פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אורי,מתי מגיע המאמר הבא? כי כולם
ספינר (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 23:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר תשושים והארגומנטים נשמטו לקרקע.בטוח ששדות פלשת יכולים להצמיח איזה מלפפון שנוכל לחדש ארגומנטים ולהפגיז קצת קצפת
_new_ הוספת תגובה



התשישות השמטע והמלפפון
יוסלה  (שבת, 12/04/2008 שעה 0:08)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסביבון ('ספינר')
כבר תשוש,
והארגמנטים שלו
''נשמטו לקרקע''.

האם זה תיאור הוגן של מצב הדיון?
זה תיאור הוגן של מצבו של מתדיין אחד,
שמצא עצמו במצב בלתי אפשרי.

אך מדוע הדחיפות בשינוי הנושא,
מדוע יש צורך לדון ב'מלפפון' חדש
בכל פעם שה'סביבון' מתעייף - הווה אומר
אינו מוצא ידיו ורגליו בדברים שהוא עצמו
כותב?

מדוע שנתייחס ברצינות למתדיין שכל מה שמעניין
אותו זה ''איזה מלפפון חדש שנוכל לחדש ארגומנטים
ולהפגיז קצת קצפת''? אך אפילו הניסוח הזה של
רצונו בשינוי הנושא אינו מצליח להסתיר את המניע
האמיתי: הצורך הנואש של 'עירן- המסתובב' לצאת
מן הסבך לתוכו נכנס כאשר כתב:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''

וכאשר בתגובה לשאלות חוזרות בעניין, כתב לבסוף:

''עמדתי המוסרית לא חשובה . היותי אדם מוסרי או לא , חסרת חשיבות .
... מה שחשוב הוא האם דברי נכונים ? והם נכונים .''

זה לא המקרה ש''כולם כבר תשושים''.
זה מצב אישי של משתתף אחד שה''ארגומנטים''
שלו ''נשמטו לקרקע''.

האם באמת יש ל'מסובב' עניין במאמרו הבא של אורי אבנרי?
כולנו (וכאן נכון להשתמש במילה 'כולנו') יודעים שאין זה כך.

האם גם כאן המשתתף המסובב אותנו בכחש מודה שכל עניינו
בדיון הוא להשתמש בפורום כדי ''להפגיז קצת קצפת''?
אכן.
_new_ הוספת תגובה



[•] 0
אריה עירן (שבת, 12/04/2008 שעה 5:40)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצאת שם חדש ? עוד כותב חשוד בעינך שזה אני ? אני מבין שאתה חולם עלי ביום ובלילה . כשאתה רואה שעבר יום ולא כתבתי כאן מיד אתה בויבראציות . הנה ''עירן הוא ספינר'' כל כל פעם אדם נוסף יודע [•]... מקווה שלעולם לא יחפרו אותך מערימת האשפה המסתירה אותך . מקווה שהשם יוסלה יסתיר אותך לעולמים . [•]... כל מה שאני צריך לעשות זה אחד משניים , כדי למצוא אותך . רק שאתה לא מענין במידה שתצדיק את חיפושי .
רק דבר אחד מצער אותי כשאני קורא את הפסולת שאתה כותב כאן . חוסר יכולת שלך ליצג בצורה טובה ועל רמה גבוהה את העמדות של שלום עכשיו ובצלם . לא בגלל שאני מסכים איתם , אלא כי בויכוח טוב הם יפסידו .
_new_ הוספת תגובה



בוקר טוב סביבון
יוסלה  (שבת, 12/04/2008 שעה 7:54)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אידיוט .
טרול של אינטרנט .
זבל אדם שיושב וכותב שטויות במחסה .
... אידיוט חסר בינה שלא מבין את מהות האינטרנט .''

כך קם אדם עירני מדי בבוקר,
ויוצא לעוד סיבוב של גידופים.

ומה השתנה הבוקר הזה מכל הבקרים?
מתוך היעדר היכולת להמשיך ולדבוק בטענות הלא מוסריות בעליל
שהושמעו בהרחבה יתרה באתר על ידי עירן מזה שבועות רבים,
עירן (וכנופיית הטרנספריסטים המתנצלים) החלו לפני כיומיים
במסע די תקדימי של אלימות ואיומים באלימות כלפי יוסלה.

לא רק שאין זה מקובל, זה גם לא חוקי. גם אם ניקח בחשבון שיוסלה
קיים רק באופן וורטואלי היות והוא דמות ספרותית.

'מיקי' כתב:
''התדע, תוכי יוסי, אתה ילד לירי.
צפוי לך מוות שקט,
כה שקט.
ואז אנוכי בתוגת המאירי
אלחש לקירות: יוסי מת,
יוסי מת.''

ועכשיו עירן נוקט באותה שיטה,

''כל מה שאני צריך לעשות זה אחד משניים , כדי למצוא אותך .''

בתוך יומיים שני איומים לגופו של יוסלה.
צריך להיות מתוסכלים מאד כדי לאיים
באלימות על דמות ווירטואלית.

יוסלה מודע כמובן לכך שהסכנה הנשקפת למחברו
אמיתית, היות והבורים הגזענים המאיימים
באלימות אינם מבינים בדיוק את ההבדל בין יוסלה
למחברו.
אך אלה גם את ההבדלים בין דמיון למציאות
בדרך כלל מפספסים.

למרבה הצער גם הרשויות אינן רואות את התהום המפרידה בין
דברים המתרחשים באינטרנט לבין דברים במציאות,
ולכן עירן ו'מיקי' חושפים עצמם בהתלהבות רבה
לתביעות בעולם האמיתי.

יוסלה כמובן גאה בכך שבכל הדברים שכתב עד היום באתר
לא הוציא דיבתו של אף משתתף. ובכל פעם שקרא לעירן 'גזען'
או 'פשיסט' עשה זאת לא לצורך הטלת דופי אלא כדי לתאר את
עמדותיו הפוליטיות-חברתיות של עירן ובהתבסס על דברי עירן עצמו
בצמידות לטקסט.

יוסלה גם יודע מנסיונו שזה השלב הכי מעניין בדיון,
- הרגע בו המתדיין או המתדיינים שאינם מצליחים לעמוד בנטל
ההוכחה של עמדותיהם, ניצבים לרגע כמוכים בסנוורים מול הקהל,
אין אונים.

הסביבון הטיב לתאר את התחושה:
''כולם כבר תשושים והארגומנטים נשמטו לקרקע...'' אך לא השלים
את התיאור.

ברגע זה של תבוסה, ההכרה מתחילה לחדור, אך עדיין אין נכונות
להשלמה עם הכשלון. ואז שד האלימות קופץ ומכשכש בזנבו,
והמתדיין המובס מתמלא מרץ מחודש ובאגרופים קפוצים פונה
אל המנצח בדיון.

זה מומנט קבוע בדיונים אצל אפלטון,
וסוקרטס מתייחס לאלימות זו בבדיחות הדעת.
אך הוא יודע שזו אלימות אמיתית, ואם לא תבוא ממתדיינים
יחידים, היא תבוא מהמדינה בצורה כזו או אחרת.
ואכן הוצא סוקרטס להורג על ידי המדינה. ולא מחה על כך,
אלא ניסה עד שעתו האחרונה לחנך את שופטיו להבנת
האמת.

עירן, ומיקי, ועוד כל מיני 'מתבוננים מהצד' אכן חשופים במערומיהם,
בין אם פרטי תעודת הזהות שלהם מתנוססים בראש תגובותיהם
באתר, ובין שלא. כל הנושא של זהות המשתתפים אינו רלוונטי ביחס
למציאות - כפי שעירן חושב בטעות - אלא ביחס למבנה הפנימי של
הדיון באתר, בתחום הוורטואלי.

יוסלה טורח להדגיש את קווי הדמיון בין משתתפים לכאורה
שונים כאשר המשתתף האחד נעלם והמשתתף השני עונה במקומו, וזאת
במטרה ברורה אחת: להתחמק מלקיחת אחריות על הדברים.

כאשר ה'ארגומנטים' של עירן כבר ''נשמטו לקרקע'', הוא נעלם,
ומופיע ה'סביבון' כדי לבקש מעבר לנושא אחר. וזה אקט לא מוסרי
המתייחס לתרבות הדיון. מדוע לאפשר לערן את הפריווילגיה של הפרישה
מהדיון ברגע של מצוקה, ויחד עם זאת לאפשר לו להמשיך את הדיון
בתור הסביבון או מישהו אחר? גם לפרוש וגם להמשיך, כאשר ההמשך
נעשה ללא הצורך לקחת כל אחריות על הדברים.

השאלה המוסרית כאן נוגעת לא לעולם החיצון, הסובסטנטיבי, אלא
לחוקיות (ולמוסר) של העולם הוורטואלי של האתר. אפילו בתחום ה'לא-מציאותי'
של האתר עירן ואחרים מצליחים להפר את כללי האתיקה. מה יקרה אם ניתן
להם לנהל משהו אמיתי ב'חיים האזרחיים'?

תארו לעצמכם שאתם קוראים רומן של דוסטוייבסקי - החטא ועונשו
לדוגמא - וברגע המכריע בסיפור שמו של הגיבור, ראסקולניקוב, נעלם
מהספר ובמקומו מופיע שם אחר. זה היה למעשה מפר את החוקיות
של הכתיבה עצמה, של השיח. והחוקיות הזאת חלה במידה מסויימת
על הכתיבה באתר, כי בניגוד למה שמקובל אולי לחשוב, המציאות של
האתר אינה זהה למציאות שמחוץ לאתר - זה עולם אחר, עם חוקים
אחרים. עירן ומיקי ושאר חברי הכנופייה האלימים אינם מבינים את
ההבדלים, ובכך רק חושפים את עצמם לסכנות.
_new_ הוספת תגובה



[•] 0
אריה עירן (שבת, 12/04/2008 שעה 9:02)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו תמיד הופעתך זהה . חלומות באספמיה על יוסלה בגוף שלשי . אתה מקיש על המיקלדת ולכן אתה יוסלה . זה רק בכיאילו , כי יוסלה הוא רק כינוי שבחרת לעצמך בכתיבה כאן . אי הבחנתך בין דימיון ומציאות היא חלק מהבעיה שלך . הזיהוי שאתה מזהה אותי עם שמות של כותבים אחרים מצחיקה ולא נכונה . לא ספינר ולא מיקי ולא אחרים .
אי הזדהותך הגלויה מאחורי עמדות שאתה מקליד כאן היא חלק מחוסר יושרך הבסיסי . אי עמידתך בויכוח מוסרי היא חלק מחוסר יכולתך הכללי . אי חשיפת עצמך ועמדותיך המוסריות הן חלק מובנה בעבירתך על הכלל המוסרי הראשון . כל אלה עוד בטרם נכנסים לדיונים בגופם של הדברים שעל הפרק .
[•]... כאן משמתאפשר לך לכתוב בלי הזדהות אתה ראוי לכל עלבון גינוי ורפש שזורקים עליך ועל דבריך .
אכן ראויים הפלסטינים לך ולסינגור שלך ואתה ראוי להם . שניכם במתכונת אחת , של שקר , כזב ומירמה . הם פשיסטים ואתה המגן על עמדותיהם פשיסט כמותם . [•]... חוסר הבחנה בין סיבה ומסתובב .
_new_ הוספת תגובה



התשישות השמטע והמלפפון
יוסלה  (שבת, 12/04/2008 שעה 9:41)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב תגובתך אינה לנושא.

הנושא המשני הוא האלימות שהופנתה כלפי יוסלה
על ידך ועל ידי 'מיקי'.
הנושא העיקרי היה מהו קנה המידה שלפיו אפשר לקבוע
מי זכאי להיחשב לקורבן דיכוי.
לפי תגובותיך עד כה באתר
בדרך כלל הקורבנות הם האשמים,
מגורשי עזה למשל יהיו אחראים לכך שגורשו.
ענבל בר-און אשמה בכך שתקפתה אותה, ועוד.

כך גם באופן עקבי הינך נמנע מלקחת אחריות
למעשיך, הן באתר והן מחוצה לו (תכניות הטרנספר
הגראנדיוזיות שלך).

אתה הוא זה שמתרוצץ באתר בין השמות
בכל פעם שנגמר לך הדיון בגלל שאין לך מה לומר.

בכל הפורומים מתפרסמות כדרך קבע תגובות שלא בשם
המלא של הכותבים. איפה אתה חי? אם זו ההבנה שלך של
מציאות הכתיבה ברשת, אז כנראה שאין לך אחיזה כל-כך
טובה במציאות.

מאז שקמת הבוקר הבאת לאתר רק טענות לא מבוססות,
והרבה גידופים. אם אין לך מה לומר, המנע.
_new_ הוספת תגובה



0
אריה עירן (שבת, 12/04/2008 שעה 11:19)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה שברשת יש אנשים פחדנים המסתתרים מאחורי כינויים שונים אינה הוכחה שכך ראוי .
לא הופנתה כלפיך אלימות רק הסבר , שניתן להגיע אליך . אם זה מפחיד אותך אז כתוב דברים שאינם יוצרים הפחדה , לפי שיקולך האישי . אני איני יועץ לא שלך ולא של אחרים .
כל עוד אתה נסתר אתה ראוי לגידופים . כשתהיה גלוי תקבל ביקורת עניינית , כמו אבנרי , בן זוגך לשטויות .
_new_ הוספת תגובה



עירן, כבר היו לך אמירות יותר חכמות!
דוד סיון (שבת, 12/04/2008 שעה 11:55)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עירן, כבר היו לך אמירות יותר חכמות!
אריה עירן (שבת, 12/04/2008 שעה 12:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אני יכול לעשות . אני בעל חכמה מוגבלת .
_new_ הוספת תגובה



אתה מסתכל בראי ואתה לא יפה
יוסלה  (שבת, 12/04/2008 שעה 12:49)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשמה המקלדת,
אשם המחשב,
אשם מזג האוויר,
אשם מפלס המים בכנרת.

רק עירן לא אחראי למה שקורה,
-יוסלה אשם בכל.

אם 'יגלה' מיהו יוסלה, החיים של אריה
עירן, לשעבר פריהאוף, יחזרו למסלולם.
הכל יהיה כמו פעם,
ובשבת בצהריים יקחו אותו לגן-החיות
ויקנו לו ארטיק.

אינך יכול לטעון לחפות, כאשר אתה
מטיף לטרנספר של מליוני תושבים
פלסטינים. או כפי שמכאל שרון תיקן אותנו,
ובצדק, - לטיהור אתני מחריד.

הילד הייקה של פעם הפך כנראה
לסיוט של הוריו.
_new_ הוספת תגובה



0
אריה עירן (שבת, 12/04/2008 שעה 16:31)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטכניקה שלך מוכרת ולא מקובלת . לשים בפי דברים שלא אמרתי ואחר כך לתקוף נקודות אלה ואותי באמצעותם . אין טיהור אתני , יש הצעה לפינוי כנגד פיצוי כספי .
המחשב שלך והמקלדת שלך לא אשמים כי אתה הוא המפעיל אותם ומשתמש בהם . מזג האויר ומפלס הכינרת אכן אשמים . בחום היום מוחך מתבשל וניזוק . ומפלס הכינרת אשם יחד עם האופניים .
אני באמת שמח שאתה זוכר את שם משפחתי וממלמל אותו כמנטרה . רק הוא ישועתך , מהסיוט שהיית להוריך ומביקוריהם בחלומות הבלהה שלך .
_new_ הוספת תגובה



סוף מעשה במחשבה תחילה
דוד סיון (שבת, 12/04/2008 שעה 14:18)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. לפני שאתה מצדיק גידופים ותרבות דיון ירודה כפי שעשית על סמך תירוץ מטופש (''כל עוד אתה
נסתר אתה ראוי לגידופים'') היה כדאי לך לחשוב על:

1. לפי התירוץ שלך יהיה זה ראוי לגדף את ספינר, מאזין קבוע ואחרים שתומכים בדעותיך.

2. שאלת הביצה והתרנגולת: אולי האנונימיות היא תוצאה של הגדפנות ושאר הביטויים האלימים.

ב. חוכמה מוגבלת אינה מחסום לחשיבה.
_new_ הוספת תגובה



סוף מעשה במחשבה תחילה
אריה עירן (שבת, 12/04/2008 שעה 16:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1- נהג כפי שאתה רוצה .
2- הגדפנות והאלימות המילולית מופיעה בכל הרשת ומופנית כלפי כולם . גם אנונימיים וגם גלויים .
תוספת לביצה - היא קדמה לתרנגולת כמה מיליוני שנים .
ב- חוכמה מוגבלת יוצרת תוצאות מוגבלות בחשיבה .
_new_ הוספת תגובה



סוף מעשה במחשבה תחילה
דוד סיון (שבת, 12/04/2008 שעה 18:18)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל שאתה 'משתדל' לא לנהוג לפי הכתוב בכותרת.
_new_ הוספת תגובה



סוף מעשה במחשבה תחילה
יוסלה  (יום ראשון, 13/04/2008 שעה 1:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כאן תופעה של פרשנות לא מוצלחת של
עקרונות מוסר וצדק.

למשל, גם אם נקבל לצורך הדיון את הציווי
'יד תחת יד, עין תחת עין' כעקרון של צדק משפטי,
אנשים כמו עירן משתמשים בגירסה מעוותת של הציווי:
כאשר מעמתים אותם עם דיעות ומעשים לא מוסריים בעליל
שלהם עצמם, הם טוענים שה'אחר' נוהג באופן לא מוסרי,
וזה מצדיק את התנהגותם שלהם.

אך במשפט היהודי והעולמי, 'עין תחת עין', או מה שהפך
ברבות השנים לעקרון המידתיות, אינו מאפשר שימוש בו
לצורך הצדקת מעשים לא-מוסריים בעליל. כל אדם מן הישוב
יודע שכאשר ניזוקה מכוניתו בידי שכן, למשל, השכן יצטרך
לשם את עלות התיקון ואם לא יעשה זאת, בית המשפט
יכפה זאת עליו. אך אין בפגיעה עצמה כדי להצדיק גרימת
נזק שוה ערך למכוניתו של השכן - זה ייחשב לעבירה
מובהקת.

החוק הבינלאומי, וגם החוקים המגדירים התנהגות בזמן
מלחמה, נחקקו עם המחשבה הזאת, כדי למנוע את הסחף
הבלתי ניתן לשליטה שיכול להגרם בשל פרשנות לא נכונה
של עקרון המידתיות. החוק הבינלאומי לוקח בחשבון את
הצורך ביצירת 'מחיצה' של שיקול דעת משפטי או בלתי תלוי
במצבים של סיכסוך חמור או אלים בין מדינות או בין עמים.

במצבים של סכסוך אלים בין עמים, הסנטינמנטים השולטים
בשטח דומים למה שעירן מבטא שוב ושוב בדבריו:
הוא מעלה גירסאות שונות של עקרון המידתיות, וצדק בכלל,
אך משתמש בהם כדי להצדיק מעשי פשע נגד האנושות.

הוא מגדיר כל קורבן פשע לפי מוצאו תחילה ולא לפי היותו אדם,
וכך קורה שהשואה היתה בעיקר פשע נגד היהודים, ועובדת היות
השואה פשע נגד האדם בכלל נדחקת לקרן זווית (עירן מעביר
עובדה זו לפינה המאובקת בה הוא שומר גם את המצפון האנושי).

וזה בא לידי ביטוי גם באיזכור עקרון 'דין אחד לכולם' תוך סירוב
מוחלט ליישם את העקרון על האירועים בשטחים. עירן צועק בקול
'דין אחד לכולם', אך מתעלם לחלוטין מהמציאות הישראלית-פלסטינית
בה פועלות שתי מערכות משפט שונות במקביל בשטחי ישראל-פלסטין.

וכמובן כל מה שקורה באתר עצמו רק מדגים את ה'שניות' הזאת
ביתר שאת: עירן תוקף את יוסלה על שיוסלה איננו מזדהה כמישהו
אחר (טענה מופרכת מלכתחילה), ובה בעת עירן משתמש באופן
חופשי בשמות אחרים כאשר זה נוח לו לצורך הסטת הדיון מהצרות
הדיאלקטיות בהן הוא מתנסה חדשות לבקרים. 'דין אחד לכולם'
אין כאן כמובן.

אפילו כאשר הוא בוחר לגדף חופשי על הבר בכל הזדמנות, עירן
מנסה להצדיק התנהגות זו לאחר מעשה בכך שאחרים עושים זאת
כל הזמן - שוב שימוש לא נכון בעקרון המידתיות - מין צדק עירני
מעוות.

עירן קם בבוקר בחמש, רותם את העגלה לפני הסוסים,
מניף את השוט צועק 'היידה' ומצפה שהעגלה תזוז.
אך עם הסוסים מאחור העגלה לא זזה. ויוסלה העגלון השכן
מסביר לעירן שרתם את העגלה לפני הסוסים, ועירן מאשים את יוסלה
שיוסלה גרם לעגלתו של עירן להיתקע, ומוסיף מספר גידופים
כיאה לעגלון.

ואז מתחיל לרדת גשם, והעגלה של עירן, עם סוסיה הנבוכים,
מתחילה לשקוע בבוץ. גם אלוהים מתערב למען הצדיקים.
ודין אחד לכולם, כמובן.
_new_ הוספת תגובה



סוף מעשה במחשבה תחילה
ספינר (יום שני, 14/04/2008 שעה 19:01)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
אם היית בקיא רק במקצת במסורת היהודית היית יודע שאין דבר כזה עין תחת עין אצל היהודים
זה כבר הוסבר היטב לפני מאות שנים על ידי הרב סעדיה גאון.
המושג עין תחת עין קיים בתרבות האיסלמית
_new_ הוספת תגובה



עירן, לא מבינים אותך פה, והשאלה אם אתה מבין את עצמך
מיכאל שרון (יום ראשון, 13/04/2008 שעה 4:01)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם איני טועה, אתה מאלה הסבורים שבהיטלר היתה חוכמה רבה בנושאים שונים, אף שהוא היה גדול צוררי העם היהודי, ואיש שעקב פשעים נגד האנושות (כפי שהדבר הוגדר במשפטי נירנברג) הפך למילת טבו שלילי אטומה. עם זאת, ככל טאבו, רבים בעולם, דווקא משום כך מוקסמים מדמותו ומהנאציזם בכלל - בסקר שנערך באנגליה לאחרונה נימצא כי הנושא הזה הוא בראש שורת נושאי העניין של הנוער. גם בישראל היו יהודים טובים שאמרו לי על דרך הרמיזה שהיטלר אינו עבורם מילה גסה... מאידך, אילו היית גרמני המתווכח עם אנגלי בנושא קרוב, האנגלי היה אומר לך בבחינת השורה התחתונה - אנחנו הם שניצחנו במלחמה.

אלא שבישראל ובעולם הנאציזם הפך למשהו הכרוך בסטייה מינית כוחנית, קרחות, אלימות, פדופילייה וזאת מצד אנשים שלא יודעים במה המדובר, אלא נישענים על דימויים חצי שטניסטיים. אצל אנשים שיודעים יותר, גם כאן, בישראל למשל, הנושא קרוב למה שאני קורא ''הקאפו היהודי'' -אנשים שחברו לנאצים בגטאות, לבשו מגפיים שחורות, והיו חדורים בדימויי כוח, אף שלא היכירו את הנאציונל סוציאליזם, שנישען דווקא בחלקו על דימויים של טוהר ורומנטיקה, ושיבה לטבע, ולא על דימויי מגף ואלימות.

וכך אתה מאמץ אלמנטים חיצוניים הכרוכים בנאציזם כפי שהקאפו הבין אותם - רבייה, מרחב מחייה, טהור אתני, ועוד משהו שקראת עליו - פעולה רציונלית בקור רוח.

אלא שנושא ההתרבות הוא בעייתי כפי שאתה מציע אותו - שהרי ריבוי ילדים במשפחה בהעדר חינוך מתאים, ובתנאי העוני היחסי בישראל, יביא להווצרות אוכלוסיית סלאמס ענקית, כמו בבומביי או ליד יוהנסבורג, או בגאנה.

הפיתרון הנאצי אגב היה הקמת מוסד שנקרא אם אני זוכר נכון Ordenburgen כלומר רבייה יזומה בחוגים ניבחרים, ומסירת הילדים למוסדות חינוך מיוחדים. היה זה בשלב ראשון ניסיון מצומצם היקף. הנאציזם בכלל שאף לחרוג משליטת האוליגארכיה הפרוסית, וליצור מיצוי של משאבי האומה באופן העממי ביותר, היינו מעבר לאליטיזם הצר הפרוסי (אותה שכבה שהושמדה באופן אכזרי בעקבות המרד של קולונל שטאופנברג ב-‏20 יולי 1944). כלומר לטפח אליטה מתוך העם, אליטה הבנוייה על מצויינות אישית והכשרה תואמת, ולא על זכויות יתר של אליטה וותיקה. אבי הנושא היה ד''ר רוברט לאי, שהיה אחד מראשי ה-NSDAP עוד מתחילתו, בצפון גרמנייה, והיה ממונה על האיגוד המיקצועי הנאצי, והיה שר לאחר עלייתם לשילטון. במן צרוף נסיבות מוזר, אני, שעסקתי בנושא של חלוקת קשב ותכונות מוחיות גבוהות, אהובתי החל מ-‏1985 היתה בחורה בשם פייה מריה לאי, שהאיש היה אחי סבה. סבה, היה אגרונום מחונן, מתכנן הגנים הבוטניים בברלין. היא טענה שבגרמנייה ממררים את חייה בגלל יחוסה המשפחתי, אך היא ניראתה לאשה חכמה המקורבת אלי פשוט כבחורה אמיצה (עסקה בצניחה חופשית) אך גם פרגילית ושברירית בהגינותה הרבה, ולכן מושא להצקות.

מכל מקום, היא לא מה שאתה חושב, הגם שטענה שבני גרמנייה היום ברובם הם אנשים מפוחדים מהצל של עצמם, הולכים ופניהם בקרקע. הושפעה מדוקטרינות הודיות ואקסיסטנציאליסטיות. טענה מאוחר יותר שמציקים לי בישראל בגלל קשרי איתה. מכייון שישבתי על פרוייקט רציני, הייתי תחת עיין של גורמים ביטחוניים, ואיני מאמין שקשר זה היה ללא ידיעתם, נהפוך הוא, אולי היה מי שחיפש דרך למצוא עילה להפקיע את עבודתי.
_new_ הוספת תגובה



עירן, לא מבינים אותך פה, והשאלה אם אתה מבין את עצמך
ספינר (יום שני, 14/04/2008 שעה 8:37)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם האלוהים היה בעצם נאצי - כי הוא אמר לאנושות פרו ורבו.
ההגיון של שרון עובד בערך ככה: היטלר זכר,בן-אדם וגם אני(שרון).היטלר רוצח נאצי -לכן גם אני..
הטעות הגדולה באמת בהגיון הזה היא, שהוא לא בן אדם ולכן שרון ניצל...
_new_ הוספת תגובה



באתונה של סוקראטס לא היו סכינאים וסיקריקים
מיכאל שרון (שבת, 12/04/2008 שעה 12:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן גם היתה הצעה מובלעת לסוקרטס להציל את חייו ולגלות מהעיר. הצעה דומה היתה גם לרומאו, לגלות מוורונה. אם אתה חוצה גבולות, עדיין ביכולתך להציל את חייך, ועדיין לא להפוך את הסמכות החברתית למושפלת. שם שרר עקרון האהבה.

וביהודה? עקרון הסכינאות, הנקם, עקרון השנאה. אל קנא, העשוי לדרוש גם עינוי ילדים באופן מסמר שער, כפי שראינו לאחרונה. אל שדי, דהיינו, אל השדים.

ילד נעול במזוודה, כיפה תחובה בפיו
_new_ הוספת תגובה



באתונה של סוקראטס לא היו סכינאים וסיקריקים
ברבר ביצשביץ (שבת, 12/04/2008 שעה 16:15)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגרועים מכולם הם הסמולנים, שונאי עצמם, שונאי עמם, שונאי מדינתם
_new_ הוספת תגובה



באתונה של סוקראטס לא היו סכינאים וסיקריקים
מיקי (שבת, 12/04/2008 שעה 20:44)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו גבלס היה מתקנא בכם
_new_ הוספת תגובה



התשישות השמטע והמלפפון
ספינר (יום שני, 14/04/2008 שעה 8:52)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
הייתי קצת בתנועה ולכן לקח לי זמן לענות לך.כרגיל,כמו שאומרים החסידים - לא ראית את הנקודה.לא הייתי נותן לך ציון גבוה בהבנת הניקרע.המושג קצפת ומלפפון מתייחס לרמת התגובות והטיעונים(ארגומנטים) שלך.ובעבורי להפציץ אותם זה ממש קצת קאטשופ...וכידוע לך יהודים טובים מבקשים אתגר בעולם הזה - ואתה לא מספק את הסחורה.
הסיבה שאני מתייחס לדברים שלך היא מפני שהרבי מלובאביץ ציווה להגיב בכל כוח ויכולת אפילו לדברי האיוולת והנאצה.לפעמים יש לעשות זאת באהבה ולעתים בציניות.אני יותר מהצד הציני כי אני לא מאמין שדעותיך ישתנו בעולם הזה.זה לא אומר שיש פה רצון להעביר אותך לעולם הבא,כפי שאתה מרמז פה ושם.
_new_ הוספת תגובה



התשישות השמטע והמלפפון
אוזן קשובה (יום שני, 14/04/2008 שעה 21:36)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם ישראל צריך להתגאות שיש בו אנשים כמוך שמתייחסים בכבוד לחרצני הלשון של שלום עכשיו.
_new_ הוספת תגובה



התשישות השמטע והמלפפון
איזאב איזן (יום שלישי, 15/04/2008 שעה 22:10)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה נכון שהרבי מילובביץ התגלגל לתוך האדמור חן.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי