|
מהותו של עם | |||
|
|||
אני משתתף בפורומים ישראלים ברשת, קורא את הארץ, ידיעות ומעריב וצופה במבט מדי ערב. מה בדיוק אני מחמיץ? | |||
_new_ |
מהותו של עם | |||
|
|||
את החיים האמיתיים, החיים פה בארץ. שלא תבין אותי לא-נכון. אני מכבד את אותך היכן שאתה חי,גם לי יש דעות על אופן החיים במקום שאתה חי,אך איני מעיז להביען באינטנסיביות שאתה מביע את דעותך על החיים והאנשים בארץ, משם. | |||
_new_ |
אינני מבין מדוע זה חשוב | |||
|
|||
במידה מסויימת כולנו, גם החיים כאן, מפתחים דעות על הנעשה סביבנו. חלק מזה נובע ממה שאנחנו מפענחים מהתקשורת וחלק מהתחושות כאשר אנחנו מסתובבים בין הבריות. יתכן שבקטע הזה אריק מקבל וקולט הרבה פחות מידע אבל מפצה על זה בדרכים אחרות. למרות כל זאת, מרגע שנפתח הפורום גם למשתתפים משם, יש צפיה שלא יפחדו להביע את דעתם גם באינטנסיביות. יש לא מעט משתתפים כמו אריק בפורומים בעברית ויש ביניהם כאלה שעושים זאת בצורה הרבה יותר אינטנסיבית ובוטה מאריק. לא זכור לי פעם אחרת שעסקת בתעוזה ובאינטנסיביות של המשתתפים מ''שם''. לכן לא ברור לי מדוע זה פתאום חשוב לך. | |||
_new_ |
מהותו של עם | |||
|
|||
יש נושאים שאני מנוע מלהגיב עליהם, היות ואיני חי בארץ, איני מקבל משכורת ישראלית או משלם מיסים בארץ. משום כך, איני יכול לתרום לדיונים שעוסקים בנושאים כלכליים-מקומיים או בחיי יום-יום בארץ. אך בנושאים אחרים, כמו רמת הוויכוח הפוליטי בארץ, הנהגת המדינה, המוסריות של צה''ל ועתיד העם היהודי, יש לי הרבה להגיד. איני צריך לחיות בארץ כדי לדעת שהגדלת הממשלה ל37 משרדים מהווה מעשה טירוף ציני שמטרתו אחת: להבטיח את עלייתו של ביבי לשלטון. אי אפשר להתבונן בתרגיל זה מבלי להגיע למסקנה שאפשר להגיד הרבה דברים על הממשלה החדשה - רובם מצחיקים מאוד - אבל ''דמוקרטית'' אי אפשר לקרא לה. לפעמים זוית הראיה שאני מביא לדיונים כאן מוסיפה לרמת הוויכוח. | |||
_new_ |
מהותו של עם | |||
|
|||
אתה זכאי להגיד כל דבר,השתתפותך בפורום מבורכת. מנגד אני רשאי להגיד לך שראייתך לגבי ההתרחשויות בארץ מעוותת,שיטחית ולטעמי גם לא אמיתית. שוב: דברים שרואים משם אינם בהכרח הדברים שקורים פה. | |||
_new_ |
הצופיה למרחקים | |||
|
|||
זה מצחיק שיהודי שהוא במקרה הטוב דור שני או שלישי בארץ, מציב כקריטריון לכתיבת ביקורת על ישראל את השהות הרצופה בארץ. אם יש עם בקרב עמי העולם שקיומו עד לפני פחות ממאה שנה, היה קיום לאומי ללא טריטוריה, הרי היה זה העם היהודי. השוביניסטים היהודים באתר הרי מטרטרים לנו שוב ושוב את המורשת היהודית של הערגה לארץ ישראל והשייכות של העם היהודי בתפוצות לארץ ישראל. אריה עירן למשל כתב לא מזמן שהארץ היא ביתם של כל יהודי התפוצות, והוא מתכוון לזה מילולית כמובן. עכשיו בא צופיה באקט כביכול פטריוטי, וחושב שיש לו הזכות להטיף מוסר לאריק פורסטר: ''אתה זכאי להגיד כל דבר,השתתפותך בפורום מבורכת. מנגד אני רשאי להגיד לך שראייתך לגבי ההתרחשויות בארץ מעוותת,שיטחית ולטעמי גם לא אמיתית. שוב: דברים שרואים משם אינם בהכרח הדברים שקורים פה.'' הצליל המתנשא של הזעיר-בורגני היהודי שחי בישראל ו'אני ואפסי עוד'. אז תחליטו ידידי הזעירים, או ש...ישראל היא ביתו של אריק פורסטר בשל היותו יהודי וכדי שתוכלו לטעון ביתר תוקף שהארץ היא רק שלנו - של כל יהודי העולם - ולכן יש צורך להפטר מהפלסטינים ה'רוצחים', או ש...ישראל אינה ביתו של אריק פורסטר, ואז יש צורך במקום מחיה רק ליהודים החיים בישראל כיום רובם בגבולות הקו הירוק - ודי ברווחה, ואז גם אין הצדקה לגניבת האדמות ורצח האוכלוסיה הפלסטינית. אז תחליטו, או ש... או ש... אבל כמו ש... אי אפשר. ולמי ששוב הספיק לשכוח העם היהודי מוגדר למעשה כעם שנדד בתפוצות במשך אלפיים שנה. ורק זה מקרוב חזר ל'מולדתו'. לטעון בהקשר הזה שליהודי הנודד פורסטר אין זכות לבקר את ממשלת ישראל ואת העם השוכן בציון על מעשיהם הנפשעים כלפי תושבי הארץ הפלסטינים, זו גבהות לב, צביעות, והתכחשות למורשת של הפזורה היהודית. וברור גם שהעמדה של הצופיה שמנסה לשכנע אותנו שיש פגם בדברי הבקורת של פורסטר בשל היותו תושב ארה''ב היא לגופו של פורסטר ולא לדבריו. שונה המקרה כמובן כאשר הרב אליצור סגל כותב מאמרים על נושאי מוסר, אך ממשיך להתגורר בעפרה, ישוב אשר 90% מאדמותיו נגנבו מבעליהן החוקיים הפלסטיניים. מותר ואף רצוי שפורסטר ישתף אותנו במחשבותיו בנושא הישראלי-פלסטיני, הוא לפחות אינו מסתובב עם מקל בתחת. שונה כמובן המקרה של אריה עירן המטיף לגירושם מארץ ישראל של כארבעה מליון תושבים פלסטיניים בנימוק שהם ואבותיהם באו לארץ ישראל כמהגרים רק לאחר שהיהודים החלו לפתחה המאה העשרים (שטות מוחלטת כמובן), אך מתעלם כמובן מהעובדה הידועה לכל שהוא עצמו רק דור שני למשפחת מהגרים יהודית מאירופה. מותר ואף רצוי לשמוע מה שיש לאריק פורסטר לומר בכל עניין שעולה בדעתו, היות ואין מקום מגוריו רלוונטי לנושאים הישראליים בהם הוא דן. אין באמתחתו של פורסטר תכניות למעשי פשע נגד האדם (כפי שיש לעירן למשל) או קונפליקט אינטרסים בין מקום מגוריו ורעיונותיו הפוליטיים (כפי המקרה של הרב אליצור סגל). אם הצופיה היה רוצה לעשות את המעשה ההגון, עליו לפנות לאריה עירן ולבקש ממנו שיימנע מלהטיף לגירוש ולחיסול התושבים הערבים של ארץ ישראל בנימוק שהם מהגרים ובני מהגרים - וזאת בשל ניגוד אינטרסים. אם הצופיה היה רוצה לעשות את המעשה ההגון, היה עליו לפנות לרב אליצור סגל, ולבקש ממנו שיימנע מלכתוב בארץ הצבי בנושאי מוסר ושטחים כל זמן שנושא הבעלות של הקרקע עליה בנוי היישוב בו הוא חי לא בא על פתרונו - וזאת בשל ניגוד אינטרסים. ואם צופיה היה רוצה לעשות את המעשה ההגון, היה מאיץ באריק פורסטר לשלוח עוד ועוד תגובות לארץ הצבי בנושא הישראלי. כי לא רק שאין ניגוד אינטרסים בין היות פורסטר תושב זר לבין תגובותיו השקולות והמדודות. נהפוך הוא, נראה שפורסטר ניחן, שלא כמקרה של עירן והצופיה, בפרספקטיבה טובה ומעמיקה יותר של מה שקורה בארץ. כוח הניתוח שלו עולה על שניהם לאין שיעור. | |||
_new_ |
אין לך זכות | |||
|
|||
ההשתתפות שלך כאן היא כבר מזמן מצגת של שקרים, ניגודי אינטרסים, מוסר לקוי ודמגוגיה. למרות כל זאת אינך מתבייש לדרוש צנזורה על אחרים. מן הראוי שלפני שאתה מציב דרישות או בקשות תתקן את הליקויים אצלך. אחרת אין לך שום זכות לדרוש מאליצור דבר. | |||
_new_ |
יהודים רחם רחמו | |||
|
|||
דוד סיון טוען שיוסלה הוא תופעה שקרית ודמגוגית. הצופיה טוענת שיוסלה הוא 'פלשתינאי'. עריה אירן גם הוא אובססיבי בעניין הזהות של יוסלה, והסתמי האחד חוזר למחוזות הכפייתיים של פתח תקווה. מה שמשותף לכל הקולות הנשמעים ברמה בתגובה לניתוחים הדי מדויקים ולעיתים מאלפים של יוסלה, - קולות המקטרגים - הוא הקונצנזוס בדבר היות הטבח של האוכלוסיה הפלסטינית בעזה בדצמבר 2008, מוצדק. מעבר לזה אין כל כך במה לדון. הבעיה היתה ונשארה בעיה מוסרית במובהק. ואין לבעיה הזאת פתרון משביע רצון במציאות הנוכחית בישראל. אין גם צדיק אחד בסדום. הפתרון היחידי המסתמן בעיני המשתתפים הוא הפתרון של חיסול השתתפותו של יוסלה (צעד אחד לפני חיסולו של יוסלה), אך זהו פתרון זמני כמובן, כי כאשר אין איש מוכן לקחת אחריות על מעשה הטבח בעזה בדצמבר 2008 (וזה כולל את כל המפה הפוליטית באתר מדוד סיון וצופיה ועד אריה עירן וחמומי המוח האחרים) אין בחיסולו של יוסלה או בחיסול נוכחותו באתר משום רפואה לפשעים נגד האדם שביצע הצבא הישראלי בעזה. גם באקט של לקיחת האחריות למעשים אין משום מזור למשפחות השלמות שנקרעו לגזרים בהפגזות של צה''ל את ריכוזי האוכלוסיה בעזה. בואו נחזור לעיקר, חבר לצים. לטבח בעזה, להמשך המצור הישראלי על עזה. להמשך החיסולים ה'ממוקדים' ביהודה ושומרון, להמשך מעשי ההתנחלות ביהודה ושומרון, להמשך הפרת החוק הבוטה שמהווה השהות של תושבי עפרה על האדמות שגנבו מהתושבים הפלסטינים באיזור (כפי שמצויין בנתוני המנהל האזרחי בשטחים), ולהפרת החוק הבוטה של ממשלת ישראל המסרבת לקיים את פסיקת בית המשפט העליון בשבתו כבית הדין הגבוה לצדק בעניין גניבת האדמות של תושבי בילעין. זה הנושא: כאשר הממשלה מפירה את החוק בראש חוצות, וכאשר המדינה היהודית שולחת את בניה חמושים מכף רגל ועד ראש לכתוש משפחות מרובות ילדים בשכונות של עזה, רפיח וג'בלייה, אז ברור שמשהו השתבש לחלוטין. וכאשר אתר שיחות בנושאי אקטואליה הופך לאט אך בבטחה לבית מסתור ולבמה חופשית לגזענים ופאשיסטים יהודיים, אז גם האפשרות לדיון בהיבט המוסרי של המצב המדיני יורדת מהפרק. | |||
_new_ |
יהודים רחם רחמו | |||
|
|||
היוסלה הזה. מה שמבין היום צופיה הבנתי כבר בווכוחים הראשונים שלי איתו עת לפני מספר שנים. הוא אינו מהסס לדרוס אחת לאחת את זכויותי אני היהודי, שאלפיים שנה התפללו אבותי לחזור לארצם מולדתם. הוא לא נרתע, מלהצדיק רוצחים נאלחים, ולשמש להם לפה . אבל לשיא חוצפתו המנוולת מגיע היוסלה, כשמשמש במטבע לשון כה יהודית ''יהודים- ''רחמו רחמו''. החצוף הדורסני, משתמש ברחמנות היהודית שהרי יהודים רחמנים בני רחמנים, כנשק , נגד היהודים רחמו יהודים קורא יוסלה, אנה מכם פשטו צוארכם לשחיטה כדי שהמולך הפלסטיני יבוא על סיפוקו . רחמו יהודים אל תגנו על שדרות כדי שלא אאשימכם בטבח עם.. רחמו יהודים , מותו כבר דחילקום כי אני צריך לספק סחורה לשולחי הערבים. לי יוסלה אין רחמים עליך - אתה רוצח נאלח בדיוק כמו שולחך הפלסטינאי יו אתה רוקד מה יפית לפנ אתה נאלח כמותם. יענקלה | |||
_new_ |
[•] יהודים רחם רחמו | |||
|
|||
[•]... וליענקלה היהודי הרחום והחנון עלי להזכיר שהמשפט ''יהודים רחם רחמו'' לקוח מהאופרטה של גולדפאדן - 'המכשפה'. עדיין לא ברור לי האם האתר ומשתתפיו הם סתם חבר לצים שאין פגיעתם רעה, או שמדובר בקן צרעות רציני. לאור תגובתו של 'יענקלה', שסגנונו משום מה מזכיר לי את הסתם אחד בעל האובססיה לאיזכור פתח תקווה, אני מתחיל לחשוב שמפלס האלימות מתחיל לעלות אצל החבורה. כנראה שדברי היכו בעצב רגיש - שותפות הגורל של היהודים הישראלים (להבדיל מהערבים הישראליים) בהדחקת המשמעות של הטבח שצה''ל ביצע באוכלוסיה הפלסטינית של עזה בדצמבר 2008, ובסירוב לקחת אחריות על המעשה. | |||
_new_ |
יהודים רחם רחמו | |||
|
|||
האם צ''ל, הכובע בוער על הראשים או הכובעים בוערים על הראשים אולי הכובע בוער על הראשים מתאים יותר בגלל שהביטוי הנפוץ הוא הכובע בוער על ראשו, כך שגם בלשון רבים צ''ל הכובע בוער על הראשים כי מדובר הרי בשם הכובע הכללי החסר ייחוס מספרי. | |||
_new_ |
יהודים רחם רחמו- מבקש יוסלה מכחיש השואה | |||
|
|||
ואכן משמתחמם נוהג היוסלה להתבונן בשני הסלים שבידיו . שק אחד מלא בהשמצות ובנאצות, והשק השני מלא בביטויים עפשים, הכל מרסיסי פתגמים אידיים , וכלה בפסוקים מהמקורות , וגם אותם מביא תוך הוצאהת התוכן מהקשרו. כמו כל תועמלן מהדור הישן, מנסה להשליט דוקטורינה אחידת מחשבות- המחשבה של יוסלה. מי יסירקורה מעינו של יוסלה ומי יטול קיסם מבין שיניו התותבות- חוששני שאין איש כזה. שהרי ליוסלה אין מחשבה חפשית. טבח של יהודים תמיד יהיה בפיו למלחמת שחרורו מהכיבוש ומאידך, ערבים שנהרגו עקב רוצחנותם הם קורבנות של שואה. כך תופס יוסלה שניצפרים במכה אחד. הציפור הראשונה הכחשת השואה והציפור השניה היא השוואת הרוגי ההתגוננות היהודית לקרבנות השואה שואה. | |||
_new_ |
לא היה טבח בעזה . | |||
|
|||
_new_ |
אסלי תעמולן פלשתינאי | |||
|
|||
כמות השנאה והזדון הנוטף מדבריך אינו משאיר מקום לספק. אגב, אני מוכן לקחת אחריות מלאה על 1300 הרוצחים ומסייעיהם שנהרגו בעזה ואפילו בכבוד ובגאוה. אתה מוכן לקחת אחריות על אלפי היהודים שנהרגו על ידי השפנים הפלשתינאים המתאבדים? או שאתה שפן כמוהם. | |||
_new_ |
עוד שקר בשרות הדמגוגיה | |||
|
|||
השקר של יוסלה: ''דוד סיון טוען שיוסלה הוא תופעה שקרית ודמגוגית''. כתבתי שההשתתפות שלך בפורום היא ''מצגת של שקרים, ניגודי אינטרסים, מוסר לקוי ודמגוגיה''. יש הבדל גדול בין הדברים. כאשר זו רמת המוסר שלך, יוסלה, אין לך שום זכות לילל על רמת המוסר של אחרים. | |||
_new_ |
יוֹסָ'לֶה הוּא יְהוּדִי | |||
|
|||
עִם מַאֲגָר עָצוּם שֶׁל הַשְׁקָפוֹת שְׁגוּיוֹת, נִתּוּחִים מֻטְעִים, וְכַמּוּת אַדִּירָה שֶׁל אִי-הֲבָנוֹת. קוֹרֶה. יֵשׁ הַרְבֵּה כָּאֵלֶּה. | |||
_new_ |
יוֹסָ'לֶה הוּא יְהוּדִי | |||
|
|||
גם זמרי בן סלוא וגם זמרי הורג אלה , היו בני עמנו . כך גם פינחס וגם עמרי . | |||
_new_ |
אריך פורסטר ויוסלה . | |||
|
|||
יוסלה הוא עלום . האם הוא גר בישראל ? איננו יודעים . מי הוא ? איננו יודעים . יש רק את מה שהוא כותב . ומה שהוא כותב בעל משמעות פשוטה . קיום האסטרטגיה שלו תוצאתה הכחדה איטית של היהדות . אני כותב הכחדה וזה שונה מהשמדה . פורסטר מזדהה בשמו ומציין שהוא תושב קליפורניה . זה מעיד על מידת ההגינות אשר אין ליוסלה . אך יש במגורים בקליפורניה צל קטן . למתגורר בקליפורניה המעורה בקורה בישראל דרך חומר כתוב , אין שותפות אמיתית . הוא אינו מושקע בישראל ואין לו הטבה מישראל וגם לא נזק . בגשם הישראלי הוא לא ירטב ובחמסין הישראלי הוא לא יתייבש . במטח טילים הוא לא קורבן סטטיסטי , במיסוי הוא לא משתתף ברפואה הקורסת הוא לא ירפא ובחינוך הנובל אינו מחנך את צאצאיו . זה עושה את ההבדל ! אריה עירן . | |||
_new_ |
כאשר פלשתינאי מטיף לישראלים | |||
|
|||
אז כל דבריו יוצאים עקומים ודוחים. יוסוף, נחשפת, תשלים עם זה. אתה לא עושה רושם על אף אחד. אתה דוחה. אריק פורסטר מל.א. יכול להיות אוהד הפלשתינאים,זכותו, אך זה ממש לא מעניין. | |||
_new_ |
הצופיה למרחקים | |||
|
|||
יוסלה מה ההבדל בינך לבין הרב סגל? אתה יושב על אדמה גזולה ושדודה וגנובה בפתח-תיקווה ומטיף מוסר לכולם וטוען שכל עם ישראל הוא מתנחבלים. בנקודה זו כל דבריך מגוחכים ומעוררים חיוך של ביטול ותנועה סיבובים של אצבע מול מצח. הבעיה היא ששונאי ישראל משייכים אותך למחנה שלהם והופכים את הקוריוז שלך לעובדה פלסתינית מן המנין. הם אומרים: הנה תראו יהודי שמדבר בדיוק כמונו על יהודים ומדינת ישראל ושונא אותם כמונו.כי יש סיבה טובה לשנוא את היהודים... הוצאת את עצמך מחוץ למחנה - ואפילו אינך רואה שרק המחנה הזה הוא שנותן לך אפשרות להתבטא בתוכו ואני אומר - זה מה שלא מוסרי פה. | |||
_new_ |
לא היה טבח בעזה . | |||
|
|||
בעזה נהרגו 1300 פלסטינים בלחימה חוקית על פי אמנות ז'נבה . אריה עירן . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |