|
רק הערה קטנה: | |||
|
|||
תשובות: 1.לא 2.לא 3.לא 4.רצף דמוגרפי ביו''ש. השלום לעולם לא יפסיק להיות אינטרס ממדרגה ראשונה וללא מרכאות. המילה הכתובה תמיד חזקה יותר מהחרב או התותח. שאלותך מעידות יותר מכל על הפחד, חולשת הדעת והיאוש שאחז בך ובחושבים כמוך. סבך וסבותך לא היססו להסכים לבינאום ירושלים ולגבולות החלוקה ולא תכננו לייצר בעיית פליטים. הם הסכימו,אפילו בתנאים הקשים האלה לחיות פה מפני שהם היו אנשים אמיצים ונחושים וראו נכוחה את העתיד. הפחד מהסכם שלום הוא הפחד מהערבים. אז אם אתה פוחד ,כנראה, שלא ינעם לך לאורך זמן לחיות בארץ מפחידה. | |||
_new_ |
הערה עוד יותר קטנה : | |||
|
|||
מה זה שלום בעינך ? לפני שאתה מזדרז לענות הבא בשיקוליך גם את ההגדרות של : מנוחה בין קרבות . הפוגה . הפסקת אש . שביתת נשק . עוינות ללא מלחמה . שלום קורייש . | |||
_new_ |
בתשובה לאריה ערן | |||
|
|||
ע. צופיה הוא אדם משכיל ויודע ספר. הבעיה שלנו עמו ועם שכמותו, שהם אנשים ליברלים עם חשיבה מערבית מתקדמת - היכן שמילה היא מילה, והתחייבות היא התחייבות. לצערנו, אמות-מידה אלה מתאימות לאירופה, צפון אמריקה, אוסטרליה, יפן, סינגפור, ועוד מדינות כאלה שתרבות ''האמת'' מושרשת אצלם. אבל אנחנו חיים בג'ונגל, ''אשכרה ח'בר'', בג'ונגל ערבי שתרבותו מבוססת על תקופת הבערות (הג'אהיליה). תקופה שבה השבטיות היתה המסגרת החברתית, ללא מסחר, וללא חקלאות. הקיום הפיזי של השבטים נשען על פשיטות, שהשבטים עשו אחד על השני, או על עיירות קטנות. קיום בתנאים כאלה, אין אמת ואין כיבוד התחייבות - אלא אם הדבר היה תלוי באיות של כח. הערבים טרם השתחררו מ''הקונספציה''. אילו ידידנו היה מכיר את המושגים מהי ''הודנה'', מהו התרגיל שעשה מוחמד עם שבט בני קורייש (שעראפאת כל כך התגאה בעצמו, שהוא עשה את אותו התרגיל לשמעון פרס - אפשר שחשיבתו היתה נוטה אלינו. אני מאד ממליץ לקוראינו לקרוא את הספר של פרופסור מג'יד ח'דורי: WAR and PEACE in the LAW of ISLAM. פרופסור מג'יד ח'דורי, יליד בגדד. ושמש כמרצה בארה''ב. | |||
_new_ |
בתשובה לאריה ערן | |||
|
|||
יש לך בדיחות קורעות...כדאי לך לחשוב על החלפת מקצוע. ''ע. צופיה הוא אדם משכיל ויודע ספר. הבעיה שלנו עמו ועם שכמותו, שהם אנשים ליברלים עם חשיבה מערבית מתקדמת - היכן שמילה היא מילה, והתחייבות היא התחייבות.'' והפאנץ' ליין זורק לריצפה, ''ועוד מדינות כאלה שתרבות ''האמת'' מושרשת אצלם.'' | |||
_new_ |
מר מנדס היקר | |||
|
|||
ממש לא מתאים לך. הסכם השלום עם מצרים קייםפ כבר 25 שנה. הסכם הפרדת הכוחות עם סוריה קיים כבר 33 שנה ולא הופר אפילו פעם אחת במכוון. הסכם השלום עם ירדן קיים כבר 12 שנה. הסכם שביתת הנשק עם לבנון התקיים בהקפדה יתרה עד למלחמת האזרחים שם בשנת .1975 ס''ה: 26 שנה. אז איפוא ''המילה אינה מילה? איפוא ההתחייבות אינה התחייבות? על מה אתה מסתמך בכתיבתך? על היסטוריה רחוקה? נ.ב. תודה על המחמאות. | |||
_new_ |
בתשובה לע. צופיה | |||
|
|||
הטרגדיה הגדולה יקירי, שאינך מודע לחשיבה המוטעית שלך. באופן כללי אומר שאני מזמין אותך לקרוא שוב את המאמר שלי ''חמורו של סאדאת''.שם הסברתי את שיטת הנוכלות בעיקר של המצרים - וזה משליך באופן כללי על הערבים מסביבנו. יש יוצא מן הכלל אחד, והיא ירדן. כי מלכי ירדן והאישים שעומדים בראשה, הם חניכי התרבות המערבית (המלך חוסיין, בנו המלך עבדאללה, ראשי הממשלה וחלק מן השרים). טעות היא לחשוב שעם ירדן יש לנו שלום 12 שנים. ההסכם אמנם נחתם אתם לפני 12 שנים, אבל עם ירדן יש לנו שלום כבר למעלה מחמישים שנה. הסיבה העיקרית לכך, כי שתי המדינות זקוקות זו לזו. אתה צודק, עם סוריה יש לנו שקט כבר 33 שנים, מאז הסכם הפרדת הכוחות. השקט הזה נשמר בגלל קרבתנו לדמשק. לכן אסד מחפש להכאיב לנו בגזרות אחרות. אשר למצרים, המכה הכי כואבת שספגנו. בראשית הדרך הייתי שותף לעשייה הזו, והאמנתי כי מצרים היא שתשמש כ''סמן הימני'', ותגרור אחריה מדינות נוספות אחרות. אבל למרבה הצער, ההיפך הוא הנכון. היא פועלת כל הזמן כדי לשבש לנו את החיים עם מדינות האזור.עד כדי שאפילו היום יש מדינות שמבקשות לשמור על כל הקשרים בינינו באופן סודי. אינני זוכר באם יש שני מנהרות-כבישים תת-קרקעיים מתחת לתעלת סואץ, או יותר. בכל צד מן המנהרות יש מחסומי בקורת, לפני הכניסה למנהרה. כך שאי אפשר להעביר שם שום דבר שממשלת מצרים אינה רוצה בו. וזה מסביר את שטף אמצעי הלחימה שהמצרים מעבירים במנהרות רפיח - כדי שאנחנו נדמם כל הזמן. וכל זה בחסות הסכם השלום. אז איפה אנחנו חיים ? עד היום אני נרעש מן העובדה שנשיא מצרים, אנואר סאדאת, עשה לבגין בקמפ דייוויד את התרגיל שבנימין ד'יזראלי עשה לקנצלר הגרמני אוטו פון ביסמרק בקונגרס ברלין 1878. ובגין היה אדם שקרא הרבה היסטוריה. | |||
_new_ |
בתשובה לע. צופיה | |||
|
|||
אני מסתכל על השורה התחתונה. 25 שנות שלום עם מצרים, 33 שנות שקט בגבול הסורי,12 שנות שלום עם ירדן(אתה טוען אפילו חמישים) והקפדה על הסכם שביתת הנשק עם לבנון עד מלחמת האזרחים בשנת 1975. הפרשנות למה וכמה היא מעניינת ופיקנטית,אך העובדות של המצב בשטח הן הקובעות והן סותרות בהחלט את קביעתך כי מילה אינה מילה והתחייבות אינה התחייבות. לא אחדש לך כלום עם אומר כי מצב מדיני הוא ''סלט'' של אינטרסים הדדיים,אזוריים וגלובליים.זה גם מצב השלום או הלוחמה שלנו עם שכנינו. אין צדק ביחסים בין מדינות יש אינטרסים! המצרים רוצים שאנו נדמם? יתכן. האם זו הפרה של הסכם השלום? אני בספק. בגין עשה הרבה שטויות בהסכם השלום עם מצרים (בסיועם האדיב והנדיב של דיין וייצמן ושרון) אך דבר אחד יאמר לזכותו-הוא לא החמיץ את ההזדמנות לעשות שלום. וזאת בניגוד למנהיגים קודמים (גולדה ואשכול). | |||
_new_ |
בתשובה לע. צופיה | |||
|
|||
סלט? אתה עושה את זה סלט. | |||
_new_ |
הערה עוד יותר קטנה : | |||
|
|||
שלום בעיקרון הוא הסכם שלום בין שתי מדינות. בכדי שהסכם שלום יהיה מוצלח ולכן ''יחזיק'' שנים רבות (והיו הסכמים כאלה שרק הביאו מלחמות:ורסי למשל) הוא צריך לענות על צרכי המדינות החתומות עליו. אם נקח את מקרה מצרים-ישראל. הרי שאיפת מצרים הייתה לקבל חזרה את השטחים שישראל כבשה ממנה ומנגד האינטרס הישראלי היה הבטחת בטחון מצד האויבת הגדולה ביותר שלה. כל יתר הסעיפים (מסחר תיירות וכולי) הם שוליים ואינם משפיעים על האינטרסים העיקריים של 2 המדינות. עובדה: ההסכם קיים כבר 25 שנה.זמן לא מבוטל לגבי הסכמי שלום. כל הדברים שמנית אין להם כל חשיבות. הם קנטרניים ורק מיועדים לעורר מדנים הין המדינות. | |||
_new_ |
הערה עוד יותר קטנה : | |||
|
|||
תודה לדעתך שכתבת אך לדעתי שגויה . מסמך שכותרתו ''שלום'' אינו שלום , אלא מסמך . המסמך הזה הוא מסמך הפסקת לוחמה .זה לא הסכם שלום למרות שזו כותרתו . המסמך הזה הסדיר את שאיפת ישראל לאי-לוחמה שמהווה חלק משאיפת ישראל לשלום . מצד שני הסדיר את החזרת סיני לידי מצרים . לא פחות אבל בעיקר לא יותר . אבל אני שואל מה זה שלום . לא איזה הסכם יש בין ישראל למצרים , סוריה או ירדן . שלום הוא מצב מדיני מוגדר . מצב מדיני אותו לא תיארת . לכן אני שואל שוב : מה זה שלום ? לפי דעתך כמובן . | |||
_new_ |
הערה עוד יותר קטנה : | |||
|
|||
איני בא לשנות את דעתך. דעתך,במקומה מונחת בכבוד ותו לא. הסכמי שלום בדרך כלל או תמיד באו אחרי מצב של סכסוך אלים כזה או אחר. ההסכם בא ,קודם כל, לפתור את הבעיות הקרדינליות בין הצדדים ולאחר מכן בעיות אחרות כגון: שכנות טובה,סחר וכולי. הסכם השלום עם מצרים תואם בדיוק מה שהסכם שלום סטנדרטי ומקובל בין צדדים צריך להיות. הפרשנות שלך, היא שלך בלבד ואיני חושב שיש רבים ( אולי רבים בפורום,אך לא בציבור) שמקבלים אותה. אינך יכול להכריח מישהו לאהוב אותך,אתה כן יכול להכריח אותו להתנהג אליך בצורה נאותה. | |||
_new_ |
הערה עוד יותר קטנה : | |||
|
|||
אתה שוב כותב על ההסכם . אני שואל מה לדעתך מצב של שלום ? אני שואל על שלום , לא על הסכם שלום . | |||
_new_ |
הערה עוד יותר קטנה : | |||
|
|||
שלום הוא שמירה הדדית על האינטרסים ההדדיים ושכנות סבירה. אולי אתה תפרט מהו שלום בעיניך? | |||
_new_ |
הערה ממש פיצפונת | |||
|
|||
מלחמה היא צורה חריפה ורחבת היקף, של סכסוך בין מדינות או אוכלוסיות אנושיות. למצב בו אין פעולות מלחמה בין צדדים לוחמים אנו קוראים שביתת נשק או הפסקת אש. אלה נובעים כמעט תמיד מעיפות הצדדים או ממחסור, בלי שהסכסוך הסתיים. אני משער כי מצב כזה של אי לוחמה עונה על הצרכים של רוב רובו של העם היהודי בישראל. אי-לוחמה עדיין איננה שלום. שלום הוא מצב בו אין פעולות איבה, אין הסתה, אין החרמות והיחסים בין המדינות או האוכלוסיות מאפשר תנועת אנשים, סחורות ותרבות, ללא סכנה לצד אחד מהצד השני. זה מה שיש באירופה. למען שלום כזה פעל מנחם בגין. עבור שלום כזה הסכים, להחזרת חצי האי סיני כולו לחזקת מצרים של אנואר סאדת. הטעו קצת את בגין כי מצרים אינה רוצה שלום כזה. סוריה ודאי שלא. יחסים טובים בתחום הבין-אישי, המדיניות, הכלכלה, התירות והתרבות, בלי עוינות, הסתה, החרמות, טרור ולוחמה זה שלום. | |||
_new_ |
הערה ממש פיצפונת | |||
|
|||
אין פעולות איבה עם מצרים או ירדן, אין הסתה מצד ממשלת מצרים או ירדן כנגד ישראל (יש הסתה של קבוצות פוליטיות עויינות,אך לא ממשלתית)אין החרמות(?)והיחסים בין מצרים ירדן וישראל מאפשר תנועת אנשים סחורות ותרבות ( יש מכון תרבות ישראלי בקהיר).גם באירופה יש לעיתים סכנה לישראלים. יש יחסים טובים בין ראשי המדינות( מצרים ירדן וישראל),הם נפגשים לעיתים מזומנות. במסחר ובתיירות יש עליות ומורדות המושפעות מגורמים סביבתיים שאינם יזומים על ידי המדינות הנ''ל.( גם בצרפת היהודים מאויימים על ידי המוסלמים) זה השלום שקיים. | |||
_new_ |
הערה ממש פיצפונת | |||
|
|||
אני מרגיש צורך להתנצל אבל אתה משקר ביודעין ובמצח נחושה . | |||
_new_ |
הערה ממש פיצפונת | |||
|
|||
א. על מה אתה חש צורך להתנצל? ב. יש לי מצח נחושה,אך איני משקר. | |||
_new_ |
יש לך מצח נחושה | |||
|
|||
ולנו יש גדר וחומה. והן לא מספיקות. מצרים מנהלת נגדנו פעולות איבה דרך צד שלילי, אם באו''ם, אם מול מדינות ה-G-8, אם מול הקהילה האירופית, אם מול הקהילה הערבית המאוחדת ואם מול החמאס בעזה. למצרים יש עניין לשמור את הסכסוך הערבי נגד ישראל ומנגד להיות גורם שנהנה מהסכם השלום. מצרים מחכה לרגע שבו היא תחשוב שהיא יכולה להיות יותר עצמאית ובטוחה בעמדותיה נגד ישראל. ממשלת מצרים מעודדת הסתת האין-טלקטואלים שלה בערובה לשמירת דעת הקהל המצרית והכלל ערבית (ולמצרים השפעה רבה על דעת הקהל הערבית בכלל) כשונאת ישראל. בערוצי הטלויזיה והרדיו במצרים מתנהלת תעמולה אנטישמית חריפה יום יומית. ומדובר בתחנות שידור רישמיות וחצי רישמיות, שחורגות מהחוק הפורמלי ומהסכם השלום, ובכל זאת ממשלת מצרים לא עוצרת את השטנה. לעיתים היא אף מעודדת את ההסתה כאשר זה נוח לה (משבר ביחסים עם ישראל, לחץ פנימי כנגד מה שנחשב כהתקרבות לישראל, לקראת חגים אסלאמיים ולצורך העלאת המורל, על רקע ויכוח אידיאולוגי פנימי של נאמנות לערביות וכו'). ממשלת מצרים מחרימה את האפשרות שאזרח מצרי יוכל לבוא ולטייל בישראל. תהליך האישור לקבלת דרכון ואישור נסיעה לישראל הוא ארוך ומתיש ואנשי המוחבאראת מטפלים באנשים שאי פעם הגישו בקשה כזאת. לכן האדם הממוצע שיש לו נכסים לא מעז לבקש לבקר בישראל מחשש להתנכלות המשטר. אשמח אם תצביע על נתוני התיירות הישראלית למצרים והמצרית לישראל, ואשמח אם תראה לנו שאי פעם היתה תיירות מצרית הומה לישראל. ידועים מקרים שהמשטר התנכל באכזריות לכמה אנשי רוח שבכל זאת התעקשו לבקר בישראל או להביע אהדה קלילה לעמדותיה (ראוי שתלמד את מקרהו של נגיב מחפוז, הסופר המצרי המהולל שהוחרם בסוף ימיו כי הטיף לשלום עם ישראל בשנות ה-80 וה-90! כשהיה כבר שלום פורמלי!). התנועות והסחורות מתקיימות רק מתוך אינטרס כלכלי. מצרים מגבילה את הקשרים ע''י משרד מיוחד שמתיר לסוחרים לבצע פעולות מסחריות מוגדרות בלבד ולפרק זמן מוגדר. כל פעם הסוחר המצרי חייב להאריך את האישור שלו להמשיך בעסקיו מול ישראל. זה הבריח הרבה סוחרים ישראלים מלהתקשר עם המצרים משום העדר ערובה ליחסים מסחריים ברורים ובטוחים. מכון התרבות הישראלי במצרים הוא נטל על כתפי המצרים. הוא נגזרת ממחויבותם מהסכם השלום ולכן המכון ממשיך לתפקד. כמו כן הוא אולפן עברית נהדר לאנשי המוחבאראת. מעבר לכך לא תראה אין-טלקטואלים מצריים מקיימים קשרים עם המכון או באים לשם לקיים דו שיח או לשלוף חומרים. יש הבדל בין האלימות של המוסלמים במצרים לישראל ובין אלימות המוסלמים בצרפת לישראל. בצרפת, ממשלת צרפת פועלת (בתקיפות גבוהה או נמוכה) נגד האלימות הזו. | |||
_new_ |
יש לך מצח נחושה | |||
|
|||
כל מה שכתבת הן ,לעצם הענין, שטויות בריבוע. הסכם השלום לא נועד לייצור זוג אוהבים שנקרא מצרים-ישראל. כאשר יש זהות באינטרסים-פועלים יחדיו (והיו עשרות מקרים כאלה),כאשר אין זהות באינטרסים,או אפילו ניגוד (ויש לעיתים ניגודים בין בני ברית)-כל אחד פועל למען האינטרסים שלו. כל מה שאתה מתאר הוא בין שולי לפיקנטריה המבט הכולל. והמבט הכולל הוא החשוב ולא פרט זה או אחר. אז לא באים מצרים לישראל. אז מה? אז מובראק לא ביקר בישראל- מענין את זקנתי. מה שחשוב באמת זה 25 שנות שקט לאורך הגבול המצרי.זה איפשר לישראל לפעול בשקט בלבנון וזה הרתיע את סוריה מלפעול,כהוא-זה,כלפינו. | |||
_new_ |
יש לך מצח נחושה | |||
|
|||
טענותיך הן קישקוש בריבוע. קודם כל כי אתה אמרת מלכתחילה דברים לא נכונים ואני העמדתי אותך על טעותך. דברי באו להראות שדבריך הם עורבא פרח, ואין לך טענה אחת שסותרת את טענתי. שנית הסכם השלום מחייב גם את מצרים לנרמל יחסיה עם ישראל והיא לא מקיימת את התחייבותה. להיפך, במרבית שנות ה-80 וה-90 היא אפילו הקפיאה את הקשרים, החזירה את השגריר ופעלה מול מדינות שלישיות נגד ישראל. וגם זה מנוגד להסכם השלום. הסכם השלום בא לסיים את מצב המלחמה ולהחליפו בשלום כפי ששלום מתקיים בין שתי מדינות. כלומר, חופש תנועה בין המדינות, לופש ביקור וביקורת. ומצרים לא מאפשרת זאת. כאשר יש זהות אינטרסים אז גם שתי מדינות עויינות זה לזה יכולות לפעול באותו אופן. לכן זו אינה עדות ליציבות של שלום. המבט הכולל מורכב מכל הפרטים שבתמונה. בעוד אתה מצייר תמונה דלילה, מטושטשת ומעוותת שמטמיעה עובדות, אני ציירתי תמונת מצב אמינה שמראה מהו מהותו האמיתית של השלום עם מצרים. השקט עם מצרים הוא לא רק פועל יוצא של הסכם השלום איתה כמו שהשקט מול סוריה הוא לא רק פועל יוצא של העדר הסכם שלום איתה. השקט הזה הוא אינטרס מצרי, בינתיים. וכשהאינטרס המצרי יהיה הפוך, היא תממש את האינטרס שלה ולא את הסכם השלום. | |||
_new_ |
יש לך מצח נחושה | |||
|
|||
לחמניה עניא, אתה מחזיק מעצמך יותר מהשמרים ששמו בך. אני אמרתי מה שאמרתי,כי אני מאמין בזה. אתה יכול לחשוב שזה קישקוש מוחלט או דברי חכמים. זה ממש לא מזיז לי. דבריך הוכיחו רק הבלותך ותו לא. מטעמי נימוס עניתי לך. לא שכנעתי אותך? ניחא. אין לי מה להוסיף. אם מה שכתבתי נראה לך קישקוש מוחלט אז תתעלם ממנו ותמשיך בדרכך בניק החדש שתעניק לעצמך. | |||
_new_ |
יש לך מצח נחושה | |||
|
|||
העובדה שאתה מאמין במה שאתה אומר משחקת רק נגדך ואינה עדות לצידקתך. ניכר בך שאינך מבין בעניין ושאתה מדברר את עצמך רק מתוך השיקולים הפוליטיים שנובעים מהם. ברור שאין לך מה להוסיף, כי קשה להוסיף דבר מה לכלום שכבר כתבת. בעניין הניק אתה מתבקש להרחיב ולהעמיק כי מממש אבל ממש לא הבנתי אותך. (בכל מקרה גם במקום בו הבנתי אותך, אינני מסכים איתך - רק ליישר את ההדורים) | |||
_new_ |
יש לך מצח נחושה | |||
|
|||
שבעתי קישקושים. | |||
_new_ |
מצח נחושה זה לא פגם או תקלה | |||
|
|||
כשצריכים להתמודד עם עקשן כמו פרד כמוך. אני מתרשם שאנשי ימין פה מרגישים בקרב התשה כשהם מסבירים לך שוב ושוב שאתה מקשקש שטויות ואצלך מתקשה העורף ומתרכך השכל. לכן אמצעי ההגנה הטוב יותר נגדך זה מצח נחושה, שמו שהטנק היה המצח נחושה האולטמטיבי של בעלות הברית במלחמת העולם השניה ושל צה''ל מסיני והלאה. | |||
_new_ |
מצח נחושה זה לא פגם או תקלה | |||
|
|||
שלום ביטוח מנהלים. אתה אח של חצי חציל או בן-דוד של לחמניה חמה? או ,אני מנחש, אהיו של האזקח ק. בכל אופן כל מיני פטפטנים אנונימים עם שמות של ישובים ביו''ש אינם גורמים לי אפילו לקמט את המצח. | |||
_new_ |
מצח נחושה זה לא פגם או תקלה | |||
|
|||
בקיצור, אין לך תשובות לעניין. | |||
_new_ |
למד: השמאלני הכופר הוא מאמין פנאט. | |||
|
|||
אמונתו הפנאטית באליל ה''שלום'' מונעת ממנו לראות את המציאות כהוויתה. האליל שלו זקוק לדם יהודי כמו המולך המואבי המעדיף דם של ילדים. פנאטים שמאלנים כמו עובדי האלילים, ''עיניים להם ולא יראו, אזניים ולא ישמעו.......'' | |||
_new_ |
למדנו: הימנוני הוא מאמין פנאט | |||
|
|||
פנאטים ימנונים כמו עובדי האלילים, ''עֵינַיִם לָהֶם, וְלֹא יִרְאוּ. אָזְנַיִם לָהֶם, וְלֹא יִשְׁמָעוּ;...'' בני אדם בכלל והנורמליים בפרט משתמשים בחושים כדי לבחון את המציאות ולתאר אותה. הימנון הפנאט מתקשה ולכן הוא משתמש באוסף של תוויות והכללות מופרכות. האלילים של הימנון הזה מצליחים למסך את חושיו... | |||
_new_ |
למדנו: השמאלני הוא מאמין פנאט | |||
|
|||
הנה משפטים של שמאלני הזוי המחובר למציאות וירטואלית: ''הסכם השלום לא נועד לייצור זוג אוהבים שנקרא מצרים-ישראל. כאשר יש זהות באינטרסים-פועלים יחדיו (והיו עשרות מקרים כאלה),כאשר אין זהות באינטרסים,או אפילו ניגוד (ויש לעיתים ניגודים בין בני ברית)-כל אחד פועל למען האינטרסים שלו. כל מה שאתה מתאר הוא בין שולי לפיקנטריה המבט הכולל. והמבט הכולל הוא החשוב ולא פרט זה או אחר. אז לא באים מצרים לישראל. אז מה? אז מובראק לא ביקר בישראל- מענין את זקנתי.'' עבור סיוון ודומיו זהו שמאלני נורמלי המשתמש בחושים על מנת לבחון את המציאות....LOL...LOL....LOL משפטי הבל, זיבולי מוח, הם בחינת המציאות...חה...חה..חה..חה... | |||
_new_ |
סיפור מהחיים. | |||
|
|||
לחברי אשה יפהפיה. אותה הוא מאוד אוהב. הוא גבר נאה מאוד, עשיר, טוב ורציני ומפנק את אשתו מאוד. מרשה לו לקיים אתה יחסים פעם בחודש לאחר תחנונים. אבל מאידך גיסא היא מאוד בוגדנית. כל שבוע מאהב חדש, כל שבוע מקסימום שבועיים. יש לו 4 ילדים הוא לא בטוח שהם ממנו. אבל הוא מאוד מאוד אוהב אותה. וכשאומרים לו תשמע, אבל ברגע זה היא מקיימת יחסים עם משהו זר הוא מניד בראשו , ואומר'' אז מה, בסך הכל חתיכת בשר קטנה נכנסת, והיא שוטפת כאילו לא קרה כלום. העיקר שיש לנו חוזה נישואין. למי שהמשל לא ברור. הגבר- משל למדינת ישראל. האשה משל למצריים | |||
_new_ |
למדנו: הימנון מאמין פנאט | |||
|
|||
עבור הימנון ודומיו שימוש בתוויות מופרכות זה מעשה נורמלי. רוב בני אדם הנורמלים, אלו שמשתמשים בשכל ובשאר החושים יודעים שאלו זיבולי מוח מטופשים. כל אחד יודע שמשפטי ההבל הללו הם לא יותר ממציאות מדומה. רק הימנון הפנאט לא מרגיש (לא רואה ולא שומע...). עבור צדק, מנהג הימנון הפנאט - עבודת האלילים, הוא מנהג חכם. חה... חה... חה... | |||
_new_ |
למדנו: הימנון מאמין פנאט | |||
|
|||
אכן יוצאים לך זיבולי מוח מטופשים לאללה..... אתה רק מוכיח שאתה צודק.... ואין זה משנה אם זה אצל ימנון ואצל שמאלנצ'יק..... | |||
_new_ |
אתה מוכן להסביר את אמירתך | |||
|
|||
מעוררת התמיהה ש''המילה הכתובה תמיד חזקה יותר מהחרב או התותח.''? ה ב א מ ת ? הוא לא שואל אותך מתוך ''חולשת דעתו'' אלא הוא מעמיד את הוירוסים שנדבקו לתוכנת השלום שאתה מציג. כי לפי הלוגיקה שלך, בהנחה שהיינו נוהגים כפי שאתה מציע, היינו צריכים היום להתמודד עם השאלות שמציג המתבונן מהצד. מה שסבו וסבתו הסכימו, אף אל פי שלא בדקת את קביעתך בטרם קבעת נחרצות את מה שקבעת, הם הסכימו מתוך רצון חיובי להקים כבר מדינה שתהיה מוכרת ע''י הגויים. אני בטוח שאם היו שואלים את אותם ''סבים וסבתות'' של כולנו שהאם הם מוכנים להקים מדינה על כל פלשתינה, גם אז הם היו עונים בחיוב. היהודים הסכימו למדינת חלוקה. הערבים לא הסכימו ופתחו במלחמה. כבשנו שטחים שהיו מיועדים להם, וסיפחנו אותם חוקית וחד צדדית. למה לא לעשות זאת שוב בשטחי כיבוש 1967? הפחד הוא מ'הסכם השלום' ולא מהשלום. הסכם השלום 'עופלו' הוא גרוע וכל מפות הדרכים שבאו בעקבותיו באו לתקן נזק ראשוניים ללא הצלחה. אין תקווה לשלום וצריך להקפיד להילחם נגד האוייב נכון ובנחישות. כיום אין הנהגה פלסטינית ועם פלסטיני הרוצים שלום, ולכן אין לבזבז זמן על דיבורים לשווא שרק מרחיבים את המלחמה. יש לתקוף, להכות, להרוס, להשמיד ולהבריח את כל יצורי הטרור למינהם כדי לנקות את השטח מהמחלה. ורק אח''כ כך, א ו ל י , יהיה עם מי לעשות שלום. | |||
_new_ |
אתה מוכן להסביר את אמירתך | |||
|
|||
הסכמי שלום ( לא הסכמי כניעה) החזיקו מעמד עשרות ,ויותר,שנים. מלחמה ,לרוב, גררה מלחמה נוספת תוך מספר שנים. שאלותיו מעידות אלף מונים על חולשת אמונתו בחיים בארץ הזאת. הוא מניח הנחות ואני מניח הנחות. העתיד יוכיח. זה לא משנה מה סנו וסבותנו היו אומרים אם היו שואלים אותם. העובדה היא שהם הסכימו לתכנית החלוקה ולבינאום ירושלים. הם הסכימו לכך מתוך אמונה בכוחם לשרוד גם במצב הקשה שהסכמתם הייתה יוצרת. השואל הנכבד, אם לא יתנו לא את הארץ ,עד הפרת לא יעצור.גבור כמו שווארצנברגר. הסכם שלום הוא הסכם שלום ועשרים וחמש שנות הסכם שלום עם מצרים הן ההוכחה החותכת. אולי אתה גבור גדול מקרטון,אך במציאות איני רואה גבורים כמוך,אלא נהפוך הוא. | |||
_new_ |
אתה מוכן להסביר את אמירתך | |||
|
|||
זיבולי מוח בעליל. הסכמי הכניעה של יפן וגרמניה החזיקו מעמד עד היום, והיחסים עם המכניעה רק מתהדקים מיום ליום. | |||
_new_ |
הסכם אוסלו הוא כשלון וזו עובדה | |||
|
|||
כל סיפורי ה''אילו'' שווים לכלום כי לא רבין היה עושה שלום, כמו שערפאת לא עשה. הסכסוך לא היה בין רבין לערפאת וגם לפני שהם הנהיגו ולאחר שהלכו, היה, ישנו ויהיה סכסוך. הבעיה היא להחזיק את הראש מעל המים, כי אנחנו נמצאים במי המריבה ונשאר בהם.הסכמי שלום לא מונעים מלחמות בעיקר כשההסכמים לא נוגעים לשורש הסכסוך. אוסלו היה רק מניקור - פדיקור לשלל התסבוכות ביננו לערביי ארץ ישראל. ועם מניקור - פדיקור לא מרפאים מחלות. רבין וחבורתו לא הבינו ולא מבינים את הערבים. הם לא קוראים ערבית, לא מדברים ערבית, לא קוראים ספרות ערבית ותקשורת ערבית (מתורגמת) ועוד כמה לא ולא כאלה. לכן רבין היה מרוחק ממהות קיומו של הסכסוך והוא ראה את הסכסוך רק מהפריזמה הצבאית ('תשברו להם את הידיים והרגליים'). העובדה שהיהודים הסכימו לתוכנית החלוקה רק מעידה שהיהודים מוכנים לפשרות כואבות. והעובדה שהערבים לא הסכימו אז ולא היום לחלוקה מעידה שהם רוצים הכל ולא לחלוק בארץ. לכן הדוגמית שהבאת רק מחלישה את טיעונך. דרך אגב הסבים והסבות הסכימו לתוכנית החלוקה לאו דווקא מתוך אמונה בכוח לשרוד אלא מחשש שאם ידרשו את הכל לא יקבלו כלום ועדיף לכן חלק קטן בנכס כדי לשים את הראש בו. הסכם שלום הוא הסכם שלום אם הוא הסכם שלום, אבל אם ההסכם שלום איננו הסכם שלום אז הוא לא הסכם שלום! איזו הוכחה לשלום עם מצרים יש לכותב? פלא הדבר בעיני שלמרות מה שמוכיחים לו פה הכותבים הוא סוגר את ליבו וראשו ומסרב לקבל. השואל הנכבד לא דיבר על הפרת וע.צופיה מכניס את הפרת מיוזמתו. לכן השואל הנכבד רואה עצמו נכבש. כך גם עניין הקרטון שעושה לע.צופיה ניפוך בלב, ללא שום סימוכין והוכחה ולשווא. | |||
_new_ |
הסכם השלום מחריף את המצב | |||
|
|||
בחסות נייר הטואלט הזה מצרים יכולה לבצע כל פשע שתרצה נגד ישראל. סמרטוטי הרצפה המכונים ממשלת ישראל חוששים לפגוע בטיח הרופף הזה, פן גם אשליית ההבל שלהם תתפורר אל הריצפה. כאשר לא היה הסכם שלום, ישראל יכלה להגיב לכל פרובוקציה מצרית גם בכוח צבאי. האימפוטנטיות כלפי הפרובוקציות המצריות וסיועם לטרור הפועל הנגדנו יגבירו את החוצפה המצרית. ככה זה אצל ערבים. דרך התנהלות פושעת זו תוביל למלחמה וודאית שבה לא רק מצרים תשתתף. והסיבה הבלעדית למלחמה הזו תהיה ההסכם עם מצרים. | |||
_new_ |
הסכם אוסלו הוא כשלון וזו עובדה | |||
|
|||
כתבת וכתבת ולא הבנתי מה אמרת ומה רצית ועל מה אתה עונה ולמה אתה מצפה לתשובה. אינך מאמין בהסכמי שלום? זכותך,אל אל תשלול ממני את הזכות להאמין בהם. אם אתה חושב ומאמין שמיוצאי ארצות ערב תבוא לנו גאולה,כנראה שאתה מאמין לשווא. הם השונאים( ופועל יוצא מזה-הפוחדים)הגדולים ביותר של הערבים. כי הם מכירים אותם?יתכן,אך אני איני מאמין בכך. לגבי הסכם השלום עם מצרים, חוץ מפיקנטריה אינך מוכיח דבר,או מוכיח כי אינך מבין דבר. שאלות של ''השואל הנכבד''(המחליף שמות כמו עפיפון)מעידות יותר מכל על מה ומי מדובר. | |||
_new_ |
לכל אחד זכות לדעתו . | |||
|
|||
ע. צופיה , אתה רואה ''הסכם שלום'' ומתייחס אליו כאילו הוא שלום . אני רואה ''הסכם שלום'' זה ומתייחס אליו כאילו הוא הסכם הפסקת אש . אני גמרתי לכתוב על הסכם ....הסכם ....הסכם .. די ! כעת אני כותב על שלום . אין יחסי תרבות בין ישראל ומצרים . אין השלטונות המצרים מרשים לישראל להציג בתערוכות במצריים . שגריר ישראל שם מנודה ומבוזה . ישראל מוצגת בארסיות בתקשורת המצרית בכל הסוגים . החינוך המצרי עושה דמוניזציה של ישראל . השלטון המצרי מונע עד כמה שאפשר מסחר עם ישראל . אנשי עסקים ישראליים נרדפים על ידי השלטונות . לפני אזרחי מצרים עורמים כל קושי ברצונם לבקר בישראל . אנשי רוח מצרים שמנסים להציג תמונה מאוזנת שלישראל מוחרמים חברתית ותרבותית . פגישות עם מדינאים ישראליים אינן נעשות בקהיר אלא בשארם-א-שייך . שלטונות מצרים אינם מונעים הברחות נשק לעזה בתואנות שקריות . מצרים פועלת בליגה הערבית נגד ישראל באמצעות עמרו מוסא שר החוץ של מצרים בעבר . חוסני מובארק נעלב מכל ביטוי המרמז משהוא שלילי על מצרים . זה ידידי לא שלום . זו מלחמה בתחליפי נשק . נכון שאין חללים בחזית הזו אבל גם בגבול עם סוריה אין ושם יש רק הסכם הפסקת אש . בקשר לחוסני מוברק הנוטה להעלב , אני מחרבן עליו . | |||
_new_ |
לכל אחד זכות לדעתו . | |||
|
|||
איך ציטטת פעם את גליליאו:''למרות הכל היא נוע תנוע''(לפי הזכרון החלש שלי). אז למרות הכל:ההסכם הוא הסכם שלום. כל יתר הדברים הם בבל''ת. | |||
_new_ |
לכל אחד זכות לדעתו . | |||
|
|||
נעשית קשה עורף וגם אני . אתה מדבר על הסכם ואני מדבר על שלום . זה לא אותו דבר . | |||
_new_ |
לכל אחד זכות לדעתו . | |||
|
|||
אני אחזיק בהסכם ואתה תמשיך לחלום על השלום. | |||
_new_ |
תגיד לי צופיה שרואה למרחוק | |||
|
|||
למה אתה לא רואה קרוב? לדעתי ה''שואל הנכבד'' שמחליף את כינוייו כל יום הוא לא אחר מאשר יהושע פרץ. | |||
_new_ |
תגיד לי צופיה שרואה למרחוק | |||
|
|||
מה עוד קיים ישוב כזה ביו''ש? יהושע פרץ? בטח מחר יפנו אותו כמו את יתר הגרוטאות שם. | |||
_new_ |
צופי, יהושוע פרץ הוא איש חשוב מאוד מואד | |||
|
|||
הוא לוחם של פועלים ולא הייתי מציע לך לזלזל בו אני בוש ואולמרט לניסיונך לטשטש את הפרץ | |||
_new_ |
הסכם אוסלו הוא כשלון וזו עובדה | |||
|
|||
בקיצור, אין לך תשובות לעניין..... | |||
_new_ |
הסכם אוסלו הוא כשלון וזו עובדה | |||
|
|||
היה צפוי שהוא יעשה את עצמו לא מבין.כי בדרך כלל לעין יש יכולת צופיה די חדה ובהירה.לך תבין למה הוא מתחמק מתשובה לעניין..... אולי הגשמים? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |