|
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
למה אתה לא רואה יהודים מסביבך? אתה הולך כפות עיניים ברחובות? מאחר שיהודי הוא גם לאום וגם דת בחבילה אחת אז ללא כל ספק שדת שמרה על הקיום היהודי לדורותיו. מאחר שהיום יש ביטוי רחב יותר ליהודי בשל קיומה של ישראל כמדינת היהודים, אז בהחלט אפשרי שהיא תשמש חומר מלכד לכל היהודים שרוצים להישאר יהודים ולהמעיט בביטוי הדתי שלו. החילוניות כדת שלעצמה אינה בעלת יתרון כלשהו לשמירה על היהודי כיהודי, כי אין כזה דבר יהודי ללא תנ''ך, ללא משנה, ללא הספרות היהודית, ללא סמלים כדגל, מנורה, מטבע עתיק. חכם ציון | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
החילוניות אינה דת. יש ביהדות הגדרה וחלוקה כיתתית לפי כמות המצוות שכל יהודי בוחר למלא. מי שממעיטים בכך מכונים חילונים. האמונה במורשת היהודית אצל חילונים אינה נופלת כהוא זה מאמונתם של החרדים. התנועעות קדימה ואחורה בקצב אינה מעידה על עומק האמונה. | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
אתה מתאר ממש אידיליה רבתי אם החילונים היו בוחרים למלא מעט מצוות - דיינו אבל מה עם זה שהם עוברים על איסורים? איפה אמונתם אינה נופלת כהוא זה ולמה? | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
מי קובע את האיסורים? רבנים עובדי אלילי מסוג רנטגן ובבא סאלי? או שכונתיים כמו עובדיה ואליישיב? מישהו מינה אותם להיות אלוהים? | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
יש קודקס של שולחן ערוך תנסה ללמוד משהו מזה יש בזה המון חיוב וגם שמחה לא הכל מפחיד כפי שאתה מעמיד את הדברים. זה כמו תכניות מחשב ידידותיות. יש כאלה. באמת לא הכל מפחיד | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
אם תץחפש תוכל למצוא רב שיעורר בך התפעלות כשהתלמיד מוכן - המורה מופיע | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
איך עובדים אלילים? מי הם האלילים האלה? למה הרבנים שנקבת בשמותם הם כאלה? | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
הפצת מים קדושים וריפוי באמצעי רמייה ''האלהת'' אנשים השטתחות וסגידה לאבנים (''קברי צדיקים'',עלק) הם מסוג הדברים שגם היוונים הקדומים והרומאים השתמשו בהם. | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
אם אתה מדבר על רמאים ונוכלים אזי הם פושעים - בטח לא עובדי אלילים עליה לקברות צדיקים אינה עבודת אלילים הסגידה לאבנים בימינו היא כמו הסגידה לכסף אם אבנים הם אותם נוצצים שנקראים יהלומים | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
מי היו אלה שהשתטחו על כל אבן וסגדו לכל עץ רענן? קברות צדיקים אילו סתם אבנים. במקרה הטוב, קברי שייחים ערבים. אילו שמוכרים ''מים קדושים'' וקמעות הם בהחלט פושעים ונוכלים אלו שקונים אותם מתוך אמונה הם עובדי אלילים. | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
מי הם אלה? | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
עובדי אלילים, אלה מי? | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
כן עובדי אלילים הם עובדי אלילים מי הם? | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
משטתחי קברות צדיקים למשל. הסוגדים לקמעות, למשל. הופכים אנשים ל ''אלוהים'' או ''משיח'',למשל. | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
למשל משיח קשה לדעת מתוך התגובה כמה אתה יודע על המושג הזה משיח הוא מלך שנמשך במשחה ע''י נביא כזה היה שאול וגם דוד שנמשחו בשמן המשחה ע''י שמואל הנביא בכל דור ודור יש משיח בכח הרמב''ם מתייחס לזה בהלכות מלכים זה לא משהו ערטילאי מי שהופך למלך - נעשה למשיח הנוצרים הפכו מישהו בשר ודם לאלוהים זה בנצרות - לא ביהדות אני חושב שהמלה צריכה להיות משתטחי... גם חילוניים עולים לקברות יקיריהם ואיש לא בז להם על כך כאמור - ישנם דברים קדושים ויקרים באמת | |||
_new_ |
במה הנוצרים נופלים מחסידי הלובאביצער? | |||
|
|||
שהרי גם חסידי רעב שנאור זלמן הפכו אותו בהיותו סנילי למשיח. לפחות ישוע היה בן 30. נראה אותך מספיק דבר כזה עד גיל 30. | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
אני בז להם. אם המשיח זה משהו ערטילאי,אני מקבל. הבעיה שיש לפחות כת אחת ביהדות שהפכה כבר מישהו למשיח. זה נראה לך? | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
החילוניות היא דת במובן שהאדם מעסיק את עצמו במצוות אחרות ולא במצוות דתיות (תגובה 135383 ). כי הינה אפילו אתה כותב בפיסקה השניה שלך ש-: ''האמונה במורשת היהודית אצל חילונים אינה נופלת כהוא זה מאמונתם של החרדים''. ומה זה ''אמונה במורשת'' אם לא אמונה שהיא ביטוי ראשוני של דת כלשהי? לכל היותר החילונים ממעטים בביטוי השני של הדת שהוא קיום מצוות. היתרון הברור של הדתי והחרדי על החילוני הוא בקיום מצוות ובהכרות מלאה יותר בכל המורשת היהודית. אינני מכיר הרבה חילונים שבקיאים בהילכות שבת וחגים, בהילכות אישות וחתונה וכו', ואני מכיר הרבה חילונים כולל את עצמי. בנוסף, רוב החילונים בארץ מלים את בניהם, מחתנים את ילדיהם ברבנות, לא נוסעים ביום כיפור ולא בגלל האבנים וקוברים את מתיהם כדת משה וישראל. אח''כ הם נוסעים בשבת לטיול או לים, אולי אוכלים חזיר בבית או רק בחוץ, ורבים גם צמים ביום כיפור ואומרים לעצמם ולסביבה שזה רק בגלל ושצריך כבר מתישהו להתחיל בדייאטה..... זה חילוני כזה לייט, שחושב שלהיות יהודי זה בכל זאת משהו. בכל מקרה היהדות שונה מהנצרות ומהאסלאם כי היא לאום ודת בחבילה אחת. יהודי שכופר נשאר יהודי בגלל החיבור הלאומי שלו. וגם אם עזב כליל את העם היהודי הוא נזכר עדיין בתוכנה של העם כשייך לעם, עד אשר הוא הולך לעולמו. חכם ציון | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
החילוניות אינה דת. אתה עצמך מסכם את הודעתך שלא ניתן ל''צאת''מהיהדות.אז כיצד,בהינף קולמוס יצרת דת חדשה? אין לדתי ולחרדי שום יתרון על החילוני, נהפוך הוא. קיום מצוות הוא ענין בין האדם לעצמו.לכן יש בין החרדים עצמם כאלה שמקיימים מצוות נוספות שחבריהם החרדים אינם מקיימים אותם.שלא לדבר על הדתיים.יתכן שהחילונים אינם בקיאים בהלכות שבת וחג, אך מורשת היהודית כוללת גם את ממלכת החשמונאים, מרד בר-כוכבא וארועים אחרים שאיני בטוח שהחרדי הממוצע בקיא בהם כמו החילוני הממוצע. שלא לדבר על מדעים וכדומה. צרות מוח אינן בהכרח יתרון. | |||
_new_ |
המושג עם הוא לא מושג דתי! | |||
|
|||
לא כל המצוות הן בין האדם לעצמו למשל המצוות הקשורות בשבת שייכות לכל המשפחה המצוות הקשורות בגר יתום ואלמנה וגם מעשר וכד הרבה מצוות קשורות לקהילה לבין אדם וחברו בין אדם ואשתו האדם אינו בורג בודד ומבודד ביקום | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
מה הקשר בין זה ובין אמונה באלוהים? הרי גם שבטים עובדי אלילים באפריקה מקיימים דיני טהרה דתיים. האם אלוהים הוא מלך עריץ שיש לעבדו כמו מטורף המאות הלכות חסרי היגיון? אמנם חרדים אמיתיים אומרים בדיוק שזה עצם העניין, ה' הוא מלך רם ונישא שיש לעבדו במאות תקנות. בעוד המחזירים בתשובה, מספרים סיפורים אחרים לגמרי, בדברי נופת צופים וחלקלקות לשון המתאימה לצעירים מסוממים שחזרו מאשרם בפונה שבהודו. מ. | |||
_new_ |
לא תצליח להתחבא. אנחנו בעקבותיך... | |||
|
|||
_new_ |
מ.ש. התופעה של שרצי אינטרנט, טרולים ואף וירוסים וספאמים | |||
|
|||
תביא לבסוף להתערבות מסיבית מצד הממשל המרכזי. | |||
_new_ |
הממשל המרכזי צריך להיפטר קודם לכן מעלוקות מוצצות | |||
|
|||
שחיות על חשבון משלם המיסים, מתבטלות ולא עושות דבר חוץ מליבב כל היום כמה רע להם. | |||
_new_ |
אל תבזה אחד מבכירי המדע בישראל. | |||
|
|||
ומה אתה עשית בחייך? אפילו כתיבתך באינטרנט זה זבל של טרול. | |||
_new_ |
על מפעל חיים מדעי רציני מאד זוכים לבסוף להכרה | |||
|
|||
הנוף האנושי עשוי באופן זמני להיות מעט קטנוני או לא מסוגל להכלה, אנשים הם רק אנשים. | |||
_new_ |
א.א666: מדובר בפסאודו מדע. פיקציה. | |||
|
|||
_new_ |
מ.ש. סימן הכר לטוקבקיסט הכפשה המתודרך על ידי פירסומאי כושל | |||
|
|||
סימן הכר לטוקבקיסטים בשכר המתודרכים על ידי פירסומאי כושל ''אורבים בּלוֹגרים, טוקבקיסטים, פובליציסטים כושלים וסתם פשיסטים, שמבקשים להכפיש את כל אלה המסרבים לחשוב כמוהם בכל הנושאים''. (ראה מאמר חיים ברעם בנושא, ב''כל העיר'' הירושלמי סימן הכר לטוקבקיסטים מכפישים המתודרכים על ידי פירסומאי כושל: הם מנפנפים רק בתדמיות מסוג: ''כך עושה ימין'' ''כך עושה שמאל''. לעולם לא אמירה עניינית, או שיקול מהותי, רק ניפנוף במותגים כגון ''שמאל'' ''ימין''. בכך הם מסגירים תופעה מכוערת ונפוצה לצערי, של ניסיון ''להוריד'' ולהשתיק גורמים משמעותיים וכותבים שונים, לרוב מוצלחים ואפקטיביים במיוחד. זאת באמצעות פירסומאי וטוקבקיסט בתשלום (לעיתים אותו אדם עצמו). השימוש הפרימיטיבי במיתוג (שמאל, ימין) והכפשה אישית נטו תוך הדבקת דימויים, מעיד כי מדובר בפירסומאי לא מצליח, כושל וחסר ניסיון למדי, שהרי פירסומאי מצליח ובעל מיומנות גבוהה לא ירתם לדברים עלובים כאלה. מדובר כנראה בפירסומאים צעירים וכושלים הנימנה על חוגי הבלוגרים והשרשרנים למיניהם, שאף אחד לא קורא אותם. ומה ישיג כותב זבל כזה, נניח שיצליח להוריד את מושא היטפלותו, וכי אז יצליח למלא את החלל שנותר בעזרת הגיגיו חסרי הערך והגיגי חבריו הבלוגרים בזבל, שאף עיתון לא יעסיקם, בגלל רמתם הירודה? מיכאל שרון | |||
_new_ |
למה פירסומאי? דווקא בעלת משרד פירסום כושל | |||
|
|||
שמנסה כרגע להבנות ולהנצל מפשיטת רגל בעזרת פירסומאות למגזר השלישי. | |||
_new_ |
מידע בלמ''ס: בואו ניזרוק שם אקראי, נניח, יעל לוטן | |||
|
|||
_new_ |
לא. 666, ליעל, לאודי אלוני ושאר הבנדיטים. בצביקה פיק תנוחמו | |||
|
|||
_new_ |
הממחטה שלי יבשה מר שרון | |||
|
|||
לא הצלחתי לסחוט ולא דמעה אחת על מר גורלך. כפסיכולוגית קלינית דבר אחד אני יודעת בוודאות; ברוב המקרים אתה מתכתב עם עצמך ! זה שקוף ואני יודעת מהיכן זה בא. | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
זה בדיוק הענין! אמונה ,כולל באלוהים, אינה תלויה במספר המצוות . ההשתעבדות לקיום מצוות כאילו זה היה מסדר צבאי הנמשך כל פעם 24 שעות הופך (על ידי אותם האנשים)אותו למין מלך עריץ המשעבד את מאמיניו ודורש מהם ציות מוחלט באמצעות המצוות. רם ונישא זה דבר אחד, השתעבדות טוטאלית זה דבר שונה.מאחר ואף אחד לא שמע באמת מה אלוהים רוצה, הרי קיום המצוות וכמותן היא בין האדם לעצמו. | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
הבעיה היא שהיהדות..... היא מצוות ואיסורים (עשה ואל תעשה) אלה שזה לא התאים להם הלכו ונעשו נוצרים אלה שניסו לשנות את התורה והיו הרבה נביאי שקר כידוע הומתו כפי שהתורה אומרת במסכת סנהדרין יש יש''ו אחד שהומת זו באמת בעיה חמורה עקרונית, מאתגרת, אבל רק ליהודים כי היהודים שמעו מה הוא רוצה וגם קבלו ממנו תורה האחרים מכחישים וזו זכותם בדיוק בענין המהותי הזה נבחן היהודי וזו מהות אמונתו אז לא הצלחתי להבין במה אתה מאמין? | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
בדיוק בדברים שאתה מאמין. אך איני מקבל את הפרשנות האישית שלך לדברים. אין לך ,או לדומיך, בלעדיות על הפרשנות. | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
מהי הפרשנות שלי? ומה הפרשנות שלך? | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
קצרה היריעה למתן תשובות לשאלתך. אתה קצת מיתמם. | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
אז אמרת... | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
---אם אתה לא מאמין בפרשנות שלי איך אתה אומר שאתה מאמין במה שאני מאמין? --- כמו בכל מושג שטבועה בו אי-הבנה יסודית בין תורה לחול - כך גם במושג האמונה. בלשון הקודש אמונה - היא נאמנות LOYALTY ובעברית אמונה זה BELIEF כמו שנאמר על ידיו של משה רבנו במלחמת עמלק - והיו ידיו אמונה עד... מפה תבין מה רבה החשיבות של נאמנות כי היא מהותה של היהדות. זה שמישהו מאמין - יפה מאוד הרבה מעשני סיגריות יודו שהם נושמים רעל. אבל הם לא יכולים להיות נאמנים לידע הזה... | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
אני יהודי ברמ''ח אבריי. אף אחד אינו יכול לשלול זאת ממני. אין אף אחד עלי אדמה שיכול לדרג את מידת יהדותי או להחליט שאיני יהודי. כל מי שעושה זאת מוכיח כי יש פגם בהבנתו מהי יהדות. בניגוד לחרדי ולדתי הרואים במצוות סוג של מחוייבות, אני רואה במצוות משהו שנובע מפנימיותי ולכן אני מקיים מצוות מסוימות,ולא מועטות, ואריני מקיים אחרות. הן פשוט אינן ''מדברות'' אלי. אני מבין שזה לא מקובל עליך. זה בהחלט לגיטימי בעייני, השאלה ,האם עמדתי לגיטימית בעיניך? מדוע יש הבדל בפירוש המושג ''אמונה''? נקודה זו מדגימה בדיוק את ענין הפרשנות. אתה מפרש את המילה באופן הנוח לך ולהשקפת עולמך, מקשר זאת למשה רבנו, וזו פתאום הפכה להלכה שמבדילה בין יהודי ליהודי. נאמנותי ליהדות אינה מוטלת בספק. פרשנות מילולית אינה עושה את המהות היא ענין טכני, כמו הרבה מצוות, שקטני אמונה נתלים בהם. הדוגמה שלך ממש לא במקום,עוד עדות לדלות הטיעונים. | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
שתי השורות הראשונות בתגובה שלך הם אמת לפי התורה וההלכה היהודית למה אתה חש כל כך מאויים? החרדי והדתי לא ''רואים'' במצוות סוג של מחוייבות. התורה שניתנה לעם ישראל והוא אמר נעשה ונישמע היא האומרת. ולכן המצוות הן המהות. הדתי והחרדי רק ממלאים אחר הנאמר ברור שאם בפנימיותך אתה חש שזה בלוף - אזי זה מה שאתה חש. ולכן אינך מאמין. אין פה בכלל שאלה של לגטימי או לא עצם העלאת השאלה הזאת מראה על חוסר הבנה של הנושא המדובר. אנחנו לא בבית משפט ציבורי לפי חוקי מדינה או מועדון לילה כלשהו מה יש לאמונה עם לגטימי או לא? אתה יכול לעשות ככל העולה על דעתך אבל כשאתה מנסה לזייף את העובדות לטובתך זה לא הוגן ואני מוכן להתווכח איתך על כל עובדה ולהודות שאני טועה אם תוכיח לי. בענין האמונה אין כל פרשנות - תפתח ספר תורה ותראה כאמור יש לנו תורה בע''פ ושולחן ערוך. מי שזה לא היה מקובל עליו והיו רבים כאלה פנה לאפיקים אחרים ולא המשיך להיות יהודי. נוצרים למשל, קראים, שומרונים מה כל כך נורא פה? השאלה שלי - שאינך נותן עליה תשובה לא פה ולא בעבר לאיזו יהדות אתה נאמן? תגדיר את היהדות הזאת. אני רוצה להיווכח שהיא באמת יהדות ולא משהו מסוג ההסתייגויות שהיו לכל אורך ההיסטוריה אתה ניתפס לענין המצוות וכבר אמרתי לך שלא זה עושה אותך פחות יהודי. אם נולדת לאם יהודיה - אתה יהודי אמרתי את זה בפתיחת דברי ואתה חוזר על זה בכל הויכוחים גם אלה שהיו בעבר. אתה לא מעונין כנראה לענות לשאלות שאני שואל אני ''תוקף'' אותך בנושאים ספציפיים ומהותיים ואתה עונה לי על עובדי אלילים וכד' שמניעים ומניעים את גופם תהיה רציני לרגע הויכוח הזה הוא מהותי בחברה שלנו הוא לא נסיון לגבש שנאה יותר גדולה שתנצח את הקיימת אתה מדבר על מהות ואינך אומר מהי אני אמרתי לך מה מהות בעיני ספר התורה, תורה בע''פ ושולחן ערוך כל קטני האמונה שניתלו בזה נשארו יהודים בעולם אפילו שניסו ומנסים לחסל אותם ללא הרף כדי להוסיף לענין ''פרשנות'' המושג נאמנות המלה אמן היא ר''ת של א-ל מלך נאמן עכשיו תנסה להסביר את הדבר הזה בהתייחס לפרשנות שלך על אמונה. במי הוא מאמין? | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
איני חייב לך דין וחשבון במה אני מאמין. אני יהודי ומאמין בתורת היהדות, לא בהכרח כפי שאתה מאמין. תורה שבע''פ ושולחן ערוך הם פרשנות על התורה. הפרשנות הזאת טובה או גרועה כמו כל פרשנות אחרת. אין לעורך השולחן הערוך בלעדיות על משהו. מי שמקבל את פרשנותו-טוב. מי שלא ,נחשב בעיניך כלא יהודי? אני, להבדיל ממך, איני בא לקבוע מיהו יהודי ומי לא. הזכות הזאת שאתה נוטל לעצמך היא התנשאות ויוהרה. במקום שתתיחס בכבוד לאנשים שהם בני עמך אך חושב בשונה ממך, אתה מטיף להם מוסר כאילו יש לך זכות עדיפה עליהם. זה שאתה לומד בתורה בתלמוד ברמב''ם בשולחן ערוך ,זה נחמד אך זה לא מקנה לך שום זכויות על אחרים. באיזו זכות אתה דורש ממני לפרט לך במה אני מאמין. ואם אפרט אז תשפוט אותי ותדרג אותי, באיזו זכות? זו אחת הבעיות של החרדים ההתנשאות והיוהרה כאילו הם נישאים מאחרים. ולזה הסיפא: שוב אתה מפרש וטוען כאילו אלו דברי אלוהים חיים. זו בסך הכל פרשנות שלך ותו לא. תפנים את זה ואולי יפתח בפניך עולם ומלואו. | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
הרי כל מה שאתה מאמין בו, אנשים המציאו. בני בשר ודם כתבו את התורה, את התורה שבע''פ, את המשנה, התלמוד ושולחן ערוך. ה' לא כתב דבר. אתם כמו מוחמד או ישו, מספרים סיפורי כזבים, רושמים אותם על נייר קלף ומצפים שבני ישראל יאמינו לשטויות. די, נמאסתם. לכו להבריח קצת אקסטזי ועזבו אותנו בשקט. | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
ואתה תמשיך להגן על קברי כנענים ורומאים ולסתום חניונים, הרי זה מה שהצלחת ללמוד ולהבין מתוך כל הספרים החשובים שמנית. את התורה האמיתית אינך מסוגל לקלוט כי אתה עסוק כל היום בקיום טכנית וכפייתי של מצוות. אקסטזי קונים היום רק אצל חרדים. | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
טעית, מר צופיה. את התגובה שלי כתבתי לא לדבריך, אלא לדתי שהתנצח איתך. אני חילוני ומסכים עם דבריך. א ו ת ו שלחתי לסחור בקצת אקסטזי. | |||
_new_ |
למה בעצם לקיים כל כך הרבה הלכות ותקנות? | |||
|
|||
מה היה קורה אם אנשים היו נצמדים לעובדות ? צרכני אקסטזי הם בעיקר צעירים חילוניים באורגיות המוניות . המוכרים הם חילוניים כמותם . אפילו אם יש מוכר אקסטזי חרדי אין משמעו שכלל המוכרים הם חרדים . אקסטזי הוא סם כימי שמוכרים חילוניים לחילוניים אחרים . אריה עירן . | |||
_new_ |
על מה אתה מסתמך? | |||
|
|||
_new_ |
על מה אתה מסתמך? | |||
|
|||
על צילומים של מסיבות אקסטזי , על עדויות משתתפים ועל כתבי אישום של המשטרה . | |||
_new_ |
בעצם יש לך דעה לא ממש ניתוח עובדתי | |||
|
|||
אני מניח שמסיבות אקסטזי הן חלק מן התמונה אבל בהחלט לא כולה. בדרך כלל כתבי האישום שמוגשים לא מציינים את מידת האמונה בדת של הנאשם. בקיצור המידע עליו אתה מתבסס הוא חלקי מאד ולכן צריך להיזהר להסיק ממנו מסקנות. | |||
_new_ |
בעצם יש לך דעה לא ממש ניתוח עובדתי | |||
|
|||
תהייה רציני ולא וכחן סתם . הפצת אקסטזי וגת נעשים בעיקר בפיצוציות הפתוחות 24/7 . תנסה למצוא שם חרדים . סמים קשים מופצים הרבה במה שמכונה ''כספומט'' אלה בעיקר במתחמים של משפחות ערביות . מעצרים מדווחים בתקשורת ואין בהם חרדים החשודים בסחר סמים . עברינות חרדים מצויה בתחומים אחרים . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |