|
ביאליק, אצ''ג, ברנר, משה, הנביאים ייסרו את העם, על מנת לתקן | |||
|
|||
יש ביקורת שאופקיה השמדה, איון, רצחנות פשוטה ואיומה שאין מאחוריה כלום פרט לרצון הכחדה אינסטינקטיבי ושנאת הקיום של יוצרים ואנשים לא בינוניים או שנאה אתנית ל''חוצפתם'' של ''היהודים הללו'' מסוגי למשל... ויש ביטויים קשים, כפי שהיטיחו ראשי הציונות, גדולי המשוררים, משה רבנו בעמו הסורר, נביאי ישראל, וסתם עמך, בשווקים, בחנויות, בשיחות יום שישי בערב, במצבים יום יומיים רבים. ביטויים שמטרתם לנער ובמסגרת זאת גם מוצעים שיפורים ותיקונים. הצעת התיקון היא הקריטריון המבדיל החזק ביותר בין המכחיד וזה שמטיח ביקורת במטרה לבנות. המכחיד אינו מציע כל שיפור, ולעיתים יציף את מושא שנאתו הרצחנית במחמאות, על מנת שילך בעיניים עצומות לגורל לא טוב עקב שיגיונותיו. אילו רציתי לעשות רע מתוך שנאה, הייתי כותב באנגלית (בה אני כותב היטב) באתרים בחו''ל, ולא באתר ישראלי מעוט קוראים, בעברית צחה. אבל הרשע שונא החיים והחיוניות, הרשע הגדול באמת, זה של מגבילי הקיום האנושי, השונאים חופש ורוח חופשית תוססת ויוצרת, מתעלם מהרעננות והחיוניות והביקורת התוססת בדברי ומשליך עלי מתהומות נפש צוררת. רשימה שלי: מה לעשות רשימה שלי -לוחמה בשחיתות ובפשע - הצעת פתרונות מעשיים ולא דימיוניים רשימה שלי: לא חסר כאן כלום - משוגעים, רדו מהגג האילומינטי: רשימה של מר בגלין. כל מילה נוספת מיותרת.. ספור מאוייר: ילדות בקונגו | |||
_new_ |
ביאליק, אצ''ג, ברנר, משה, הנביאים ייסרו את העם, על מנת לתקן | |||
|
|||
מישהוא אמר לי פעם דבר שנראה לי נכון . אדם יוצר יצירה . כוונותיו איתו . מרגע שהיצירה קיימת , היא עומדת כשהיא לעצמה . הציבור שופט את היצירה כפי שהיא , לא כפי כוונת היוצר . ביקורת שמטרתה לתקן ולשפר כמוהה כתרופה . מנות גדולות הורגות את החולה . אמא שאוהבת את ילדיה תגיד: לבש מעיל קר בחוץ. אם היא תחזור על זה בלי סוף , היא נודניקית והילד יצא בלי המעיל . | |||
_new_ |
דבריך - בטון של אמת פנימית. ובכן, לדעתך יש בך חוכמה אמיתית? | |||
|
|||
היית יכול למשל לנהל מפעל, להוליך אירגון גדול, להתוות מדיניות עבור חברה או אומה? או שאתה צעקן מצוי, כזה שיש לו נוסחת פלא ''איך לפעול'', איש חד צדדי, שרלטן בעצם, נביא שקר למעשה כרבים אחרים כאן, כמו נודניק בפאב שמרצה לך שם בטון בוטח ''מה צריך בדיוק לעשות''? | |||
_new_ |
קראתי אגב בסבלנות לפני יומיים את רשימתך בנושא הגדלת האוכלוסייה | |||
|
|||
אבל, מצאתי מייד בטענותיך, המוצגים כמבנה של טעון לוגי, מצאתי מייד שתי הטעיות לוגיות המוכרות היטב לכל תלמיד פילוסופיה שלקח קורס שנה א' מבוא בלוגיקה. כדאי אולי שתקרא ספר מבוא כזה, שהוא בהיר, פשוט, עשיר בדוגמאות, ואינו מכיל הרבה נוסחאות, הגם שבדיוק מסיבה זאת, הוא קצת ארוך. אבל למדו אותו בזמני באונ' תל אביב בשנה א' פילוסופיה Irvine Copy -introduction to logic אני מקווה שאייתתי את השם נכון, זה מזכרוני.אם אתה מצוי יותר בקצת מתימטיקה, ורצונך בספר מצויין וקצר הרבה יותר, אז Richard C. Jeffrey Formal Logic: Its scope and Limits זה ספר מצויין, שהומלץ על ידי ד''ר משה קרוי המנוח, בקורס שלו ''לוגיקה למתקדמים'', כהתחלה, לרענון הזכרון אודות לוגיקה אלמנטרית, לפני שעוברים ללוגיקה מודלית מתקדמת של Jaakko Hintikka ולמערכות מודליות בלוגיקה מתימטית. | |||
_new_ |
קראתי אגב בסבלנות לפני יומיים את רשימתך בנושא הגדלת האוכלוסייה | |||
|
|||
מזל שלא הימלצת לו על הספר ''חיי הצפרדעים בביצות קליפורניה'', על אף שגם הוא קשור לתוכן דבריו באותה המידה בדיוק. | |||
_new_ |
קראתי אגב בסבלנות לפני יומיים את רשימתך בנושא הגדלת האוכלוסייה | |||
|
|||
לק''י משה קרוי זה התאבד באוסטרליה בטענה שחייזרים רודפים אחריו ומענים אותו. אם מיכאל שרון הוא תלמידו של הנ''ל הרי כנראה שגם את תסביך הרדיפה שלו קיבל ממנו. אליצור | |||
_new_ |
אליצור, אני ממש מופתע. ממתי נהיית כל-כך ארסי וחד?! | |||
|
|||
_new_ |
קראתי אגב בסבלנות לפני יומיים את רשימתך בנושא הגדלת האוכלוסייה | |||
|
|||
במקום לשלוח אותי לבית ספר או לקרוא ספרים כהמלצתך תהיה ישיר . אמרת שיש 2 כשלים לוגיים במסר שלי . תסביר או תראה אותם . אשמח ללמוד . | |||
_new_ |
אם האם תגיד זאת רק פעמיים ובחוץ לא קר | |||
|
|||
האם הילד יצא עם מעיל? ואם בחוץ באמת קר, והאם תנדנד, האם הדבר ימנע מהילד ללבוש מעיל בקור? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |