|
שאלה למנדס | |||
|
|||
האם יש במצוות הדת שלהם הוראה להרוג? האם יש הבדל בין רצח עבדאללה לרצח רבין? | |||
_new_ |
שאלה למנדס | |||
|
|||
1) אין הבדל מהותי בין שתי הרציחות, כי שתיהן בוצעו על רקע פוליטי. מה שמבדיל בין שני המקרים הוא האתר. 2) בחמשת הצוויים (המקבילים לעשרת הדברות) עליהם מושתתת דת האסלאם אין איסור לרצוח. ההשוואה בין שתי הרציחות היא, שיגאל עמיר ימ''ש פעל בנגוד גמור לדתו, בעוד שעל הרוצח של עבדאללה לא רובץ החטא הדתי. כדי להעמיק יותר בסוגיה אצטרך לחזור אל הכתובים. | |||
_new_ |
שאלה למנדס | |||
|
|||
בשני המקרים, פעל המתנקש מתוך הנחה שמעשהו מהווה חלק ממלחמה שעליה הוא מצווה מצד ''דתו'', האידאולוגיה שלו, או איך שלא תקרא לזה. בשני המקרים הנושא (המלחמה כולה או לפחות יעילות הרצח) שנוי במחלקת. האם קאדי אינו שופט על רצח? עד כמה שידוע לי, שופטים איסלאמיים דנים במקרי גנבה, למרות שגם היא אינה בין 5 המצוות הראשיות. האם המסלמים רואים בזה סוג של ''משפט חילוני''? האם יש בכלל מבחינתם דבר כזה? אולי אפשר לנסח זאת, כאילו האיסלאם פשוט אינו רואה ברצח חטא, אלא סטיה חברתית בלתי רצויה בדרך כלל? שהאיסלאם מעודד הריגה במקרים רבים יותר מאשר היהדות, פשוט מפני שהוא אינו משנה כמעט בכלל את עולם הערכים של הג'היליה, הדוגל בהרג כדרך מקובלת מאד ליישוב הרבה עמותים ובושות? ולפיכך הם שופטים על רצח כמו על עבירת תנועה - כדי להשיב את הסדר החברתי (שזה גם אחד מתפקידי השופט), ולא כעל עבירה מהותית (בנגוד למוסר היהודי, או להבדיל ההומאניסטי)? | |||
_new_ |
שאלה למנדס | |||
|
|||
האם אתה בטוח שיגאל עמיר רצח את רבין? זה שהוא הנאשם - לא אומר שהוא רצח אותו.זה אומר שהאשימו אותו. | |||
_new_ |
שאלה למנדס | |||
|
|||
בטח שעמיר לא רצח את רבין. הוא היה באותו זמן בשליחות רבנית לירח. יש לו אפילו אליבי, כמה מתושבי הירח פגשו אותו ושוחחו עימו. רק קטני האמונה בשב''כ לא האמינו לו לכן הוא נשפט. סתם חף מפשע שיושב מאסר עולם. שישלחו כבר מישהו לירח וישאלו. הוא וברוך גולדשטיין מצטרפים לצדיקים ומגדילים את מספרם לל''ח. | |||
_new_ |
שאלה למנדס | |||
|
|||
נראה לעין שאתה לא מהמשפחה של עמוס... | |||
_new_ |
היום הוא אמר בראיון | |||
|
|||
שהוא עשה את זה. מעניין מה יגידו על כך חובבי הקונספירציות... | |||
_new_ |
אם עמיש טוען שבטוח, אין קונספירציה. | |||
|
|||
כנראה שהיתה קונספירציה. | |||
_new_ |
עוד תרגיל מסריח | |||
|
|||
בעיקבות הראיון שלא היה עם עמיר: שב''ס ידע על הראיון הרבה לפני שהוא התרחש. התקשורת פשוט מחפשת דרך להדליק את האש נגד הימין מחדש, כל מי שעוקב אחריה רואה שזה הטרנד החדש שלה אחרי שרעיונות כמו הנסיגה מלבנון וההתנתקות לא עובדים יותר. רצח רבין נוצל מראשיתו ועד היום כמאגר דם בלתי נדלה לרקוד עליו ויגאל עמיר הוא בחזקת השטן המוחזק בכלאו. בעוד שמפלצות רוצחי ילדים ומשפחות שלמות, טרוריסטים (וגם יהודים שעשו זאת) מורשים להתחתן בלי הגבלה ונרשמים ללימודים אקדמיים מהכלא על חשבונכם ואינם מושמים בבידוד ואפילו לחודש אחד (כל זה תקף גם לגבי סמיר קונטאר) המדינה מנסה לגרום ליגאל עמיר להתאבד. ישראל היא משטר פשיסטי של השמאל. הדמוקרטיה היחידה בעולם שמתנהגת ככה. ככה זה שהתקשורת ומערכת המשפט מחוברים בתבור והם מונופול שמאלני. | |||
_new_ |
ועוד מעשה נבלה של ברק. | |||
|
|||
חוות פדרמן, תור. חווה שקיימת כבר /5 שנה, כוחות יס''ם ומג''ב נשלחים להרסה באישון ליילה. 22 ילדי המשפחה- ללא קורת גג. ילדים בני שש חמש מוכים על ידי הקלגסים ונשלחים לטפול נמרץ בבית החולים. והתקשורת, נטפלת לדברים שאמר בשעת כעסו אדם שלא גר בכלל בחווה הזו. ומה עם זה שדוחף את עצמו לכל חור קדמן שמתכנה ''האגודה לשלום הילד''? מה עם הברקודות ''ההומניסטיות'' מהשמאל (וגולם יודעים מי הן). מה עם הנאורים בהארץ? גועל נפש מרוכז. | |||
_new_ |
נ ע ב כ י ם . | |||
|
|||
רחמנות, יהודים, רחמנות, 22 ילדים נזרקו לרחוב, רחמנות. | |||
_new_ |
[•] נ.רעה | |||
|
|||
[•]... | |||
_new_ |
היום הוא אמר בראיון | |||
|
|||
זו בדיוק השאלה - למה שהוא יגיד שעשה את זה אם הוא לא עשה? | |||
_new_ |
זה דווקא די ברור | |||
|
|||
הוא לא רוצה לראות יותר את הפרצוף של הטרומבוזה, אז הוא החליט לעבור עבירה משמעתית על מנת שיאסרו עליהם להפגש או חלילה להתייחד | |||
_new_ |
[•] זה דווקא די ברור | |||
|
|||
[•]... | |||
_new_ |
ביהדות יש מצווה לרצוח | |||
|
|||
אפילו חובה לרצוח. לדוגמה - מצוות לרצח מספר דברים: ז כִּי יְסִיתְךָ אָחִיךָ בֶן-אִמֶּךָ אוֹ-בִנְךָ אוֹ-בִתְּךָ אוֹ אֵשֶׁת חֵיקֶךָ, אוֹ רֵעֲךָ אֲשֶׁר כְּנַפְשְׁךָ--בַּסֵּתֶר לֵאמֹר: נֵלְכָה, וְנַעַבְדָה אֱלֹהִים אֲחֵרִים, אֲשֶׁר לֹא יָדַעְתָּ, אַתָּה וַאֲבֹתֶיךָ. ח מֵאֱלֹהֵי הָעַמִּים, אֲשֶׁר סְבִיבֹתֵיכֶם, הַקְּרֹבִים אֵלֶיךָ, אוֹ הָרְחֹקִים מִמֶּךָּ--מִקְצֵה הָאָרֶץ, וְעַד-קְצֵה הָאָרֶץ. ט לֹא-תֹאבֶה לוֹ, וְלֹא תִשְׁמַע אֵלָיו; וְלֹא-תָחוֹס עֵינְךָ עָלָיו, וְלֹא-תַחְמֹל וְלֹא-תְכַסֶּה עָלָיו. י כִּי הָרֹג תַּהַרְגֶנּוּ, יָדְךָ תִּהְיֶה-בּוֹ בָרִאשׁוֹנָה לַהֲמִיתוֹ; וְיַד כָּל-הָעָם, בָּאַחֲרֹנָה. יא וּסְקַלְתּוֹ בָאֲבָנִים, וָמֵת: כִּי בִקֵּשׁ, לְהַדִּיחֲךָ מֵעַל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, הַמּוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, מִבֵּית עֲבָדִים. יב וְכָל-יִשְׂרָאֵל--יִשְׁמְעוּ, וְיִרָאוּן; וְלֹא-יוֹסִפוּ לַעֲשׂוֹת, כַּדָּבָר הָרָע הַזֶּה--בְּקִרְבֶּךָ. {ס} יג כִּי-תִשְׁמַע בְּאַחַת עָרֶיךָ, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לָשֶׁבֶת שָׁם--לֵאמֹר. יד יָצְאוּ אֲנָשִׁים בְּנֵי-בְלִיַּעַל, מִקִּרְבֶּךָ, וַיַּדִּיחוּ אֶת-יֹשְׁבֵי עִירָם, לֵאמֹר: נֵלְכָה, וְנַעַבְדָה אֱלֹהִים אֲחֵרִים--אֲשֶׁר לֹא-יְדַעְתֶּם. טו וְדָרַשְׁתָּ וְחָקַרְתָּ וְשָׁאַלְתָּ, הֵיטֵב; וְהִנֵּה אֱמֶת נָכוֹן הַדָּבָר, נֶעֶשְׂתָה הַתּוֹעֵבָה הַזֹּאת בְּקִרְבֶּךָ. טז הַכֵּה תַכֶּה, אֶת-יֹשְׁבֵי הָעִיר הַהִוא--לְפִי-חָרֶב: הַחֲרֵם אֹתָהּ וְאֶת-כָּל-אֲשֶׁר-בָּהּ וְאֶת-בְּהֶמְתָּהּ, לְפִי-חָרֶב. יז וְאֶת-כָּל-שְׁלָלָהּ, תִּקְבֹּץ אֶל-תּוֹךְ רְחֹבָהּ, וְשָׂרַפְתָּ בָאֵשׁ אֶת-הָעִיר וְאֶת-כָּל-שְׁלָלָהּ כָּלִיל, לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ; וְהָיְתָה תֵּל עוֹלָם, לֹא תִבָּנֶה עוֹד. יח וְלֹא-יִדְבַּק בְּיָדְךָ מְאוּמָה, מִן-הַחֵרֶם--לְמַעַן יָשׁוּב יְהוָה מֵחֲרוֹן אַפּוֹ, וְנָתַן-לְךָ רַחֲמִים וְרִחַמְךָ וְהִרְבֶּךָ, כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע, לַאֲבֹתֶיךָ. יט כִּי תִשְׁמַע, בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לִשְׁמֹר אֶת-כָּל-מִצְוֹתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--לַעֲשׂוֹת, הַיָּשָׁר, בְּעֵינֵי, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ. {ס} | |||
_new_ |
ביהדות יש מצווה לרצוח | |||
|
|||
זה לא רצח, זה שיפוד בוגדים לפי דין. | |||
_new_ |
ביהדות יש מצווה לרצוח | |||
|
|||
אפשר לומר, שכאשר יהודי בא לקיים מצוות אלה, עליו להתגבר על מחסום תרבותי שנובע מהיהדות עצמה. לכן גם ההדגשות ''לא תחמול ולא תכסה''. בעוד מוסלים ערבי, שבא להרוג מסבות כלשהן, אינו נתקל במחסום כזה - רק בשאלת ההתנגדות הטכנית שתעמוד לפניו. | |||
_new_ |
כלומר היהודי רוצח מתוך עקרון | |||
|
|||
למרות שיש לו התנגדות פנימית? זה נהדר - רצח מסיבות עקרוניות... | |||
_new_ |
כלומר היהודי רוצח מתוך עקרון | |||
|
|||
כלומר, השופט מוציא להורג מתוך עקרון, למרות שאיננו תליין מקצועי. כלומר, החייל הורג מתוך עקרון, למרות שהיה מעדיף לקרוא על זה בחדשות. מכל מקום, אני מסכים אתך שהדוגמא של עבדאללה אינה טובה. מאחר וכל מערכת פוליטית רואה בהרג כלי לגיטימי (ואף חיוני) בנסיבות מסוימות, והפנים הפוליטיים של היהדות ושל האסלאם אינם יוצאים מכלל זה, התנקשות פוליטית אינה מוכיחה את טענתו של מנדס. כדי להוכיח אותה, צריך להשוות את ההתנהלות האזרחית הרגילה בשתי התרבויות: לפני ''מתן התורה'' שלהם, ההנחיות שבתוך ה''תורה'' הזו עצמה, והדרך בה השפיעה לארך זמן על ההתנהלות ההיא. לי נראה די בבירור, שהחברה המוסלימית, שקיימת בעיקר באזורים הדומים לערב הקדומה מבחינת עולם הערכים הבסיסי - בושת המשפחה, נקמת דם, סכסוכים אלימים על דברים של מה בכך, יחס סלחני עד מעריץ לשקר, ועוד - שונה בזה מהמקובל בעולם המערבי-יהודי. | |||
_new_ |
כלומר היהודי רוצח מתוך עקרון | |||
|
|||
ציטוט של כמה פסוקים מהתורה כהוכחה ללגיטימיות של רצח ביהדות (מה גם שהמקרה הנ''ל הוא לא רצח אלא עשיית דין) הוא ניסיון נואל לעשות גזירה שווה ל''פסקי דין'' של האיסלאם בנוגע להיתר לרצח ''כופרים'' כשברור שאין כלל מה להשוות. חוץ מזה, שכיום אין הרבה רלוונטיות למקרים כאלו ואחרים המצוינים בתורה, כי אין סנהדרין וכיו''ב. | |||
_new_ |
ויץ יפה מאד | |||
|
|||
לצטט כמה פסוקים מעוקמים מדרשה של איזה אימאם או תרגום מעוות של הקוראן - זה בסדר, להביא פסוקים מפורשים מהתורה זה לא בסדר... אכן מוסר הוטנטוטי. ואגב, הבאתי רק חלק קטן מהמקרים בהם היהדות מצווה לרצוח. | |||
_new_ |
ויץ יפה מאד | |||
|
|||
ומה שאתה מצטט מהתורה זה לא מעוקם ומעוות? אז רק המוסר שלך שקורא לציטוטים כאלה מהתורה כמצווה לרצוח הוא הנכון בעיניך! זה באמת מוסר הוטנטוטי (ואף חמור מכך). לא מצאתי עדיין אף רב שאמר ללכת ולקיים את מצוות התורה האלו, לעומת מספר אימאמים שבדרשתם ציינו בלהט על איך שצריך להעניש את הכופרים (ראה ערך ראאד סלאח, המופתי של ירושלים חוסייני ועוד ועוד דוגמאות מיני ים). | |||
_new_ |
אם התורה מעוותת בעיניך | |||
|
|||
אז אין הרבה מה להמשיך. אבל העובדות ברורות, המקרא מפורש, שחור על גבי לבן, תורת ישראל המקודשת שבאה לנו בדואר ישיר מאלוהים קוראת לרצח אנשים בגלל שטויות. האם מישהו יכול להביא ציטטות דומות מהקוראן? | |||
_new_ |
אם התורה מעוותת בעיניך | |||
|
|||
אז כאן נעוץ ההבדל בתפיסתנו : אני טוען שאת התורה לא ניתן להבין פשוטה כמשמעה ולשם כך יש את התורה שבע''פ שהיא באה לידי ביטוי בגמרא, משנה, הלכה. אתה אומר שניתן להביא מהתורה דברים כהוויתם. חוץ מזה, מה אתה שש לקבוע כי אלו שטויות? אלא אם אינך מאמין בקיום אלוהים או בורא לעולם, או אז תגיד שגם התורה היא שטויות ומי זה בכלל אלוהים שיגיד לנו מה לעשות. לגבי ציטטות מהקוראן אין זה כלל משנה לעניין שיותר מדי אנשי דת מוסלמים מוצאים צידוק לטרור נגד אזרחים תמימים בתואנות מעוותות כמו האנשים שהזכרתי לעיל. | |||
_new_ |
אני מסכים עם המשפט האחרון שבדבריך | |||
|
|||
אבל זה לא משנה כלל את העובדה שהטענה כאילו הדת המוסלמית מצווה על רצח יותר מאשר הדת היהודית היא טענה שקרית שאין לה כל בסיס בכתובים. התורה מצווה על רצח אנשים ועמים שלמים מסיבות מטופשות וחסרות כל בסיס אנושי ומוסרי. כל התירוצים הטוענים שצריך לפרש את הדברים רק על סמך מה שנאמר עליהם במהלך הדורות אינם עומדים במבחן הבסיסי של יושר והגינות איטלקטואלית | |||
_new_ |
אני מסכים עם המשפט האחרון שבדבריך | |||
|
|||
אין לי שום עניין לקבוע באיזו דת יש יותר ציוויים על רצח, אבל חורה לי שבאים לגזור גזירה שווה בין הדתות ולהשוות את הקלקולים של האיסלאם לעומת היהדות. לגבי המשפט השני שלך - הבסיס האנושי והמוסרי שלך רעוע מאוד אם הוא בנוי על אמות מידה ''אוניברסליות'', אם בכלל. בוא תגיד על מה אתה מתבסס בקובעך כי דברי התורה הם לא אנושיים או מוסריים, בעיני אין מוסר יותר נכון או צודק מהמוסר של התורה בכל תחום שרק תרצה : משפט, חברה, מדינה, משפחה וכו'. אתה צריך ''קילומטרז' '' רב מאוד בעיון וניתוח דברי התורה בשביל להיות ברמה של מבקר את דבריה. | |||
_new_ |
העובדה שאתה רואה בתורה | |||
|
|||
מוסר נכון וצודק מעידה יותר מכל עליך. התורה היא ספר קדום המשקף את ההתנהגות האופיינית לאותה תקופה ואינו מתאים לאדם הסביר הרוצה לחיות את חייו בשקט. מכל מקום אם הרעיון של רצח אנשים בגלל חילול שבת או לבישת שעטנז קוסם לך, תוכל לנסות ולגור זמן מה באיראן או בסעודיה ולראות אם המודל הכללי של מדינה דתית מתאים לך. | |||
_new_ |
העובדה שאתה רואה בתורה | |||
|
|||
כאן אתה טועה טעות מרה. התורה היא לא ספר קדום והיא רלוונטית לכל תקופה שרק תרצה (על איזו תקופה אתה מדבר בכלל ?), מה שכן זה לא מסתדר עם הרצון שלך לחיות את חייך בשקט בלי אחריות על כלום, מה זאת אומרת, שאנשים שהולכים על פי התורה לא רוצים לחיות בשקט ''איש תחת גפנו ותחת תאנתו''? הבעייה היא בחוסר הבנת התפקיד של האדם בעולם ובפרט זה של האדם היהודי. נראה לך שאם תהיה פה מדינת הלכה אז היא תהיה דומה לאירן או לסעודיה ויקצצו פה ידיים לגנבים ויתלו חופשי? אז אתה לא מבין כלום לגבי מה זו בכלל מדינת הלכה על פי היהדות, ואם אני צריך לבחור בין מדינת הלכה לבין מה שהולך כאן כרגע (סוג של מדינה דמוקרטית, מסתבר שרק למגזרים מסוימים היא דמוקרטית) אני בוחר בשתי ידיים מדינת הלכה. קודם בכלל צריך לראות מה הכיוון של המדינה הזו - יהודית או אוניברסלית רב לאומית. | |||
_new_ |
התהום בינינו כה רחבה ועמוקב | |||
|
|||
עד כי הוא פוגע בסיכוי לקיים דיון הגיוני. אין לאדם שום תפקיד בעולם, לא לבודהיסטי ולא ליהודי ולא לאף אחד בכלל. בדיוק כשם שלנמלים או לחרדונים אין שום תפקיד. ואם אתה שואל אותי - אני בהחלט מאמין כי אילו ניתנה לאנשי הדת אפשרות לקבוע את אורח החיים בישראל אז בהחלט הם היו הורגים ורוצחים את מי שלא ממלא את הוראות הדת שלהם. כך פעלו כל אנשי הדת שקבלו סמכות שלטונית ואין שום סיבה שבעולם שהאיאתולות היהודיות תנהגנה אחרת. | |||
_new_ |
התהום בינינו כה רחבה ועמוקה | |||
|
|||
אכן, יהודי שלא מאמין שהתורה היא חלק מהותי בחיים שלו לא יוכל להבין מה תפקידו בעולם. יש משהו מאוד נוח בהסרת האחריות מהאדם ולהגיד שאין לו שום תפקיד. מטרידה אותי מאוד ההשוואה החוזרת ונשנית שלך למשטרים אחרים (כנראה איסלאמיים לפי הבנתי) כדוגמה למה שעלול להיות אם תהיה כאן מדינת הלכה, זה בערך כמו לשפוך את התינוק עם המים, ובכלל כל הממהרים לקבוע שכל הדתות הם אותו דבר מזכיר לי משהו מהמישור הפוליטי שאנשים אומרים ''ואללה כולם מושחתים, אין במי לבחור'' במקום לבדוק ולחקור ולמצוא את האופציה הכי סבירה. הפיתרון הזה של פסילת כל משטר דתי מסוג שהוא הוא הקל ביותר, חוץ מזה לא זכור לי שהיטלר או סטאלין או מאו היו דתיים או שלטונם היה מבוסס על משטר דתי. כנראה שאף סוג של משטר לא חף מטעויות. | |||
_new_ |
נדמה שהבעיה אינה בטעויות | |||
|
|||
נראה שהויכוח בין מי שחושב שרצח והרג הוא תכונה מובנית של משטרים דתיים, ויש מי שחושב שבמשטרים דתיים אלו טעויות. | |||
_new_ |
נדמה שהבעיה אינה בטעויות | |||
|
|||
איפה ראית את הדבר שטענת? בכתב השיטנה המעוות של עמיש? אם נוח לך אז שלפחות תהנה מזה. אבל לא נראה לי שדרך חשיבה כה עקלקה וחסר שחר יכולה לגרום למישהו נורמלי הנאה. חכם ציון | |||
_new_ |
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!! | |||
|
|||
_new_ |
אתה תמיד טועה | |||
|
|||
אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה. תשתדל יותר חכם ציון | |||
_new_ |
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!! | |||
|
|||
_new_ |
אתה תמיד טועה | |||
|
|||
אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה. תשתדל יותר חכם ציון | |||
_new_ |
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!! | |||
|
|||
_new_ |
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!! | |||
|
|||
אתה תמיד טועה סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 14:45) בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה. תשתדל יותר חכם ציון | |||
_new_ |
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!! | |||
|
|||
תגובה 123468 | |||
_new_ |
אתה תמיד טועה | |||
|
|||
אתה תמיד טועה אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה. תגובה 123480 תשתדל יותר חכם ציון | |||
_new_ |
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!! | |||
|
|||
_new_ |
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!! | |||
|
|||
אתה תמיד טועה סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 19:30) בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו אתה תמיד טועה אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה. תגובה 123480 תשתדל יותר חכם ציון | |||
_new_ |
הצגת את דרך החשיבה העקלקלה שלך, והראית שהיא דוקא מהנה אותך!!! | |||
|
|||
_new_ |
הצגת את דרך החשיבה העקלקלה שלך, והראית שהיא דוקא מהנה אותך!!! | |||
|
|||
הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!! סתם אחד (יום חמישי, 30/10/2008 שעה 15:56) בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו אתה תמיד טועה סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 19:30) בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו אתה תמיד טועה אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה. תגובה 123480 תשתדל יותר חכם ציון | |||
_new_ |
הצגת את דרך החשיבה העקלקלה שלך, והראית שהיא דוקא מהנה אותך!!! | |||
|
|||
_new_ |
הצגת את דרך החשיבה העקלקלה שלך, והראית שהיא דוקא מהנה אותך!!! | |||
|
|||
סתם אחד (שבת, 01/11/2008 שעה 11:50) בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו הצגת את דרך החשיבה העקללה, אבל הראית שזה דוקא מהנה אותך!!! סתם אחד (יום חמישי, 30/10/2008 שעה 15:56) בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו אתה תמיד טועה סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 19:30) בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו אתה תמיד טועה אני נהנה לראות את עמיש מתפתל כמו ילדון מסכן וזנוח. דעתו אינה מהווה בכלל פקטור להנאה או לא להנאה. תגובה 123480 תשתדל יותר חכם ציון | |||
_new_ |
הצגת את דרך החשיבה העקלקלה שלך, והראית שהיא דוקא מהנה אותך!!! | |||
|
|||
_new_ |
אני מסכים עם המשפט האחרון שבדבריך | |||
|
|||
התורה מצווה על רצח אנשים ועמים שלמים מסיבות מטופשות וחסרות כל בסיס אנושי ומוסרי. והעמישיות מצווה על הידברות עם לוחמי חפש שאינם בוחלים בהרג מסבות מטופשות וחסרות כל בסיס אנושי ומוסרי, בשתוף פעולה עמם, בהעברה לידיהם בסיסים ומאמנים, בנתינת מתנות ועשיית מחוות לעומתם, ובשליחת חיילים להלחם נגדם כשהם בתנאים המשופרים הללו למחרת. לגבי התירוצים - עזוב אותך. בוא נדבר על היהדות כמו שהיא, לא על הפרשנות המעוותת והשטחית שלך לספר שאינך מסוגל להתחיל להבין את ההקשרים בהם הוא נכתב. אך אל דאגה, גם לפי אותה פרשנות - מסית דינו מיתה, ואת האויב צריך להרוג. אינני מכיר שום פרשנות רצינית שטוענת אחרת, ולמעשה אינני מכיר שום פוליטיקה מעשית שמציעה משהו אחר (למעט מיתון מסוים של שיטת ההרג להתאמתה לאסתטיקה המקובלת לפי רוח הזמן, והכל על חשבון משלם המסים כמובן). | |||
_new_ |
ע. מישויץ: יפה מאד | |||
|
|||
למה תמיד כשמתטטים לך קוראן או איזה דיברי אימאם אתה מתחמק מאחריות וטוען שהם ''פסוקים מעוקמים''? אתה חושב שהמוסלמים כה זקוקים להגנתך? הפסוקים שהבאת מהתורה לא אומרים את מה שאתה אומר שהם אומרים. אתה סתם כזבן בכוונה תחילה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |