|
עם פלשתינאי – קיים כבר מראשית המאה ה-20! | |||
|
|||
אתה ממשיך לכתוב פרשנות לא נכונה, מסולפת, לדברי. אתה צריך ללמוד שזו לא דרך לדיון. כבר מזמן היית צריך להבין שז'בוטינסקי דיבר על תהליך תודעתי, למרות האינטרס הפוליטי שלו. לפני שאתה עוסק כהרגלך באינטרס הפוליטי אתה צריך להבין שהתהליך התודעתי הזה קיים. אתה כבר מזמן היית צריך להבין שהשאלה אם קיים עם פלשתינאי אינה קשורה לאינטרס פוליטי. אבל אתה כשלת בכל אלה וגם הבהרת שמילותיך אינן רלוונטיות כלל כפי שכבר הסברתי (תגובה 129285). | |||
_new_ |
עם פלשתינאי – קיים כבר מראשית המאה ה-20! | |||
|
|||
אל תמציא פרשנות שלא כתובה אצל ז'בוטינסקי. עם ערבי הוא מונח כללי ומקובל לעת ההיא לתאר את ערביי כל המזרח התכון. והוא מקובל גם היום ככזה. אבל אתה הוא הטוען שעלינו להניח לערבים להגדיר את עצמם ולא עלינו מוטלת המשימה. אז למה אתה נדבק רק לפרשנות הפרטית שלך למשפט של ז'בוטינסקי? הרי לא הבאת עדות מהערבים עצמם. לא תיארת ולא הוכחת את התהליך עצמו. אתה מתעלם מעדויות לכל אורך המאה ה-20 בהם לא היו ביטויי לאומיות ייחודיים לערביי ארץ ישראל ואפילו היו אינטלקטואלים ועמך שפעלו למען התודעה הערבית. ובכל חלון של זמן שהיתה אפשרות לערבים להתאגד לעם הם פשוט לא עשו זאת ואפילו לא תבעו זאת. בכל תקופת הכיבוש המצרי והירדני בארץ ישראל המערבית ערביי המקום לא דרשו עצמאות לעצמם, לא דרשו איחוד בין יו''ש לעזה ואפילו לא הקימו תנועת התנגדות לישראל. מי שזירז אותם מאז מפלת 1956 היה גמאל עבד אל נאצר. אני לא מדבר על אינטרס פוליטי כמוך. אני מדבר על עובדות. מבחינתי ערביי ארץ ישראל יכולים להגדיר את עצמם כרצונם אבל בכל מקרה אין זכויותיהם עולות על זכויות היהודים. כבר אמרתי שוב ושוב שמבחינה היסטורית החלוקה חצי-בחצי - ירדן היא פלסטין וארץ ישראל המערבית היא ישראל (יהודים בירדן וערבים בישראל יהיו אזרחים במדינתם הלאומית ותושבים במדינה המארחת) - היא הנכונה והצודקת, ולכן בסופם של כל התהליכים זו תהיה התוצאה של הסכסוך. השאלה היא כמה עוד נצטרך שוב ושוב להילחם עד שנבין את זה. למה לא כדאי להבין את זה עכשיו ולמנוע שרשרת של מלחמות מיותרות?! חכם ציון | |||
_new_ |
עם פלשתינאי – קיים כבר מראשית המאה ה-20! | |||
|
|||
עַרְבִיֵּי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל רַשָּׁאִים מִבְּחִינָתִי ''לְהַגְדִּיר עַצְמָם'' כַּחֲתוּלִים. אֲבָל זֶה לֹא יְחַיֵּב אוֹתִי אוֹ כָּל גּוֹרֵם מְקוֹמִי/בֵּינְלְאֻמִּי כָּלְשֶׁהוּ לְהַגְדִּיל לָהֶם אֶת אַסְפָּקַת הֶחָלָב... | |||
_new_ |
עם פלשתינאי – קיים כבר מראשית המאה ה-20! | |||
|
|||
זה בדיוק מה שטענתי. צריך להפריד בין המחקר ההיסטורי לבין הדיעה הפוליטית. אבל אסור שדיעה פוליטית תתעלם מאמת היסטורי. מר סיון מערבב בין השניים. אני ניסיתי להסיר לו שמי שראוי להגדיר אם יש 'עם פלסטיני' אלה רק מי שרוצה לראות את עצמו כ'עם פלסטיני' ולא דוד סיון ולא משפט אחד (שמפורש לא נכון ע''י מר סיון) מחיבורו של ז'בוטינסקי. והבאתי, כמו שאתה הבאת, כמה עדויות שהערבים עצמם לא ראו עצמם כ'עם פלסטיני', לפחות לא עד העשרים - שלושים השנים האחונות. אבל גם אם הם ''עם פלסטיני'' אז מימוש זכותם כעם לא יכול לבוא על חשבון העם היהודי, מה עוד שיש להם כבר מדינה בחצי פלסטיין. עכשיו הויכוח הוא על הפתרון הפוליטי הראוי וכיצד משיגים אותו. חכם ציון | |||
_new_ |
עם פלשתינאי – קיים כבר מראשית המאה ה-20! | |||
|
|||
זה נכון. אז מהו הפתרון הפוליטי הרצוי וכיצד משיגים אותו? | |||
_new_ |
עם פלשתינאי – קיים כבר מראשית המאה ה-20! | |||
|
|||
כבר אמרתי וחזרתי על כך שרק פתרון של שתי מדינות לשני עמים הוא הפתרון היחידי האפשרי. ירדן הפלסטינית לצד ישראל היהודית. איך עושים זאת? גם על זה כתבתי. יש מספר אופציות, אבל קודם כל צריכים להגיע להבנה הזאת כאן ובחו''ל כמה שיותר חוגים פוליטיים. ככל שידברו בזה כך הפתרון הזה יוכל להתממש בצורה השקטה והנוחה לשני הצדדים. חכם ציון | |||
_new_ |
עם פלשתינאי – קיים כבר מראשית המאה ה-20! | |||
|
|||
אתה מתחמק מלענות לענין. מה תעשה עם הפלשתינאים שיהפכו לאזרחי ירדן ומקום מגוריהם בתחום שכם-רמאללה,חברון-בית לחם ועזה? | |||
_new_ |
עם פלשתינאי – קיים כבר מראשית המאה ה-20! | |||
|
|||
אין בין דבריך וחקר ההיסטוריה דבר (תגובה 129340). | |||
_new_ |
עם פלשתינאי – קיים כבר מראשית המאה ה-20! | |||
|
|||
אומנם לא הבאתי כאן מחקר היסטורי, אלה רק מובאות ממחקרים היסטוריים ומהתבטאויות רבות של בכירים ובכירים פחות שייצגו את החברה הערבית שאתה טוען שהם היו כבר אז עם, אבל לא לפי דעתם שלהם עצמם. באותה מידה גם אתה לא הבאת מחקר היסטורי אלאל סיכום של כל מיני מובאות חלקיות ומגמתיות שהובילו אותך ''להוכיח'' את אמונתך הפוליטית. אז עם כל הכבוד לך, האמת ההיסטורית חזקה יותר מדיעותיך הפוליטיות. חכם ציון | |||
_new_ |
עם פלשתינאי – קיים כבר מראשית המאה ה-20! | |||
|
|||
הצגת מובאות ''חלקיות ומגמתיות'' מחוץ להקשרן, כפי שאתה עושה, לא מעידות דבר ביחס לקיומו של העם הפלשתינאי. זה ודאי לא מחקר היסטורי. אני לעומת זאת הצגתי את ההקשר של העובדות ההיסטוריות שהצגתי ושעליהן הצבתי מסקנות. זה מה שאמור להיות מחקר היסטורי. בנוסף עוד לא הצלחת להראות דבר שמפריך את טענותי חוץ מלהגיד ''לא נכון''... אז כמו פוליטיקאים אחרים אמרת. | |||
_new_ |
עם פלשתינאי – קיים כבר מראשית המאה ה-20! | |||
|
|||
זה לא יחייב אותך. אך, מאחר ואתה חי בחברה אנושית המקיפה מאות עמים ומיליארדי אנשים,הרי התעלמות מדעתם בנושא לא תואיל לך ,אחרים יספקו את ה''חלב'' ואתה תשאר זנוח ב''חלקת אלוהים הקטנה''שלך. | |||
_new_ |
עם פלשתינאי – קיים כבר מראשית המאה ה-20! | |||
|
|||
1. ההמצאות שלך ממש לא מעניינות בגלל שמטרתן הראשונה הוא האינטרס שאתה מייצג ושכמעט תמיד חוזר בהודעותיך. בהקשר הזה הצעתי שתלמד מז'בוטינסקי שהאינטרס הפוליטי/מדיני שלו לא הפריע לו לקבוע את עובדת קיומו של עם פלשתינאי. 2. בקשר לז'בוטינסקי דבריך מעידים שאינך מכיר את עמדותיו. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |