| קימקה הוא לא הסטוריון, וגם אתה לא. ישו היה נוצרי כמו שאתה מוסלמי. אם ישו היה חי היום הוא היה צולב את עצמו לבד. ישו היה תלמיד יהודי חכם וכריזמטי עם קהל אוהדים קטן ואגרסיבי. משהו כמו ש''ס של היום. אתה בטח היית שונא אותו אם הוא היה חי היום. וגם כל אחיך הנוצרים היו שונאים אותו. אולי רק האוונגליסטים הציונים היו מתגיירים בשבילו.
הנצרות היתה כת יהודים שיוצאה החוצה לגויים.מעטים היהודים שהלכו שולל אחריה בארץ ישראל. אבל היא תפסה תאוצה אצל יושבי הארץ הנוכריים: הצידונים, היוונים, הרומאים ושאר אנשי אומות הסביבה שנטעו כאן אוהל. לכן החל מהמאה השניה אינך יכול לדבר על יהודים-נוצרים אלא על יהודים או נוצרים. כי הנצרות רחקה מאלוהים והפכה לעובדת אלילים ומעלים באוב. מי שהתנצר שעזה היו מבני רומי ומצרים, בני קיפרוס וכרתים שגרו שם לצד קהילת נבטים קטנה. כל גודלה של עזה במאה ה-6 היה כ-5000 נפש (3 קיבוצים גדולים).
תמיד היה ישוב יהודי בארץ ישראל. בעזה גרה קהילה יהודית עד מלחמת העולם הראשונה ואז היא גורשה משם.
יישוב יהודי בעזה ידוע בסוף ימי החשמונאים. בתקופת המשנה והתלמוד - המאות השלישית והרביעית לספירה הנוצרית - נוסדה בה קהילה יהודית. בעזה נמצאו שרידי בית כנסת ועליו כתובת מהמאה ה- 6. ר' ישראל נג'ארה היה רב בעזה. היישוב היהודי בעזה בשלהי התקופה הממלוכית ובראשית התקופה העות'מאנית היה השלישי בגדלו בארץ ישראל (אחרי צפת וירושלים). נתן העזתי מכריז בשנת 1660 על שבתאי צבי כמשיח. החיד''א היה בעזה בשנת 1753. בשנת 1835 ציווה אברהים באשה השליט הכובש המצרי לפרק את מבנה בית-הכנסת והחלה התנכלות ליהודים שנטשו את העיר.
זאב קלונימוס ויסוצקי, מראשי חובבי-ציון ברוסיה (וסוחר התה המפורסם ששמו מתנוסס על שקיות תה עד היום), פעל לחדש או להרחיב ישובים יהודיים עירוניים בערים ערביות בארץ-ישראל. בביקורו בארץ ב-1885 הוא הוציא מתנחלים לערים המרכזיות במה שנתפס אצלו כארץ ישראל. לפי תוכניתו היה מדובר בערים כמו לוד, נצרת, שכם, עזה, רמלה, בית-לחם, אשקלון, רבת-עמון, צור וצידון. זו היתה ארץ-ישראל כפי שהם הכירו באופן טבעי. ויסוצקי סיכם עם ראשי הישוב ששלוש הערים הראשונות אליהן ייצאו גרעיני ההתיישבות תהיינה עזה לוד ושכם. כעבור שנה גרעין יהודי התיישב בלוד, מספר חודשים אחר-כך יצא הגרעין לשכם והשלים את הישוב היהודי הקטנטון שכבר היה שם. הגרעין שיצא לעזה היה הגדול מכולם. בראשו עמדו אברהם חיים שלוש וחכם נסים אלקיים. בסוף שנת 1886, כבר היו בעזה למעלה מ-30 משפחות. החלה פרשת התיישבות יהודית בעזה, שנמשכה במקוטע למעלה מארבעים שנה, עד פרעות תרפ''ט 1929.
תלמד היסטוריה ישנה ולא ברית חדשה !!!! |