|
[•] מי כתב את המאמר אליו אני מגיב ? | |||
|
|||
בקיצור עירן הוא הסיוט שלך ויפה שכך. את המאמר לא כתב אריה ערן. ואתה כמגן חבורת הרוצחים הנאצים החדשים , עם הגנבים הפלשן, הפלשתינאי [•]... העם הפלישתי הזכור לשמצה. זכור: העם הפלשיתי שהיה עם פולש ממערב, השתלט על ארץ היהודים . בבוא היום הנכון , העם הפלישתי נעלם. מוצאים ערים שרופות ןגדולות, מוצאים מקדשים וחרפושיות. אבל אין כל זכר לעם הפולש הזה. גם העם הפולש שנקרא על שם הפלישתים- ייעלם בדיוק כמו העם שעל שמו הוא נקרא. דרך אגב- חוק דרומי פועל לא רע, סוף סוף אנשי החוק התחילו לחסל את הגנבים הערביים- מה דעתך? סוף גנב שנמצא בלילב המקום גניבתו לתליה גם על פי דין האיסלם (הסורה השביעית- אל מותאתאסיקון) | |||
_new_ |
מי כתב את המאמר אליו אני מגיב ? | |||
|
|||
וכרגיל עוד תגובה לא עניינית, שמתחילה בהערה נקיסיסטית אופיינית, ומסתיימת בעוד קריאה נרגשת לחיסול ''הגנבים הערביים''. וזה מוכיח בדיוק את מה שאמרתי קודם: מדובר בעמדות שמייצגות, לא מצע רציונלי מדיני שניתן להתדיין עליו, אלא את הנטיה הנרקיסיסטית החריפה של ציבור שלם - מה שמסביר את היעדר הגמישות המחשבתית והנסיון לבסס הכל על כוח פיזי, ועל העקרון הכביכול מדעי האבולוציוני-ביולוגי. אין לכל זה כלל קשר לתיאוריה כזו או אחרת. והמסקנה המתבקשת של העמדה המובאת, -עמדה המייצגת מצב אישי שדומה למלחמת ההישרדות של עם אך מבטאת רק מצב אישי אקוטי - היא שיש לחסל את כל מי שאינו 'שייך' לכותב עצמו - מה שהוא מתרגם מהמציאות הנרקיסיסטית המוגבלת מאד שלו עצמו לכדי חיסולם של כל 'אוייבי ישראל' - גם אלה שישראל כבשה כבר לפני ארבעים ושתיים שנה. במובן מסוים המאבק ל'חיסול' האויב הוא המאבק לחיסולו של התוקפן הנאצי המקורי, כאשר הדרך שנמצאה במקרה הזה היא הפיכת ההזדהות עם התוקפן לנירוזה פתולוגית - בכעין טקס של 'בליעת' התוקפן על קרביו, והפיכתו של הדור השני לקורבנות לתוקפן מושלם[..] ואין כאן תזה שהיא תוצאה של חשיבה אמיתית, אלא מראות שווא שהלחצים הנרקיסיסטיים העזים מנכסים ומעוותים ברוח העמדה של התוקפן הנאצי שחיסל יהודים בשואה. [..] אך לכותב נדמה כל אותה העת שהוא מתכן תכניות באופן רציונלי. וזה זהה כמעט למצב ההזייתי האופייני של חולי סכיזופרניה. ובשל הגורל שמשותף לרבים מאיתנו בארץ, קשה לשים על הסינדרום הנרקיסיסטי הזה את האצבע, כי כאשר בודקים אצל השכן בדירה למעלה, המצב דומה, ונדמה לכן שזו הנורמה. זו לא הנורמה, ומצב עניינים זה אינו נורמלי, אלא מצריך טיפול. | |||
_new_ |
מי כתב את המאמר אליו אני מגיב ? | |||
|
|||
בהיותך פסאו-פסיכולוג אתה מרבה בכאילו ניתוח פסיכולוגי אך בהיעד למידה ותבונה הנך רק [..] . אינך מבחין ואינך מאבחן . אינך מבדיל בין דבר לדבר . עבורך כל הר הוא הר געש וכל ביצה - אגם . אבל מעבר לחוסר יכול ההבדלה והאבחון שלך אינך מבין את האופן שבו פועל התהליך האבולוציוני ! אז אתה יכול לזעוק בשער העיר ובמקרה העכשיוי - המקום הזה , עד כלות האויר מריאותך מוכות האמפיזמה או עד נשירת אצבעותיך חולות הצרעת . דבר אחד לא עשית לא הראית שאבולוציה היא טיעון שגוי ותהליך שאינו קיים . לכן כל שאר פיטפוטיך הם מוץ ברוח ודג מלוח . מה שאנשים נבונים המבינים לוגיקה קוראים ''הרינג אדום'' . אריה עירן . את פלסטין יש לחסל . | |||
_new_ |
מי כתב את המאמר אליו אני מגיב ? | |||
|
|||
התהליכים האבולוציוניים ניתנים לאימות, אך להפוך את המונחים האבולוציוניים למונחים היחידים המשמשים אותנו להגדרת האנושות והחיים על פני כדור הארץ זו בורות. גם העקבות של התהליכים האבולוציוניים שאנו מוצאים בטבע, מצביעים על התרחשויות עיקריות בהסטוריה של העולם אשר את מקורן קשה להסביר כחלק מהתהליך האבולוציוני. תהליך הלידה של דברים בטבע, וכמישתם או הכחדתם מורכב יותר, ומכוון לא רק על ידי הלמידה ההישרדותית של המינים - אבולוציה לפי דרווין - אלא גם על ידי מודלים, ששריד להם ניתן למצוא דווקא בשפה האנושית, שקודמים בנוכחותם בחיי העולם למפגש ההישרדותי האלים (או כך לפחות אתה מפרש אותו) ומעצבים אותו. אפילו היחס בין תוקף לנתקף שבו נעשה שימוש בתהליך האבולוציוני ההישרדותי, - אפילו יחס זה מקורו במבנים של השפה: כיחס בין דובר למאזין או בין זה ששואל את השאלות לזה שעונה עליהן. זה מבנה סמנטי שמאפשר לא רק יצירת משמעויות, אלא תורם בשל נוכחותו בטבע (היחס בין תוקף לנתקף) לקשר הדוק בין המינים (ובתוך המינים) - קשר המאפשר יצירת פרוייקטים משותפים והסדרת חיכוחים מיותרים לרווחתם של כל המשתתפים. אין צורך להראות ש-''אבולוציה היא טיעון שגוי ותהליך שאינו קיים .'' כדי להבין שלעמדותיך הפוליטיות-חברתיות יש קשר רופף ביותר לתפיסה האבולוציונית של היקום. נקודת המוצא שלך היתה המסקנה, ולא הנחות היסוד שיכולות להוביל למסקנה. הרעיונות הדרוויניסטים משמשים אותך מתחילת דרכך הרעיונית בתור קביים להשעין עליהם תיאורית מרחב מחיה יהודית צולעת המבוססת על דעה קדומה ושלוש כפות מרק של שנאה פתולוגית ולא רציונלית לא רק כלפי העולם הערבי והפלסטינים, אלא גם כלפי משתתפים בפורום הזה שחושבים שלא הצלחת להוכיח את הקשר של עמדותיך בנושאי השעה לתרכיז המוכן מראש של מה שאתה מכנה 'אבולוציה'. | |||
_new_ |
מי כתב את המאמר אליו אני מגיב ? | |||
|
|||
בתשובתך הראית שאינך מבין באבולוציה . ''להפוך את המונחים האבולוציוניים למונחים היחידים המשמשים אותנו להגדרת האנושות והחיים על פני כדור הארץ זו בורות'' אמנם יש הרבה מונחים אך אבולוציה יש אחת וכל דבר חי מתנהל על פי האבולוציה ולא לפי שיטה אחרת . האדם בהיותו יצור חי ===> מתנהל על פי האבולוציה . אין . . . . ''התרחשויות עיקריות בהסטוריה של העולם אשר את מקורן קשה להסביר כחלק מהתהליך האבולוציוני'' . גם השפה והשימוש בה היא תוצר של אבולוציה . אריה עירן . אבולוציונר . | |||
_new_ |
מי כתב את המאמר אליו אני מגיב ? | |||
|
|||
בתגובתך לא הראית מדוע אני, בתשובתי, הראיתי שאיני מבין באבולוציה. לא מספיק לומר את המילה 'אבולוציה' ולצפות שכל מי ששומע אותך מבין,למה אתה מתכוון. וכאשר אתה טוען שמישהו אחר 'אינו מבין באבולוציה', עליך להראות באיזה מובן אינו מבין. הטענה המקורית שלי היתה שלא כל המבנים והתהליכים שאנו מכירים בעולמנו הם ביטוי לעקרון האבולוציוני. הטעות שלך היא שאתה מייחס כל מה שמתרחש בעולמנו ל'אבולוציה'. אין זו טעות במובן הפשוט, כי אכן עקרון האבולוציה מסביר את התפתחות כל המינים. אך דומה הדבר לטענה שהכל מופעל לפי עקרון הכבידה, או שהכל מורכב מתאים. יש הבדל בין טענה שיקרית, לבין טענה שאינה מוסיפה מידע או הבנה לדיון בנושא זה או אחר. בדיוק כפי שהידיעה ש'הכל מורכב מתאים' אינה עוזרת לנו למצוא כתובת של ידיד הגר בשכונה מרוחקת, ואנחנו מסתובבים חצי שעה במכונית כדי לאתרה, כך גם הידיעה ש'הכל אבולוציה' אינה עוזרת לנו למצוא פתרון מדיני לסכסוך במזרח התיכון. אמנם אתה מנסה לעשות שימוש ישיר בעקרון האבולוציה כי לטעון שהיחס בין יהודים לפלסטינים מכונן לחלוטין על העקרון האבולוציוני-הישרדותי, אך אתה כמו רבים אחרים שמטיפים לחיסול היישוב הפלסטיני בארץ ישראל יודע הרי שאין ישראל נלחמת כאן מלחמת הישרדות, כי במלחמה לקיומנו כבר ניצחנו ב67 ועכשיו הבעיות העומדות בפנינו נוגעות לאיכות החיים ולא לשאלת המשך הקיום. הפתרון שאתה מציע, תוך ביסוס לא מועיל על המודל האבולוציוני, הוא חיסול הפלסטינים כדי לאפשר ליהודים 'להשלים את החסר'. זה נשמע אידיוטי במחילה, וקצת מביך, כי זה עושה שימוש בעקרון האבולוציוני כדי לגייס אותנו לפתרון בסגנון ה'פתרון הסופי'. דומה הדבר לשופט תעבורה שפוסק על עבריין תנועה גזר דין מוות. אמנם תפקיד בית המשפט להגן על הציבור בפני עברייני תנועה, אך היות ורובו של הציבור עושה עברות תנועה, זה טבעו של עולם, הפתרון של הוצאת עברייני תנועה להורג אינו פתרון מוצלח במקרה הזה. כך גם עם הנסיון שלך לשכנע אותנו שכדי שנוכל לחיות ברווחה בארץ ישראל עלינו לחסל את הפלסטינים. לא רק שזה לא משכנע, אלא זה יוצר את הרושם שהמניעים האמיתיים של עמדה מזעזעת זו, אינם כלל בתחום הדיון הפוליטי אלא קשורים לקיבוע נפשי שהוא תוצאה של טראומה, קיבוצית או אישית. לא רק שאין בכך הגיון, אלא שזה גורם לך לחשוב שמשהו לא בסדר עם מי שמעלה את זה כפתרון. | |||
_new_ |
מי כתב את המאמר אליו אני מגיב ? | |||
|
|||
אבולוציה אינה עיקרון אלא תהליך . בתוך התהליך הזה שעוסק ביצורים החיים ואנו יצורים חיים , אחד השלבים הוא שינוי בהרכב האוכלוסיה . כל אוכלוסיה . כאשר אוכלוסיה בעלת מאפיינים מסוימים מתפצלת הרי שכל קבוצה תהיה שונה מזולתה במקצת . בחלוף הזמן הקבוצה המתאימה יותר תהיה גדולה מהאחרת עד שרק אחת תשרוד והאחרת תיעלם . מאחר והקבוצה היהודית מאבדת בהתמדה כמויות של צאצאים ובמיוחד בשואה הרי שאלה הם התנאים . מול התנאי הזה מה שנחוץ הוא הגברת הילודה . את זה עושים יהודים חרדים במספר גדול מאד , יהודים דתיים במספר גדול , ויהודים חילוניים במספר קטן . לכן מי שרוצה שהיהודים ימשיכו להתקיים צריך לנקוט פעולות המגדילות את הילודה היהודית ובמיוחד אצל הממעטים בילודה . אריה עירן . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |