פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פרלמן - מאמר מצויין. תומך בכל מילה מלבד משפט הסיום
ראובן גרפיט (שבת, 05/10/2002 שעה 10:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזה מהטעם הכפול: האחד - כאדם דתי, שומר מצוות ומאמין, אתה מחויב לקבל שני דברים. האחד - שהכל בידי שמים מלבד יראת שמים. האלוהים בדרכים הנסתרות שלו הוביל אותנו להקמתה מחדש של מדינת היהודים אשר כולה, כל רגב שלה הינה התנחלות וכולנו הגרים בציון, השמאל, הימין המרכז, הצפוניים והדרומיים -הגרים בתחום הקו הירוק או מעבר לו מאוסים ושנואים על ידי המוסלמים. אותו אלוהים הנהיג אותנו למלחמת ששת הימים . אילו רצה - היה מקנה אהבה והשלמה בינינו לבין אויבנו הפלשתינאים. אך בדומה לעמלקים, שנאת ''עולם'' שורה ביננו אך שנאה זו עוטפת את כל העולם המוסלמי, כמיליארד איש ומאות מליוני נוצרים. וכפי שאמר אברהם ללוט, עלינו לאמר להם - בואו ניפרד. אתה מצווה , אנו מצווים לאהבת השלום, לבחירה של העדפת ההחיים על פני המוות. מלבד במקרה של כפירה וזה לא המצב. ''איש תחת תאנתו...'' יכול להיות מציאות קרובה, בדומה ל''שלום עם המצרים'' שלום קר. רצוי להגיע ל''שלום דומה'' עם העולם המוסלמי ובתמורה נוותר על קרקע, עד אשר יבוא המשיח ויגאל אותנו מנוכחותם של המוסלמים - הרי אתה מאמין בכך!
שנית - כפי שכתבתי בעבר, כל תהליך , כל ארגון העוברים שלבי צמיחה, יש שלבי תאוטה, עצירה ובלימה. ארגונים, ותהליכים מסוימים, בדומה לחיי כוכבים, בשלב מסוים האנרגיה אוזלת, התהליך / הארגון מיוצב בשיווי משקל דינמי ואחר מתחיל תהליך הדעיכה, ההתכנסות, ההתכווצות עד להיווצרות חור שחור.
אנו מצויים בתהליך זה מספר שנים. במקום לוותר על אדמות מעבר לקו הירוק אנו נאלץ לוותר על כל מדינת ישראל. אנו חיים כיום על בלימה ורק על סיוע ותמיכה אמריקאית. אילו רצה האלוהים - היה גורם למהפך בלבבות מנהיגי העולם , ולכן רצוי לטובת כולם להבין את התהליכים המרכבים והמשולבים ( המלחמה בפלשתינאים ובעולם המוסלמי), הקריסה הכלכלית, צמצום העליה והגברת הירידה ועוד, ראה בתהליכים אלה אזהרה אלוהית, ככתובת על הקיר.
_new_ הוספת תגובה



ראובן גרפיט היקר, אתה משעשע למדי
אריה פרלמן (שבת, 05/10/2002 שעה 14:32)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהיכן הסקת שאני ''דתי, שומר מצוות ומאמין'', ועוד שאני מצפה למשיח שיבוא ויסדר את העניינים?

אין שום יסוד למסקנותיך אלה.

אני משועשע קמעא, כיוון שישנה נטיה אוטומטית בקרב אנשים טובים לייחס דתיות/משיחיות/שמירת מצוות/אמונה בבורא עולם, לכל מי שדוגל בזכותו של עם ישראל על ארץ ישראל.

אני משועשע, אבל גם עצוב, כי רפלקס-מותנה זה, נובע מהשיכחה המוחלטת, שנאמני ארץ-ישראל השלמה היו בראש ובראשונה אנשי השומר הצעיר והקיבוץ המאוחד.

שיכחה והשכחה אלה הן תופעות מזיקות ורעות, וחבל.
_new_ הוספת תגובה



פרלמן, לא צריך להעלב מהנחתי שאתה דתי, אם לא נעבור
ראובן גרפיט (שבת, 05/10/2002 שעה 15:42)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגישה תועלתנית ברמה האישית והלאומית.
אני שייך לפורום של שלום וביטחון. הנחת היסוד, שאותה אני מוכן בכיף לבחון איתך, שהמחיר שמדינת ישראל משלמת בגין השליטה על אדמות ארץ ישראל, מהים לירדן הינו מעבר ליכולתה. אנו בתהליך מואץ של קריסה!
פרופסור ארנון סופר מחיפה, זה עשרות שנים בוחן וטוען שלא ניתן לנו לעכל, כמותית את כל הפלשתינאים, כולל אלה שבתוך הקו הירוק. הצעתו - חלוקה מחדש של ארץ ישראל, כולל פרידה מואדי ערה והמשולש הקטן בתמורה ללקיחת אדמות אחרות ביש''ע. אני מניח שאתה מכיר את עבודותיו והנתונים שהוא פרסם עשרות פעמים והציג אותם בכל פורם אפשרי. אף אחד לא חולק על הנתונים, יש מחלוקת אחת, תוך כמה זמן הנתונים יתאמתו והפתרון שלו ייושם.
שנית - העלות הכספית הכוללת את עלויות הביטחון, אחזקה ותמיכה בכל הישובים (במיוחד המבודדים והדלים באוכלוסיה), + המחיר הסמוי מעיני רוב האוכלוסיה שהינו תמיכה וסבסוד האוכלוסיה הפלשתינאית למשל (משתנה מתקופה לתקופה כפונקציה של השליטה שלנו בהם) : אספקת מים, חשמל (כולל לעזה) ועוד שירותים רבים כגון שירותים בריאותים שבפועל לא מקבלים את התמורה ואנו האזרחים משלמים אותם. אין יותר כסף לסבסוד עלויות אלה.
עלות הביטחון הפנימי (כולל השומרים בבתי ספר, קניונים, מסעדות וכדומה) הכולל הוצאות בפועל כשכרוכן גם העלות הסמויה של אי העסקת כוח אדם צעיר בתעשיות עתירות ידע ותעשיות יצוא.
עלויות אובדן התיירות והעסקים מחשש של גורמים שונים לבוא לחו''ל (ראה מה קורא לנבחרות הכדור רגל שלנו כדוגמה, אך הבעיה חריפה הרבה יותר בתחום מפעלים ותעשיות העוסקות ביצוא) אשר לא מצליחים למכור כי יש חרם לא רשמי (הנושא בדוק) וכן יש חשש לסחור עימנו.
התוצאה העברתם של תעשיות שלמות לחו''ל משיקולים אלה, כולל תעשיות ביטחוניות והיי-טק שאני מקורב לנושא. התוצאה: גידול המיתון, ירידה של כוח אדם וידע לחו''ל, אובדן מט''ח והתרחקות מעצמאות כלכלית, וחוסר עתיד לדורות הבאים.
אני עובר לנושא של תשלום בחיים ופצועים: בכל מלחמה מחיר חיי אדם והנפגעים האחרים הינו פרמטר קריטי בבחינת ה O.K מתן האור הירוק לביצוע האקט המלחמתי או הכדאיות בשמירת קו לעומת אי ביצוע או נסיגה.
מה המחיר שלך? כמה עוד הרוגים ופצועים את המוכן שעם ישראל ישלם? התשובה שלך הינה הפיתרון לדיון זה.
ממתין לתשובתך. אנא - בלי דמגוגיה אלא נתמודד בנתונים אמיתיים. מה המחיר שלך שאחריו אתה תחליט לחתוך ולקבל החלטה רציונלית.
אל תשכח שבפורום זה יושבים בין היתר מספר אלופי מודיעין לשעבר ועוד, מפקדי סיירות ויחידות כגון מטכ''ל, שלד''ג, הקומנדו הימי, מפקדים ולוחמים בכירים בשב''כ, מוסד ועוד . בנוסף - פורם גדול של פרופסורים מתחומי הכלכלה, מדעי המדינה ועוד.
האם כולם מטומטמים? או רפי שכל? או פחדנים?
המחלוקת אינה על זכותנו לארץ ישראל אלא על המחיר שכדאי ושווה לשלם עבור מלחמה שלא ניתן לנצח בה.
_new_ הוספת תגובה



הערובה לאיכות הקביעה המדינית של תנועת
אבנר בן בסט (שבת, 05/10/2002 שעה 16:36)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום וביטחון אינה ברורה בעובדה שבתוכה מצויים עשרות ומאות בכירים בממסד הביטחוני, שהרי גם הם בני אדם וגם הם יכולים לטעות לפעמים.

עצם הגדרת השם 'שלום וביטחון' מראה על נאיביות, שבה כאילו השלום יספק את הביטחון. אבל כנראה המציאות שונה וסבוכה מן הרעיון הפילוסופי הנכון כשלעצמו. ואין שתי חברות מסוכסכות יכולות לבוא לידי שלום בלי לפתור תחילה את בעיית הביטחון, שהפגיעה בו הורסת כל מאמץ אמיתי לשלום.

לעניות דעתי ההגדרה ''ביטחון ושלום'' היא הנכונה והאמינה יותר, כמתווה לדרך שבסופה אולי יוכל לשכון שלום כלשהוא. וכדרך של מימוש רעיונות תיאורטיים, הדרך הזו אולי אמורה להיות סיזיפית, שכן הגדרת ה'שלום העולמי', עדיין רחוקה מכולנו.

לא נוכל לממש את מסעינו לעבר השלום ללא השכנת ביטחון מלא לאורך כל הדרך המסע המפרך תוך שהצד השני מבין שהפעלת כוח תפגע במהלך הזה וביחד עם זה תפגע גם באינטרסים שלו (למעשה ו/או כתהליך ענישה).

וד''א, אומרים ומתכוונים ''שלדג'' ולא שלד''ג.
_new_ הוספת תגובה



אבנר - ניצחון ושלום
אליצור סגל (שבת, 05/10/2002 שעה 21:01)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אבנר, אחרי שקראתי את דבריך הבנתי למה אחד מחברי מעדיף לסיים את מכתביו תמיד במילים
נצחון ושלום!
עלינו לחותוך לניצחון מכריע ורק אחר כך לדבר על שלום. וכנראה שהוא צודק - אולי גם אני אאמץ סיסמה זו.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ראובן, האם יש רשימה מסודרת - וגלוייה - של...
יוסי (שבת, 05/10/2002 שעה 17:03)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חברי הפורום לשלום ולביטחון ?
אם כן, היכן ?
_new_ הוספת תגובה



ליוסי
Doron Arazi (שבת, 05/10/2002 שעה 18:08)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה קישור.

קישורים:
_new_ הוספת תגובה



דורון, תודה. את האתר הזה אני מכיר, אבל אין...
יוסי (שבת, 05/10/2002 שעה 18:26)
בתשובה לDoron Arazi
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בו את רשימת חברי הפורום, אלא רק את חברי ההנהלה.
_new_ הוספת תגובה



אני אשיג לך את הדואל וחומר , באם אשכח שלח אלי דואל
ראובן גרפיט (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 7:53)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לתזכורת.
_new_ הוספת תגובה



לכל הפונים פרטי הגורמים המעורבים בשלום וביטחון
ראובן גרפיט (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 22:29)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והפרדות חד צדדית.
1. נייר עמדה מדיני של מכון ון ליר בירושלים , אשר חובר על ידי אורי שגיא (אלוף מיל: בין היתר מפקד סיירת גולני (מפקד שלי), מח''ט גולני ואלוף מודיעין וכיום יו''ר מקורות, גלעד שר בסיוע פורם גדול של אנשים
. המסמך כולל את מפת ההפרדות המוצעת.
2. התנועה להפרדות חד צדדית - הח''צ ''היפרדות על פי האנטרסים העצמיים של ישראל היא צעד של עוצמה.''
ת.ד 417, הוד השרון 51034. טל: 09-9555739 פקס: 09-9553720. e-mail: hipardut@netvision.net.il
www.hipardut.org.il אתר אינטרנט.
3. המועצה לשלום וביטחון ת''ד 1320 רמת השרון 47112
פקס: 03-5498007 e-mail:info@peace-security.org.il
עמותה זוהינה עמותה של מומחים לביטחוןלאומי מיסודו של אלוף (מי''ל) אהרון יריב ז''ל.

שלושת הגורמים שציינתי משתפים פעולה ויחד עימם גם ארגוני אקדמאים מומחים בתחום הכלכלה ומדעי המדינה.
כולם פועלים בהתנדבות - ללא שכר וללא מעורבות פוליטית , יש התנגדות עקרונית להתמסד למפלגה.
_new_ הוספת תגובה



לא נעלבתי, מר גרפיט.
אריה פרלמן (שבת, 05/10/2002 שעה 17:19)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שישנו מחיר לשליטת ישראל על כל ארץ-ישראל המערבית, אך לפי הכרתי הבסיסית, הימנעות משליטה כגון זו תביא בוודאות להשמדת מדינת ישראל, ומתוך כך גם לשואה שניה על ראשם של מיליוני יהודים בארץ הזאת.

טיעוניו של פרופ' סופר ידועים לי, ואינני מטיל ספק ביושרו, מקצועיותו וכוונותיו הטובות. אך זאת עליך לזכור: לא כל תחזיותיו במשך השנים התגשמו, כיוון שהדמוגרפיה איננה מדע מדוייק, והיא תלויה בגורמים רבים, תרבותיים, חברתיים, כלכליים, וכמובן צבאיים ומדיניים.

מה גם שהצעותיו מסוכנות בעיניי. אם, בכל פעם שייוצר ריכוז אוכלוסיה ערבית, ישראל תיסוג ממנו - נגיע מהר אל הים. הצעה זו נתקלת בתהנגדות חריפה ביותר מצד רובם המוחלט של ערביי ישראל, וגם אין שום סיבה שבעולם להניח, שערביי יש''ע יסכימו לעשות עיסקאות לגבי אדמות ביש''ע - אותן הם רואים באופן מוחלט ואקסיומטי כ''אדמות ערביות כבושות'' שאין שום סיבה לנהל עליהן משא ומתן או לשלם דבר-מה תמורת קבלתן, בייחוד לנוכח עמידתה של הקהילה הבינלאומית וה''חוק הבינלאומי'' לצידם.

חלק גדול מהוצאות הביטחון כיום, הן תוצאה ישירה של אובדן יכולת ההרתעה. אם ניקח כדוגמא חברה דימיונית, שבה אבד לחלוטין הפחד מפני המשטרה בכל הנוגע לפריצות לבתים וגניבות רכוש, התוצאה תהיה כמובן הצבת שוטר על כל בית והגברה מאסיבית של הסיורים הליליים וההוצאות לשם שמירת הסדר הציבורי.
זהו המצב בתחום הביטחוני: ברגע שיוחזר כושר ההרתעה, על-ידי נקיטת שורה ארוכה של צעדים, חוקיים, מנהליים ומעשיים, אני מבטיח לך שיהודים יוכלו לנסוע לעבודה ללא כבישים עוקפים יקרים, ללא גדרות וללא אבטחה, והתיירות תפרח, בדיוק כפי שפרחה בימי האינתיפאדה הראשונה - בעיקר בסופה. עניין החרמות דומה: אין קשר בין שליטה ישראלית ביש''ע לבין חרמות: מצבה הבינלאומי של ישראל, כאשר שלטה על יש''ע, היה טוב לאין שיעור מהמצב שהורישה ממשלת ברק הפשרנית לשרון.

לגבי מחיר השליטה בפלשתינאים, אכן אני מסכים איתך שזו בעיה, אבל אם אנו מתייחסים לנוכחותם של הערבים ביש''ע כאל זמנית - כל נקודת המבט תשתנה.
עלינו לפעול לשם כך בכל המישורים:
1) גירוש מיידי של כל עשרות אלפי ה''שוטרים הפלשתינאים'' ובני משפחותיהם, שבאו הנה במהלך תשע השנים האחרונות. אין להם מה לעשות פה, ובוודאי שאינם ''בני הארץ הילידים מזה 1300 שנה''.

2) נקיטה שגרתית בעונש הגירוש - כולל ענישה קולקטיבית (גירוש משפחות מתאבדים, אבל לא רק מתאבדים - גם מיידי אבנים)

3) עידוד הגירה, שמתבצע אגב בהיקפים קטנים כבר היום. למשל: יצירת קשר בין מוסטפא החשמלאי משכם, לבין ג'ון הקבלן מקנדה, תוך כדי אספקת כרטיס טיסה ודמי כלכלה לחודשים הראשונים למוסטפא.

3) הצעד העיקרי: שיכנוע הקהילה הבינלאומית שרעיון שתי מדינות לשני עמים הוא
א) רעיון עוועים שיהווה רק מקור לצרות וחוסר יציבות

ב) ערביי יש''ע הם הצד הפושע, הטובח הפולש והתוקפן - ולמען שלום במזרח התיכון - רצוי להעבירם שיחיו בקרב אחיהם.

כל עוד זה לא מתקיים - עלינו לשקם את כוח ההרתעה, ואז החיים יהיו נסבלים הרבה יותר.

השאלה שאתה שואל לגבי מהו המחיר בחיי אדם שאני מוכן לשלם על שליטה בחבלי ארץ-ישראל, היא אכזרית, ודמגוגית. אבל היא מחייבת תשובה, כיוון שלא באת לנגח - אלא ללבן סוגיות.

אני רוצה, לפני כן, להפנות אותך אל הביטוי הנלוז והנבזי: ''קרבנות השלום'', או ''קרבנות למען השלום''. השאלה תקפה לשני הכיוונים: כמה גופות בשנה אתה מוכן לתת ''למען השלום''?
חסידי הסיסמא הזאת, ניסו - כתמיד - לבקש לגיטימציה אצל מנחם בגין ז''ל. ואכן, קראתי את הראיון שהם הפנו אליו, וראיתי את הביטוי ''קרבנות למען השלום'' חוזר שם מפיו כמה פעמים, אלא שהוא התכוון להרס בתים ורכוש, לעקירה מאדמה ולגירוש ממקום למקום (ימית). הוא לא דיבר על חיי אדם!

לשאלתך, המחיר הוא יחסי. אם אגיד לך: 5 גופות בשנה. מה תסיק מכך?
אבל דבר אחד יש לזכור: כל עוד המחיר - כל מחיר - שאנקוב בו, יהיה נמוך ממחיר הגופות שבהשמדת ישראל ושואה על יהודיה.

ישנם בפורום זה קצינים, פרופסורים וכן הלאה והלאה.

אם לדבר בגילוי-לב, קשה לי להתרשם, אוטומטית, מתבונתם של פרופסורים וקצינים, כאשר אני צופה בתוצאות של המלצותיהם ומעשיהם.
אבל גם אם נניח שכולם חכמים, כולם זקנים, כולם יודעים את התורה ולכולם כוונות טהורות - עדיין אין הם חסינים מטעויות.

וכן, מר ראובן גרפיט, חלקם הגדול מכחישים את זכותנו על ארץ-ישראל, וטוענים כי מדובר ב''שטחים כבושים'' שאין לישראל חלק בהם.
_new_ הוספת תגובה



ובלי לתקן את אחד השקרים הנפוצים אי אפשר
מי שזוכר (שבת, 05/10/2002 שעה 19:14)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המונח ''קרבנות השלום'' נטבע על ידי הימין...
_new_ הוספת תגובה



אני זוכר שרבין טווה והטביע את המונח הזה
אבנר בן בסט (שבת, 05/10/2002 שעה 23:43)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הימין השתמש בו כביטוי לפארסה כואבת, ליגלוג וזילזול על המונח (והמציאות) הבלתי אפשרי הזה. המונח שהפך לתחליף יקר לחקר האמת ולביקורת עצמית בונה של השמאל.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה טעות חמורה ואופיינית
מי שזוכר (שבת, 05/10/2002 שעה 23:55)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הימין טבע את המונח לאחר הפיגוע בבית ליד
_new_ הוספת תגובה



חמורה ואופיינית? נו, כל אחד והחרדות שן. אבל אתה
אבנר בן בסט (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 0:04)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טועה, ובכל מקרה הימין צדק.
_new_ הוספת תגובה



השמאל תמיד צדק אבל לא רציתם לשמוע
מי שזוכר (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 15:51)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועכשיו כולנו משלמים את המחיר.

ראה מה אמרנו ב 67
_new_ הוספת תגובה



למי שזוכר - ממי שזוכר באמת: השמאל תמיד טעה. השמאל
ראובן גרפיט (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 22:43)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא שהחל בהתנחלויות (מפ''ם, אחדות העבודה, מפאי). השמאל תמך בסטלין. השמאל - מנע עשרות שנים צמיחתה כל כלכלה חופשית (זוכרים למשל את בן אהרון). השמאל יצר את בעיית העדות והכעס של המרוקאים, התימנים והאחרים. השמאל הוא שאישר לחרדים לא להתגייס לצבא. השמאל - יצר את המעמדות (יש מאמר נהדר בנושא שמשווה את רמת החיים בפועל מעת קום המדינה ועד נדמה לי 1967. כיצד היו מעמדות עם פער אדיר בתנאי השכר, במגורים ובמגוון ההטבות - כמעט כמו ברוסיה הקומוניסטית). המעמדות נוצרו מיד לאחר מלחמת השחרור אך היו טכניקות של הסואה והטעיה.
השמאל - הוא שמנע יצירת עיתונות חופשית ולא מגויסת - זוכרים את גולדה למשל ואת ראשי הממשלה שלפניה ויחסם לעיתונות?.
השמאל - מנע גיוס בני כל העדות מכל השכבות לחילות המובחרים (העדפה לקיבוצניקים ולחברי המפלגה ובעלי הפנקס האדום). הרשימה ארוכה ומכאיבה.
_new_ הוספת תגובה



אפשר מצידי להתחיל ביציאת מצריים אם זה מה שבא
מי שזוכר (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 23:37)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לך לעשות.
כרגע אני מציע להתמקד בכיבוש ובתוצאותיו ההרסניות למדינת ישראל.
אני פתוח לדיון גם בשאר הנושאים שלדעתי אתה טועה בהם בצורה חמורה אבל זה לא המקום כרגע.

בכל הקשור לכיבוש, השמאל צדק והתוצאות ברורות.
קרא שוב את כרוז מצפן של שנת 67 ותגיד לי בעצמך אם כותבי הכרוז לא צדקו.
_new_ הוספת תגובה



מצפן שמאל? מי נתן להם את התואר הזה? שמאל הינו
ראובן גרפיט (יום שני, 07/10/2002 שעה 14:50)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מבחינה הסטורית, גוף / מפלגה הפועלים בתחום החברתי. בארץ יש ערוב ובלבול מושגים. כמו בניסוח של אשכנזים וספרדים גם כאן. השמאל מבחינה הסטורית הם אלה שציינתי: מפ''ם, תנועת העבודה על זרמיה. היה זרם קומוניסטי שניתן לשיכו לשמאל לא ציוני, מה הקשר למצפן ולשמאל? אולי תמנה גם אבנרי עם השמאל החברתי?
_new_ הוספת תגובה



תנועת העבודה זה שמאל? הצחקת אותי
מי שזוכר (יום שני, 07/10/2002 שעה 15:42)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תכף תגיד שגם הליכוד זה שמאל
_new_ הוספת תגובה



לגרפיט: טוב שיש מי שזוכר, כי אסור לשכוח מה שכתבת
רפי אשכנזי (יום שני, 07/10/2002 שעה 20:26)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תן הוכחה, תן לינק, או שתתאפק כשבא לך להמציא דברים
מנשביק (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 13:52)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תביא אתה הוכחה שאני טועה
מי שזוכר (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 15:50)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדברים כבר נידונו , נבדקו , נותחו ונכתשו עד דק.

הממציא היה עוזי לנדאו
_new_ הוספת תגובה



תביא הוכחה שאתה קיים
מנשביק (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 16:16)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואחרי שתגמור לעשות את זה, תביא הוכחה שהמילים ''נידונו'', ''נבדקו'', ''נותחו'' ו''נכתשו עד דק''
לא נתלשו - בדיוק בסדר הזה - מפלקט של ''השומר הצעיר'' בשלהי שנות הארבעים היגעות.
_new_ הוספת תגובה



מנשביק: אני זוכר משמע שאני קיים,נכון?
מוטקה צביאלי (יום שני, 07/10/2002 שעה 18:06)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מכיר משהו כזה? דיקארט אמר אני חושב משמע שאני קיים. יש כאלו שאומרים:''אני טועה משמע שאני קיים''.
עוד נדבר.
_new_ הוספת תגובה



אני זוכר רק מה שאני רוצה לזכור -
מנשביק (יום רביעי, 09/10/2002 שעה 12:44)
בתשובה למוטקה צביאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משמע אני קיים.
_new_ הוספת תגובה



פרלמן - תודה על המענה העיניני. המשותף לנו הוא כפול
ראובן גרפיט (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 8:19)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואולי משולש. האחד - מסכימים כל זכותנו על ארץ ישראל וליחסם האמיתי של הפלשתינאים והערבים לגבינו . השני - אנו דואגים וחרדים לעתידו של העם היהודי. שלישית - או מוכנים לדון באופן רציני בפתרון הטוב ביותר. נושא מספר הקרבנות (לגבי ''קרבנות השלום'' התיחסתי באחת מתגובותי האוהדות לחומר שפרסם מר אשכנזי) זוהי שאלה לגיטימית ואסור להתחמק ממנה. כל נושא הדמים, תרתי משמא, הינו שיקול החייב לעלות על שולחן הדיונים לפני כל החלטה או אי החלטה בנושאיםצבאים. רק עתה יש דיון לגבי מספר הקרבנות הצפוי ממתקפה של טילים עירקים והיכן יקברו אותם. גם נושא מסכות הגז - כן/לא ליצר , כן לא לחלק ולמי הינה שאלה רלוונטית.
לנושא הביטחון ולנושא ההרתעה.
לביטחון קודם: כאשר אתה עולה למונית / אוטובוס אתה סומך באופן עיוור על הנהג, שאלת את עצמך מדוע?
כאשר אתה ניגש לבית חולים / רופא / בית מרקחת ושאר השירותים הרפואים - אתה סומך עליהם שינתנו לך את התמורה הטובה ביותר.
כאשר אתה אוכל במסעדה - אינך חושש מהרעלה וכדומה.
והנה - בנושא הביטחון של מדינת ישראל - כאשר יש קונצנזוס, מההיבט הצבאי והביטחון הלאומי, של מאות אם לא אלפים מאנשי הביטחון , מכל זרועות צה''ל, מהעבר הרחוק, לוחמי מלחמת השחרור (כמו למשל - הרכבי ז''ל מתי פלד ז''ל, עיזר ויצמןשיבדל לחיים ארוכים, אלופים וקצינים בכירים אשר נחמו במלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפור , מלחמת שלום הגלילועוד ועד ימינו אלה, כולל רבים בקבע - אתה מטיל ספק. אני מדגיש - בנושא הביטחון ולא בנושא זכותנו לגבי ארץ ישראל ההסטורית.
לגבי הרתעה: השתתפתי במרדפים שלאחר מלחמת ששת הימים. הן בגדה, הן בעזה והן בגולן. איני רוצה לפרט - אבל ידי השב''כ וגורמים אחרים לא היו כבולים כפי שהיום. למעט רגיעה מקומית וזמנית - לא הושג דבר והאלימות וההתנגדות הלכו ותכפו הלכו וגברו.
בנושא הגירוש /פינוי / עידוד הגירה. אני עוקב אחרי זה מזה שנים. היתה הגירה מסיבית של מאות אלפי אנשים, אך בסופו של דבר / חשבון מספר הפלשתינאים משני צידי הקו הירוק הולך וגדל. יותר מזה - הרבה מעל 100000 ערבים הגרו לתוך הקו הירוק, חלקם מישע ועזה וחלקם מארצות ערב.
הרעיון של פרופסור סופר הינו פשוט: להשאיר בארץ מספר מוגבל של ערבים,חילופי שטחים באופן חד צדדי, ועל ידי הקמתה של המדינה הפלשתינאית - ניתן יהיה לגרש / למנוע את בואם של פלשתינאים לישראל גם אם הניסיון הינו באמצעות נישואים.
ראה- ניסינו הכל, באמת הכל, בווח השנים שמאז 1967, מעבר לבזבוז האדיר של עשרות מליארדי דולרים אשר גרמו לאבטלה ששיעורה יותר מכפול מהנתון הרשמי (כי הרבה אנשים לא נספרים בסטטיסטיקה המטעה), ירידה של עשרות אלפי אנשים מוכשרים, בעלי יוזמה עסקית אשר לא מצליחים להקים עסקים בארץ, ירידה של אלפי בוגרי אוניברסיטה מוכשרים (לצערי אני מכיר עשרות רבות של רופאים, מהנדסים, אנשי תוכנה אשר עזבו), הרס הכלכלה שלנו - אשר נסוג עשרות שנים אחורה, הגברת התלות באמריקאים, הגברת התלות בעובדים זרים אשר את שכרם ממירים לדולרים ומוציאים אותם החוצה. היקף יציאת הדולרים על ידי העובדים הזרים גבוה מהסיוע האמריקאי (שכולו צבאי וכל דולר סיוע חוזר לארה''ב במכפה של 3-5) - בסך הכל לא הרווחנו דבר מהכיבוש. שווה ורצוי לחפש פיתרון המשלב ביטחון, סיום הכיבוש, גישה פתוחה לכל המקומות הקדושים לנו ולהם. להעסיק פלשתינאים במקבלים שקלים וצורכים אותם כאן- במשק שלנו במקום תילנדים / רומנים / סינים המעבירים את הכסף החוצה.
אני ער ושותף לכעס של הסכם אוסלו - אבל אנו חיבים לחפש פיתרון חכם, יצירתי המשלב את השלום וויתור על שליטה על מליוני אנשים המתנגדים לנו וימשיכו להאבק כנגד הכיבוש.
_new_ הוספת תגובה



ראובן תסלח לי
אליצור סגל (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 11:10)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
ראובן תסלח לי, אבל ההסתמכות על אנשי בטחון ובודאי על אנשי המועצה לשלום ובטחון היא שטות ודמגוגיה - אבא שלי הוא פרופסור לאנרגיה גרעינית, אם אתה רוצה ליצר פצצה גרעינית או פצצת מימן, גדולה או קטנה מזוהמת או נקיה נוטרון או אחרת תפנה אליו.
אבל, בשאלה האם מדינת ישראל צריכה בכלל נשק כזה או לא, ואם צריכה האם הוא צריך להיות גלוי או נסתר וכן כיצד להשתמש בזה אם תגיע השעה דעתו אינה עדיפה על דעתו של כל בעל בסטה בשוק.
זה מה שהוא בעצמו חושב וכל אמירה אחרת היא דמוגוגיה בגרוש.
באשר לאנשי הצבא - בהתחשב באסונות שהללו הביאו עלינו מקומם בכלא. עדיף היה אילו היו מקבלים את הפנסיה שלהם ושותקים ושמחים על כך שאינם מבלים את שארית ימיהם עמוק עמוק בצינוק. פיסיקאי גרעיני שהיה טועה אחת מיני אלף מהטעויות שהם טעו (בהנחה שבכלל היה נשאר מי שישפוט אותו) היה מוצא להורג בכיכר העיר.
בגלל אנשים כאלו אנחנו נמצאים במקום שבו אנו נמצאים צריך לטהר את הזירה הציבורית מחסרי האחריות החצופים והמטופשים הללו.
ולסיום, מספר המדענים ה''ימניים'' גדול פי כמה ממספר המדענים הש''שמאליים'' ההבדל הוא שאנשי הימין אינם דמגוגים ויודעים את מגבלות מקצועם.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ולדוגמה לפרופסורים מהימין שיודעים את מקומם
מי שזוכר (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 16:52)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין טוב מההוא, איך קוראים לו, שהיה גם פרופסור וגם חבר כנסת וגם פיזיקאי (נאמן?), ואת לובוצקי המתמטיקאי ממולדת שידע את מקומו, וכמובן את הפרופסור ארנס, ואת הפרופסור לספרות הלל וייס ובל נשכח את הפרופסורים לחוסן מדיני, ואת כל שאר הפרופסורים הימניים הצנועים המסתגרים במגדל השן ומותירים לבעלי באסטות לנהל את המדינה.

אין ספק כי הנאמנות לעובדות היא נר לרגליך מר סגל.
_new_ הוספת תגובה



מי שזוכר הסברתי לך כבר שאתה אטום
אליצור סגל (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 18:02)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
מי שזוכר
הסברתי לך כבר שאתה אטום. כפי שכתבתי העובדה שאבא שלי יודע ליצר פצצות אוטום מימן וכד' אינה מלמדת שהוא יודע להשתמש בהן יותר טוב מבעל בסטה. אבל היא גם אינה מלמדת שהוא יודע להשתמש בהן פחות טוב מבעל בסטה. יש לו זכות להביע את דעתו במסגרת הכלים כמו כל אדם וכך הוא עושה. כך נהגו גם הפרופסורים האחרים שהזכרת. הם פעלו כאנשים פולטיים ולאו דוקא מכוח היותם פרופסורים. גם עוזי לנדאו הוא ד''ר וכן בני בגין אז מה? היותם דוקטורים אינה מקטינה את יכולתם ביחס לנגרים או שרברבים אבל גם אינה מגדילה אותו. הבלבול בענין הזה הוא אופיני לשמאל דוקא שחושב במושגים של או או. או שאני מומחה לכל דבר או שאיני מומחה לכל דבר הוא אינו מסוגל לחשוב במושגים מורכבים של מומחיות בנושא אחד וידע רגיל בנושא אחר או שמומחים לכל דבר או שלא מומחים לכל דבר.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ואבא שלי הוא שוטר
מי שזוכר (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 18:44)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה אמרת שפרופסורים מהימין יודעים את מקומם ואינם מתערבים בפוליטיקה, וזאת בניגוד לפרופסורים מהשמאל.

בסך הכל הראיתי לכולם שאתה מדבר שטויות וכי רבים הם הפרופסורים מהימין שמתערבים בפוליטיקה.

לי אין כל התנגדות לכך, אני בהחלט מעדיף שיקול דעת של פרופסור על פני שיקול דעת של בסטיונר.

זה הכל.
_new_ הוספת תגובה



אתה נשאר באטימותך
אליצור סגל (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 21:19)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אתה נשאר באטימותך - הם מעורבים בפוליטקה אבל לא בתור פרופסורים אלא בתור אזרחים שמתפקידם להביע את דעתם.
כדי להקל עליך להבין - לפני כמה שנים יזם הרב מנחם מנדל כשר עצומה שחתמו עליה כאלף מדענים בכירים ביניהם חתני פרס נובל ועוד פרסים חשובים שקוראת לכל עם ישראל לקרוא קריאת שמע ישראל ה' א\להינו ה' אחד פעמים ביום. זה דבר שהם עצמם עשו ועושים וכן כל שומר מצות עושה וגם אני. אבל מה הקשר בין המומחיות המקצועית שלהם בתחומי המדעים המדויקים לבין הקריאה שלהם לקרוא קרית שמע?
אותו הדבר עם המועצה לשלום ובטחון - היא מורכבת משני סוגים של אנשים. סוג אחד - מי שנכשלו בתפקידם ברשלות פושעת ומקומם בכלא. סוג שני - מי שזו אינה המומחיות המקצועית שלהם. הם כמובן יכולים וצריכים להביע את דעתם כמו כל אזרח אבל הנפנוף בתעודה האדמית אינו מקנה לדעתם שום משקל מעבר לעשית רושם על מי שאינו מתמצא.
יש כמובן ענין שאנשי מקצוע יטפלו בתחומים שהם כן מתמצאים בהם ולקראת בחירות יש ענין להוציא מנשרים כדי לעשות רושם על הציבור הנתון לשיטפת מוח מכל הכיונים. אבל בפורום ארץ הצבי צריך אם זה ניתן להסביר למי שיש סיכוי שיבין מה המשקל של תופעות שונות
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אל נא באפך אליצור חביבי
מי שזוכר (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 21:32)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בוא ותודה כי אמרת שטות גדולה ושאתה מצטער על דברי הרהב האויליים הללו ונסגור עניין.

אחרת אתה כאן מסובב אותנו בכחש וקשקושים.

אמרת שפרופסורים מהימין, בניגוד לפרופסורים מהשמאל, אינם מתערבים בעניינים לא מקצועיים.

הוכח כי הדברים שאמרת אינם נכונים, קבל את העובדה הקטנה הזו כמו גבר וזה הכל.
_new_ הוספת תגובה



קרא עוד פעם ותבין
אליצור סגל (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 21:45)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
פרופסורים מהימין קונים במכולת למרות שאין זו המומחיות המקצועית שלהם. הם גם נוהגים במכונית למרות שאין זו המומחיות המקצועית שלהם. אותו הדבר גם בפוליטיקה. ההבדל הוא שהמועצה לשלום ובטחון מנהל מסע דמגוגי כדי לשטוף את מוחו של הציבור ולכן לפעמים צריך לנטרל אותה בשיטות דומות שהם גם כן דמגוגיה. בימין מודעים להבדל בשמאל לא.
זה כל ההבדל.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אתה סתם מסתבך ועושה צחוק מעצמך
מי שזוכר (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 23:32)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשבתי שיש לך קצת יותר כבוד עצמי ומסתבר שאתה לא מסוגל להודות כי טעית.
כל ההסברים שלך רק מעצימים את הגיחוך של דבריך.

חבל מאד.
_new_ הוספת תגובה



סגל היקר - מסכים אם הטיעון שלך, אבל לא זה הענין.
ראובן גרפיט (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 22:22)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בוא נבחן את כל התקופה שמאז 1967, שנת גיוסי לסיירת גולני ועד כה. מה השגנו? כמה קרבנות בחיי אדם שילמנו, כמה פצועים קל, בינוני וכבד שילמנו? כמה עשרות מליארדי דולרים בזבזנו? כמה עשרות אלפים עם לא יותר - של ישראלים ירדו מן הארץ. איזו רמת חיים יכולנו להגיע ופספסנו? ראה סביבך מה קורה - אבטלה נוראית, לאנשים אין אוכל , תלמידים רעבים, לתל''ג בצמיחה שלילית, תלות מוחלטת באמריקאים - הפכנו להיות בובה על חבל - מריונטה. (איני מדבר על המחיר הכבד ששלמו הפלשתינאים), ניתן להמשיך לפרט את המחיר הפוליטי בדעת הקה''ל העולמית (אותך כנראה זה לא מעניין, אבל כל מפעל או עסק הסוחר עם גורמי חוץ, חש את השנאה, הדחיה וחוסר הרצון לסחור עימנו, לקנות מאיתנו. אלה המקבלים משכורת ממשלתית - לא מודאגים
, בינתיים.
אנשי פורם הביטחון- כן מומחים, דוקא בגלל ריבוי ומגוון האנשים, להחליט מה הוא גבול הביטחון. אלה בעלי הרצון לחיות ולשלוט על אדמות ארץ ישראל בכל מחיר - ללא חשבון של חיי אדם ושל דמים תרתי משמא, אלה לא מסוגלים לבחון את המציאות. נא להיזכר במרד הראשון וביוחנן בר זכאי ''הבוגד'' ונא להיזכר במרד השני - בקנאות של רבי עקיבא ותמיכתו בבר כוזיבא - ולאן הגענו. השואה של תקופה זו (המרד הראשון השני והשלישי) וכל הפוגרומים בגולה כולל גרוש ספרד, האיקביזיה (שהיתה בכל המדינות הקתוליות) שואת מלחמת העולם השניה --> כולן נבעו מקיצוניות ואי יכולת או רצון להתפשר.
_new_ הוספת תגובה



האם אתה מאשים את היהודים בגירוש ספרד?
מי שזוכר (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 23:40)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או חלילה בשואה?

למה אתה לא קורא את מה שאתה כותב?
_new_ הוספת תגובה



ידידי היקר - כתבתי שאבות אכלו בוסר - שיני בנים
ראובן גרפיט (יום שני, 07/10/2002 שעה 14:41)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תיקהנה. עקב שיקול דעת שגוי / קיצוני אצל אלה אשר החליטו למרוד ברומאים ולא להכנע, ולאחר ההפסד הראשון פתחו במרד השני והשלישי- אנו שילמנו מחיר במשך 2000 שנה. בעקבות מרידות אלה התרחשו סדרת אסונות על עם ישראל בכל התפוצות שבהם הם חיו, כולל בספרד - פרשת האנוסים וגרוש ספרד, הפרעות והמרות הדת בארצות הנצרות והאיסלאם ועוד. אבות אכלו בוסר - שיני בנים תכהינה.
משמעות הדבר - שלפני שדוחקים את הקץ, לפני שבוחרים במלחמה שלא רואים את סופה - ראוי לשקול פעם ועוד פעם את דרך המתינות,הפשרה, חיפוש השלום.
האם הפעם הבהרתי את עצמי?
_new_ הוספת תגובה



הסברת שטות אחת בשטות גדולה הימנה
מי שזוכר (יום שני, 07/10/2002 שעה 15:46)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לקשור בין גלות ספרד למרד בר כוכבא...
זה טוב לשיעור פילוסופיה, מלבד העובדה שאירוע אחד התרחש לאחר אירוע אחר, אין ביניהם ולא כלום.

אבל אני מסכים לכך שיש לבקש שלום והגיון ולא להחשות אף לרגע מול הלוחמנות המזויעה וההזויה של חלק מהציבור הישראלי.
_new_ הוספת תגובה



ראובן ידידי: משנתך הגיונית אבל השורה האחרונה
מוטקה צביאלי (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 20:27)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצטטת ומתמצתת את הגישה של המרגלים מדור המדבר האומרת: ''ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם'' אם אתתה חגב בעיניך מנין לך שאתה חגב גם בעיניהם? הרי כשיוצאים מנקודת הנחה שזו מלחמה שאי אפשר לנצח הרי שלא הבנו את מושגי המלחמה. ראה נא את חילופי הדברים שלי עם מילשטיין בנושא אנרגיית השלום.
אני רוצה רק שתנוח דעתך שאני לא לבקר או לריב אתך על זה. אני מבין מתוך בריך וממצב הדברים שהמצב הוא לגמרי לא פשוט. אבל קח בחשבון,ידידי ראובן, שאת אדני היסוד ל''סכסוך'' הזה קבעו אידיאליסטים עם ראיה לא כל כך רחבה. בתרגמם את החזון הציוני לשפת המעשה וב''סערת הקרב'' (המדיני והפיסי) הם דלגו על ההרים וקפצו להם על הגבעות ובתוך הקיפוץ והדילוג גם על המון פרטים ופרטי פרטים שכיום הינם בעוכרי החברה הישראלית.
תקרא לי הוזה בהקיץ? מסכים. אבל ראה נא את המצב באירופה כיום. הערבים נוגסים כל חלקה טובה (הולנד,גרמניה,איטליה, צרפת) ואלו המדינות חייבות לדקור לפי החליל הזה שהם יצרו במו ידיהם. לה-פן הצרפתי אמר את זה בפירוש וקראו לו גזען..ז'אק שיראק מנסה ללכת בין הטיפות ונראה כמה זמן זה יקח לו עד שיירטב.
עוד נדבר.
_new_ הוספת תגובה



צביאלי - אנסה להסביר את עצמי באופן אחר. תורת המשח
ראובן גרפיט (יום ראשון, 06/10/2002 שעה 22:35)
בתשובה למוטקה צביאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קים מבוססת על ההנחה שכל צד מנסה למכסם את האינטרסים שלו בכל אחד מהמצבים האפשריים. המצב האופטימלי הינו ''נצח- נצח'' שבו שני הצדדים פועלים במשותף לניצחון משותף על ידי הגדל ''העוגה''. בנמשל שלנו, תאורטית: הפלשתינאים מוכנים לקבל את גישת מנחם בגין ז''ל, או ביבי נתניהו, מותרים על כל מאפיין צבאי (מוסרים לידנו את כל הנשק -)ומסתפקים בשליטה / בעלות על השטח שבו הם חיים. אנו בתמורה - מוותרים על כל ההתנחלויות הקטנות ובעצם נשארים עם 3-4 הגושים הגדולים ושליטה על הירדן, שליטה בטחונית. אני מניח שלמצב תאורטי אופטימלי כזה לא היית מתנגד?
ועתה - שילובם של הפלשתינאים בכלכלת ישראל היתה תורמת רבות לנו ולהם. בנושא זה יש רשימה גדולה של יתרונות.
זו דוגמא של ''נצח -נצח'' שבו כל אחד מוותר על דבר מה ושני הצדדים מרויחים ובגדול.
היות ומצב זה - בשלב הנוכחי לא מציאותי, על פי מודל תורת המשחקים, עלינו לחפש אופטימום נמוך יותר.
למשל- נסיגה חד צדדית לגבולות שאנו קובעים אותם שהמאפיין שלהם הינו : שליטה בטחונית (כולל גב ההר), שליטה על מקורות המים, הפרדת הגדה מירדן, מינימום פלשתינאים בשטח ישראל. לידיעתך - באם אנו מפנים את ההתנחלויות הקטנות והדרכים אליהם, ניתן להחזיר / לותר על כ 95% מאדמות הגדה.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי