|
ישראל: ההגדרה ה''צרה'' איננה שלי | |||
|
|||
והיא גם לא צרה. מנדלסון, שופן וברהמס הם מלחינים מהתקופה הרומנטית. ואילו באך, הנדל ופרסל, שהם לא פחות ''קלאסיקונים'' מבטהובן - הם מלחיני תקופת הבארוק. המינוח ''קלאסי'' איננו תואר כבוד, ושלילת התואר איננה חוסר כבוד. התקופה הקלאסית מתאפיינת בשכלול הצורה, למעשה בהשתלטות צורת הסונאטה הקלאסית על היצירה המוסיקלית, וכן בדגש על הסימטריה, האיזון, ההרמוניה והצורה על-חשבון ההבעה והרגש, וכן הלאה. אתה יכול להמשיך לכנות את המוסיקה האמנותית בשם ''קלאסית'', ואין בכך כל רע, כל עוד מדובר בשיח 'כללי', ולא מקצועי - אך זכור שכאשר מדברים ''ברחל בתך הקטנה'' - יש להקפיד על דיוק. הדבר דומה, למשל, לשימוש ה'כללי' שעושים במילה ''גנרל'', לתיאור קצין בכיר העובר היישר מהצבא לפוליטיקה בישראל. אבל אם אתה מדבר בענייני צבא גרידא, במסגרת שיח מקצועי, ראוי שתבהיר כי ''ג'נרל'' היא דרגה מאוד מסויימת בצבאות המערב, ולא סתם כינוי ל''קצין בכיר''. | |||
_new_ |
אריה, עם כל הכבוד | |||
|
|||
חובב המוסיקה מן השורה (ואני רואה את עצמי ככזה) כולל גם את תקופת הברוק וגם את התקופה הרומנטית תחת הכותרת ''קלאסית''. | |||
_new_ |
ישראל, עם כבוד גדול עוד יותר | |||
|
|||
אין לי בעיה עם זה שתמשיך להבדיל בין מוסיקת ''פופ'' למוסיקה ''קלאסית'', ותכלול במונח קלאסית את כל הקלאסיקונים שהזכרת. אין מדובר בטעות, כל עוד לא נכנסים לעובי הקורה. ככה זה תמיד. גם כשמפ''ם נכללה במסגרת ''המערך'', אכן, כל אלה היו ''מערכניקים'' (פויה). אבל בכל פעם שהתקיים דיון היסטורי/אידיאולוגי/אירגוני מפורט יותר, מקצועי יותר, אי-אפשר היה להתעלם מכך שזה בא מהשומר הצעיר וזה מהקיבוץ המאוחד, וזה יוצא רפ''י וגו'. זה הכל. וזה פשוט. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |