [•]... שלך - מין תחושת רדיפה בלתי פוסקת, הגורמת לך לשפוך את חלאתך וגדופיך במלוא המרץ כל אימת שמישהו מזכיר משהו שקשור לתורה. תנשום עמוק, ספור עד עשר, [•]..., תירגע. אחר כך לך להכין שעורים, ואז תספר לכולם מה אתה מאמין ומה אתה לא. ספציפית, האמונה שהמדינה צריכה לממן מוסד כלשהו חוץ מצבא - היא דת נוראית בפני עצמה, רבים חללים הפילה ועצומים כל הרוגיה. | |||
_new_ |
[•] אין ספק שרוב הדתות הן מחלות רוח | |||
|
|||
כשהיינו ילדים היו תמיד כאלה שיצאו מהמקלחת ורצו עירומים ברחוב והשתינו על ילדים וכלבים כדי למשוך תשומת לב הם עצמם היו נקיים אחרי המקלחת | |||
_new_ |
מה אתה שח... | |||
|
|||
איפה גדלת עם כאלה ילדים מוזרים? ככה זה היה אצלכם בבית? | |||
_new_ |
מה אתה שח... | |||
|
|||
זה נקרא מוזר? היום יש מיעוט שמאלני יהודי שמתנהג ככה ומדובר במבוגרים אחראים... | |||
_new_ |
[•] אין ספק שרוב הדתות הן מחלות רוח | |||
|
|||
בקשר ל'חלאתי' ו'גידופיי' - בסך הכל ציטטתי את הידיעות שמופיעות בעיתונות. גם אתה וגם אני יודעים שהלכלוך במגזר הדתי הוא אמיתי ואינו מפוברק. אבל מה שמטריד אותי אינו הלכלוך הזה. מה שמטריד אותי הוא מה שנעשה בשם הדת - שנאת ''האחר'', הגזענות ורדיפת הגר. היהדות, שפעם התיימרה להיות דת אוניברסלית וסובלנית, הפכה לדת שבטית חשוכה שאין לה מה להציע לעולם. אל תספר לי שאנו נתנו את התנ''ך לעולם - נכון להיום, אין לדת השבט היושב בישראל מותר על עבודת האלילים של שבטי תקופת האבן בבורניאו. | |||
_new_ |
[•] אין ספק שרוב הדתות הן מחלות רוח | |||
|
|||
אמונה הדתית והאמונה באלוהים , הם דבר הרבה יותר מסובך ועמוק ממה שאתה מנסה לצייר . על פי תפישות מודרניות האמונה הדתית היא MEME . כמו הרבה ''מם'' אחרים , היא יכלוה להיות נפוצה או נמוגה וגם להתפתח . התלונות שלך על ההתנהגות של מאמינים דתיים ביהדות בכלל ובישראל בפרט , אין לה לא קשר ולא השפעה על הקיום של ''מם'' זה . תהייה רציני ותנסה להבין את הבעיתיות אשר ''מם'' כזה מציב . דבר אחד ברור , אלמלא הייתה לאמונה באלוהים כח חיות , הרי שהיא הייתה נעלמת . מה תגיד על זה ? | |||
_new_ |
[•] אין ספק שרוב הדתות הן מחלות רוח | |||
|
|||
לא הבנת את מה שכתבתי, אריה. לא אמרתי מילה על האמונה באלוהים (אני עצמי מאמין בו) אלא על מה שנעשה בשמו - בידי אלה המתיימרים שיש להם קו פתוח לאזנו של האל. | |||
_new_ |
[•] אין ספק שרוב הדתות הן מחלות רוח | |||
|
|||
OK. כאן יש בעיה . כיצד יכול פלוני לדעת אם אמירה שאמר בן-אנוש היא אמירה ששם בפיו האל ? אני לא מכיר שיטה שמאפשרת לבדוק את זה . מה שמתקיים בפועל הוא , חינוך , אינדוקטרינאציה . ילד קטן קשוב להוריו ומקבל את דבריהם ללא עוררין . זה עיקרון אבולוציוני חזק מאד . בתהליך ההתבגרות הילד המתבגר מגלה נקודות שבהן הוריו לא דייקו או טעו או לא ידעו או שיקרו . הוא מפתח חשיבה עצמאית . אבל , זה לא כל כך פשוט . כי הילד נמצא בתוך מערכת שלמה שמאמינה וחושבת ו ''יודעת'' אותם דברים כמו ההורים . כאן כבר יש גם לחץ חברתי וגם מסגרת שמונעת חדירת מחשבות או ידיעות מנוגדות לאלה של חינוכו . כעת הילד בוגר . הוא חונך ולמד שבספרים ובמיוחד במרכזי נמצא דבר האל . סביבו יש פרשנויות ואת אלה לימדו אותו מחנכים שאנו קוראים רבנים . מדוע שיפקפק בדבריהם ? ואם כן איך חדר אליו הספק ? ונחזור אל בוגרי ישיבות ההסדר שמשרתים בצהל שלנו . אלה אנשים שחונכו כאמור . הם יודעים או ''יודעים'' שהשרות הצבאי הוא חלק מהחובות הנובעות מזכותנו על ארץ ישראל . אז בא איש אחד , שבמקרה הוא גם שחצן גדול ואומר להם ''כשאתם משרתים בצבא אתם מצייתים לשדירת הפיקוד הצבאית'' . אבל עצם השרות הצבאי בא להם מאמונתם ! ולא רק זה אלא שהשרות הצבאי הוא חלק מאמונתם בזכות שלנו על ארץ ישראל והאיש השחצן אומר להם '' כשאני אומר לכם לפנות יישוב יהודי , אתם תבצעו , כי כעת אתם בצבא'' . זה נשמע לך הגיוני ? אני חילוני , אבל אם הייתי חניך ישיבה הייתי הולך לכלא על סירוב פקודת פינוי יהודים מיישוב בארץ ישראל . לאורך ההיסטוריה היו יהודים רבים שעשו מאמץ ולקחו סיכון כדי לקיים את המצוות הדתיות . כעת מאחר ואני אדם רציונאלי ולא במקרה . אני רואה כמה מסלולי המשך אפשריים . 1 - חלק יצייתו מפחד השלטון או מהסכמה רפה שצהל צודק . 2 - חלק ייסרבו כי הם בטוחים שהשרות הצבאי נובע מאמונתם וזו אומרת - לא לפנות ישובים . זה נקרא ''ייקוב הדין את ההר'' . 3 - צהל ייהיה חייב לקיים משמעת צבאית על תוצאותיה . גם זה ''ייקוב הדין את ההר'' . 4 - מישהו חכם ימצא את הדרך להימנע מבניית קונפליקט . המון אנשים ובמיוחד אהוד ברק מאמינים שאהוד ברק חכם . אני חושב שהוא פחות חכם ממה שנידמה לו . | |||
_new_ |
[•] אין ספק שרוב הדתות הן מחלות רוח | |||
|
|||
כדי שמדינת-חוק תוכל להמשיך להתקיים, חייבים אזרחיה לכבד את החוק, גם אם אינו מוצא חן בעיניהם. מצב שבו כל אדם מכבד את החוקים הנראים לו ומתעלם מיתרם הוא מצב של הפקרות שבו המדינה מאבדת עצמה לדעת (ושמביא בסופו לעלייתם של מנהיגים ''חזקים'', קרי דיקטטורים). השימוש בצה''ל כדי למלא משימות משטרתיות הוא פסול, לדעתי. וכבר חוקת ארה''ב הקדימה ואסרה על הצבא הפדראלי לעשות זאת. אני מסכים עמך גם לגבי אהוד ברק. | |||
_new_ |
אם כך, מי לדעתך צריך לשמור על הסדר | |||
|
|||
בשטחים הכבושים? האם החוקה האמריקאית אוסרת על הצבא הפדרלי לשמור על הסדר במקומות הכבושים על ידו? | |||
_new_ |
אם כך, מי לדעתך צריך לשמור על הסדר | |||
|
|||
לא. היא אוסרת על הצבא לעסוק בשיטור בתוך גבולות ארה''ב. ע. צופיה צודק בקשר למשמר הלאומי (חלק ממילואי הצבא) הכפוף למושלי המדינות וניתן להשתמש בו לתפקידי שיטור, כפי שנעשה בניו אורלינס לאחר 'קתרינה'. | |||
_new_ |
הגדה המערבית, מזרח ירושלים | |||
|
|||
רצועת עזה והרמה הסורית אינם בשטח מדינת ישראל ואין מנוס אלא להפעיל את הצבא לשם שמירת הסדר. | |||
_new_ |
הגדה המערבית, מזרח ירושלים | |||
|
|||
אֵיךְ הִגַּעְתָּ לַמַּסְקָנָה שֶׁמִּזְרַח יְרוּשָׁלַיִם וְהָרָמָה הַ''סּוּרִית'' אֵינָן בְּשֶׁטַח מְדִינַת יִשְׂרָאֵל? | |||
_new_ |
הגדה המערבית, מזרח ירושלים | |||
|
|||
תשאל את מנהיג הימין בישראל וראש הממשלה בהווה ובעבר שכבר היה מוכן פעם אחת להחזיר את כל הרמה לסוריה וכנראה,יהיה מוכן גם פעם שניה. מזה תבין שזו אינה הרמה הישראלית אלא הרמה הסורית ללא מרכאות. | |||
_new_ |
הגדה המערבית, מזרח ירושלים | |||
|
|||
הרי בהסדר עם הערבים מוכנים לתת להם שטחים בישראל בתמורה לשטחים בגדה ( ראה הפרסומים על הצעת אולמרט) לכן המסקנות שלך לא מתקבלות | |||
_new_ |
לא הגעתי לשום מסקנה | |||
|
|||
אלו הן העובדות. אילו היתה ישראל מכריזה על כך שאומן באוקראינה (או איפה שזה לא יהיה) היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל לנצחנצחים, האם זה היה משכנע אותך? | |||
_new_ |
לא הגעתי לשום מסקנה | |||
|
|||
אם כנסת ישראל תחוקק שואשינגטון D.C היא שטח שחלים עליו חוקי מדינת ישראל אז למרות התנגדות אזרחי ארה''ב , יהיו אזרחי ישראל שם כפופים לחוקי מדינת ישראל . לכן מנקודת המבט של האזרח הישראלי רמת הגולן היא שטח שחלים עליו החוקים של מדינת ישראל . אתה כאזרח ישראלי כפוף לחקיקה של הכנסת . גם אם זה לא מוצא חן בעינך . | |||
_new_ |
זה נכון | |||
|
|||
אבל זה לא הופך את זה לשטח מדינת ישראל | |||
_new_ |
זה נכון | |||
|
|||
עבור אזרחי ישראל - זה שטח מדינת ישראל . | |||
_new_ |
לא הגעתי לשום מסקנה | |||
|
|||
נִיחָא, לֹא מַסְקָנָה. עֻבְדּוֹת. מִזְרַח יְרוּשָׁלַיִם וְרָמַת הַגּוֹלָן אֵינָן בְּשֶׁטַח מְדִינַת יִשְׂרָאֵל. אִם כָּךְ, שְׁאֵלָה נוֹסֶפֶת לִי אֵלֶיךָ: הַאִם מַעֲרָב יְרוּשָׁלַיִם, כּוֹלֵל בִּנְיַן הַכְּנֶסֶת, כֵּן נִמְצָאִים בְּשֶׁטַח מְדִינַת יִשְׂרָאֵל? מַה אוֹמְרוֹת הָעֻבְדּוֹת? | |||
_new_ |
הן כמובן אומרות שכן | |||
|
|||
יש לך עובדות טובות יותר? | |||
_new_ |
הן כמובן אומרות שכן | |||
|
|||
מִבְּחִינַת הָעֻבְדּוֹת, שַׁלִּיטָתָהּ שֶׁל יִשְׂרָאֵל בְּרָמַת הַגּוֹלָן הֲדוּקָה יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר בְּטַיְבֶּה אוֹ בְּמֶרְחֲבֵי הַנֶּגֶב. | |||
_new_ |
זה נכון אבל לא שייך | |||
|
|||
_new_ |
זה נכון אבל לא שייך | |||
|
|||
אִם נָכוֹן אַךְ לֹא שַׁיָּךְ - מַה כֵּן שַׁיָּךְ? הַאִם יֶשְׁנוֹ אֵיזֶשֶׁהוּ קְרִיטֶרְיוֹן נוֹסָף עַל הַמַּצָּב דֶּה-פַקְטוֹ, עַל הָעֻבְדּוֹת בַּשֶּׁטַח? | |||
_new_ |
אני אין לי כח לתיאוריות | |||
|
|||
רק תגיד לי, אם במקרה לקחת משהו שאינו שלך ואתה עושה בו כבשלך, האם הוא הופך להיות שלך? | |||
_new_ |
אני אין לי כח לתיאוריות | |||
|
|||
זה תלוי באכיפה . כשיש שלטון חוק ויש אכיפה לא ישאר הדבר אצלך . כשאין אכיפה - האלים גובר . או הערמומי . | |||
_new_ |
אני אין לי כח לתיאוריות | |||
|
|||
וּבְכֵן, הַשִּׁפּוּט שֶׁלְּךָ הוּא מוּסָרִי וְלֹא פְּרַגְמָטִי. זְכוּתְךָ, כַּמּוּבָן. אִם אַתָּה לוֹקֵחַ מַשֶּׁהוּ שֶׁאֵינוֹ שֶׁלְּךָ וְעוֹשֶׂה בּוֹ כִּבְשֶׁלְּךָ הֲרֵי שֶׁאַתָּה גַּזְלָן וְשׁוֹדֵד, וְהַמַּשֶּׁהוּ הַזֶּה לֹא רַק שֶׁאֵינוֹ הוֹפֵךְ לְשֶׁלְּךָ, אַדְרַבָּא: אַתָּה מוֹסִיף אֶת חֵטְא הַשִּׁמּוּשׁ עַל פֶּשַׁע הַגְּזֵלָה. אֲבָל אִם כַּוָּנָתְךָ לְמִזְרַח יְרוּשָׁלַיִם וְרָמַת הַגּוֹלָן - הַמַּשֶּׁהוּ הַזֶּה הוּא שֶׁלִּי בְּשִׁי''ן רַבָּתִי, כָּךְ שֶׁהַשְּׁאֵלָה שֶׁהִצַּבְתָּ בְּהוֹדָעָתְךָ וְהַתְּשׁוּבָה שֶׁהֵשַׁבְתִּי בָּרֵישָׁא - אֵינָן רֶלֶבַנְטִיּוֹת. | |||
_new_ |
[•] הן כמובן אומרות שכן | |||
|
|||
תסביר לאדון [•]..., שחוקי מדינת ישראל חלים על רמת הגולן עקב החלטת הכנסת . | |||
_new_ |
אכן לא הגעת לשום מסקנה, אלא סתם למסכנה | |||
|
|||
אם וכאשר ישראל תכבוש את אומן באוקראינה היא תוכל להכריז עליה כשטח ישראלי....... הבעיה שלך היא שאין לישראל בכלל אספירציות של כיבוש ואתה יכול רק להשתעשע בדיגמוני-מצב ריקניים ולא ריאליים. אבל הריאליה שלנו היא שכבשנו את הגולן ואת מזרח ירושלים וכנסת ישראל קיבלה בחוק את סיפוחן לישראל והחוק הישראלי הושת עליהן, ומכאן שהחוק בהן הוא חוק ישראלי, כל עוד הכיבוש בהן נמשך, ממש כמו ביפו הכבושה או בכפר סבא הבנויה. | |||
_new_ |
הגדה המערבית, מזרח ירושלים | |||
|
|||
שמירת הסדר חייבת להעשות בידי האנשים שאומנו לשם כך ושזהו תפקידם, דהיינו אנשי משטרה. למרות שצדדתי בפינוי המתנכלים מגוש קטיף, לא הייתי רוצה שבני, לו שרת בצה''ל באותו זמן, ישתתף בפינוי. | |||
_new_ |
הגדה המערבית, מזרח ירושלים | |||
|
|||
למה,הוא עשוי ממרגרינה? | |||
_new_ |
הגדה המערבית, מזרח ירושלים | |||
|
|||
חמאה קליפורנית משובחת. | |||
_new_ |
הגדה המערבית, מזרח ירושלים | |||
|
|||
אז שיפנה מסוממים בקסן-פרנסיסקו. | |||
_new_ |
יכול להיות | |||
|
|||
האם היית רוצה שבנך, לו שירת בצה''ל, ישתתף במלחמה קשה? | |||
_new_ |
יכול להיות | |||
|
|||
כבר אמת יבואן מזון הציפורים: ירצה, יאכל. לא ירצה, לא יאכל. | |||
_new_ |
[•] אין ספק שרוב הדתות הן מחלות רוח | |||
|
|||
אך לא אסרה על המשמר הלאומי לעסוק בכך. | |||
_new_ |
[•] אין ספק שרוב הדתות הן מחלות רוח | |||
|
|||
ליצן אחד שקוראים לו מלמד, ואחדים גם מוסיפים לשמו את המילה רב.יצליח ברוב ליצנותו להרוס את כל המבנה הזה, שבנו בעלי הכיפות הסרוגות בכדי לקבל כסף ממדינת ישראל כדי להרגיש שהם חלק ממדינת ישראל. ולגבי פינוי ישובים. בל תנדוד שינה מעיניך. כפי שסיכמו מראש את פינוי גוש קטיף ולאחר מכן נתנו לעם ישראל הצגה שנמשכה שבוע. כך יהיה ביו''ש בהגיע השעה. שלטים פה, דחיפות שם, הכל קאלן-פאדי והליצן מלמד אינו מבין את ההומור הדק שבענין. | |||
_new_ |
[•] אין ספק שרוב הדתות הן מחלות רוח | |||
|
|||
ההומור הדק שבענין הוא , שהוצאת ישראל מחצי-האי-סיני , אחר כך מעזה , מרמת הגולן , מיהודה ושומרון , הם תהליכים עם כוון ! | |||
_new_ |
[•] אין ספק שרוב הדתות הן מחלות רוח | |||
|
|||
ברור! כיוון של יצירת אפשרות לקיום ממושך של עם ישראל במדינת ישראל לאורך הרבה הרבה שנים! | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |