פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסתם אחד, 06/07/09 14:12)
כפל המוסר של הרב
סתם אחד (יום שני, 06/07/2009 שעה 14:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
יוסוף יוסוף לך לך לארצך - חצי האי ערב מחכה לכשרונתיך.
ערב לערבים - יהודה ליהודים.
מכה לערבים - ירושלים ליהודים.
שתי מדינות - לשני עמים.
שתי בירות - לשתי מדינות.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



כפל המוסר של הרב
סתם אחד (יום שני, 06/07/2009 שעה 15:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דווקא מרב
ציפיתי לתגובה
עניינית,

אך מה יענה
הרב שעל
ראשו בוער
הכובע?

פוצח הלה
בזמר חסידי.
נו שוין.
_new_ הוספת תגובה



מוסר הרב ברור וחד ויש לו סימוכין
סתם אחד (יום ראשון, 12/07/2009 שעה 12:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בבראשית פסוק ז-ח כתוב: ''ויאמר אברם אל לוט אל נא תהי מריבה ביני וביניך ובין רעי ובין רעיך כי אנשים אחים אנחנו: הלא כל הארץ לפניך הפרד נא מעלי אם השמאל ואימנה ואם הימין ואשמאילה''.

לוט הלך ימינה לעבר הירדן והיהודים ישבו במערב הירדן (כולל מובלעת גדולה של שניים וחצי שבטים ממזרח לירדן).

הוא הדליק את הכובע שעל ראשך ואתה עדיין לא קופץ?

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



כפל המוסר של הרב
סתם אחד (יום שני, 13/07/2009 שעה 9:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
התגובה ענינית לחלוטין וזה בדיוק הצדק הטבעי-
צרפת לצרפתים, יהודה ליהודים, ערב לערבים.
שלוש מדינות לשלושה עמים.
פריס לצרפתים, ירושלים ליהודים, מכה לערבים.
שלוש בירות לשלוש מדינות.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



כפל המוסר של הרב
סתם אחד (יום שני, 13/07/2009 שעה 20:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמי שבקיא בקריאה ובפשרנות של טקסטים
טענת הרב אליצור שתגובתו עניינית אינה
משכנעת.

במקום לענות לביקורת המתבקשת של תכניתו
הלא מוסרית בעליל בנוגע לעזה:

''לנתק להם מים חשמל דלק כסף אוכל וכד' - שיקבלו כל מה שהם
צריכים דרך מצריים. תוך כמה שנים המצרים ידאגו שהרצועה תתרוקן
מתושבים ואז נוכל לשוב לשם בנחת,''

מתחמק הרב ומנסה להסיט את הדיון
לשאלת ''הצדק הטבעי''.

זה לא החוג לפילוסופיה, וגם לא בית האולפנא
בו רגיל הרב לדרוש בפני חוג מוקיריו.

הרב עדיין לא ענה לשתי שאלות עיקריות הנוגעות
לעמדתו המוסרית כיהודי מאמין:
א. 'תכנית עזה' שלו, המכילה עברות חמורות
על החוקים הנוגעים ליחס לאחר ולזר בתחומי
השלטון היהודי.
ב. העובדה המופיעה ברשומות על דבר היות האדמות
בהן מתגוררים הרב ומשפחתו ב-‏93% אדמות שנגנבו
מבעליהן הפלסטיניים החוקיים - שוב עברה ברורה
שהרב משום מה בוחר להתעלם ממנה.

בשני המקרים, הרב בורח בתגובתו למחוזות רחוקים
של צדק מופשט ורמזים להבטחה האלוהית את ארץ
ישראל לעם ישראל. כיצד רעיונות ומסורות אלה רלוונטיים
לאנשים (ארבעה מליון פלסטינים) החיים כיום ביהודה שומרון
ועזה, הרב אינו מסוגל להסביר.

נראה לי שגם לעצמו לא טרחו הרב ובני קהילתו
להסביר את הדברים. מה שמסביר את הסתירה
המתמדת העולה מדבריהם בכל עת שהנושא עולה
לדיון.
_new_ הוספת תגובה



כפל המוסר של הרב
סתם אחד (יום שני, 13/07/2009 שעה 21:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כמי שבקיא בקריאה ובפשרנות של טקסטים''

נו, באמת יוסלה
הרי % אתה מתעקש להבין
ואינך יודע
זרקת רפש על עירן
בתחושת עליונות מבזה
ובנזיון להשפיל אותו
בנושא ה- %
תפסיק להצחיק
כי עוד אפשר להתפוצץ
מזה
המלה הנכונה היא פרשנות
או כשזה מדובר בלעדית בך
הפרשנות של בלוטות ההפרשה
_new_ הוספת תגובה



אתה ספינר לא מפסיק לזרוק רפש!
דוד סיון (יום שני, 13/07/2009 שעה 22:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה קרה? אתה רוצה בלעדיות?
_new_ הוספת תגובה



שב הסוס הטרויאני לנעור .
סתם אחד (יום שלישי, 14/07/2009 שעה 5:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה הפרקליט של הערבים חזר אלינו אחרי כמה ימים שהתקיימנו בלעדיו .
ומה בפיו ? תלונות שאין מדייקים בתשובות להוד קדושתו .
סנט-יוסלה שאל וכולם צריכים לענות בדיוק לשאלותיו .
ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח
מה קרה יוסלה ? הפלגת לקפריסין ? היית על סירת סיוע לעזה ?
אולי נעצרת כשזרקת משהו על חיילי צהל ? או כשקראת להם בשמות גנאי ?
שמא היית ברמאללה וקיבלת הנחיות מאבו מישמיש ?
לקחת את האדמות של הפלסטינים היא חובה קדושה !
להחזיר אותן ליהודים זו חובה קדושה אף יותר .
לסלק את הפלסטינים אל מחוץ לארץ ישראל הוא מעשה כל כך טוב שאין די סופרלאטיבים להללו .
ואם בדרך להתגשמות זו ישנו את השילוט בכבישים רק ישתפר המצב .
ירושלים ולא אל-קודס , נצרת ולא א-נסרא , עכו ולא עכא , יפו ולא יפא , אשדוד ולא איסדוד ,וכך הלאה בלי היגוי ערבי אחד בכל הארץ שהיא מדינה יהודית בארץ ישראל .
כן יוסלה .
ישראל .
ולפסלטינים אצבע בעין .

ובעניין עזה ותושביה
ישראל אינה חייבת להם דבר וחצי דבר .
לא מים , לא חשמל , לא מזון , לא תרופות ,לא שרותי רפואה .
אם יחנקו - שיחנקו .
אם יצמאו -שיצמאו .
אם ירעבו -שירעבו .
אם יחלו - שיחלו .
אם אין להם חשמל שישתמשו בנרות .
אם ימותו - שימותו .

אבל - אם יהגרו נצייד אותם בסכום הגון .

אריה עירן .
מי שלא רוצה יהודים ישאר בלי ערבים .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 14/07/2009 שעה 13:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשאלות שנשאל הרב אליצור
הרב אינו עונה. וכשהוא עונה,
אינו עונה לעניין (מפליג למחוזות
אחרים).

ואם בלעם אינו עונה,
אז האתון פוצחת בשיר הלל
לגירוש ולפתרון הסופי.

אם לא היה מדובר באחד בעל מוסר
כפול ובאחר שאינו בעל מוסר כלל,
הייתי אומר שקרה פה נס. אך ככל
הנראה רק הביוב נסתם.

עירן מוכיח, ובהתלהבות רבה,
שאכן עמדותיו ותכניותיו אינן מבוססות
על עקרונות ממשל ומוסר שווים לכל
נפש, אלא על דיעות קדומות ויצרים
אפלים. עוד יהודי המפזז במחול שטני
על הדם של ילדי עזה. מה חדש?
_new_ הוספת תגובה



מוסריסט יוסלה
סתם אחד (יום שלישי, 14/07/2009 שעה 19:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מוסר פלסתיני של רוצחים
הוא חמס
ואינו שווה לכל נפש
אלא אם הוא בא לרוצחה
ונראה שאתה מכוון את התנועה
_new_ הוספת תגובה



השאלה היחידה
סתם אחד (יום שלישי, 14/07/2009 שעה 21:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
השאלה היחידה שעליה צריך לענות היא מתי יוסלה ובני עמו אחיו וחבריו חוזרים לארצם ולמולדתם בחצי האי ערב.
אנו חזרנו לארצינו - עכשיו תורם לחזור לארצם.
יהודה ליהודים, ערב לערבים, אנגליה לאנגלים.
שלוש מדינות לשלושה עמים.
ירושלים ליהודים, לונדון לאנגלים, מכה לערבים.
שלוש בירות לשלוש מדינות
אליצור
_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (יום רביעי, 15/07/2009 שעה 2:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מודה לרב שבוחר להדגים בתשובתו,

א. שאינו מוכן להגיב עניינית לשאלה הנוגעת
לסתירה שבין הטפתו לגירוש התושבים הפלסטינים
של ארץ ישראל לבין התורה שהוא מלמד את תלמידיו
היהודים.

ב. שתפישתו החברתית והמדינית מרחפת בשולי החברה
האזרחית של ימינו כמין פטה מורגנה שאין בה ממש.

המעשה המתבקש מדברי הרב, תואם את מה שתיאר לגבי עזה:
''מעזה צריך קודם להשלים את ההתנתקות - לנתק להם מים חשמל דלק כסף אוכל וכד' - שיקבלו כל מה שהם צריכים דרך מצריים.
תוך כמה שנים המצרים ידאגו שהרצועה תתרוקן מתושבים ואז נוכל לשוב לשם בנחת.''

ועדיין אני מחכה לשמוע,
כיצד מתיישבים הדברים הנוראים האלה
- הקריאה להרעבת תושבי עזה בתקווה
שיברחו למצרים - עם היותו של אליצור סגל
רב בישראל. הרי רק מהמחשבה על כך זעים
אמות הסיפים.

הרי על פחות מכך נתן ה' לשמשון את הכוח
להרוס את המקדש הפלישתי.

אך העניין ברור גם ללא תגובתו של הרב.
אין מנוס מהמסקנה, ביחוד לאחר ההתחמקויות
של הרב עצמו ממתן מענה סביר, שקיימת סתירה
שאינה ניתנת לתירוץ או לגישור בין ההטפה
הגלויה של הרב לפשעים נגד האנושות לבין
היותו רב בישראל.

[•]...

הרי אין הגיון, לא חילוני ולא אמוני בטענה שכדי לשמור על שלמות הארץ
יש לפנות לדרך הפשע כלפי האדם. האם בעיני הרב התושבים הפלסטיניים
של יהודה ושמרון ועזה אינם בני אדם? מה בדיוק הרציונל של הרב?

החזרה כמו תוכי על,
''אנו חזרנו לארצנו - עכשיו תורם לחזור לארצם,''
אינה מענה נאות,
וגם אינה מסבירה את עמדת הרב.
אך אולי הרב נוטה להסתפק בקלישאות
ובאצבע מתנופפת 'נו נו', במחשבה
שרבים האידיוטים בינינו.

זה מעניין שגם במקרים אחרים, כדוגמת מקרה אריה
עירן, שאפילו אינו דתי, הנימוק היחיד שנשאר באמתחתם של
הטריטוריא-ליסטים היהודים, גנבי האדמות והחמורים
הוא הנימוק הפרימיטיבי והלא מספק של 'ככה זה' - אנחנו
חזרנו לכאן ולכן הארץ שלנו. כבר שאלתי את אריה עירן
בעניין הסתירה שבין היעדר האמונה אצלו וההסתמכות
הנואשת שלו על ההבטחה האלוהית את ארץ ישראל לעם ישראל.
פתאום כולם דתיים.

העובדה היא שלעניין ההפרות הבוטות של הזכויות הפוליטיות
(זכויות האדם) של התושבים הפלסטיניים בארץ ישראל
אין, לא לרב סגל ולא לאריה עירן תשובה מספקת.
לבד מחזרה על קלישאות מגומגמות אין חומר אמיתי אפילו
לוויכוח בריא.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום רביעי, 15/07/2009 שעה 5:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה חוזר כמו מכשיר פגום לנגן על מיתר אחד . זכויותיהם של הפלסטינים . אך גם לנו זכויות .
עוד חוזר יוסלה על סבלם של הפלסטינים . אך גם עמנו סובל .
זכויות הפלסטינים מועטות מזכויותינו .
סבלם של הפלסטינים קטן מסבלנו .
ומכיוון שאי אפשרי חיים משותפים , חובה עלינו לסלקם . והשאר זוטות .
_new_ הוספת תגובה



זעקת הפריץ הנגזל
סתם אחד (יום רביעי, 15/07/2009 שעה 16:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן שוב טועה.

היחסים של הישוב היהודי בישראל
עם האוכלוסיה הפלסטינית
אינם מוגדרים אקסקלוסיבית
במונחים של 'הישרדות'.

אם בעת הקמת המדינה ובעת מלחמת
השחרור, ואולי בשולי מלחמת יום הכיפורים
עוד נשקפה סכנה קיומית למדינת ישראל,

הרי שמאז (ובעקרון, מאז סיום מלחמת ששת הימים)
משוואת היחסים בין מדינת ישראל לבין האוכלוסיה
הפלסטינית בשטחים מוגדרת כיחסי שליט (שלטון)
צבאי ונשלט ולא כיחסי שני עמים הנלחמים על אותה
כברת אדמה.

את המומנט ה'מלחמתי-קיומי' החדירו לשיח הפוליטי
במזרח התיכון היהודים שהחליטו להתנחל בשטחים
במטרה למנוע החזרתם במסגרת הסכם שלום לרשות
מדינית פלסטינית עצמאית.

קל ונוח לפרש את ההתנגדות המיליטנטית של הפלסטינים
תושבי השטחים לכיבוש הישראלי המתמשך כ'מלחמת חורמה'
נגד ישראל. אך יודעים הישראלים, מתנחלים כלא מתנחלים
שמטרת ההתנגדות הפלסטינית לשלטון הישראלי היא בדיוק
נמרץ סיום הכיבוש הישראלי בשטחים והקמת מדינה פלסטינית
עצמאית בגדה ובעזה.

הפרמטרים של הסכם קבע בין ישראל לפלסטינים אינם פרמטרים של
'מלחמה', 'הפסקת אש', 'הפרדת כוחות' או 'שלום', כפי שהיה
במלחמות ישראל השונות נגד מדינות ערב. עזה והגדה כבר נמצאות
תחת שליטה צבאית ישראלית מזה ארבעים ושתיים שנים,

והרטוריקה, במקרה הזה של אריה עירן, שרק בורותו בנושא גדולה
מהחשיבות העצמית בה הוא חוזר על הטיעון השגוי הזה,
- הרטוריקה של 'מלחמת הישרדות' או 'מלחמת קיום' בהקשר
הזה מיותרת וריקה מתוכן:

ה'התנגדות' הפלסטינית לכיבוש הישראלי אינה שייכת לקטגוריה של
'מלחמה' או 'מלחמת קיום' במובן הדרוויניסטי שעירן נותן לדברים.

ההתנגדות הפלסטינית לכיבוש הישראלי שייכת לקטגוריה של
'שמירה על הזכויות', שמירה על הזכויות הפוליטיות של הנמצא תחת
שלטון צבאי ישראלי, ושמירה על הרכוש והאדמה של תושבי יהודה
שומרון ועזה.

הכללים והחוקים שאמורים 'לסדר' את היחסים בין השלטון הצבאי
הישראלי לבין האוכלוסיה הפלסטינית בשטחים נושאים אופי אזרחי
במהותו למרות היות המסגרת מסגרת של החוקים לשעת חרום.

אין כאן מלחמה, אלא התנגדות להמשך הכיבוש - או בלשון שהישראלי
השבע אולי מבין יותר טוב: מאבק לעצמאות מדינית ולאומית.

רק במובן הזה יש כאן 'מלחמת הישרדות'. אך כל זה רחוק מרחק גדול
מהתמונה שאריה עירן חוזר ומצייר לנו. ודווקא הסכמי אוסלו השנואים
על המתנחלים ותומכיהם, הוכיחו שבשלב זה של חיינו במזרח התיכון
נגמרה מלחמת הקיום או מלחמת ההישרדות של ישראל בתוך 'ים'
של 'ערבים'.

ולהוכחה, הסכמי השלום עם שתי המדינות הערביות הגדולות באיזורנו,
מצרים וירדן, וההסכמות אליהן הגיע ישראל עם הפלסטינים מאז אוסלו
גם בעת שהכיבוש נמשך ועמו הסיפוח הזוחל.

קיים היום בישראל ציבור קטן יחסית של מחרחרי מלחמה מקצועיים
כדוגמת אריה עירן והרב אליצור סגל, אשר עולמם מצטמצם במימד
הפיזי של חיי האומה הישראלית, האחד חושב שרק זיונים ללא אמצעי
מניעה יצילו את העם היהודי, והשני חושב שהישיבה על אדמות פלסטיניות
שנגנבו מבעליהן החוקיים בחסות הצבא היא הדרך לישועה ולגאולה.

שניהם טועים כידוע, כי יש חיים מעבר לקיום הפיזי, -למעשה רוב ככל
מה שמזוהה עם הקיום האנושי מוגדר הרי כ'מותר האדם' מהקיום הבהמי,
וביחוד החיים הפוליטיים מתקיימים בתחום שמעבר ל'הישרדות', היות והמודל
שלהם הוא לוגי-סמנטי ומחייב את ה'הידברות' המתמדת עם האחר,
ובכל מקרה לגנבים לא תהא תקווה - גם אם הם מברכים על הגנבה
בפסוקים מהתנ''ך.

המכשול לקיום והישרדות הרוחניים והלאומיים של העם היהודי כיום
הם דווקא יהודים גזענים אלה המנסים לשכנע את הציבור בישראל
שיש לנו מלחמת קיום אל מול אויב שטני, לא מתפשר, השואף להשמידנו,

כאשר המציאות היא לגמרי אחרת: די להסתכל על ההרס והשכול שישראל
גרמה בעזה, ובתוצאות המצור המתמשך שם, ודי להתבונן בנסיונות
הרשות הפלסטינית לסבר את אוזני העולם בנושא המשא ומתן כדי להבין
עד כמה חמור מצבם של הפלסטינים כיום, ביחוד בהשוואה לישראל.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום רביעי, 15/07/2009 שעה 17:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ראוי להטריד את כלל הקוראים בתגובה שלי לשטות האחרונה שכתבת , אסתפק בשירשור כאן .
דבריך הם תערובת של שקרים וחוסר הבנה עם קמצוץ של סתירה פנימית .

ראשית - אינך יודע הישרדות מה היא .
קבוצה שגדלה מ-‏1.3 מיליון ל-‏7 מיליון מצבה ההישרדותי טוב יותר מאשר קבוצה שפחתה מ-‏17 מיליון ל-‏13 מיליון .

שנית - מדינת ישראל מצויה בשלוש סכנות . אבדן הגדרתה וציביונה היהודי-ציוני . הצפה באוכלוסיה עויינת . התקפה צבאית .

שלישית – גם כאשר הפלסטינים הם אוכלוסיה תחת כיבוש והישראלים הם הכובשים , עדין יש מלחמה בין האוכלוסיות .
כאן כבר אתה נכנס לסתירה הפנימית כשאתה כותב ''ההתנגדות המיליטנטית של הפלסטינים'' אחרי שכתבת ''ולא כיחסי שני עמים הנלחמים על אותה כברת אדמה'' .

רביעית - אין לך מושג ראשוני על דרוויניזם ואין לך הבנה בכלל על הישרדות ואבולוציה . לכן זה ''ה'התנגדות' הפלסטינית לכיבוש הישראלי אינה שייכת לקטגוריה של 'מלחמה' או 'מלחמת קיום' במובן הדרוויניסטי'' הוא שטות גמורה .
אם תבקש יפה אסביר לך את העיקרון שבבסיסו של התהליך האבולוציוני . עד אז אסתפק בזה שאקרא לך בור ללא הבנה .

כמובן שאחרי שטענת שאין מיד הוספת ''רק במובן הזה יש כאן 'מלחמת הישרדות'' כלומר סתירה פנימית משורה לשורה .

אתה כרגיל נזקק לכתוב ''האחד חושב שרק זיונים ללא אמצעי מניעה יצילו את העם היהודי'' כאשר טרחתי להסביר שגודל אוכלוסיה נקבע מגורמים אחרים . אבל כרגיל כמו הסברים אחרים - אינך קולט .

והשקר הגדול שלך ''כמה חמור מצבם של הפלסטינים כיום, ביחוד בהשוואה לישראל'' לדעתי דווקא מצבם ניפלא למרות הכיבוש .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 16/07/2009 שעה 0:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כהרגלו,
אריה עירן טורח להגיב
כאשר אין לו דבר אחד לומר לעניין.

ושוב הדברים מצביעים
על פגמיו של הכותב
במקום לכוון אותנו אל הדיון בנושא.

מבחינתי זה 'מה
שהיה להוכיח'.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי