פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסתם אחד, 27/05/09 14:26)
קישקוש מקושקש
דוד סיון (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 17:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה 132617
חבל שאתה מתערב וכועס בלי להבין על מה. הנושא הוא הכרה בקבוצת אנשים (פלשתינאים, יהודים) כלאום יחודי וההכרה שלהם בכך.

חבל שאנשים כמוך כותבים שטויות (תגובה 132617) ואחר כך כאילו לא מבינים שהם השמיטו עובדות היסטוריות
חשובות:
1. יש עם פלשתינאי כבר עשרות שנים לפני 1967.
2. בשביל שיהודי יהיה חלק מהעם היהודי הוא צריך להכיר בכך.
3. לפני 1895 מעט מאד יהודים הכירו בכך באופן מעשי. חלק גדול ממעט היהודים האלה היה שייך לתנועה הציונית.
4. לאורך השנים היו (ועדין יש) גם פלשתינאים וגם יהודים רבים ששייכו את עצמם לעמים אחרים (אם במחשבה ואם באופן מעשי).
5. כעת שיש מדינה אינך חייב להיות ציוני כדי להיות חלק מהלאום היהודי.

מותר לך לכעוס במקום להפנים עובדות היסטוריות חשובות. בכל מקרה ההכרה או אי ההכרה שלך לא תשנה את העובדות האלה.
_new_ הוספת תגובה



קישקוש מקושקש
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 10:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממש דוקטור לקשקשת. לפחות ה'עובדות ההיסטוריות החשובות/ שלך לוקות בחסר.

תעזוב לרגע את הקישקוש המתמשך שלך על 'עם פלסטיני' כי הוא לא קשור כלל לעניין הגדרת הלאום היהודי. הישענות עליו היא כמו להיאחז בספינת קש באמצע סופת הטורנדו.

בן לעם מסויים הוא בן לאותו עם גם אם יש המתכחשים לזה בתוכו. המבחן הוא מבחן ההנהגה, המעשה והתוכן. זה שיש 6 אלפים נתורי קרטא ברחבי העולם ו-‏15% מהם מתנגדים לכל ביטוי לאומי חילוני לעם היהודי אינה טענה המפריכה את קיומו של העם היהודי. זה שיש כמה מאות אנרכיסטים וכתב אחד ב''הארץ'' (בני ציפר) שלא רוצים להיות מוגדרים כיהודים, זו בעייתם האישית שאינה מחייבת את הכלל. המבחן הוא מבחן מעשי ורוחני ובכל אלה עבר עם ישראל (השם הלאומי לעם היהודי) את כל ההיסטוריה הרשומה מאז הוא קם ועמד על הרגליים.

מה שאתה מדבר על 1895 (מעניין למה דווקא תאריך זה? שהרי ביטויים של תנועות לאומיות היו עוד לפני הציונות עצמה) זה לא היווסדו של העם היהודי אלא התעוררות התנועה הציונית, שהיא תנועה לאומית של העם היהודי הקיים מתמיד ולא בניין איזשהו עם חדש. הקישקוש שלך נוצר מבלבול הדעת ואתה מזהה עָם רק לפי תנועה לאומית שלו. מה לעשות שהתנועות הלאומיות החלו לקום רק מסוף המאה ה-‏18? האם לפני כן לא היה עם צרפתי? לא היה עם אנגלי? לא היה עם רוסי? בטח שהיה, כמו שהיה עם יהודי.
אבל עם צריך להיות מובחן לפי הרבה יותר מגדירים שרק קיומם לאורך זמן מאשר לנו שיש עם. והמגדירים האלה ליוו את עם ישראל לאורך יותר מ-‏3500 שנה.

הרצון של יהודי להיות משוייך גם לעם הארץ בה הוא נולד וחי מובן, אבל אין זה מבטל את היותו בן לעם היהודי. ישנם מיליוני יהודים אמריקאים שהם גם בנים לעם היהודי בהכרתם וגם אזרחים נאמנים לארה''ב. אין בזה כל בעייה. ואין הדבר מעיד שאין עם יהודי.

אתה נאמן לפטישיזם, כלומר אתה צריך משהו ממשי בידך כמו מדינת ישראל כדי להבין שיש גם לאום יהודי. אתה מתייחס ללאום רק אם יש לו מדינה. אבל מה לעשות שיש עוד מאות עמים בעולם שאין להם מדינה והם מפוזרים ביותר ממדינה אחת. ואינני מתכוון ל'עם הפלסטיני' שלך. האם תשלול מהם את זכותם להיות עם רק משום שאין להם מדינה?

העם היהודי הוא עם מיוחד ברוב הפרמטרים של הגדרת לאום בתרבות המערבית היודו-נוצרית. העם היהודי הוא העם היחידי שמגדיר עצמו ומגדירים אותו כלאום עם דת ייחודית משלו. בתוך מגדירי הדת יש נרטיב לאומי חי ותוסס. בתפילות עצמן חוזרים ונישנים ניסוחים על הקשר בין האלוהים לעם היהודי. כלומר, יהודי הגדל בצורה טיבעית בבית נורמלי לאורך כל 2000 שנות גלות מבין וחי את החיבור בין האמונה לבין הגדרת הלאום הייחודי היהודי. כלל לא עלו בעבר שאלות של החיבור הזה להוציא שכבה דקה בקרב משכילים יהודים בתנועת ההשכלה / אמנציפציה שרצתה לוותר על האמונה היהודית לשם היתר להיכנס לתרבות המערבת הנוצרית. אבל גם הדבר הזה מעיד יותר מכל שהיהדות היתה גם לאום שהם היו צריכים להיפרד ממנו כדי להיות בני לאום המקום. ממש כמו שאתה חושב היום. אבל זה לא היה נכון אז ויותר מכך זה לא נכון למאה ה-‏20 ולהיום.

היום אפשר להיות ציוני גם אם אתה בכלל לא יהודי. יש מיליוני נוצרים ציונים בארה''ב, קנדה, אירופה ויפן.

גלעד היפתחי
_new_ הוספת תגובה



קישקוש מקושקש
דוד סיון (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 10:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך לבלבל בין מושגים ודעות. עדיף שתחזור לקרוא את
מה שכתבתי בלי לנסות לחפש את מה שאין בו.

חוץ מזה כדאי שתפסיק לערבב בהודעות שלך נסיונות מטופשים
לפגוע ברמה האישית כי זה לא יעזור לך בהבנת מה שכתבתי.

כאשר מישהו מזכיר תופעה כאילו היא קיימת בקבוצת אנשים
וזה הנימוק שלו לביטול מעמדה כעם. יש ויש מקום להזכיר את
קיומה של התופעה בקבוצת אנשים אחרת שמעמדה כעם לא
מפריע לו.

התופעה הזאת היתה קיימת בעם הפלשתינאי ובעם היהודי
באותו הזמן.
_new_ הוספת תגובה



קישקוש מקושקש
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 11:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני פשוט משתמש במילים שלך. אתה חייב להשתפר בטרם אתה תוקף אותי.

אני שוב מוציא את עניין ה''עם הפלסטיני'' שלך מהויכוח כי נגמה לי שהתווכחנו ביננו מספיק, וראיתי שאפילו עין צופיה לא מקבל את עמדותיך האלה שלא לדבר על עירן וחכם ציון שמראים בקיאות מרשימה בנושאים האלה.

אני חוזר וטוען שיש עם יהודי מזה יותר מ-‏3500 שנה אם אתה רוצה או לא רוצה. העם היהודי מראה זאת בטקסטים הדתיים, החילוניים, המנהגים וכו'. ויותר מכך אומות העולם מכירות במציאותם מזה אלפי שנים כמו שנרשמו הדברים ע''י היסטוריונים פיניקיים, יווניים, רומאיים, אירופאים, ערביים לאורך הדורות.

לכן צריך לתקן אותך ולטעון שהיה ויש עם יהודי תגובה 132624 למרות שגם שלמה זנד ניסה לקשקש כמוך.

גלעד היפתחי

גלעד היפתחי
_new_ הוספת תגובה



יש עם פלשתינאי
דוד סיון (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 12:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אתה יכול לתקן רק את הטענות שלך. לגבי הטענות שלי אין צורך לשנותן. נושא הדברים שלי יחסית מצומצם והוא מתייחס לעניין תופעת ''לאום יחודי'' (תגובה 132617). להלן תמצית הדברים:

1. הנושא הוא התופעה ששימשה מישהו לבטל את היות הפלשתינאים עם (תגובה 132617).
2. טענתי שבאותו הזמן אותה התופעה היתה קיימת בין היהודים (תגובה 132624).
3. התופעה התקיימה בשני העמים באותו הזמן.
4. מאחר והיו כאלה, כמוך, שטענו כל מיני טענות בקשר לסעיפים האלה הסברתי את הקשר.

ב. שום דבר מהדברים האלה לא הופרך.
_new_ הוספת תגובה



יש עם פלשתינאי
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 18:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך אתה מבדיל ''לאום יהודי'' מ''עם יהודי''?

למה אצלך נולד ''לאום יהודי'' דווקא ב-‏1895?
מה קרה דווקא אז שהרעיד את כל קהילות היהודים?

האם ההתעוררות הלאומית של היהודים בני העם היהודי
כבר מסוף המאה ה-‏18 אינה עדות טובה יותר לגיבוש המסגרת המדינית של העם היהודי, שזו הגדרה ראוייה יותר?

אין שום יתרון וייחודיות -1895 דווקא.

אתה שוב נופל בפח של עצמך מתוך רצון להראות לנו שלאומיות נולדת פתאום יש מאין, כמו שניסית ללא הצלחה להראות לנו בעניין ערביי ארץ ישראל. כמובן שיש הבדל גדול בין העם היהודי שקיומו מוכח וידוע לאורך אלפי שנות ורק מאפייני הלאומיות שלו קיבלו צורות שונות לאורך השנים בהתאם למסורת הלאומית אמונים של היהודים ובהשפעות חיצוניות של משטרים, מלכויות ולאומים.

העם הפלסטיני אם קיים היום לא נולד בלילה חם אחד וגם לא בשנה אחת וגם לא בעשור אחד. כפי שכבר הסברתי לך, ואני מתרשם שכדרכך לא קראת, צריכים להתקיים מאסה קריטית של פרמטרים שיזהו עם שהולך ונוצר יש מאין. אתה כמובן לא הבאת כלום מהעניין הזה, אלא ששכנעת את עצמך ואת המשוכנעים כבר. אבל כשאנחנו בוחנים את קהילות הערבים בארץ ישראל בכל אותן עשרות שנים מתחילת המאה ה-‏20 ועד לפחות שנות ה-‏70 אנחנו לא מזהים דווקא עם בהכרת הערבים המקומיים ומדינות ערב. יותר ויותר מאפייני עם הולכים ומתגבשים לתוך שנות ה-‏80 וה-‏90 אבל שוב, הפלסטינים הולכים על חבל דק מאוד, ונראה שמשהו מונע מהם בכל זאת לממש את לאומיותם, אם הם אכן חפצים בה. המשהוא הזה הוא מעבר לקיומם, הוא בעייה ערבית גלובלית של אמונת האסלאם.

ניכר שאינך בקיא בתרבויות המזרח התיכון והאסלאם ואני משער שאינך אפילו דובר ערבית (תקן אותי אם אני טועה) ואפילו ממר''י נראה לך אתר מידע ימנמן, בשעה שהוא מביא רק את הערבים בעיקר בלשונם.

נראה שלא הבנת את טענותי, ואני משער שבכלל לא הקפדת לקרוא אותם כמו שאני קורא את שלך, ולכן נראה לי שכל ההתייחסות שלך היא לעמדותיך ולא תשובה לטענותי. שכן, כל מה שהעלאת, גם באשכול הזה, בכלל אינו רלוונטי לביקורת אמת על טענותי.

לכן אני טוען שלא העלאת תיזה מבוססת על קיומו או אי קיומו של ''עם פלסטיני'' ובודאי שלא הפרכת את טענותי בכל הויכוחים שהיו ביננו בחודשים האחרונים.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



יש עם (''עם חי'') פלשתינאי!
דוד סיון (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 19:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד אוסף של טענות קש וטענות מופרכות!
יש עוד הרבה דברים שאתה לא מזהה. אז מה!
_new_ הוספת תגובה



יש עם (''עם חי'') פלשתינאי!
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 22:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם ישראל חי......זה לא ''עם פלסטיני''....
הינה עוד קלישאה שלך וגניבת הדעת
שמשמשות אותך לגשר על חוסר התוחלת של טיעוניך.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



יש עם (''עם חי'') פלשתינאי!
דוד סיון (יום שני, 01/06/2009 שעה 0:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב אינך מבין מה אתה קורא...!
_new_ הוספת תגובה



יש עם (''עם חי'') פלשתינאי!
סתם אחד (יום שני, 01/06/2009 שעה 0:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיוון
אתה במעגל סגור?
תיפתח שורות
עם קצץ ופתח
_new_ הוספת תגובה



יש עם (''עם חי'') פלשתינאי!
דוד סיון (יום שני, 01/06/2009 שעה 5:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



1. סיון, אתה לא מדבר על עובדות אלה על פרשנותך לעובדות
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 11:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קיים פער עצום בין הדברים שאני יכול לקרוא ולשמוע ושמקורם בעולם הערבי לבין הנתונים שעלו בסקרים השונים שהוצגו. בדברים שאפשר לקרוא בחוברות, בספרים ובספרי הלימוד, לראות בשידורי הטלוויזיה, לשמוע ברדיו ולקרוא באתרי האינטרנט במדינות ערב בעשר השנים האחרונות נמצא פחות או יותר סיפור אחד - על עם שנושל ממולדתו, מאדמותיו ומבתיו, ויש לו זכות לשוב אליהם. הדברים הם חד-משמעיים. אפילו אבו מאזן, שהוצג בישראל כשיא המתינות, חזר ואמר עשרות פעמים בראיונות במהלך המשא ומתן כי 'זכות השיבה' לבתים ולאדמות היא הדבר הראשי שהפלסטינים ייאבקו למענו במשא ומתן. כך גם פארוק קדומי שהודיע לפני ימים ספורים, כי 'זכות השיבה' של הפליטים הפלסטינים לבתיהם חשובה מהקמת מדינה פלסטינית. את התמונה הפחות או יותר אחידה הזאת מציגה העלית התרבותית, ולדעתי - היא זו הקובעת. במגבלות תנאי החירות השוררים בעולם הערבי, כאשר יבוא יום ויצטרכו לבחור ולהחליט, העלית תחזור על עמדה זו וכך אכן יהיו פני הדברים; לא תהיה זכות לאיש לסטות ממנה ימינה או שמאלה.

מהי זכות השיבה אל המולדת? מה זאת המולדת? האם פליט שגורש מיפו ועבר 20 קילומטרים מזרחה, יצא ממולדתו? אם נצא מנקודת הנחה שפלסטין בגבולות המנדט, כלומר ארץ ישראל המערבית המנדטורית בהפרדה מעבר הירדן, היא המולדת, הרי שגם על פי הפרשנות המחמירה ביותר הוא נשאר במולדתו ולא גורש ממנה. סימן שאלה נוסף עולה בהקשר זה עקב מינוחים וניסוחים שבהם משתמשים הפלסטינים. עד היום, בכל הכרזה של מוסד פלסטיני רשמי, לרבות בהכרזת העצמאות הפלסטינית באלג'יר ב- 1988, נאמר שהעם הפלסטיני נאבק באופן הירואי וממשיך להיאבק למען שלושה דברים - בסדר הבא: אחדות, חירות, עצמאות. משמע, מטרת האחדות הערבית עומדת לפני העצמאות הפלסטינית. בהקשר זה צריך לזכור, שלא בטוח שכאשר הערבים דיברו על וַטַן (מולדת) הם תמיד דיברו על המולדת הקטנה. בדברים שבעל פה ובכתובים, וכן בדרך שבה מחנכים את כל הילדים (ככל הידוע לי, בבתי הספר הפלסטיניים בכל מקום, כולל בתחום הרשות הפלסטינית, תלויה מפת המולדת הערבית הגדולה), מדובר באומה ערבית אחת מהמפרץ הפרסי עד האוקיינוס האטלנטי, שיש לה מולדת אחת והיא עתידה ביום מן הימים להתאחד. על פי גישה זו, הדבר נמנע ממנה עד היום רק בגלל תככנים זרים, כלומר המשטרים האימפריאליסטיים השונים ולאחר מכן על-ידי ישראל, שנעזרו בסוכנים המקומיים. אם כך מחנכים את הנוער כל הזמן, אינני סבור שמדובר מס שפתיים בלבד. ולכן, כאשר הפלסטינים מדברים על חזרה למולדת, כוונתם אינה פוליטית, במובן המודרני של המילה וטן, אלא אישית-קונקרטית, כחזרה אל מקום המגורים המקורי במשמעות המקורית בלשון הערבית של המילה וטן.

[•]...
חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



2. סיון, אתה לא מדבר על עובדות אלה על פרשנותך לעובדות
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 11:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• אסור להעתיק.]

http://spirit.tau.ac.il/socant/peace/psp/downloads/s...

- . - . - . - . - . - . - . - . - . -

לכן עלינו לשאוף לשינוי בתודעת בני המקום, ערבים כיהודים, ולהכיר בכך שירדן היא המדינה הפלסטינית ולפיכך כל פלסטיני באשר הוא בלי תלות במקום מגוריו יהיה אזרח המדינה הפלסטינית ירדן ויצביע לפרלמנט בעמאן. ערבי משכם ומיפו, יהיו במעמד תושבי קבע בישראל, אבל לא במעמד אזרח ישראל, ומלבד שיצביעו לפרלמנט בעמאן יהיו שותפים מלאים למהלכי החיים והשלום בישראל, יהיו בעלי זכות הצבעה והשתתפות בבחירות מקומיות ובארגונים חברתיים וכלכליים.
לאור העובדות האקטואליות וההיסטוריות אינני רואה דרך אחרת לפתרון הסכסוך מלבד זו, וטוב נעשה עם עצמנו ועם הפלסטינים אם נבין זאת עכשיו בכלי שיכלינו ולא בעוד כמה מלחמות עם כלי זייננו !!!!

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



2. ''חכם'' עוסק בטיעונים לא רלוונטיים!
דוד סיון (יום שישי, 05/06/2009 שעה 14:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה תגובה 133178.

יש עם ילידי ''עם חי'' פלשתינאי!

תעמולה לא תמחוק את קיומו!
_new_ הוספת תגובה



דוד סיון, אתה חייב להכיר בעובדה שחכם ציון מפיל אותך לקרשים
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 18:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא מסביר לך מה זה פלסטינים שאין הם שום ''עם חי'' פלסטיני ומיוחד, והם מחוברים לירדנים ולסורים. אז מה אתה אומר כל הזמן שזה לא רלוונטי? זה האבא של הרלוונטי !!!!!!!!!!!!!!!
למה אתה אומר שאלה דיברי תעמולה? זו היסטוריה, זו האמת ואין בילתה!!! מדובר בעם ערבי אחד שרק בגלל שהיהודים כבשו חלק מהאזור בו הוא יושב (ואני מתכוון לכיבושי 48' ו-‏67' יחדיו) הם משחקים אותה כאילו הם עם נפרד, רק כדי להתגבר מפני הפלישה הזהרה של היהודים,בעיניהם.
מה לא מובן לך?
למה אתה ממציא פרשנות פרטית שלך להיסטוריה?

חריץ עמוק
_new_ הוספת תגובה



תועמלנים מסבירים ומנסים להשפיע על התודעה !
דוד סיון (יום שישי, 05/06/2009 שעה 19:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. תועמלנים שואפים: ''... עלינו לשאוף לשינוי בתודעת בני המקום...'',
ב. תועמלנים ממציאים פתרון: ''הפתרון שנראה כי לקראתו הולכים הדברים...''
ג. תועמלנים מסבירים: ''... הוא מסביר לך מה זה...'' הוא ''... מפיל אותך לקרשים...''

-----

מי שלומד היסטוריה מדווח את העובדות שלמד ואת המסקנות שעולות מהן. תועמלן
שואף ל'שנות תודעת בני המקום' ותלמיד ההיסטוריה מברר מהי תודעת בני המקום.

זה על קצה המזלג... והמסקנה של תלמיד ההיסטוריה היא שיש עם פלשתינאי!
_new_ הוספת תגובה



תועמלנים מסבירים ומנסים להשפיע על התודעה !
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 19:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד לי בבקשה

בהגדרה כי הערבים שהיו תושבי פלסטינה א''י המנדטורית הם הפלסטינים וצאצאיהם אף הם פלסטינים , אזי אני שואל אותך כמה פלסטינים יש בממלכה ההאשמית ירדן ואיזה אחוז הם שם ?

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



תועמלנים מסבירים ומנסים להשפיע על התודעה !
ע.צופיה (יום שישי, 05/06/2009 שעה 20:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה הם פלשתינאים?
_new_ הוספת תגובה



שאל את התועמלנים?
דוד סיון (יום שישי, 05/06/2009 שעה 20:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תועמלנים ? סלח לי מר דוד סיון, אבל לא אני כתבתי את שתי ההודעות
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 21:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקודמות, את ההודעות האלה כתב פרופ' המזרחן יהושע פורת שאתה מהלל ואתה חוגג עליו. אני רק הבאתי את דבריו לפני הפורום. אני הוספתי רק פיסקה בהודעה השניה אחרי סימון הקו.

דוד סיון, רציתי רק להראות שאתה מקשקש שטויות בשמו של יהושע פורת.
פורת אומר את דברו במלל ובכתב ואתה יכול קודם לקרוא את הספרים לפני שאתה בא כביכול לצטט מהם (לא היה שום ציטוט של ממש אלא הבעת דיעה שלך לכביכול אמירה כזאת או אחרת של יהושע פורת).
תגובה 132662 או כאן תגובה 129476
..... אאאאהההה ..... גם את ז'בו גייסת אליך בניגוד לרצונו ......
תגובה 129597
תגובה 129932

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



רק למען הסר ספק
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 21:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הינה הלייק לדבריו של פרופ' המזרחן יהושע פורת:

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



בויינה, שיחקת אותה בגדול !!!!!!!!!!
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 21:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כה לחי !!!!!

חריץ עמוק
_new_ הוספת תגובה



תועמלנים ? כן, ''חכם'' אתה עוסק בתעמולה!
דוד סיון (שבת, 06/06/2009 שעה 6:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תועמלנים ? זה שם תואר מדוייק למה שאתה וחבריך עושים!
דוד סיון (שבת, 06/06/2009 שעה 14:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חכם ציון= חריץ עמוק וכדומה
ע.צופיה (יום שישי, 05/06/2009 שעה 20:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



1. סוף סוף ה''חכם'' מתחיל לתפוס!
דוד סיון (יום שישי, 05/06/2009 שעה 14:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדות האלה, בתגובה 133171, רובן לא רלוונטיות ולא
סותרות את הכתוב בתגובה 132721 שכתבתי לפני כשבוע.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא מקבל את העובדות, אתה לא מקבל את ההנחות
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 18:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מוכיח אחרת אבל אתה אומר שהעובדות ''לא רלוונטיות ולא סותרות''. כשכותבים לך ש: ''נאמר שהעם הפלסטיני נאבק באופן הירואי וממשיך להיאבק למען שלושה דברים - בסדר הבא: אחדות, חירות, עצמאות. משמע, מטרת האחדות הערבית עומדת לפני העצמאות הפלסטינית. בהקשר זה צריך לזכור, שלא בטוח שכאשר הערבים דיברו על וַטַן (מולדת) הם תמיד דיברו על המולדת הקטנה. בדברים שבעל פה ובכתובים, וכן בדרך שבה מחנכים את כל הילדים (ככל הידוע לי, בבתי הספר הפלסטיניים בכל מקום, כולל בתחום הרשות הפלסטינית, תלויה מפת המולדת הערבית הגדולה), מדובר באומה ערבית אחת מהמפרץ הפרסי עד האוקיינוס האטלנטי, שיש לה מולדת אחת והיא עתידה ביום מן הימים להתאחד.''

זה בדיוק רלוונטי ומוכיח את ההיפך ממה שאתה טוען.
_new_ הוספת תגובה



נכון, הטענות שלך אינן רלוונטיות!
דוד סיון (יום שישי, 05/06/2009 שעה 19:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חריץ גדול יודע המון !!!!
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 20:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חריץ גדול יודע המון שלא רלוונטי !!!!
דוד סיון (יום שישי, 05/06/2009 שעה 20:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אל תזלזל בחריץ גדול!
סתם אחד (יום שישי, 05/06/2009 שעה 21:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה גם שכל וגם ממון !!!!

חריץ עמוק
_new_ הוספת תגובה



1. סיון, אתה לא מדבר על עובדות אלה על פרשנותך לעובדות
סתם אחד (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 10:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכות השיבה כביכול של הערבים חשובה להם
עשרות מונים יותר מעצם הקמת
מדינה פלסטינית ערבית נוספת.
כי עוד מדינה שלהם לא בהכרח
תגרום להרס המדינה היהודית
אבל זכות השיבה
כן.
וזו בעצם כל מהות הסיכסוך עם הערבים מאז ומתמיד
לא תהיה פה מדינה יהודית
יש תחושה קשה שיוסלה,סיוון,ע צופיה וצעירים אחרים
לעולם לא יבינו את זה
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי