|
אתה ''חושב'' כאן באופן אסוסיאטיבי, ללא תבונה. מילה - אסוסיאציה | |||
|
|||
אתה ''חושב'' כאן באופן אסוסיאטיבי, ללא הפעלת תבונה לעומק נירחב יותר. מילה מקפיצה אצלך אסוסיאצייה מיידית. זוהי אימפולסיביות: למשל, המלה ''רצח'' מקפיצה במוחך מייד את המילה ''הרס''. זו אמנם אסוסיאציה מיידית וקרובה למילה ''רצח'', אך במוחנו מושגים ומילים גם ניקשרים לאסוסיאציות רחוקות יותר, ולשליפת ידע הכרוך במילה ובהקשר בו נאמרה - שליפת מידע נוסף מהזיכרון לטווח ארוך. כך למשל, מאוחסן במוחך המידע, כי בעקבות מלחמת העולם השנייה, בו איבדה אירופה עשרות מיליונים מבניה (כאן קרובים ומיידיים לקטע מידע זה במוחך המילים ''רצח'' ''השמדה'' ''קטל'' ''הרג המונים'') *התגבש* השוק המשותף האירופי ואחריו *התגבש* האיחוד האירופי, על מוסדותיהם. אבל שים לב שבגלל האימפולסיביות שלך, כלומר קפיצתך מייד בעקבות אסוסיאצייה מיידית, לא המשכת לחשוב הלאה ולהגיע למידע נוסף המאוכסן במוחך. נניח שביום אחר, כשאתה שלו יותר, היית כותב משהו על כך כי בעקבות מוראות מלחה''ע II התחזקה והתייצבה הדמוקרטייה באירופה, ולקחי החורבן היו קטליזטור לאיחוד האירופי - אותו היציע הפילוסוף הגדול עמנואל קאנט 200 שנה קודם לכן בספרו ''מסה על השלום הניצחי'', ורעיונותיו ניסרו באויר שנים רבות, אך רק בעקבות המלחמה הנוראה ההיא זורז האיחוד האירופי. ונניח שאני הייתי מייד קופץ ומקפיץ לך הודעה: ''התחרפנת לגמרי? לא השגת היום ''חומר'' ואתה מטפס על הקירות מקריז קשה, אללא ירחמו? איך רצח וקטל של עשרות מליונים יכולים בכלל לגבש משהו? הרג זה הרג וגיבוש זה ההפך מזה...'' מה היית עונה לי? ''הרצח לכשעצמו, לא הוא שגיבש, אלא התגובה להרג ולרצח הם שהביאו לגיבוש''. לא ככה? מיכאל שרון | |||
_new_ |
אתה לא חושב ולא ''חושב'' | |||
|
|||
אתה יותר מדי אסוציאטיבי ומנותק. אני רק מחכה לרגע שתגיד שצריך להשמיד, להרוס ולרצוח את הפלסטינים כי אחרי זה יהיה שלום במזרח התיכון והכלכלה כאן תפרח. לצערי אני חייב לומר לך שאתה נשמע ממש מ...ע. אתה מצדיק מלחמה ורצח מיליונים רק בגלל שלאחר המלחמה למדו האנשים שצריך להקים שוק אירופאי משותף... !!!! לדעתך זה נחמד שרצחו 6 מיליוני יהודים ובתמורה נתנו להם להיות 'עם יהודי' ואפילו נתנו להם מדינה קטנה. אני הייתי אומר על הטיעון הלא-גי הזה שלך שהוא רק מצביע על נפשך הדווייה. כי הגיון, חוכמה, מוסר ואנושיות אין באמירתך כלל. | |||
_new_ |
הפעם באמת התחרפנת? אני מצדיק רצח? מדבר על סיבות. מתאר עובדות | |||
|
|||
ולא אומר מה *צריך* לעשות. דברי הם במישור תאור העובדות ואיך דבר גרר דבר. וזאת בלבד. מה, אני אומר שבשביל ליצור דת מונותאיסטית צריך עבדות קשה במצרים? לא. בהיסטוריה אין חוקים קבועים. הנה, מוחמד יצר דת מונותאיסטית בלי שבני חצי האי ערב היו תחת משעבד זר. עמים רבים התגבשו לעם גם בלי שארעו פורעניות. עשה לי טובה, לא מתפקידי ללמדך לחשוב בהיגיון, אך מאידך, אינך חייב לשפוך עלי את עוורונך או עצלותך לחשוב או לקרוא בעיון ואז לשים מילים בפי. אני זה אני ואתה זה אתה, אני אומר את המילים שלי, ואתה אומר את המילים שלך, אינך יכול לדבר במקומי ולשים מילים משונות בפי, רק משום שלא הבנת מה אמרתי, או בגלל שהיית עייף, ורפרפת בדברים, או מכל סיבה אחרת. מיכאל שרון | |||
_new_ |
הפעם באמת התחרפנת? אני מצדיק רצח? מדבר על סיבות. מתאר עובדות | |||
|
|||
היהדות נוצרה בתהליך קודם ליציאת מצריים, אלא כבר בבניית גושי השבטים בארץ ישראל. סביר שהיו עליות ומורדות בתהליך התהוות העם ועקרונות הדת גובשו ביציאת מצרים, שהוא אירוע שחרור מכונן. כל העמים הנוצריים השתמשו בדימויי יציאת מצריים כשהם תיארו את תהליך ההשתחררות הלאומית של עצמם. כתבו על זה ספרים, הצגות, אופרות, שירים ומה לא. מוחמד יצר דת כשהוא מעתיק את עיקרי היהדות ומתאימם לערבים במדבר. מספרים שבין אלא שכתבו את ראשית הקוראן היו יהודים. בכל מקרה מוחמד בהיותו נער התוודע ליהודי כורייש, דבר שלא מנע ממנו כעבור שנים לרצוח אותם. תירגע מוישה | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |