פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסתם אחד, 26/04/09 5:56)
מדינת משטרה לכל דבר
סתם אחד (יום ראשון, 26/04/2009 שעה 11:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביום ששי האחרון נפצעו אחד עשר מפגינים בבילעין ובנעלין
לאחר שבשבוע שעבר נהרג מפגין תושב בילעין
בסאם אבו-רחמה שמו מפגיעת רימון גז שנועד לשימוש ארוך טווח
אך נורה מטווח של מספר מטרים ובכינון ישיר.

'הארץ' מדווח ש-
''כ-‏1,000 פלסטינים ופעילי שמאל הגיעו לכפרים כדי להפגין נגד תוואי הגדר ולמחות על הריגתו של המפגין באסם אבו רחמה בשבוע שעבר מפגיעת רימון גז. על פי דיווחי המפגינים בבלעין, נפגעו עד כה כ-‏10 מהם מירי כדורי גומי...
לפני חודש וחצי נפצע קשה אמריקאי מרימון גז בנעלין... במקביל התקיימה הפגנה של כ-‏100 איש ליד הכפר נעלין, שם פלסטיני אחד נפצע בראשו מפגיעת רימון גז... גורמים בצה''ל אמרו השבוע שירי רימון הגז שהרג את אבו רחמה, היה ככל הנראה בניגוד להוראות. מהממצאים בשטח, עולה שהחייל אשר ירה את הרימון ממטול, עשה זאת בכינון ישיר, ולא בכינון עקיף כפי שמורים נהלי הצבא לפיזור הפגנות.''

נראה שאחרי שצה''ל סיים את הטבח בעזה,
התפנו החיילים המגינים על ישראל להכות באוייב
הנורא - תושבי בילעין ונעלין ואנשי השמאל
המצטרפים אליהם בכל יום ששי. בחישוב באחוזים
(תודה לשיטת החישוב שהציע מכאל שרון) אחוז הנפגעים
קשה בהפגנה בנעלין ביום ששי האחרון הוא אחד מתוך
מאה מפגינים - הווה אומר אחוז אחד של נפגעים קשה
בהפגנה לגיטימית נגד עושק האדמות בידי צה''ל, מדינת
ישראל, ושאר מוסדות המדינה הכאילו דמוקרטית שלנו.
_new_ הוספת תגובה



ראעד סלאח טוען שאל אקצא נמצא על הר הביית
סתם אחד (יום ראשון, 26/04/2009 שעה 14:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר 4000 שנה.
ואני טוען שהר הביית הוא המקום של בית המקדש של היהודים .
אני גם טוען שהשיקוץ הננקרא אל אקסא נמצא באיזור בו היה בית המקדש היהודי.

ומי צודק יוסלה?
_new_ הוספת תגובה



עוד פרק של התעמולן מראמאללה
ע.צופיה (יום ראשון, 26/04/2009 שעה 15:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמפר את החוק שלא ילין על שומרי החוק.
לא אנשי שמאל מפגינים בנעלין את בילעין אלא פלשתינאים אינטרסנטים ואנארכיסטים בינלאומיים שנודדים מהפגנה להפגנה.
אין שקר גדול יותר מהפגנות בילעין את נעלין.
עוד פרק של התעמולן מרמאללה.
_new_ הוספת תגובה



ובכינונה של מדינת פלסטין ביהודה שומרון ועזה ננוחם
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 13:50)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את החוק מפרה ישראל מזה שנים ארוכות.
לאחרונה נוסף העושק הממוסד והמאורגן היטב
של אדמות פלסטיניות פרטיות באמצעות תוואי הגדר.

כאשר תושבי המקום הפלסטיניים מפגינים נגד
גניבת האדמות באמצעות גדר ההפרדה,
יורים בהם חיילי צה''ל ופוצעים והורגים בהם
ובמפגינים היהודיים המצטרפים אליהם.

את החוק מפר הצבא שאמור להגן על אזרחי ישראל.
את החוק מפר הצבא שאמור להגן על הסדר והחוק בשטחים.
את החוק מפרה המדינה - כפי שאכן קבע בית המשפט הגבוה לצדק
בעניין בילעין.

ההפגנות בבילעין ובנעלין הן שריד אחרון
להערכים של צדק ויושר עליהם נוסדה
מדינת ישראל.

הבורות של הקיקלופ שחושב עצמו לאיש שמאל
זועקת לשמים. על המצב בבילעין אינו יודע כלום,
אך העיקר הוא פותח את הפה.

נראה שהתנערותו של הצופיה מההתנחלויות
היא רק מהשפה לחוץ. כשזה מגיע לבילעין -שם
הממשלה והצבא גנבו את האדמות של תושבי
הכפר, פתאום זה בסדר.

נראה שהתנערותו של ... מהפגיעה בזכויות
אדם היא רק מהשפה לחוץ, כי כאשר זה מגיע
לפלסטינים, ולטבח שצה''ל ערך בתושבי עזה
בדצמבר 2008, משום מה הצופיה תומך בטבח.
_new_ הוספת תגובה



ובכינונה של מדינת פלסטין ביהודה שומרון ועזה ננוחם
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 14:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בבלעין ונעלין הצטופפה כל הטינופת של העם היהודי עם הנופת של הערבים כדי להסית נגד מדינת ישראל והיהודים
יוסלה כמובן יתן לכך יד, אפילו ידו מלאה בכתמים של סיגריות מכובות.
זה טבעו.
טוב שיש יוסל'ס כאלה, רצוי במינון חלוש יותר - כי אז כולנו יודעים איפה הדרך האמיתית עוברת
בצד השני.
תמשיך יוסלה, אבל תן לנו לנוח קצת אחרי הצהרים.
לא כולנו אובססיבים כמוך
ותפסיק לכבות סיגריות על כף ידך.
היד היא סמל לשלום - לא מאפרה
_new_ הוספת תגובה



וסילוק הערבים עד האחרון שבהם ננוחם .
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 15:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדמות הכפר בילעין הן אדמות משפחת מתיתיהו החשמונאי .
הערבים שגרים שם הם פולשים לאדמה שאינה שלהם .

הטבח ברצועת עזה היה טוב אך בזבזני .
הגדר בזבזנית גם היא .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



וסילוק הערבים עד האחרון שבהם ננוחם .
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 18:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שטויות. בספר מכבים א' מודה מר חשמונאי שמשפחתו גזלה את הנחלה ממשפחה שומרונית.
_new_ הוספת תגובה



וסילוק הערבים עד האחרון שבהם ננוחם .
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 4:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נא לכתוב באיזה פרק ובאיזה פסוק , אם אפשר אז גם ציטוט .
_new_ הוספת תגובה



עוד גוש דביק וריחני
ע.צופיה (יום שני, 27/04/2009 שעה 17:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פליטת יוסוף התעמולן מראמאללה.
הריח, יוסוף, הריח, זו הבעיה שלך.
_new_ הוספת תגובה



מדינת ישראל שוב עוברת על החוק - וחד העין מצטרף בהתלהבות
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 22:27)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'טוב' לראות
כיצד צופיה ועירן
מיישרים קו, הרחק
מעבר לגבול של החוקיות
או המוסריות, יהודית או לא.

התגובות לדברי יוסלה בעניין בילעין
מדגימות את תחולת הקונצנזוס
הגזעני בעליל בישראל בצורה
'מושלמת'.

ואם שמתם לב, אף לא פרור של עובדה
או תגובה עניינית לעניין בילעין. וזה
מובן, היות וגם בית הדין הגבוה לצדק
מצא שנגרם עוול חמור לתושבי בילעין
בשל תוואי הגדר, והורה לשנות את התוואי.

יותר מאוחר נזפו שופטי בית המשפט העליון
במדינה על שאינה מקיימת את פסיקת
הבג''ץ.

ההפגנות בבילעין חוקיות, היות והן מתקיימות
על אדמות הכפר, ותמיד בצד הפלסטיני של הגדר.
הקצין 'התורן' בשטח מחליט מתי והיכן להכריז
על המקום כשטח צבאי סגור באופן שרירותי,
ורק כאמתלא על מנת להפעיל כוח כלפי המפגינים.
גם זה לא חוקי, כמובן.

מעניין שמפיהם של עירן וצופיה יוצאת אותה
פליטה מהבילה של קיא גזעני, ולא מילה אחת
של תגובה עניינית.

מתתיהו החשמונאי. הצחקת אותי מר פריהאוף ג'וניור.
בשם דמות מתקופת המקרא הינך מצדיק גניבת
אדמות של כפר שלוו, ואף מטיף לגירוש תושביו.
ה'דתיות' שלך, כמו ה'פטריוטיות' שלך,
מושתת על דיעות קדומות, ופחדים קיומיים שאין
להם כל קשר ללאומיות יהודית אמיתית.
ידעתי את זה מהרגע הראשון בו נתקלתי בתגובותיך
באתר. ולא התבדיתי.
_new_ הוספת תגובה



עוד גוש דביק
ע.צופיה (יום שני, 27/04/2009 שעה 22:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איכס.
_new_ הוספת תגובה



[•] מדינת ישראל שוב עוברת על החוק - וחד העין מצטרף בהתלהבות
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 4:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מצדיק גניבת קרקע מהתקופה העותומנית .
אתה מצדיק בעלות בעזרת קושאנים מזוייפים .
אתה מנתק את הכפר בילעין מהטענה ללאומיות פלסטינית .
לא רק שאינך מוסרי , [•]...

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



יוסלה נגד המכבים. חיפה,תל-אביב?
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 6:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשם איזו דמות של ערבי בידואיני שחי במדבר לפני אלף ארבע מאות שנים - המוסלמים מנסים לכבוש את העולם ולרצוח את כל היהודים שחיים היום בארץ
יוסלה - תתעורר
כי בשינה אתה פולט המון גזים
_new_ הוספת תגובה



יוסלה נגד המכבים. חיפה,תל-אביב?
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 10:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המגיב הסתמי האחרון מבלבל בין 'מכבי' וה'צופים'. אני דווקא הייתי ב'מכבי'
למרות שלא הייתי ממשפחה רוויזיוניסטית.

אכן, צמצום האדם לכדי מערכת עיכול המייצרת גזים, הוא רעיון מעניין,
אך ליוסלה יש הרבה פחות גזים מאז שהפסיק לאכול מוצרים המכילים חיטה,
וגם הריח השתפר (אתה שאלת).

אריה עירן לעומת זאת כותב:

''אתה מצדיק גניבת קרקע מהתקופה העותומנית .
אתה מצדיק בעלות בעזרת קושאנים מזוייפים .
אתה מנתק את הכפר בילעין מהטענה ללאומיות פלסטינית .
לא רק שאינך מוסרי , [•]...''

ויוסלה (שעוקב בדאגה בשנים האחרונות אחר ההתדרדרות במצבו
של עירן ג'וניור) חושב לעצמו: מהיכן לוקח הלה את השטויות האלה?
ומדוע הוא מוצא לנכון לענות בכל הזדמנות.

יוסלה נעלב עד עמקי נשמתו מההאשמה שהוא מצדיק ''גניבת
קרקעות מהתקופה העותומנית''. ועוד יותר נפגע יוסלה - מההאשמה
שהוא ''מנתק את הכפר בילעין מהטענה ללאומיות פלסטינית''.

אך גם ממה שנותר מהדיון המעמיק של אריה עירן בנושא המוסר
ניתן ללמוד שהוא עקבי גם הפעם, היות ומהמלים ''לא רק שאינך מוסרי''
שהוא מפנה ליוסלה ניתן ללמוד שעבור עירן הגדרת המוסר האישי שלו
מותנית תמיד במה שאחרים עושים. וזה כמובן מאכזב.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה חי באי הבנה עמוקה .
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 11:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין מה לעשות . מסבירים מסבירים והוא לא מבין .

והנה יצא קצה המרצע משקו של יוסלה.

כל המוסר כולו עוסק רק ביחסים בין בני אדם , אף כי יש המרחיבים גם לעולם החי .
ואז כותב יוסלה את מישפט הפלאים
''ניתן ללמוד שעבור עירן הגדרת המוסר האישי שלו
מותנית תמיד במה שאחרים עושים. וזה כמובן מאכזב''

אמור מעתה - ליוסלה יש מוסר שאין ענינו ''אחרים'' .
לדרגת התרוממות רוחנית כזו גם קאנט לא הגיע .
אפילו קאנט ענינו חוקים אוניברסליים .
אבל זה קטן על יוסלה . הוא יכול בלי ''אחרים'' .
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



יוסלה חי באי הבנה עמוקה .
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 11:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פילוסופיה אינך יודע (סילפת לחלוטין
את משמעות הציווי הקטגורי אצל קאנט),

על מוסר אתה פולט מספר
גידופים גזעניים (''הערבים רוצחים''),
וטוען במצח נחושה שבן שיחך
מסרב לדון בנושא (לא היה ולא נברא).

ההתלות שלך עם כל איזכור של המילה
'מוסר' במה שאחרים עושים, בין אם הם
'ערבים רוצחים', כלשונך, נאצים ושאר
רבי טבחים, או סתם קולגות שבבוגדנותך
אתה מסגיר פרטים אישיים מהיכרותך עימם
(כגון אורי אבנרי),
-בכל פעם שהוזכרה המילה 'מוסר' עברת
לתיאור של פשע שמישהו אחר ביצע, כסיבה
מספקת לכך שגם לך מותר לבצע פשע כזה
(כמובן בשם היהדות וקיום העם היהודי).

הבעיה היא שתפישתך את המושגים הפילוסופיים
המופשטים הקשורים בהכרח בדיון בשאלות מוסר
ובהגדרת המוסר בכלל היא כה שטוחה, שאינה
מאפשרת כלל דיון עמך מעבר ל'הערבים רוצחים'.

בהתחלה חשבתי שאתה סתם עושה תרגיל בעניין
זה, אך עם חלוף הזמן נראה שזה באמת העומק של
המים בבריכת המים העמוקים אצלך.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה חי באי הבנה עמוקה .
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 12:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא עומק המים אצלי מהווה בעיה .
עיפוש המים אצלך הוא הבעיה .
אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה ,
על פי הכללים שלך חשוב מאד מ-א-ד
מה עושים האחרים .
על פי הכלל שלך כשהערבים רוצחים
הם ראויים שיירצחום .
ואם הצו הקטגורי של קאנט מקובל עליך
לא עלי
הרי שמעשיהם השפלים של הערבים
ראוי שיהיו חוק אוניברסלי .

כך שאני מבין את הדברים מצויין . זה אתה שעיוור לכללים שלך .
את המוסר שלי פשוט אינך יודע כי לא כתבתי ולא הסברתי .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 13:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן כותב:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

בדצמבר 2008 היתה לי שיחה דומה עם עירן. גם
אז טען שהוא דוחה 'דין אחד לכולם',

וגם אז עניתי לו:

אריה עירן משקר כשזה נוח לו.
עירן כתב אז:
''אני לא , לא , לא חסיד של דין אחד לכולם .
התבלבלת !''

ויוסלה ענה:

קצת מוזר,
היות ועירן כתב,
ב-‏9 בפברואר 2008
''לא קיים אצלך הצעד הראשון של הגישה המוסרית .
''דין אחד לכולם'' .

ועוד בעניין 'דין אחד לכולם', עירן כתב בעבר:

''במקום לעסוק ב''מוסר'' עדיף לעסוק ב''עקרונות פעולה'' . בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .''

כמו תמיד,
אצל עירן,
יד ימין אינה יודעת
מה שיד שמאל עושה.

כאמור השיחה שלמעלה התרחשה
בדצמבר 2008.
וזה אופייני לעירן, שגם מושגים ועקרונות
אותם כבר הציג בפירוט רב בעבר,
הוא מכחיש, כאשר נדמה לו שזה
משרת את מטרותיו.

זה לא סתם היעדר עיקביות.
זה שימוש ישיר בשקרים מתי שזה נוח
לכותב.
_new_ הוספת תגובה



ברור שאינך מבין טקסט כתוב
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 16:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מסכים לעיקרון של דין אחד לכולם . זה אני . א-נ-י .
אתה עובד לפי העיקרון הזה . זה אתה . א-ת-ה .

כאשר אתה מקבל את העיקרון הזה , א-ת-ה , אז
כאשר הערבים רוצחים מותר לי לרצוח אותם , לפי השקפתך . ש-ל-ך .

הרי הציטוט שא-ת-ה הבאת כתוב בו במפורש ''לא קיים אצלך הצעד הראשון של הגישה המוסרית ''דין אחד לכולם'' . זה על רקע שבו טענת שכך צריך להיות . א-ת-ה חסיד של דין אחד לכולם . א-ת-ה לא מקיים את הכלל ש-ל-ך .

ואתה מביא ציטוט נוסף שמחזק את הקודם ''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך'' לא ע-ל-י מקובל . מקובל ע-ל-י-ך .

הבנת ? או שאתה צריך להסבר נוסף ?
כך מצטרפים לכשלים הלוגיים שלך גם אי-הבנת הנקרא .
את הסופרלאטיבים שאתה ראוי להם לא אפשר לכתוב כאן .

א-ת-ה חסיד של קאנט . לא א-נ-י .
אני לא מסכים לקאנט . אני לא מסכים לפרשנות של הלל הזקן .
אני לא חושב כך . אני חושב אחרת . עבורי המוסר הוא אחר .
אתה לא יודע מהו . לא כתבתי ולא הסברתי ולא ניראה לי שמוחך המלא סיד יבין .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



או ש... או ש...
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 21:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב-‏2008 כתב אריה עירן:

''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .''

אתמול כתב עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

וזה כמובן,
דבר והיפוכו.
לפני שנה עירן מציג את העקרון בפירוט,
ועכשיו הוא מצהיר שהעקרון הוא
''דבר שאני דוחה''.

תחליט אריה,
או ש... או ש...
אבל כמו ש... אי אפשר.

והיה עוזר אם היית
מפסיק להתעלל בקאנט
המסכן. במה זכה עמנואל
שיהודי, דור שני למהגרים
ישב בפלסטינה ויעשה שימוש
מעוות ברעיונותיו, במטרה
להצדיק פשעים נגד
האנושות.
_new_ הוספת תגובה



אני חייב להניח שאתה עיוור .
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 6:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחרי שציינתי והדגשתי שמדובר בך ולא בי .

שים לב
''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה''
המילה החמישית היא ''ע-ל-י-ך'' אתה , גוף שני יחיד .

וכך זה הולך לאורך כל הדיונים .
או שאתה עיוור או שאתה חסר הבנה .
על פי הדיעות ש-ל-ך אתה לא מוסרי .
_new_ הוספת תגובה



אני חייב להניח שאתה עיוור .
ע.צופיה (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 6:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי כתבתי: תעמולן פלשתינאי מראמאללה.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 9:20)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם ציפציפ רוצה להשתתף בחגיגה של עירן.
מדוע? כי עבור שניהם הדבר הכי גרוע שאפשר
לייחס למישהו זה שהוא 'ערבי' או 'פלשתינאי'.

זו גישה המבוססת על דיעה קדומה.
וכאשר עירן קורא לטרנספר ולחיסול 'ערבים'
והקיקלופ תומך בטבח האוכלוסיה בעזה
בדצמבר 2008, אז מה נותר ליוסלה לעשות
חוץ מלהשתאות כיצד הפכו שני ה'ליברלים'
האלה תוך שנות דור אחד לגזענים מובהקים.
_new_ הוספת תגובה



ע.צופיה (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 10:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממקום מושבך אין לך מה להשתהות.
.
אתה בצד השני של המתרס.
ערבי ופלשתינאי אינם דבר גרוע כלל.
רוצח פלשתינאי שתופס מחסה בין נשים וילדים הוא דבר מבחיל.
תעמולן פלשתינאי הוא דרגה אחת לפני הרוצח.
_new_ הוספת תגובה



או ש... או ש....
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 12:41)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האופן שבו אתה נאלץ לעוות את העובדות,
או, כפי שהיה בעת הטבח בעזה בדצמבר 2008
- הדחקה והכחשה מוחלטים
של העובדות, אינו מעיד על יכולתך לשפוט
או להשוות. דווקא הדמוניזציה של כל הפלסטינים
ככלל מעמידה אותך במגזר הצר והמסוכן
של היהודי הגזען שאפילו אינו מודע לכך.

הגזענות אצלך היא. מה שקוראים, לטנטית.
וכך גם הקונפורמיזם הפוליטי שמאפיין את עמדותיך.

אם אצל אריה עירן קנה המידה המוסרי
הוא 'אם אחרים מבצעים פשעים אז גם לי מותר',

אז אצלך קנה המידה לאימוץ עמדה פוליטית הוא
'מה עושים או מה חושבים רוב הציבור'.

בשני המקרים, שלך ושל עירן,
קנה המידה המוסרי מבוסס על קנה המידה
של מישהו אחר, בין אם עבריין אחר, או הקבוצה
בה אתה חי. היכולת של שניכם לעשות הבחנה
פשוטה ואישית בין טוב לרע, פגומה. וזה כמובן
פוגע בתפישת המוסר שלכם בכלל, כי אין מוסר
לא אישי.

בגלל זה החזרה שלך על הרעיון שיוסלה הוא
ערבי או פלסטיני, רק מבליטה ביתר שאת את
המידור של בני אדם שהינך עושה לפי מפתח
של גזע דת ולאום. זה גם מסגיר עד כמה אין
לך ענין בהגנה על זכויות האדם, בין של ישראלים
או של פלסטינים. הכרזותיך בעניין ההתנחלויות
לכן חסרות תוקף.

אתה נגד ההתנחלויות,
אך היית בעד טבח האוכלוסיה הפלסטינית בעזה
בדצמבר , 2008 ועדיין אתה מצדיק
את הטבח בכל הזדמנות.

או שאתה מגן על זכויות התושבים הפלסטינים להגנה בפני המתנחלים
ואז ההגיון מחייב שהיית יוצא נגד הטבח בעזה בשל הפגיעה החמורה
באוכלוסיה הפלסטינית שם,

או שאתה מטיף כפי שאכן עשית וממשיך לעשות לטבח האוכלוסיה בעזה,
ואז ההגיון אומר שעליך לתמוך גם בבריונות של המתנחלים ביהודה ושומרון.

או ש... או ש...
אבל כמו ש...
אי אפשר.
_new_ הוספת תגובה



יוסוף!
ע.צופיה (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 16:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא משנה איזה תחפושת תלבש תמיד תשאר תעמולן פלשתינאי צר אופקים שמתיימר להבין את המנטליות נישראלית אך קו מחשבתך הפלשתינאי מסגיר אותך בכל שורה ושורה.
איני מייחס כל חשיבות למילותך או לדבריםן שאתה כותב כי ברור לי המניע שלהם.
כך גם עירן ואחרים ,כולם מנקודות מוצא שונות מגיעים לאותה מסקנה. יהודי אתה לא.
אז אל תברבר לי את המוח על העובדות שלך, התובנות שלך,המוסר שלך והצדק של, הכל מזויף ולא אמיתי.
אז תמשיך לכתוב שטויות,זה לעיתים משעשע אותי ואני מגיב ולעיתים ממש לא מעניין ואני מדלג.
ביי יוסוף.
_new_ הוספת תגובה



או ש... או ש....
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 6:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
הרגע
למעלה-
עין אומר לך שאין זה רע להיות פלשתיני וערבי.הוא כותב את זה ברור
אבל אתה קורא לא ברור
אולי אתה הקיקלופס?
הוא נגד רוצחים מתועבים שמסתתרים מאחורי נשים וילדים ורוצחים ללא הבחנה יהודים (גם את בני עמם)
אולי תקרא עוד פעם גם בשבילי ותנסה שוב להסביר?
תפסיק לכבות סיגריות על כפות ידיך...
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 9:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב-‏2008 כתב אריה עירן:

''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .''

אתמול כתב עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

וזה כמובן,
דבר והיפוכו.
לפני שנה עירן מציג את העקרון בפירוט,
ועכשיו הוא מצהיר שהעקרון הוא
''דבר שאני דוחה''.

תחליט אריה,
או ש... או ש...
_new_ הוספת תגובה



אתה קיבלת לזה תשובה
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 16:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קצת יותר למעלה .

(יום רביעי, 29/04/2009 שעה 6:06)
אחרי שציינתי והדגשתי שמדובר בך ולא בי .

שים לב
''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה''
המילה החמישית היא ''ע-ל-י-ך'' אתה , גוף שני יחיד .

וכך זה הולך לאורך כל הדיונים .
או שאתה עיוור או שאתה חסר הבנה .
על פי הדיעות ש-ל-ך אתה לא מוסרי
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 18:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב-‏2008 כתב אריה עירן:

''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .''

שלשום כתב עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

וזה כמובן,
דבר והיפוכו.
לפני שנה עירן מציג את העקרון בפירוט,
ועכשיו הוא מצהיר שהעקרון הוא
''דבר שאני דוחה''.
_new_ הוספת תגובה



אדוני
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 19:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה רוצה לשמוע ממני עליך להזדהות .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



להתפלל לא יעזור
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 22:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב-‏2008 כתב אריה עירן:

''...אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .''

שלשום כתב עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

וזה כמובן,
דבר והיפוכו.
_new_ הוספת תגובה



תקרא בעיון את המקור ותראה שאתה טועה
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 6:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשלב זה ההודעה של עירן עליה אתה מסתמך מפברואר 2008 (תגובה 111926)
עוסקת למעשה בפרשנות של עמדתך. לכן יוסלה תצטרך לחפש מקור אחר לסתירות אצל אריה עירן.
_new_ הוספת תגובה



[•]קראתי בעיון את המקור, ועכשיו לאחר שבחרת להתערב, דוד, אתה טועה
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 7:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, ההתממות של עירן והנסיון שלו להגן על כבודו האבוד מובנים.
מה שלא מובן זה שאתה [•]..., אינך טורח לבדוק את תגובותיו של אריה עירן
מלפני כשנתיים (מחוץ לטווח החיפוש של האתר), כי שם היית מוצא דיונים
בהם עירן מציג את 'דין אחד לכולם' כאחד העקרונות של תפישתו.

הציטוט שהבאתי מ-‏2008 מראה בבירור שעירן מציג את העקרון
'דין אחד לכולם' כעקרון שהוא דוגל בו. וכדי למצות את הנושא מצאתי את
הלינק שהבאת בשלמותו ושם כותב עירן:

''...במקום לעסוק ב''מוסר'' עדיף לעסוק ב''עקרונות פעולה'' . בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .
3-לכל מעשה יש לתת שכר או עונש על פי טיבו ועוצמתו .
4-אף כי לאדם יש עוצמה חסרת תקדים התהליך האבולוציוני חזק ממנו .
5-לצורך תיפעול עקרונות אלה יש לנסח את פרטיהם באופן שווה לכל נפש ובאופן שאינו אחר .''

הקטע שלמעלה אינו ''עוסק למעשה בפרשנות'' עמדתי שלי,
אלא מהווה מצגת העקרונות של עירן (בתקווה למצוא עמי קרקע
משותפת לשיחה).

על רקע זה, טענתו של אריה עירן
שהוא דוחה מכל וכל את העקרון של 'דין שווה לכולם'
היא שקרית.

וכנראה שהתממות היא מדבקת.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה אתה עוסק בדמגוגיה
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 8:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. שיטה מוכרת של דמגוגים היא הוצאת דברים מהקשרם המלא, כדי להציג תמונה מטעה או מזוייפת.

למעשה לפי הכתוב ההודעה של עירן מפרשת עמדות שלך. הוא מתחיל מהצגת עמדתך (תגובה 111926):
''את זה כתבת בתשובה לשאלותי בעינין המוסר שלך :
''אני מאמין בכך שבני אדם
דומים מאד למרות פערים שנראים לעיתים כלא ניתנים לגישור. אני מאמין
בצדק משפטי ובשוויון משפטי בין בני אדם. אני מאמין בדמוקרטיה. אני מתנגד
למשטר צבאי מכל סוג שהוא. אני חושב שלהתקוממות עממית אין פתרון
צבאי. אני חושב שגם למי שהוא אוייב שלי יש זכויות בסיסיות, שהפרתן
משחיתה אותי לא פחות מאשר היא פוגעת בו''''.

אני מבין את המשך אותה הודעה כפרשנותו לקטע הזה. הרי בהמשך הוא מסביר קטעים מעמדתך זו ואיך לדעתו צריך להתייחס אליהם. נכון הוא לא מסמן שזה ציטוט אבל זה אכן כך - הוא מסביר-מפרש את עמדותיך.

אתה, יוסלה, מצטט מההודעה הזאת תוך התעלמות מהעובדות האלה, מההקשר. לכן טענותיך בהקשר הזה הן דמגוגיה.

ב. זו ההודעה ממנה אתה, יוסלה, שואב ומרכיב את מעשה הדמגוגיה. הדרישה שלך שאבדוק הודעות אחרות של אריה עירן היא משוללת כל יסוד סביר, משתי סיבות:
1. זה לא תפקידי לחפש הוכחות או עדויות תומכות בעמדתך. זה תפקידך.
2. הרי בהודעתי (תגובה 131578) כתבתי במפורש שההתייחסות שלי היא לאותה ההודעה.

לכן יוסלה עדין תצטרך לחפש מקור אחר לסתירות אצל אריה עירן.
עד אז העובדות מורות שאתה עוסק בדמגוגיה וטועה.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה אתה עוסק בדמגוגיה
ע.צופיה (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 9:05)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד מסכה שהוסרה מפרצופו של יוסוף.
_new_ הוספת תגובה



ה- yes-man מכה שנית
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 9:50)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא יודע אם
זה מצחיק או
עצוב,

לראות כיצד
חד-העין מחכה
בצללים לרגע בו
מישהו אומר משהו
שלילי על יוסלה

כדי להגיח מהמסתור
ולהצטרף ל'חגיגה' בזעקת
'יש לי, יש לי' המוכרת.

תוך פילבול העין האחת במאמץ
הודיע הנ''ל לא מזמן שיוסלה
הוא 'תועמלן פלסטיני'.

עכשיו דוד סיון מנסה לבסס
טענה שהשמיע כבר לפני חדשים
וללא הצלחה רבה,
על דבר היות יוסלה 'דמגוג'.

מאיפה הדברים האלה באים?
השראה אלוהית אין לא לזה ולא לזה.
הוכחות וסימוכין לטענה הראשונה
או השניה לא ראינו.

מה מניע את השניים. האם זה משהו
ענייני? לא נראה לי. האם זה בגלל שיוסלה
מעצבן את שניהם בארוגנטיות שלו?
כנראה שזו הסיבה האמיתית.

וזה מובן שהצופיה חוגג על האשמת שווא
וכינוי שלילי המוצמדים לשמו של יוסלה,
כי יוסלה באמת עשה מתגובותיו של 'חד-העין'
עפר ועפר.

אך מה עניין יש לדוד סיון להערים האשמות
כוללניות כלפי דבריו של יוסלה?
כלל לא ברור.

מה שמעניין בתהליך הזה, זה שהחשיפה אכן
בעיצומה, אך זהו תהליך חשיפה, לא של יוסלה
שתוכו כברו, אלא של עירן וסיון וצופיה גם.

אחת התכונות של שפה וכתיבה בכלל זו הנטיה
לחשוף את הפגמים של טקסטים המכוונים לפגוע
במישהו. ה'אינסטרומנטליות-יתר' של השימוש
שהכותב עושה במונחים, כמעט תמיד בעכריו.

וזה בדרך כלל סימן היכר של הכותב שליבו ופיו שווים
שקיימת בדרך התנהלותו (ובכתיבתו) מעין שלווה נהנתנית
משהו המתבטאת באהבה קודם כל לכתיבה עצמה,
-מין התפנקות בשמש האביבית לאורן של המלים הנכתבות
כאילו מעצמן, ומתגודדות מסביב לשקרים של השקרן
שמנגד לכלותם.

הכותב הנאור אינו זקוק למליצי יושר, או להגנה נגד הקסאמים
של הווכחנים אנשי העובדות שמרוב כיווץ השריר הטבעתי כבר
זקוקים לחוקן. המלים שלו הן המגנות עליו.
_new_ הוספת תגובה



יוסוף!! היה כדאי
ע.צופיה (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 15:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איייייייייייין- קקקקקקקקקקקקאסמים!!!!!!!!!!
איייייייייייין!
מהשלא נכנס דרך האזניים נכנס דרך החור באדמה.
תשאל את השפנים במחילות בעזה ובהרי השוף.
גם אחדי כבר מכין מחילה.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 9:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, קראתי שוב את הקטע של עירן, ולצערי הינך שוגה.
אני מוכרח לציין שאני קצת מופתע מהנסיון שלך לשפץ
את הבלבולת העירנית.

עירן אמנם מצטט מהודעה קודמת שלי בתגובה בה מדובר כאן,
אך תגובתו בהמשך מכילה מצגת מפורטת של עקרונותיו שלו.

עד כדי כך מפורטת מצגת עקרונותיו, שהוא ממספר את העקרונות.

תחילה חשבתי שדוד סיון סתם טעה בפירוש הכתוב,
אך עכשיו אני מתחיל לחשוב שיש כאן החלטה שקולה
של דוד סיון לעוות קצת את האמת כדי להמציא טענה
שאין לה בסיס.

הקטע בו עירן מציג את עקרון 'דין אחד לכולם' ברור,
גם במקור וגם בציטוט.
עירן משקר במצח נחושה בנושא דחייתו את העקרון הזה
ביודעו היטב שכמעט כל מה שכתב מאז סותר את העקרון.

דוד סיון, שמודע היטב לעמדותיו של עירן, ולטענתו במקור
ש'דין שוה לכולם' הוא העקרון שבו הוא דוגל, עושה כאן מעשה
לא ישר. אם יש לדוד בעיה עם יוסלה, שיעלה אותה ישירות,
ולא יחפש דלתות צדדיות לכל מיני חלסטרות כדי לנגח את
יוסלה. זה לא עושה רושם טוב.

אך זה עוזר לקוראים להבין אולי מה פירוש המונח 'דמגוגיה',
כי ההדגמה שעושים סיון ועירן למונח, ממש מושלמת.

עירן וסיון, זה דווקא מתחרז.
אפשר גם, עירן וסיון ופרלמן וליברמן וצופיה-מן?
_new_ הוספת תגובה



לא יוסלה, עד לרגע זה דברי בתגובה 131581 נכונים!
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 10:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתי שם איך אני מבין את ההודעה (תגובה 111926) שכתב אריה עירן.
אם אתה באמת חושב שלא הבנתי נכון את דבריו עדיף שתנסה להוכיח לי
שטעיתי, במקום לפזר האשמות הרבה יותר מופרכות שאינך יכול לבסס
כלל.
_new_ הוספת תגובה



קרא לאט, פרשנותך שגויה.
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 11:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד היקר,
אלוהים עדיין אינך,
ואם אתה מעלה טענה
מהסוג שהעלית בעניין
המשמעות של דברי עירן
מ-‏2008

חובת השכנוע היא עליך,
במיוחד כאשר הקטע המלא
של עירן מדבר בעד עצמו.

אני מתפלא עליך. זה לא
אופייני לך לעקם את האמת.

מתוך כבוד שעדיין יש לי כלפיך
אני מציע שתקרא את ההודעה
המלאה של עירן כפי שהצעת בעצמך
באמצעות הקישור להודעה המקורית
ולא תסתבך באינטרפרטציה שקשה
לבסס אותה בכל דרך שהיא.

וכדי להסיר כל ספק מליבם של משתתפים
אחרים בכך שאריה עירן הצהיר במפורש
שהעקרון ''דין שווה לכולם'' הוא עקרון בו הוא
מאמין הרשה לי להביא את התגובה של
עירן מ2008 במלואה:

וכותב עירן:

''אני אמנם לא מומחה גדול לעיניני מוסר . וכפי שהבנתי מאחרים יש דבר שנקרא ''תורת המוסר'' . גם בזה אני לא מומחה . למעשה אני בקושי מבין בזה . לכן אני עלול לטעות מאד .
את זה כתבת בתשובה לשאלותי בעינין המוסר שלך :
''אני מאמין בכך שבני אדם
דומים מאד למרות פערים שנראים לעיתים כלא ניתנים לגישור. אני מאמין
בצדק משפטי ובשוויון משפטי בין בני אדם. אני מאמין בדמוקרטיה. אני מתנגד
למשטר צבאי מכל סוג שהוא. אני חושב שלהתקוממות עממית אין פתרון
צבאי. אני חושב שגם למי שהוא אוייב שלי יש זכויות בסיסיות, שהפרתן
משחיתה אותי לא פחות מאשר היא פוגעת בו''

1-אני מאמין בכך שבני אדם . דומים מאד למרות פערים שנראים לעיתים כלא ניתנים לגישור. זה לא טיעון מוסרי . לדעתי הטיעון המוסרי הקרוב ביותר הוא ''לכל בני האדם זכויות שוות'' . או ''כל בני האדם נולדו שווי זכויות''

2-אני מאמין בצדק משפטי ובשוויון משפטי בין בני אדם. גם זה אינו טיעון מוסרי . זהו טיעון טכני . השפיטה נעשית על פי חוקים ואלה נחקקו בידי בעלי עיניין . אין בינם ובין ''צדק'' קשר ממשי . השופטים אף אינם מקיימים את החוק בכל המיקרים ולפעמים אף פוסקים בניגוד מובהק לחוק . השיוויון המשפטי אינו קיים כלל . מומחיות בעינייני משפט נקנית בכסף . והכסף אינו מצוי בכיסי כולם .

3-אני מתנגד למשטר צבאי מכל סוג שהוא. זה בודאי אינו עיקרון מוסרי . זו דעתך על סוג רצוי של שילטון . אחרים יכולים לבחור ''שלטון חכמים'' כמו שמציעים פילוסופים אחדים .

4-אני חושב שלהתקוממות עממית אין פתרון צבאי. גם זה אינו עיקרון מוסרי . למרות שאני נוטה להסכים איתך , יש פיתרונות צבאיים להתקוממות עממית , מהם גם בהיסטוריה של העם היהודי .

5-אני חושב שגם למי שהוא אוייב שלי יש זכויות בסיסיות . זה דומה מאד להערתי בסעיף 1 . ההמשך ...

6- ... שהפרתן משחיתה אותי לא פחות מאשר היא פוגעת בו'' . שוב אין זה ערך מוסרי , אלא הערכה לגבי תוצאות מעשה או מחדל .

כפי שאתה רואה נושא המוסר אינו פשוט בכלל . היה לי בעיניין הזה דיון ארוך מאד . והוא מתחיל למעשה בקושי הקיים בהגדרת תכונות הן של חפצים והן של מושגים מופשטים . אפילו להגדיר כיסא קשה . נסא ותראה שזה לא פשוט בכלל .
אם קשה להגדיר ''כיסא'' שהוא גשמי שער בנפשך כמה קשה להגדיר ''מוסר'' שהוא מושג מופשט ולא מהפשוטים .

לכן במקום לעסוק ב''מוסר'' עדיף לעסוק ב''עקרונות פעולה'' . בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .
3-לכל מעשה יש לתת שכר או עונש על פי טיבו ועוצמתו .
4-אף כי לאדם יש עוצמה חסרת תקדים התהליך האבולוציוני חזק ממנו .
5-לצורך תיפעול עקרונות אלה יש לנסח את פרטיהם באופן שווה לכל נפש ובאופן שאינו אחר .'' [סוף ציטוט]

אכן עירן מפרש בחלק הראשון של תגובתו את המשפטים שציטט ממני.

אך בחלק השני של תגובתו הוא מציע את העקרונות שלו
(בהנחה שיהיו מקובלים גם עלי), וכך כותב עירן [ושימו לב שבשורה השניה
כותב עירן ''אני מציג עקרונות אלה'']:

''לכן במקום לעסוק ב''מוסר'' עדיף לעסוק ב''עקרונות פעולה'' . בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .
3-לכל מעשה יש לתת שכר או עונש על פי טיבו ועוצמתו .
4-אף כי לאדם יש עוצמה חסרת תקדים התהליך האבולוציוני חזק ממנו .
5-לצורך תיפעול עקרונות אלה יש לנסח את פרטיהם באופן שווה לכל נפש ובאופן שאינו אחר .''

ברשימה זו בסוף סעיף 2 בפירוש נאמר שלפי עירן יש לכבד
את העקרון של ''דין שווה לכולם''. אין דרך אחרת לפרש את הכתוב,
גם ברמת התוכן וגם בהקשר של הפיסקה האמורה בטקסט בכללותו.

ונקודה נוספת שכבר הזכרתי בהודעה קודמת:
זכור לי היטב שאריה עירן הציג מספר פעמים עוד לפני התגובה
המצוטטת את העקרון של 'דין שווה לכולם'. אך בשל הגבלת החיפוש
במאמרים באתר לשנה אחת מקסימום אין גישה נוחה לאיזכורים מוקדמים
אלה. אך אפשרות החיפוש בטווח של התגובות שפורסמו באתר גם ב-‏2007
מצויה בידי דוד סיון, ואשמח אם יעשה חיפוש שכזה וישתף אותנו בתוצאות.
_new_ הוספת תגובה



[•] התוספת שתופסת
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 12:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חיפשתי ומצאתי
[•]...
תגובה נוספת של אריה עירן
בה הוא בפירוש מצהיר
שהוא מאמין בעקרון של
דין אחד לכולם
שימו לב לשורה האחרונה:

''אריה עירן (יום שישי, 29/02/2008 שעה 8:55)
כל אמירה שלי שאינה זוכה להפרכה מסודרת ונתקלת בפסילה חיוורת , לא רציונלית וחמקנית מחזקת את עמדתי , על זה אני מודה לך .
קישקשת על מוסר די הרבה ושוב כעת . אבל ברגע של אמת כשהלכתי לקראתך והשמעתי אמירה מוסרית אחת או יותר , בום ! נפלת שדוד . התברר לך כבזק שיש לי עמדה מוסרית ולך אין .
אני מוכן בכל עת לחזור לדיון על המוסר שלך ושלי . אפילו כעת . הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה .''

גם כאן הדיון הוא על מוסר, והמשתתפים הם עירן ויוסלה.
גם כאן אריה עירן כותב בפירוש:
''אני מוכן בכל עת לחזור לדיון על המוסר שלך ושלי . אפילו כעת . הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה .''

ומכך ניתן להבין שדחייתו של עירן את העקרון 'דין אחד לכולם'
בהודעתו אתמול היא שקרית.
_new_ הוספת תגובה



התוספת שתופסת את הצ'ופציק
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 12:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן כתב ביום שלישי, 28/04/2009:

''לא עומק המים אצלי מהווה בעיה .
עיפוש המים אצלך הוא הבעיה .
אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה.''

עירן כתב בדצמבר 2008:
''אני לא , לא , לא חסיד של דין אחד לכולם .
התבלבלת !''

ב-‏6.3.2008 כתב אריה עירן:
''אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון ''דין אחד לכולם'' אחרים ניסחו ''אל תעשה לזולתך מה שאינך רוצה שיעשו לך'' וקאנט ניסח ''אל תעשה מה שלא היית רוצה שיהפוך לחוק כללי'' . יוסלה בטיפשותו לא קיבל את העיקרון הזה . הוא הבין מיד שהכלל הזה מציב את הערבים כבילתי מוסריים בעליל ולכן ברח מהדיון בנושא המוסר . דבר זה עושה אתו גם כן בלתי מוסרי .''

והרי לכם כל הסיפור הנוגע ללב
של עירן המדחיק ודוחה גם את העקרונות
שהוא עצמו מציב ומנסח:
''אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון
''דין אחד לכולם''''
כפי שהוא כותב לפני קצת יותר משנה.

ליוסלה יש כנראה זכרון
של פיל.
חבל שאריה עירן משקר כשזה נוח לו.
ועוד יותר חבל שדוד סיון
נחלץ לעזרתו
כאשר חיפוש פשוט היה מגלה
את האמת בשניה.
_new_ הוספת תגובה



אי הבנת הטקסט .
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 18:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טרחת לצטט
''הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה''
כלומר ברור לגמרי שזה כלל ל-ב-ח-י-נ-ה .
אני במפורש כותב שאת הכלל הזה צריך לבחון .
זה נכתב מתוך ציפיה שאתה תגן על הכלל הזה ואני אתקוף אותו .
אני תוקף את הכלל הזה , כי אינני מסכים איתו !

אתה יודע מי !
_new_ הוספת תגובה



אתה, יוסלה, ממשיך לטעות!
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 12:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מסתבר שאינך מבין איך עובד מנגנון החיפוש. אז במקום לשלוח מייל, כפי שקובעים כללי המערכת, ולשאול אתה מפזר האשמות מופרכות. אם היית שואל היינו ברצון מסבירים לך שאם תבחר את תקופת החיפוש ''ללא הגבלה'' הרי שתוכל לחפש בין דברים שנכתבו כאן מיומו הראשון של הפורום. אם היית נוהג כך לא היית חוסך את כתיבת הפיסקה האחרונה בהודעתך

ב. טוב שהחלטת (לפחות בשלב זה) להתמקד בתוכן ההודעה של אריה ולא בכתיבת האשמות מופרכות.

ג. בחלק השני של הודעתו המצוטטת עירן בעצם מציע עקרונות לדון על עמדתך. הרי כתוב שם, ''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך'' (תגובה 111926).

ד. אין לי שום חובה לשכנע אף אחד ובמיוחד לא אותך.

ה. הערה כללית: כבר למדתי מזמן והגעתי למסקנה שעם דעותיך ודעותיו של אריה אינני מתווכח. מצד שני אני נוהג, כאשר זה נראה לי, להציג את הסתירות או את הבעיתיות של גישתכם. הפעם הבעיה שלך היא אי הבנה ובעקבות הביקורת על כך הפרחת האשמות מופרכות רבות...
_new_ הוספת תגובה



עירן משקר, ודוד סיון מסיט את הדיון ליוסלה
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 12:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קצת צניעות לא תזיק גם לך.
קרא את ההודעה שלמעלה
ותבין שטעית בפרשנות שלך את
הטקסט של עירן.

ב-‏3. 6. 2008
אריה עירן כותב:
''אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון ''דין אחד לכולם''''.

ב-‏29. 2. 2008
אריה עירן כותב:
''אני מוכן בכל עת לחזור לדיון על המוסר שלך ושלי . אפילו כעת . הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה .''

אתמול כתב עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

אכן דבר והיפוכו,
שמשמעותו בהקשר הזה
היא שעירן פשוט משקר
כי זה נוח לו.

דוד סיון,
במקום לעשות חיפוש
פשוט שהיה מספק לו
את ה'הוכחות' להן הוא
זקוק,
בחר להשתמש בהזדמנות
שחשב שנקרתה לפניו לזרוק
רפש על יוסלה - הטענה
החוזרת כמו דיבוק אצל
סיון על כך שיוסלה 'דמגוג'.

אפשר גם להתנצל לפעמים
כאשר טועים, דוד, זה לא
יפחית מכבודך, להיפך.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה עברת את הגבול
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 15:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הנה ההודעה (תגובה 131578) שכתבתי הבוקר בשעה 6:26:
''תקרא בעיון את המקור ותראה שאתה טועה
בשלב זה ההודעה של עירן עליה אתה מסתמך מפברואר 2008 (תגובה 111926)
עוסקת למעשה בפרשנות של עמדתך. לכן יוסלה תצטרך לחפש מקור אחר לסתירות אצל אריה עירן''.

ב. במקום להתייחס אל ההודעה ברצינות מרגע שקראת אותה ולבדוק את משמעותה בחרת לעשות טריקים דמגוגים (הוצאה מהקשר) ולפזר האשמות מופרכות לרוב. לבסוף אחרי כ-‏5 שעות בדקת את התגובה 111926 כולה ולא הצלחת להראות שאני טועה.

ג. ההודעה (תגובה 131578) עדין נכונה כשהיתה. הרי אפילו אתה הלכת לחפש מקורות אחרים כדי שאולי תוכל לבסס את טענותיך...

ד. החוצפה היא שלאחר כל זאת אתה ממשיך לטעון טענות מופרכות ביחס לדברים שכתבתי כאן. החוצפה היא שלאחר כל זה אתה מתחנן שיתנצלו בפניך. תשכח מזה. על מעשי הדמגוגיה החצופים שלך רק אתה יכול להתנצל.

ה. שוב נוכחנו שיוסלה, כמו בעלי תוויות אחרים, נוטה להסתבך...
_new_ הוספת תגובה



דוד סיון טועה ומטעה, אריה עירן סתם משקר.
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 21:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה ציטוט תגובה משל אריה עירן בה
הוא מצהיר באופן שאינו משתמע לשתי
פנים שהוא תומך בעקרון 'דין אחד לכולם':

''קאנט , הלל הזקן והעקרון המוסרי הראשון .
אריה עירן (יום חמישי, 06/03/2008

אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון ''דין אחד לכולם'' אחרים ניסחו ''אל תעשה לזולתך מה שאינך רוצה שיעשו לך'' וקאנט ניסח ''אל תעשה מה שלא היית רוצה שיהפוך לחוק כללי'' .
יוסלה בטיפשותו לא קיבל את העיקרון הזה . הוא הבין מיד שהכלל הזה מציב את הערבים כבילתי מוסריים בעליל ולכן ברח מהדיון בנושא המוסר . דבר זה עושה אתו גם כן בלתי מוסרי .''

אבקש מחבר הלצים לרדת מהעץ הגבוה
עליו טיפסו, לאט לאט ובזהירות.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 21:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ככל שאתה מוסיף ציטוטים יותר מבינים שאתה לא מבין טקסט

כל הציטוטים האלה מכוונים להראות שאתה לא מקיים את מה שלטענתך צריך להיות המוסר . אלה אינם הדיעות שלי אלה הם הדיעות שלך .
מה שאתה רואה כאילו הם דיעותי זה הראי בו אתה משתקף , לא אני .
_new_ הוספת תגובה



יוסלה משקר ועוסק בדמגוגיה
דוד סיון (יום שישי, 01/05/2009 שעה 6:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשפתי את העובדה שבמקרה ספציפי הוצאת דברים מהקשרם כדי
ליצור מצג שווא - מעשה דמגוגי (תגובה 131596). אתה מעדיף להמשיך
להתרוצץ ולהסתבך במכנסיך המופשלים; ממשיך להציג דברים מחוץ
להקשרם כאילו זה לא קרה - כאילו לא נחשפת.

כמו שזה קורה עם דמגוגים אחרים אל תצפה שהאמינות שלך תשתפר כל
עוד לא הוכחת שאינך עוסק בשקר ובדמגוגיה. כעת חובת ההוכחה
היא עליך.
_new_ הוספת תגובה



  לא חשפת ולא בטיח. אם זה עוזר לאגו שלך אז בבקשה.  (סתם אחד)
  יוסלה משקר ועוסק בדמגוגיה (תגובה 131622)!  (דוד סיון)
  השקר של יוסלה  (סתם אחד)
  עירן סיון   (סתם אחד)
  יוסלה לא הבין , לא מבין ולא יבין לעולם .  (סתם אחד)
  (ללא כותרת)  (סתם אחד)
  יוסלה משקר ועוסק בדמגוגיה (תגובה 131596, תגובה 131622)!  (דוד סיון)
  יוסלה איפה הסמירקלקעס?  (סתם אחד)
  קשה ליוסלה בלי שקר ודמגוגיה (תגובה 131622), אז הוא ממשיך!!!  (דוד סיון)
  יוסופי !  (ע.צופיה)
  לא חשפת ולא בטטה. סתם חרטטה, - ואולי בלטה?  (סתם אחד)
  לא חשפת ולא בטטה. סתם חרטטה, - ואולי בלטה?  (ע.צופיה)
  קרא לאט, פרשנותך שגויה.  (סתם אחד)
  קרא לאט, פרשנותך שגויה.  (סתם אחד)
  קרא לאט, פרשנותך שגויה.  (ע.צופיה)
  קרא לאט...  (סתם אחד)
  קרא לאט...  (סתם אחד)
  קרא לאט...  (סתם אחד)
  עירן הופך את סיפור כבשת הרש על פניו  (סתם אחד)
  המיליונרית הופכת את סיפור כבשת הרש על פניו  (סתם אחד)
  ושוב הפעם סתירה בדברי עירן  (סתם אחד)
  ושוב הפעם יוסלה לא מבין   (סתם אחד)
  קרא לאט...  (ע.צופיה)
  קרא לאט...  (סתם אחד)
  קרא לאט...  (ע.צופיה)
  (קרא לאט...) שני שוביניסטים יוצאים לטייל  (סתם אחד)
  (קרא לאט...) שני שוביניסטים יוצאים לטייל  (ע.צופיה)
  (קרא לאט...) שני שוביניסטים יוצאים לטייל  (סתם אחד)
  (קרא לאט...)  (ע.צופיה)
  השוביניסטים בבילעין  (סתם אחד)
  (קרא לאט...) שני שוביניסטים יוצאים לטייל  (סתם אחד)
  [•] יוסלה הסלפן והשקרן  (סתם אחד)
  [•] .., מנסה להסביר לנו מה זה סילוף, האוף, האוף, האוף  (סתם אחד)
  התעיף יוסלה .  (סתם אחד)
  [•] .., מנסה להסביר לנו מה זה סילוף, האוף, האוף, האוף  (ע.צופיה)

חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי