|
|
|||
ההקשר מעצב את התוכן. ומאמר לכאורה 'תמים' על סוגיית היישות הפלסטינית נותן בישראל של היום לציבור המבוסס בדיעות קדומות עוד דחיפה בכיוון של הקונצנזוס לטיהור אתני שראינו בפעולה במלחמת לבנון ובמלחמת עזה. לבד מאפולוגטיקה מחליאה לא נאמר דבר לעניין בנושא טבח האזרחים בעזה, והמאמר של פרלמן בא וכמעט באופן מילולי יורק על הקברים הטריים בעזה, שלא לדבר על כך שהוא מסיט שוב את הדיון בנושא הפלסטיני הרחק מנושא זכויות האדם והעושק שהוא מנת חלקם מדי יום. המאמר עוזר לחפות ביתר שאת על הדהומניזציה של ההתנהלות הישראלית-יהודית כלפי הפלסטינים, ומוסיף עוד נדבך בחומה שמפרידה, לא בין ישראל לאוייביה, אלא בין מוסר יהודי ואנושי לישראל הארוגנטית החדשה. אכן כוונות להשמדת עם, גזענות וחוסר מוסר. זה כבר לא עובד לטעון: ''הָאַחֲרָיוּת עַל הַדָּם שֶׁנִּשְׁפַּךְ נוֹפֶלֶת בְּאֹפֶן בִּלְעָדִי עַל כִּתְפֵי הַחָמָאס.'' זה רק התירוץ. והיכולת להבחין בין סיבה למסובב היא התנאי הראשון לפובליציסטיקה אמיתית, ולא כתב התעמולה השטוח שפרלמן הפיק כאן, כהעתק מנופח מה של מאמר שכתב לפני זמן. ולצופצופיה הנחפז תמיד לומר מהר משהו שלא לעניין, תודה על שהינך מוכיח ללא כל מאמץ מצידי את שטחיותך. | |||
_new_ |
|
|||
תְּגוּבָתוֹ הָאַחֲרוֹנָה שֶׁל סְתָם אֶחָד מְהַוָּה הַמְחָשָׁה אִירוֹנִית לַפָּרָדוֹקְס שֶׁמְּדִינַת יִשְׂרָאֵל הִכְנִיסָה עָצְמָה אֵלָיו בְּרֹב אִוַּלְתָּהּ: ''טֶבַח הָאֶזְרָחִים בְּעַזָּה... טִהוּר אֶתְנִי... זְכֻיּוֹת הָאָדָם וְהָעֹשֶׁק...'' בַּשָּׁנִים 1990-1992, כַּאֲשֶׁר שָׁלְטָה בְּיִשְׂרָאֵל מֶמְשֶׁלֶת ''הִתְנַחֲלֻיּוֹת וְכִבּוּשׁ'', וְהַשִּׁלְטוֹן עַל יְהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה הָיָה הָדוּק מִתָּמִיד, לֹא הָיוּ מַעֲשֵׂי ''טֶבַח'', יִשְׂרָאֵל לֹא עָמְדָה בִּפְנֵי הַאֲשָׁמוֹת עַל ''טִהוּר אֶתְנִי'' כָּל שֵׁנִי וַחֲמִישִׁי, וַאֲפִלּוּ מַצָּב זְכֻיּוֹת הָאָדָם שֶׁל עַרְבִיֵּי יֶשַׁ''ע הָיָה טוֹב יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר הַיּוֹם. וְהִנֵּה - כְּכָל שֶׁיִּשְׂרָאֵל נָסוֹגָה, וִתְּרָה, הִתְנַתְּקָה וְהִתְמַכְּרָה לְ''תַהֲלִיךְ הַשָּׁלוֹם'', בַּד בְּבַד הָלְכוּ וְהֶחְמִירוּ הַהַאֲשָׁמוֹת, וּבַד בְּבַד הָלַךְ וְהֶחְמִיר הַמַּצָּב הַבִּטְחוֹנִי, שֶׁגַּם אִלֵּץ אֶת יִשְׂרָאֵל לְהִזְדַּקֵּק לְאֶמְצָעִים חֲרִיפִים יוֹתֵר וְיוֹתֵר. אֵין דִּין סִכּוּל טֶרוֹר כַּאֲשֶׁר שׁוֹלְטִים הֵיטֵב בַּשֶּׁטַח כְּדִין מִלְחָמוֹת וּמִבְצָעִים כְּנֶגֶד שֶׁטַח עַצְמָאִי וְעוֹיֵן. וְכָאן אֲנִי מַגִּיעַ לְעִנְיָן הָאַחֲרָיוּת עַל הַדָּם שֶׁנִּשְׁפַּךְ. בְּוַדַּאי שֶׁהִיא עַל כִּתְפֵי הַפָלַשְׂתִּינִים. בְּכָךְ אֵין כָּל סָפֵק. אֲבָל - וְגַם עַל כָּךְ רָאוּי לַחְזֹר שׁוּב - הָיָה אֶפְשָׁר לִמְנֹעַ אֶת הַדָּם הַזֶּה אִלּוּ שָׁלְטָה יִשְׂרָאֵל שִׁלְטוֹן בִּטְחוֹנִי-צְבָאִי אֶפֶקְטִיבִי בִּרְצוּעַת עַזָּה כֻּלָּהּ. | |||
_new_ |
מ.ש. פרלמן, משום מה שכחת את האינטיפאדה הראשונה, לפני אוסלו... | |||
|
|||
פרלמן חביב, למה אתה ודומיך כה נוטים להשכיח מאיתנו את העובדות? הסנסציוניות של אמירותיך אכן מהממת את קשב הקורא, והוא שוכח לו - ממש כאילו עמד מולו סוכן מכירות זריז לשון המהמם בהיצפי עובדות ואמירות ''נוקבות'' את תבונתו וזכרונו של האומלל.. היתה אינטיפאדה ראשונה, ואז, אז לא היה נשק חם מצידם, אבל צה''ל טבח בהם, היתה פראות כנגד התנגדות טיבעית של העם הזה. ואגב - זה עם שכעם מובהק, הוא מתנגד מאז שנות ה-20 והמרד הערבי הגדול נגד הכובש הבריטי (וגרוריהם הקולוניאליסטים הציונים), ואחר, כעם גיבור, הוא מתנגד גם לציונות המנשלת. ואני שואל, פרלמן, כיצד ניסתר מעיניך היבט מובהק זה של עם, מלחמתו לחירות, התקוממות עממית רבת גבורה, נואשת, כנגד כובש, פולש, מדכא, מנשל, מפקיע? מדוע הסורים, העיראקים, הלבנונים, הם לדעתך יותר ''עם'' מאשר הפלשתינאים? גם האלג'יראים קנו את חירותם במאבק גבורה בכובש הקולוניאלי, ומזה 80 שנה - הפלשתינאים, שנילחמו בידיים כמעט ריקות באימפריה הבריטית ומש''פ הפעולה הציונים שלהם? ואם התעלמת בשיטתיות מהיבט כה חשוב זה של מאבק עם גיבור לחירותו, איזה ערך יש לכתיבתך, ומה יש בה פרט לזימת התאווה לנכוס אדמותיו וקניינו של הזולת, ואיונו של עם? ובכן, היתה האינטיפאדה הראשונה, לפני 92, ואז טבחנו בהם, את זה לא היזכרת בהתחלתך הכל מ''אוסלו''. בעקבות התנגדות הגבורה של הפלשתינאים, והצעקה שנעורה בעולם הנאור והעולם הערבי, כולל בליגה הערבית בראשות עמרי מוסא, הוחל בתהליך אוסלו, אך היתה זו הונאה למעשה, באשר קברניטי אוסלו התעלמו מכל השאלות החשובות והמרכזיות: שאלת ירושלים, השיבה, הפיצויים, זממו להשאיר את ההתנחלויות, הימשיכו כל העת בהתנחלות מואצת וכבישים לאורך ולרוחב בגדה תוך יצירת בנטוסטנים. כתוצאה מהונאה זו, שוב הוכיח עם זה את גבורתו העילאית, בהתקוממו שוב מול מעצמה צבאית אדירה כישראל, באינטיפאדה השנייה. מיכאל שרון | |||
_new_ |
מ.ש. פרלמן, משום מה שכחת את האינטיפאדה הראשונה, לפני אוסלו... | |||
|
|||
לֹא הִתְעַלַּמְתִּי מֵהַהֶבֵּט שֶׁאַתָּה מְדַבֵּר עָלָיו. קְרָא שׁוּב אֶת הַמַּאֲמָר הַמְּקוֹרִי עַל שְׁלֹשֶׁת חֲלָקָיו. | |||
_new_ |
מ.ש. פרלמן, משום מה שכחת את האינטיפאדה הראשונה, לפני אוסלו... | |||
|
|||
מר פרלמן, באמירתך זאת דנתי עתה: בַּשָּׁנִים 1990-1992, כַּאֲשֶׁר שָׁלְטָה בְּיִשְׂרָאֵל מֶמְשֶׁלֶת ''הִתְנַחֲלֻיּוֹת וְכִבּוּשׁ'', וְהַשִּׁלְטוֹן עַל יְהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה הָיָה הָדוּק מִתָּמִיד, לֹא הָיוּ מַעֲשֵׂי ''טֶבַח'', יִשְׂרָאֵל לֹא עָמְדָה בִּפְנֵי הַאֲשָׁמוֹת עַל ''טִהוּר אֶתְנִי'' כָּל שֵׁנִי וַחֲמִישִׁי, וַאֲפִלּוּ מַצָּב זְכֻיּוֹת הָאָדָם שֶׁל עַרְבִיֵּי יֶשַׁ''ע הָיָה טוֹב יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר הַיּוֹם... מיכאל שרון | |||
_new_ |
|
|||
''וְהִנֵּה - כְּכָל שֶׁיִּשְׂרָאֵל נָסוֹגָה, וִתְּרָה, הִתְנַתְּקָה וְהִתְמַכְּרָה לְ''תַהֲלִיךְ הַשָּׁלוֹם'', בַּד בְּבַד הָלְכוּ וְהֶחְמִירוּ הַהַאֲשָׁמוֹת''' סוף-סוף מראה מר פרלמן את צבעיו האמיתיים: ישראל ''התמכרה'' לתהליך השלום. ואת הנטייה לייחס לישראל אחריות למעשיה בשטחים, ולאחרונה בעזה, מקשר פרלמן ל'חולשה' זו של ישראל - הפעולות שיחידים וישראל כציבור עשו כדי לעשות הסכמים עם הפלסטינים. לוקח ה'פובליציסט' הנ''ל כמובן מאליו את היעילות של שלטון הכיבוש הישראלי בשנים 1990-1992. כמעט מזיל הוא דמעה נוסטלגית על ימים עברו של בהם לא היו מעשי טבח כדוגמת טבח תושבי עזה, אלא רק חיסולים ממוקדים והרג מפגינים פלסטינים בעריהם וכפריהם בידי צה''ל פה ושם וכאילו במקרה. התזה שככל שישראל התמכרה לתהליך השלום, כך ''החמירו ההאשמות'', הינה תזה מופרכת, -מעין העמדת המסובב כסיבה. לא העמקת השליטה הישראלית בשטחים ולא הרחבת גניבת האדמות הפלסטיניות הם שגרמו ל'החמרת ההאשמות' כלפי ישראל, אלא, כך מכחיש הכיבוש התורן, ישראל הביאה על עצמה את 'האשמות' בעצם הוויתורים המגולמים בהסכמים ששאפה לעשות ואף עשתה עם הפלסטינים. יצא המרצע מן השק, כי הטענה שהוויתורים שישראל עשתה למען השלום מייצגים עמדת חולשה החושפת את ישראל ל'האשמות' בנושא זכויות אדם, ולאחרונה בנושא הרג אזרחים ללא הבחנה בעזה, הטענה הזאת היא האמא של הטענות המופרכות המגיעות מכיוון הימין המתנחל העבריין מאז שההתנחלות הראשונה עלתה על הקרקע. ממחזר כאן הפרלמן את השטויות המופרכות המוכרות מבית היוצר של בועז מושקוביץ, ישראל בר-ניר, וכל מכחישי הכיבוש הנואלים שעברו כאן בדרכם לבור השחור של הפובליציסטים המגוייסים של הבריונים היהודים שגילו את ייעודם בעושק התושבים הפלסטינים ביהודה ושומרון. כן, השלום מפריע לביזנס כרגיל בשטחים. כבר כתבתי פעם 'דרעק מעכט דרעק' ומחקו לי את זה. אכן, מאשפה אנושית ומוצרי הלוואי שלה אפשר לייצר רק אשפה. והפובליציסטיקה היוצאת מבתי המדרש של הפריצים הנגזלים ביהודה ושומרון, ותומכיהם כחול על שפת הים בישאל גופה, מביישת רק את הכותבים. | |||
_new_ |
|
|||
אָכֵן אַשְׁפָּה אֱנוֹשִׁית אָנֹכִי. עָפָר וַאֲפֵר וְאֵפֶר לְרַגְלֶיךָ... מִי יִתֵּן וְאֶלְגֹּם מִמַּעְיָן חָכְמָתְךָ וּמֵאוֹר תְּבוּנָתְךָ אֶתְחַמֵּם, כִּי גָּבְהוּ אִמְרוֹתֶיךָ מִפִּסְגַּת מַלְאָכִים / מִפַּאֲתֵי-יָם רָחֲבוּ פְּנִינֵי פִּיךָ... | |||
_new_ |
פרלמן, הרשה לי להתעניין, כמה עולה עכשו תוכנת ''נקדן'' בה אתה משתמש | |||
|
|||
עדיין בסביבות 30$ לאלף מילים? הבעייה שזה קצת מעצבן, הניקוד, אמנם זה ניראה יחודי, מכובד, יוצא דופן, אך אנו מעוניינים בטקסט נטו ולא באפקטים נילווים.. | |||
_new_ |
פרלמן, הרשה לי להתעניין, כמה עולה עכשו תוכנת ''נקדן'' בה אתה משתמש | |||
|
|||
קָשֶׁה לְךָ, כַּנִּרְאֶה, לְהַחְלִים מִתִּסְמֹנֶת הָ''אֲנִי-כָּל-יוֹדֵעַ-וְכֻלָּם-חוּץ-מִמֶּנִּי-נְחוּתִים-וּמְטֻמְטָמִים''. אֲנִי לֹא מִשְׁתַּמֵּשׁ בְּנַקְדָן וְאֵין לִי מֻשָּׂג כַּמָּה עוֹלוֹת אֶלֶף מִלִּים. אֲנִי מִשְׁתַּמֵּשׁ בְּתָכְנַת ''דָּגֵשׁ''. מִי זֶה ''אָנוּ מְעֻנְיָנִים'' בְּטֶקְסְט נֶטוֹ? שׁוּב אַתָּה חוֹטֵא בְּמֶגָלוֹמַנְיָה? אֲנִי כֻּלִּי נִרְגָּשׁ עַד דְּמָעוֹת מִכָּךְ שֶׁהַנִּקּוּד קְצָת מְעַצְבֵּן אוֹתְךָ... עוֹד מְעַט אֲנִי הוֹלֵךְ וְאוֹסֵף אֶת כָּל הַנְּקֻדּוֹת... אַתָּה יוֹדֵעַ, יֵשׁ דָּבָר כָּזֶה שֶׁנִּקְרָא לַחְצָן ''אִיקְס''. אִם מַשֶּׁהוּ מְעַצְבֵּן אוֹתְךָ בָּאִינְטֶרְנֶט אַתָּה חָפְשִׁי לַחֲלוּטִין לִסְגֹּר אֶת הַחַלּוֹן הַמְּעַצְבֵּן וְלִגְלֹשׁ לַאֲתָרִים נְעִימִים וּמַסְבִּירֵי פָּנִים. | |||
_new_ |
פרלמן, הרשה לי להתעניין, כמה עולה עכשו תוכנת ''נקדן'' בה אתה משתמש | |||
|
|||
תגיד אריה, תוכנת דגש גם מתרגמת טקסטים מעברית? | |||
_new_ |
פרלמן, הרשה לי להתעניין, כמה עולה עכשו תוכנת ''נקדן'' בה אתה משתמש | |||
|
|||
אֲנִי לֹא מַכִּיר אֶת כָּל הַתְּכוּנוֹת שֶׁל ''דָּגֵשׁ''. אֲנִי מִשְׁתַּמֵּשׁ בָּהּ לְצֹרֶךְ הַמֻּמְחִיּוּת הָרָאשִׁית שֶׁלָּהּ: נִקּוּד. בִּשְׁבִיל לְתַרְגֵּם אֲנִי מִשְׁתַּמֵּשׁ בְּאֶמְצָעִים אֲחֵרִים. | |||
_new_ |
יבנה המקדש: צריך קצת סבלנות, חברים. בקרוב אחזור לסחר בפילים ואז | |||
|
|||
נראה לשונטי ישרואל האלה מאיפוא משתין השווא נח, ואיך מדגש יוצא קמץ קטן ומדוע פרלמן כותבים בחולם וכל זה. פרלמן, מה, אפשר לאסוף את הנקוגות בדגש? אולי גם אפשר לאסוף עם דגש את כל אותיות המאמר, ושיהיה לנו מזאל טוף? | |||
_new_ |
לפני שאתה פתח בקובוץ קטן ...... | |||
|
|||
לפני שאתה פתח בקובוץ קטן ראוי שתחשוב בחולם קטן כי אחרת תגמור אותה בחטף קמץ גדול. ואת הנקודות בדגש תשאיר לעצמך לארוחת הבוקר בתערובת שווא נח. בכל מקרה טוב לאסוף את הכל בדגש חזק מאשר לבזר הכל בחיריקירי קטן. והיתר רשום בצפרא טבא לכולם. חכם ציון | |||
_new_ |
ראוי לזכור את דברי הרבי מלובאביץ' | |||
|
|||
שלא חסך מאמץ להזהיר כי האוסלו מסכן את חייהם של כל יהודי ארץ ישראל כולל פתח תיקווה.. | |||
_new_ |
ראוי לזכור את דברי הרבי מלובאביץ' | |||
|
|||
הַמַּאֲמָר שֶׁלִּי בְּכַוָּנָה לֹא עָסַק בַּהֶבֵּטִים הַבִּטְחוֹנִיִּים, שֶׁהֵם מִשְׁנִיִּים בִּלְבַד. | |||
_new_ |
ראוי לזכור את דברי הרבי מלובאביץ' | |||
|
|||
ממרומי מושבו בק''ק ברוקלין כמובן! גבור גדול הלובאביץ הזה. | |||
_new_ |
ראוי לזכור את דברי הרבי מלובאביץ' | |||
|
|||
הוא לא התעסק איתך כמובן - מדובר על סיכונם של יהודים. יש זן כזה,אם לא יודע לך עדין | |||
_new_ |
יוסוף | |||
|
|||
המציאות, המציאות, שוב ושוב טופחת על פניך. השפנים חזרו להיות שפנים והשקרן נשאר שקרן והקטן מטהרן קטן עוד יןתר. אינך מסוגל לדבר לענין לכן אתה מדבר לגופו של המתעניין. זה מתאים לדלי מחשבה ,שכלון נמוך ועורף עבה. | |||
_new_ |
צופיה ציף ציפ מעל חפיף | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |