|
מסך עשן | |||
|
|||
הנושא אינו הילודה במגזר היהודי. הנושא, כפי שהעלה אותו עירן הוא, ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.'' ולעניין הכברת העובדות הדמוגרפיות בידי מכחישי הכיבוש המטיפים לטרנספר ומנסים להצדיק בכל דרך את ההתנהלות הפושעת של יהודים בארץ ישראל בעת החדשה, - בתקופת הרמב''ן לא היה מניין יהודים בירושלים, כפי שהוא מעיד באחת מאיגרותיו. הנסיון לנסות ו'להוכיח' שהיה רצף התיישבות יהודי בארץ ישראל לא רציני. ביחוד כאשר זה נעשה כתירוץ לגירוש התושבים החיים בארץ ישראל היום. ניתן לצמצם את הדיון לזכותו של עירן, בן-מהגרים, להטיף לגירושם של מליוני תושבי ארץ ישראל הפלסטינים לדורותיהם בתירוץ המביש של שואת העם היהודי: ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.'' | |||
_new_ |
מסך עשן | |||
|
|||
העניין זכויות לאומיות ואין לזה קשר לספירת תושבים. פיזור המספרים מדגיש שדבריך הם לא ענייניים. יחד עם זאת תקופת הרמב''ן היא לא שנה מסויימת אלה אלא כ-76 שנים מסוך המאה ה-12 עד החצי השני של המאה ה-13. וכשהיה מניין יהודים בירושלים היו אולי שני מנייני מוסלמים בה, וכשגדל חלקם של המוסלמים לאחר כיבוש של צלאח א-דין 1187 (מעט לפני שהרמב''ן נולד) ואילך רק הלך ועלה מספר היהודים בירושלים ובערי ארץ ישראל. הכובש הערבי במאה השביעית לא כיוון בעיקר לכיבושה של ארץ ישראל . ארץ ישראל בעיני הערבים הייתה ונחשבה כארץ מעבר במסע הכיבוש האסלאמי הגדול. עם כיבושה של ארץ ישראל בידי המוסלמים, איבדה היא את ייחודה ולא הייתה עוד, אלא כפרובינציה אחת מהרבות שהכילו את הגוף העצום של הח'ליפויות האסלאמיות. וכפלישות זרות לא הרסו אותה אז בצורות ומחלות הבריחו שוב ושוב את ערבייה. היהודים לעומת זאת חידשו את עלייתם לירושלים ובכלל לארץ לאחר קריסת הצלבנים. | |||
_new_ |
מסך עשן | |||
|
|||
מאיזה צד אתה ממלא את הנקניק, מההתחלה או מהסוף? אם אין לך מה לומר, המנע. אחת הטעויות הנפוצות של מי שאיננו אוהב לכתוב, וכותב רק לשם ניגוח (מילוי הנקניק), היא הנחתו שמי שיקרא את ה'מילוי' טיפש. הכותב מניח שהקורא העתידי קורא בשל אותן סיבות ומטרות, פוליטיות ואחרות, שהקשר בינן לבין הרצון הכן לתאר מציאות מקרי לחלוטין. מי שכותב במטרה להגיע לחקר האמת, מצליח ליצור אצל הקורא עניין אמיתי, גם אם הניתוח שלו שגוי. אך כאן, בתגובה של 'מאזין קבוע' יש רק העיסה המוכרת של שאריות בשר מאיכות ירודה מעורבבות עם חתיכות סחוס ושאר ירקות: יוסלה כבר קצת סנילי, אבל המשפט, ''פיזור המספרים מדגיש שדבריך הם לא ענייניים'', נשמע מוכר מאד - הישר מתגובה של דוד סיון לעירן. רק ששם זה לעניין רצף התגובות הלא-ענייניות של אריה עירן לדיון, וכאן זה חלק מפעולת הטחינה והמילוי של הנקניק. זה ממש מתחיל להיות מפגע תברואתי. | |||
_new_ |
מסך עשן | |||
|
|||
לצערי אנחנו רואים שהיוסלה מנקנק את עצמו לדעת ורק יכולתנו להבחין, למדוד ולבקר אותו חרך מסך העשן שהוא מפיץ סביבו מותירה לנו שרידים וניצולים של אמת ששוחים וצפים במי הטחב והאפסיים שהוא מייצר סביבו. הליבידו של יוסלה מייצר אצלו אהבה מוחשית וחושית ל''מספרים'' ול''נקניקים'' עד שהמיץ שיוצא ממנו הוא מסריח, שמנוני, ישנוני ומשעמם.... אבל הריח..... אאאיייכככססס..... מ.ש.ל | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |