|
ראובן: לא התייחסתי לתרבות ההמונית | |||
|
|||
התרבות ההמונית, העממית, היא זו שדווקא שומרת על המאפיינים היסודיים של הקידמה. המוסיקה הפופולרית, לא כל שכן העממית, היא טונאלית או לפחות מודאלית, וגם הלבוש של ''עמך'', הוא לבוש פשוט יחסית, אמנם, אך בוודאי מתקדם הרבה יותר מזה של האדם הקדמון: מכנסי צמר או כותנה, חולצות עם כפתורים מבד מעובד ונעים למגע, ונעליים שבוודאי ''משוכללות'' הרבה יותר מנעלי האדם הקדמון, וכו'. לעומת זאת, באופנה ה'גבוהה' כן תמצא נשים שמהלכות על המסלול בעירום חלקי, בדיוק כמו האישה הקדמונית. בציור, תוכל למצוא אמנים ''מתקדמים במיוחד'' שיציירו לך ריבוע כחול, או גיבוב של קישקושים, עם שלל פרשנויות, כאשר ציורי המערות של האדם הקדמון הם מתקדמים הרבה יותר... | |||
_new_ |
פרלמן - מה ההסבר שלך להתנהגות / תרבות / לבוש זה | |||
|
|||
של השכבה הגבוהה? לעניות דעתי - הצורך ליחודיות /התבלטות / השגת תשומת לב מציינות גם שכבות אחרות. | |||
_new_ |
ההסבר שלי, על רגל אחת | |||
|
|||
איזושהי תזזיתיות, רצון מתמיד ''להתקדם'', השקפה כי העבר הוא בדרך כלל רע, מיושן, ומטרד, ההווה מיותר, ואילו העתיד כבר כאן. תחושה מתמדת של חוסר סיפוק, רצון בלתי-פוסק לחידושים. שים לב שאדם מן היישוב לא ימהר כל כך לשים פס על העבר. המילכוד הנוצר פה הוא מעניין: ''אמנים'' מכל מיני תחומים משקיעים שנים של לימוד, אימון והתפתחות, רק בשביל ליצור יצירות שבינן לבין יצירות בנות מיליון שנה אין כל הבדל. למה הדבר דומה? לשחקן גאוני, שמתאמן כל חייו על-מנת להתנהג בדיוק כמו האידיוט השכונתי, או צייר ששובר את ראשו על-מנת להפיק ''ציור'' הדומה ככל הניתן לקישקוש חסר פשר. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |